E89 Z4+E34 M5+C400X+Kodiaq

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 09 jul 2007, 21:19

Dennis van der Schoot schreef:Garantie is voor een dealer geen vetpot,wordt zeer weinig aan verdient,maar hoort er gewoon bij,anders moet je een groentewinkel gaan beginnen,punt.
Maare,nieuwe functie? Vertel.....(mag je niet,doe je toch :wink: )
toch iets anders in dit geval, ze kunnen gewoon bruto factureren aan me. Dus veel beter als dat kan het net worden voor ze. Ik claim het weer terug van de Eurplus.

When the time is right, i'll tell! :wink:

blackbird
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2007, 16:20

Bericht door blackbird » 10 jul 2007, 16:33

hey, heb net forum ontdekt,en lees toch wel enkele ondeskundigheden van je garage.
allereerst is het zo dat je de vanosregeling kunt uitlezen of hij wel dan niet vervroegt(bv -3° -8°), indien deze geblokeerd zit hoor je idd een geratel, maar ook bij warme motor!
hebben zelf z3 coupe 2.8 en heb dit probleem al meegemaakt.
motor zakt dan ook beetje in stationair toerental.
naar min mening heb je ergens een slechte smering,bv de hydraulische spanner . veel succes en ik hoop de juiste oplossing gauw te horen hier

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 10 jul 2007, 16:38

Fabian schreef:Ik vind het niet erg veel te betalen, als ik maar het gevoel heb dat ze het verdienen en ik de aandacht en service krijg die ik verdien.

Het is ook zo jammer dat ze op de een of andere manier niet begrijpen dat ik zakelijk ook nogal wat met ze te maken hebben en een aardige vinger in de pap heb. Zeker als mn nieuwe funtie doorgaat.....Niet dat ik daardoor een betere behandeling als een ander wil krijgen, maar een beetje extra aandacht kan geen kwaad. Zaken en prive moeten gescheiden blijven natuurlijk, daar sta ik ook 100% voor. Maar stiekem helpt het wel mee allemaal voor je beeldvorming.....
Bekijk het zo, als jij al niet het idee hebt dat ze serieus met je klacht omgaan hebben je klanten danwel eindgebruikers dat waarschijnlijk ook niet. Dat kan een duidelijke reden zijn om een andere dealer te kiezen, als je mij vraagt.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 10 jul 2007, 19:00

en vandaag weer gebeld met verzoek terug te bellen halverwege de dag. Niet gebeurd.

Eind van de dag een mail gestuurd met verzoek om een update.
Geen reactie gehad.

hell yeah! :twisted:

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 10 jul 2007, 19:02

blackbird schreef:hey, heb net forum ontdekt,en lees toch wel enkele ondeskundigheden van je garage.
allereerst is het zo dat je de vanosregeling kunt uitlezen of hij wel dan niet vervroegt(bv -3° -8°), indien deze geblokeerd zit hoor je idd een geratel, maar ook bij warme motor!
hebben zelf z3 coupe 2.8 en heb dit probleem al meegemaakt.
motor zakt dan ook beetje in stationair toerental.
naar min mening heb je ergens een slechte smering,bv de hydraulische spanner . veel succes en ik hoop de juiste oplossing gauw te horen hier
de VANOS is dus al vernieuwd, dat was het probleem niet. Ik denk dus idd ook de hydraulische kettingspanner, maar aangezien de dealer maar niet reageert weet ik nog steeds niet wat hun diagnose nu is behalve dan dat ze de hele distributie willen vervangen (zijn ze iig zeker dat ze alles gehad hebben, en mij zal het een zorg zijn dat alles vernieuwd wordt gezien de garantie). Ik ben alleen erg benieuwd wat het nu daadwerkelijk is wat niemand schijnt te kunnen vinden.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 11 jul 2007, 15:07

Net maar even gebeld, en warempel ik kreeg de juiste persoon aan de lijn.

Vanmorgen :!: hebben ze het accoord pas aangevraagd en daarna is er over en weer wat contact geweest omdat ze natuurlijk wat vragen hadden. Hopelijk vanmiddag het definitieve accoord. Dan onderdelen bestellen, dan nog de- en monteren.

Ze gaan de volledige distributie vervangen, kettingen, tandwielen, spanners etc.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 11 jul 2007, 15:42

Hopen we maar dat dan de hele handel klaar is Fabian, dat moet dan toch bijna wel zou je zeggen.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 11 jul 2007, 15:51

Mark Nauta schreef:Hopen we maar dat dan de hele handel klaar is Fabian, dat moet dan toch bijna wel zou je zeggen.
idd!

Samenvatting van het topic voor de nieuwkomers :P

Vervangen onder de Europlus-garantie zijn:

* Volledige sper-dif
* Koppeling + drukgroep
* VANOS-unit
* Waterpomp
* Thermostaat
* Waterkraan
* Multiriem + spanners en rollen
* Volledige distributie (tandwielen + ketting +spanners)
* Raammechanisme
* Achterklepschakelaar
* ABS-hydropomp

heb het gevoel dat ik nog wat vergeet zelfs, maar kom er even niet op :roll:
Laatst gewijzigd door Fabian op 12 jul 2007, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 jul 2007, 17:30

haha, je hebt straks een bijna compleet technisch gerestaureerde 2.8 coupe :lol:
moeten ze hem maar niet aan een liefhebber verkopen als zijnde goed :lol: ach leren ze ook weer hoe je problemen moet oplossen zonder computer en krijgen ze weer een opfris curses techniek :roll:

als het maar goed komt en snel, en die hydro spanner compleet vervangen, maar dat zullen ze nu eindelijk wel doen :lol:

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 11 jul 2007, 18:52

Eindelijk een beetje schot in de zaak,nu hopen dat ze het een beetje snel kunnen repareren,zal daar ook wel vakantie zijn.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI

Bericht door Thom » 12 jul 2007, 08:40

Dat is toch wel een ernstig lijstje voor een BMW van deze leeftijd en met deze kilometerstand. :cry:

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 12 jul 2007, 12:49

eindelijk uitsluitsel :!:

Het is een zwaaaaare discussie geweest tussen de dealer en Europlus.

De dealer heeft het gesprek hoog opgevoerd, uiteindelijk vroegen ze het gesprek te beindigen omdat hij maar moest accepteren zoals het is. Discussie nog wat verder opgevoerd, en er redelijk goed uitgekomen. Hij heeft zich iniedergeval ingezet voor me, dat waardeer ik.

Uiteindelijk een €350 aan onderdelen geweigerd door Europlus omdat dat niet onder de garantie zou vallen omdat "geluiden" sowieso niet onder de garantie vallen. Maw: je zou moeten wachten tot het echt kapot loopt. Het gaat dan om een poulie, een boutje een torxschoefje etc etc etc. De VANOS wordt waarschijnlijk weer mee vervangen (nu onder onderdeelgarantie omdat die recent als ie vervangen door een andere dealer), maar dat zullen we wel zien als alles open ligt.

Het kost me nu dus €350 (ik laat alles meenemen als het toch open ligt)en 10% eigen risico over de delen. Een kleine €500 dus. Totale reparatie kosten €2035.

Delen worden nu besteld, dus zal ergens volgende week wel klaar zijn. Niet erg, dan is het salaris er weer :roll:

Totaal onder garantie vervangen dus nu ± €7700.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 12 jul 2007, 12:56

Zo das niet misselijk :shock:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 jul 2007, 13:11

Ik ben wel onder de indruk Fabian :shock:

Je bent grondig en je weet de juiste weg te bewandelen ivm klachten en garantie, maar je zult zo'n auto maar gewoon particulier hebben aangekocht :roll:

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 12 jul 2007, 17:07

Precies zoals Rico zegt, je kan er wel op leeglopen. Verwacht je niet van zo'n auto, kan je zien hoe belangrijk die garantie is. Zie dat als een voordeel, het grootste nadeel is dat je er nog niet veel mee hebt kunnen rijden lijkt me.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 12 jul 2007, 18:13

Steven Nauta schreef:Precies zoals Rico zegt, je kan er wel op leeglopen. Verwacht je niet van zo'n auto, kan je zien hoe belangrijk die garantie is. Zie dat als een voordeel, het grootste nadeel is dat je er nog niet veel mee hebt kunnen rijden lijkt me.
Nee hoor, 11000km mee gereden. Ben hem nu dan eventjes wat langer kwijt (2 weken), maar ik kan hem missen. De rest heeft me elke keer 1 dag gekost. Dus bijelkaar ben ik hem 2 weken kwijt geweest zeg maar in 6 maanden. Acceptabel.

Distributie en dif (tezamen €4000) zijn zaken die je niet zou verwachten, de rest is niet zo vreemd vind ik nog steeds. Maar goed, daarvoor zit ik misschien iets te diep in die buisiness elke dag.....

Maar goed, ik wist wat ik kocht en wat er aan de auto was gedaan in zijn leven, dus daarom moest er ook garantie bijzitten. Je moet je wel een beetje voorbereiden op zo´n aankoop natuurlijk :wink:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9069
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 12 jul 2007, 19:54

Fabian schreef:
Steven Nauta schreef:Precies zoals Rico zegt, je kan er wel op leeglopen. Verwacht je niet van zo'n auto, kan je zien hoe belangrijk die garantie is. Zie dat als een voordeel, het grootste nadeel is dat je er nog niet veel mee hebt kunnen rijden lijkt me.
Nee hoor, 11000km mee gereden. Ben hem nu dan eventjes wat langer kwijt (2 weken), maar ik kan hem missen. De rest heeft me elke keer 1 dag gekost. Dus bijelkaar ben ik hem 2 weken kwijt geweest zeg maar in 6 maanden. Acceptabel.

Distributie en dif (tezamen €4000) zijn zaken die je niet zou verwachten, de rest is niet zo vreemd vind ik nog steeds. Maar goed, daarvoor zit ik misschien iets te diep in die buisiness elke dag.....

Maar goed, ik wist wat ik kocht en wat er aan de auto was gedaan in zijn leven, dus daarom moest er ook garantie bijzitten. Je moet je wel een beetje voorbereiden op zo´n aankoop natuurlijk :wink:
Hoe zit dat eigenlijk met die Europlus garantie? Dat is toch 1 jaar en vergelijkbaar met de Huisselectie-garantie die we hier in NL kennen?

Wat betreft garantie op een jonge gebruikte BMW: ik kan het van harte aanraden. Bij mijn vorige coupe heeft BMW Nederland ook de knip behoorlijk losgetrokken: totale motorrevisie (na hevig olieverbruik) en toen dit niet afdoende bleek te zijn blok weer uitelkaar gehaald en onderblok vervangen.
Ben de auto bij elkaar een week of twee kwijt geweest (moest tussen de andere geplande werkzaamheden door), maar wel alles vergoed. Ik weet dat een motorblok inbouwen (6 cyl.) ongeveer een 1,5 dag kost, dus de kosten zijn dan ook ongeveer te bepalen (reken bij Ekris op ongeveer €150,- ex. BTW/uur), maar zal ook rond de 6 à 7k geweest zijn.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 12 jul 2007, 20:11

Deze Europlus is 1 jaar inderdaad. Boven de 100K 10% eigen risico op de onderdelen, boven de 120K 20%, boven de 130K 30% etc etc. Minimaal risico dus, het loon (duurste) wordt volledig vergoed.

Is zo goed als vergelijkbaar met Huisselectie. Maar Huisselectie dekt echt alles, en dit is ietsje beperkter. Maar dat is minimaal.

Voordeel van Huisselectie is dat het door BMW zelf verleend wordt, terwijl Europlus via een verzekeraar (regeltje is regeltje dus, daar moet je rekening mee houden) is.

Uurloon van Ekris zit eerder op een 80 tot 90 Euro ex BTW, 150 Euro kennen we in NL gelukkig nog niet (behalve de speciale Audi A8 tarieven ofzo).
Voor een nieuwe motor moet je ongeveer rekenen op een 5000 Euro ex BTW bij BMW inderdaad. Meestal iets eronder voor de benzine-versies. Toevallig vanmiddag nog een 530d een nieuw blokje voor aangeschaft, 5500 ex.....dan nog wel alles overbouwen wat er omheen hangt!

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9069
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 12 jul 2007, 21:42

80/90 euro... Zit ik in nog in het gulden tijdperk te denken dan... :?: Heb al eens een keer het bedrag voor in- en uitbouwen moeten betalen (bij mijn eerste BMW) :evil: , maar dat was waarschijnlijk dan nog in het guldentijdperk ('k kijk het nog even na, Ekris V'daal is nou niet de goedkoopste dealer :( )

Dat was iig het moment om de eerstvolgende auto met uitgebreide merkgarantie te kopen.


EDIT: als er 12 eenheden in een uur zitten kom ik uit op €83,50/uur ex. BTW. Guldentijdperk dus... :oops: .

'k Kwam overigens de rekening (maart 2002) van de eerste keer nog tegen: €1050,- voor het inbouwen alleen (180 eenheden) :cry:

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 16 jul 2007, 19:07

Onderdelen zijn vandaag allemaal binnengekomen, nu nog een monteur 1,5 dag geheel vrij plannen om het in orde te maken :shock:

Met veel geluk eind van de week klaar, anders begin volgende week.....

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9069
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 16 jul 2007, 19:29

Dat zijn goede berichten... En dan volop genieten maar van de Coupe.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 16 jul 2007, 22:34

Fabian schreef:Onderdelen zijn vandaag allemaal binnengekomen, nu nog een monteur 1,5 dag geheel vrij plannen om het in orde te maken :shock:

Met veel geluk eind van de week klaar, anders begin volgende week.....
Tering harrie zeg.....hopen dat het dan klaar is allemaal....voordat het een Stéphane-verhaal gaat worden :? (niet lullig bedoelt Stéphane :wink:)

Zou erg lekker zijn als ie deze week klaar is Fabian.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 19 jul 2007, 20:04

Zo, nu is de pleuris echt uitgebroken :twisted:

Wordt om 1700uur gebeld door de dealer: heb slecht nieuws Fabian. Dus ik zeg: is ie deze week niet klaar? Nee slechter. Ow, volgende week pas klaar? Nee slechter....

De cilinderkop moet ervanaf, want anders bestaat er de kans dat de pakking van het onderste distributiedeksel gaat lekken. Die is 1 met de koppaking, dus moet die eraf.

Dus ik zeg: vervelend. Heb je Europlus al benaderd? ja, die weigeren alles. Als reden geven ze op dat de auto door de dealer in Duitsland gemaakt moet worden, een groot juridisch geblaf van de Europlus man en de dealer is het bos in gestuurd.

Dus of ik even 1600 Euro extra wil betalen vraagt de dealer me doodleuk. Dus ik meld hem: je hebt een diagnose gedaan van 2000 Euro, je weet welke delen los moeten daarvoor, je weet als BMW dealer precies wat de risico;s zijn van deze reparatie. Ik begrijp dat er een extra onderdeeljtje bij kan komen, maar een verdubbelling van de prijs is onacceptabel. Je diagnose was niet correct, en op basis daarvan heb ik opdract gegeven te starten met de reparatie. Ik sta nu met de rug tegen de muur, ik kan niet meer met de auto naar de Duitse dealer (waarom dat zou moeten van de Europlus ga ik morgen uitzoeken, volgens mij moet die dealer gewoon de hele rekening betalen dus) want alles ligt uitelkaar en jij voert de reparatie alleen maar uit als de kop er ook vanaf mag want anders sta je niet garant voor het risico van een lekkage op de pakking! Jij bent een lekkere!!!! Wat gestamel aan de andere kant van de lijn, probeert zijn standpunt vast te houden, maar hij zit natuurlijk helemaal fout.

Ik ontvang morgen de volledige prijsopgaves van ze, ik ga bellen met de Europlus waarom ik naar de Duitse dealer zou moeten van ze (volgens mij gewoon bluf, want er staat niet van in de voorwaarden) en waarom ze niet willen betalen. Daarna is de dealer aan de beurt, want deze discussie ga ik hoog opvoeren met ze. De diagnose was gewoon FOUT. De werkzaamheden zijn NIET goed ingeschat, en op basis daarvan heb ik besloten de reparatie te laten uitvoeren. Er op geen enkele wijze aangegeven dat er een risico bestond dat de kop eraf zou moeten.


En laten we wel wezen, als ik wat extra moet betalen zal het me een zorg zijn. Als het maar opgelost wordt. Maar wel naar redelijkheid en billijkheid, en niet op deze belachelijke manier. Ik ben best bereid de delen te betalen. Maar niet de arbeid.

Het is dat het mijn dagelijkse werk is, en dat ik weet hoe eea werkt. Maar dit is wel tekenend voor de BMW-organisatie zeg.....

Deze dealer is dus ook al afgeserveerd.

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 19 jul 2007, 20:35

geweldig zoiets. :evil: . maar dat probleem met die pakking is bij bijna elk blok van bmw dus daar hadden ze maar aan moeten denken

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7255
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 19 jul 2007, 20:46

sven deutschmann schreef:geweldig zoiets. :evil: . maar dat probleem met die pakking is bij bijna elk blok van bmw dus daar hadden ze maar aan moeten denken
Precies, daar betaal je 80 Euro ex voor per uur. DE specialist van uw merk :roll:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, D. Peters en 3 gasten