Bericht
door Peric » 01 jan 2018, 21:30
Ik ben getrouwd geweest met een Hongaarse. Zelf ook 4 jaar in Budapest gewoond.
In 2009 zijn we terug verhuisd naar NL. Maar dat hield dus wel in dat we regelmatig die kant opgingen. Familie is tenslotte niet meegekomen.
Ik had een BMW 323ti Compact meegenomen uit Hongarije, maar nog niet op NL's kenteken gezet.
Met die BMW zijn wij een keer naar Hongarije vertrokken voor een weekje familiebezoek.
Vlak voor Frankfurt, bij Wiesbaden in de buurt werden wij van de weg afgehaald door de politie, controle. Dat doen ze vaker met auto's met Oost-Europees kenteken. Wij stoppen, agent vroeg om papieren. Die gegeven, en die werden gecheckt. Ik werd gevraagd om even mee te lopen om de bagage te checken. Standaard vraag werd gesteld, 'heb je wapens, drank of drugs bij je?'
Nu slaap ik heel slecht en rook iedere avond een joint om te kunnen slapen. Doe ik dat niet, duurt het 2-2,5 uur voordat ik slaap, en ik wordt 5-6 keer op een nacht wakker. Ik had ooit van een taxichauffeur in Duitsland gehoord dat ze wat soepeler omspringen met het bezit van wiet.
Dus.. om problemen te voorkomen vertelde ik de agent dat ik ergens in de koffer 5 gram wiet had, eigen gebruik, ik slaap slecht, jadajadajada..
Toen begon alle ellende.. er werd een 2 auto bijgeroepen, we werden apart naar het politiestation gebracht, zodat we onze verhalen niet konden synchroniseren waarschijnlijk.
Alles werd binnenstebuiten gekeerd, er ging een drugshond m'n auto in. Allerlei krassen op het half-leren interieur, zelfs een kras op de lak van het achterscherm. Mijn toen nog vriendin moest zich uitkleden en werd even gevisiteerd, want de heren en dames dacht een grote vangst te pakken te hebben. Niets gevonden natuurlijk, want ik had alleen dat ene zakje wiet van 5 gram bij me welke ik in een sok in m'n koffer had gepropt.
Er kwam een dokter bij die mijn bloed heeft afgenomen, ik moest een aantal handelingen uitvoeren om te zien of ik capabel was om te rijden. Was allemaal prima in orde.
Had hun namelijk verteld dat ik de avond daarvoor rond 21:00 uur de joint had gerookt, en toen naar bed ben gegaan.
1 agent vertelde me dat ik niet meer mocht rijden tot de volgende dag 13:00 uur. Wij werden rond 11:00 uur staande gehouden. Toen ik dus vroeg wat er standaard voor staat als zo'n situatie zich voordoet werd er geantwoord, '12 uur'. Maar dan kan ik toch vanavond om 23:00 weer gaan rijden? Was mijn vraag.. Ehhm... niet zeiken, luisteren naar wat wij zeggen!
Aan het eind van het liedje mochten we dus de volgende ochtend om 07:00 uur onze weg vervolgen. Maar ja, wat te doen in de tussentijd? Het was februari, er lag sneeuw in Duitsland, én we hadden het toen niet zo breed.
De agenten vonden dat we makkelijk in de auto konden slapen. Okay.. dus met de wetenschap dat ik al slecht slaap willen ze ons de hele nacht in de auto laten slapen, en ons dan de volgende ochtend weer op pad sturen. DAT zal een stuk veiliger zijn ja!!
We mochten dat bij gods gratie wel gebruik maken van de sanitaire voorzieningen. Ook nog zo leuk.. mijn vriendin moest plassen, en belde dus aan bij het politiebureau. Verhaal verteld, gefronsde wenkbrauwen, maar vooruit dan maar. Ging er dus serieus een agent mee het toilet in met m'n vriendin mee om te kijken of ze geen bom plaatste ofzo.. HAHAHAHAHAHA!!
Wij toch maar een hotel opgezocht, want slapen in de auto was geen optie. Goedkoop hotel gevonden en een paar flesjes wijn gekocht, want ik moest tóch slapen. Na redelijk geslapen te hebben togen we weer naar het bureau om onze auto op te halen en onze weg te vervolgen.
We mochten die middag toen alles werd gecheckt en ik werd onderzocht gelijk € 500,- achterlaten, dat was het begin van de boete. De rest zou later volgen.
Een paar weken later kreeg ik de brief uit Duitsland. Of ik maar even € 330,- wilde betalen, want dat was de vastgestelde boete. Totaal.. € 830,-.
Op het vonnis werd nergens gerept dat ik 5 gram wiet bij me had, alleen maar dat ik onder invloed zou hebben gereden.
Die agenten hebben dus blijkbaar een leuke avond gehad met elkaar van mijn 5 gram wiet.
Oh ja, had ook nog een rijontzegging.. Hoe lang dat was weet ik niet meer.. Dacht een jaar..