20 M-Modellen getest
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
- Locatie: Boxmeer
20 M-Modellen getest
Hoi,
Hierbij een link naar een test van Top Gear magazine met Steve Soper die 20 M'etjes test...
http://www.e34.de/e34/m-history/m-history.htm
Zet toch enkele vraagtekens bij rondetijd E30 M3 & E24 M1 tov bijv E34 M5, E38 M5 etc.
Joep
Hierbij een link naar een test van Top Gear magazine met Steve Soper die 20 M'etjes test...
http://www.e34.de/e34/m-history/m-history.htm
Zet toch enkele vraagtekens bij rondetijd E30 M3 & E24 M1 tov bijv E34 M5, E38 M5 etc.
Joep
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Wil je daar nu eindelijk het juiste antwoord op bert.
Ik heb 2 weken terug met bmw motorsport gebeld en hierna gevraagd.
De carroserie stijfheid verschil van coupe of 4 deurs is zo minimaal dat kan je verwaarlozen.
Waarom dan vaak 4 deurs race auto s was mijn vraag.
Antwoord motorsport.
Puur omdat ze dan de achterdeuren van carbon kunnen maken dus gewichts besparing.
Hij zei wel dat een coupe aerodynamisch beter was dan een 4 deurs.
Ik heb 2 weken terug met bmw motorsport gebeld en hierna gevraagd.
De carroserie stijfheid verschil van coupe of 4 deurs is zo minimaal dat kan je verwaarlozen.
Waarom dan vaak 4 deurs race auto s was mijn vraag.
Antwoord motorsport.
Puur omdat ze dan de achterdeuren van carbon kunnen maken dus gewichts besparing.
Hij zei wel dat een coupe aerodynamisch beter was dan een 4 deurs.
Laatst gewijzigd door Andre op 10 jul 2007, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Hehe grappig dat jij dat gevraagd hebtAndre schreef:Wil je daar nu eindelijk het juiste antwoord op bert.
Ik heb 2 weken terug met bmw motorsport gebeld en hierna gevraagd.
De carroserie stijfheid van coupe of 4 deurs is zo minimaal dat kan je verwaarlozen.
Waarom dan vaak 4 deurs race auto s was mijn vraag.
Antwoord motorsport.
Puur omdat ze dan de achterdeuren van carbon kunnen maken dus gewichts besparing.
Hij zei wel dat een coupe aerodynamisch beter was dan een 4 deurs.

Ik heb datzelfde namelijk altijd al gedacht omdat de sedan iets breder is (ook al denk ik dat dat voordeel ook niet heel groot is). En ik ook het verschil nauwelijks merk tussen een coupe en sedan ondanks alle verhalen die je van iedereen hoort waar ik dus al weinig van geloofde.
- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Bekend verhaal, een aantal uitspraken komt mij ook bekend voor (met wat nuchter boerenverstandAndre schreef:Wil je daar nu eindelijk het juiste antwoord op bert.
Ik heb 2 weken terug met bmw motorsport gebeld en hierna gevraagd.
De carroserie stijfheid van coupe of 4 deurs is zo minimaal dat kan je verwaarlozen.
Waarom dan vaak 4 deurs race auto s was mijn vraag.
Antwoord motorsport.
Puur omdat ze dan de achterdeuren van carbon kunnen maken dus gewichts besparing.
Hij zei wel dat een coupe aerodynamisch beter was dan een 4 deurs.

Stijfheid coupe/sedan (in dit geval E46):
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... start=1111
Waarom E90 voor de WTCC auto:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... c&start=79
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 apr 2006, 15:13
- Locatie: Boxmeer
Ranking is ook een matter of taste from Mr. Soper...GTRene schreef:mooi article, helaas de M coupe op 4 alhoewel bij de M5 die op 2 staat een langzamere tijd staat dan die van de M coupe....hoe kan dat? fout gedrukt? of is de M coupe sneller op dat cirquit en hebben ze het verkeerd geplaatst mensen die die mooie Z3 M coupe niet op het podium willen
Niet louter op rondetijden gebasseerd...
Maar, niemand comments op de gereden tijden?
Volgorde lijkt mij een paar keer vreemd...
Joep
- Fabian
- Berichten: 7235
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
het gaat niet alleen om de rondetijden.GTRene schreef:mooi article, helaas de M coupe op 4 alhoewel bij de M5 die op 2 staat een langzamere tijd staat dan die van de M coupe....hoe kan dat? fout gedrukt? of is de M coupe sneller op dat cirquit en hebben ze het verkeerd geplaatst mensen die die mooie Z3 M coupe niet op het podium willen
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Je kan niet veel over die tijden zeggen als je de baan niet kent.Joep schreef:Ranking is ook een matter of taste from Mr. Soper...GTRene schreef:mooi article, helaas de M coupe op 4 alhoewel bij de M5 die op 2 staat een langzamere tijd staat dan die van de M coupe....hoe kan dat? fout gedrukt? of is de M coupe sneller op dat cirquit en hebben ze het verkeerd geplaatst mensen die die mooie Z3 M coupe niet op het podium willen
Niet louter op rondetijden gebasseerd...
Maar, niemand comments op de gereden tijden?
Volgorde lijkt mij een paar keer vreemd...
Joep
Auto's met veel power lijken het in elk geval goed te doen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], BMWDennis, Google [Bot] en 4 gasten