Muntjes kopen via een exchange. Ik heb hier BTC Direct gebruikt maar kan natuurlijk ook ergens anders kopen.
De exchange in dit voorbeeld is Binance, maar het principe is overal hetzelfde. Maak eerste een account (Mijn referral mocht iemand er gebruik van willen maken:
https://www.binance.com/?ref=10377692 )
Na het maken van een account, ga naar Funds en deposits en withdrawels. Hier krijg je een overzicht met alle munten. Nadat je gestort heb kan je aanvinken dat je alleen degene wil zien waar je daadwerkelijk munten van op de exchange heb staan.
In dit voorbeeld gebruik ik ETH, Ethereum, dus click op DEPOSIT (1) en dan krijg je het adres te zien (2). KOPIEER dit adres goed!
Dan vul je dat bij BTCdirect in waar er naar gevraagd word (3), wees er zeker van dat je het goede adres heb gekopieerd!!
Dan na verloop van tijd krijg je een mailtje dat je muntjes op de site zijn ontvangen (4) en kan je aan de slag gaan.
Aangezien we ETHEREUM hebben gekocht gaan we naar de ETH Market (5) en zoeken we het muntje op dat we willen kopen (6), in dit voorbeeld dus Verge/XVG, controleer dus eerst altijd even of de munt die je wil hebben wel direct tegen die valuta word verkocht, anders moet je eerst je ETH naar Bitcoin omzetten, kan wel maar kost weer wat trading fees.
Dan het echte traden, bij 7 zie je de laatste prijs waar het munje voor ging, in dit voorbeeld ging 1 XVG dus voor 0.00028200 ETHEREUM. De rode daarboven zijn waarvoor XVG per muntje word aangeboden en hoeveel voor die prijs er zijn. Het groen eronder dus de prijs die mensen bieden om er een te kopen, zelfde verhaal: Kosten per muntje, hoeveelheid er gevraagd word. (in dit geval 0.00028050 bod per muntje en gevraagd 50 muntjes).
Bij 8 kan jij de boel invullen. De prijs die je per muntje wil betalen, de hoeveelheid die je wil kopen kan je handmatig invullen of gewoon kiezen van 25%/50/75/100% van de hoeveelheid ETHERUM die je hebt. Als je als enige doel ETH heb gekocht om XVG te kopen dan druk je dus gewoon op 100%.
Als je daar dus je order maakt verschijnt onderin bij open orders jouw order.
Hopelijk zo beetje duidelijk voor mensen die het nog nooit gedaan hebben. hehe