20 M-Modellen getest

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Joep
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
Locatie: Boxmeer

20 M-Modellen getest

Bericht door Joep » 10 jul 2007, 20:25

Hoi,

Hierbij een link naar een test van Top Gear magazine met Steve Soper die 20 M'etjes test...

http://www.e34.de/e34/m-history/m-history.htm

Zet toch enkele vraagtekens bij rondetijd E30 M3 & E24 M1 tov bijv E34 M5, E38 M5 etc.

Joep

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 10 jul 2007, 20:34

Raar dat hij de E36 M3 3.2 Coupe stijver vind als de sedan, terwijl de 'internet wijsheid' juist het tegenovergestelde beweerd :lol:

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 10 jul 2007, 20:37

Wil je daar nu eindelijk het juiste antwoord op bert.

Ik heb 2 weken terug met bmw motorsport gebeld en hierna gevraagd.

De carroserie stijfheid verschil van coupe of 4 deurs is zo minimaal dat kan je verwaarlozen.

Waarom dan vaak 4 deurs race auto s was mijn vraag.

Antwoord motorsport.

Puur omdat ze dan de achterdeuren van carbon kunnen maken dus gewichts besparing.

Hij zei wel dat een coupe aerodynamisch beter was dan een 4 deurs.
Laatst gewijzigd door Andre op 10 jul 2007, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 10 jul 2007, 20:39

Kende die test wel al, maar erg leuk om weer even te lezen.

Wat betreft de M3 Sedan E36, daar ben ik zelf wel erg fan van. Ik zie daarom ook uit naar de E90 M3.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 jul 2007, 20:45

Nah.. sedan alleen als de kleine achterin moet hoor, anders gewoon een coupe'tje!

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 10 jul 2007, 21:20

Andre schreef:Wil je daar nu eindelijk het juiste antwoord op bert.

Ik heb 2 weken terug met bmw motorsport gebeld en hierna gevraagd.

De carroserie stijfheid van coupe of 4 deurs is zo minimaal dat kan je verwaarlozen.

Waarom dan vaak 4 deurs race auto s was mijn vraag.

Antwoord motorsport.

Puur omdat ze dan de achterdeuren van carbon kunnen maken dus gewichts besparing.

Hij zei wel dat een coupe aerodynamisch beter was dan een 4 deurs.
Hehe grappig dat jij dat gevraagd hebt :)

Ik heb datzelfde namelijk altijd al gedacht omdat de sedan iets breder is (ook al denk ik dat dat voordeel ook niet heel groot is). En ik ook het verschil nauwelijks merk tussen een coupe en sedan ondanks alle verhalen die je van iedereen hoort waar ik dus al weinig van geloofde.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40146
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 jul 2007, 21:23

Coupe ziet er toch gewoon 10x fraaier uit, alleen daardoor al gaan je rondetijden omlaag :)

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7235
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 10 jul 2007, 21:33

Je ziet het, de enige echte Coupe staat er ook goed tussen, net buiten het podium helaas 8)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 10 jul 2007, 21:40

Andre schreef:Wil je daar nu eindelijk het juiste antwoord op bert.

Ik heb 2 weken terug met bmw motorsport gebeld en hierna gevraagd.

De carroserie stijfheid van coupe of 4 deurs is zo minimaal dat kan je verwaarlozen.

Waarom dan vaak 4 deurs race auto s was mijn vraag.

Antwoord motorsport.

Puur omdat ze dan de achterdeuren van carbon kunnen maken dus gewichts besparing.

Hij zei wel dat een coupe aerodynamisch beter was dan een 4 deurs.
Bekend verhaal, een aantal uitspraken komt mij ook bekend voor (met wat nuchter boerenverstand :wink: ):

Stijfheid coupe/sedan (in dit geval E46):
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... start=1111

Waarom E90 voor de WTCC auto:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... c&start=79

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 10 jul 2007, 21:47

het dak van de e36 coupe is lager dan de sedan en de voorruit ligt vlakker toch?

frank

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 10 jul 2007, 21:48

frankv schreef:het dak van de e36 coupe is lager dan de sedan en de voorruit ligt vlakker toch?

frank
Klopt. De voorruit ligt vlakker, doordat het dak ongeveer 30mm lager ligt, maar wel op hetzelfde punt schuin omhoog loopt..

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 10 jul 2007, 22:24

mooi article, helaas de M coupe op 4 alhoewel bij de M5 die op 2 staat een langzamere tijd staat dan die van de M coupe....hoe kan dat? fout gedrukt? of is de M coupe sneller op dat cirquit en hebben ze het verkeerd geplaatst mensen die die mooie Z3 M coupe niet op het podium willen :roll:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer

Bericht door Nutkees » 10 jul 2007, 22:33

geef de M coupe een onderstel met de technologie van de csl en je bent klaar. standaard onderstel is veels te zwak.

Joep
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
Locatie: Boxmeer

Bericht door Joep » 10 jul 2007, 22:36

GTRene schreef:mooi article, helaas de M coupe op 4 alhoewel bij de M5 die op 2 staat een langzamere tijd staat dan die van de M coupe....hoe kan dat? fout gedrukt? of is de M coupe sneller op dat cirquit en hebben ze het verkeerd geplaatst mensen die die mooie Z3 M coupe niet op het podium willen :roll:
Ranking is ook een matter of taste from Mr. Soper...

Niet louter op rondetijden gebasseerd...

Maar, niemand comments op de gereden tijden?

Volgorde lijkt mij een paar keer vreemd...

Joep

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7235
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 10 jul 2007, 22:38

GTRene schreef:mooi article, helaas de M coupe op 4 alhoewel bij de M5 die op 2 staat een langzamere tijd staat dan die van de M coupe....hoe kan dat? fout gedrukt? of is de M coupe sneller op dat cirquit en hebben ze het verkeerd geplaatst mensen die die mooie Z3 M coupe niet op het podium willen :roll:
het gaat niet alleen om de rondetijden.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 11 jul 2007, 05:52

Joep schreef:
GTRene schreef:mooi article, helaas de M coupe op 4 alhoewel bij de M5 die op 2 staat een langzamere tijd staat dan die van de M coupe....hoe kan dat? fout gedrukt? of is de M coupe sneller op dat cirquit en hebben ze het verkeerd geplaatst mensen die die mooie Z3 M coupe niet op het podium willen :roll:
Ranking is ook een matter of taste from Mr. Soper...

Niet louter op rondetijden gebasseerd...

Maar, niemand comments op de gereden tijden?

Volgorde lijkt mij een paar keer vreemd...

Joep
Je kan niet veel over die tijden zeggen als je de baan niet kent.

Auto's met veel power lijken het in elk geval goed te doen.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9059
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 11 jul 2007, 18:32

Verder lijkt de ontwikkeling niet stil te staan, want elke generatie is rapper dan de generatie die ze opvolgt.

Verder kun je idd weinig over de rondetijden zeggen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], BMWDennis, Google [Bot] en 4 gasten