Tim N schreef: 18 nov 2017, 18:02
Dat denk ik komend voorjaar maar eens doen idd. Lambda's en eventueel de bobines aanpakken.
Nou... even weer een schopje vanaf december 2017.
Autotechnisch eindigde 2017 met slechts een nieuwe kentekenplaathouder achter en een koelerdop
Het was wel weer een roerig 2018, een scheiding, andere woning en veel zorgen verder. In 1e instantie beide Old/ Yougtimers mee genomen, en toch afgelopen week afscheid genomen van de minst praktische... helaas heeft afgelopen week na 18 jaar eigenaarschap de Mini het veld geruimd.
Ondertussen ook maar eens de BMW laten taxeren, en gelukkig kan deze de youngtimer verzekering in.
Afgelopen jaar krap 8.000 km mee gereden waarvan het merendeel heerlijk genieten was. (merendeel, af en toe had ik vreemde geluiden, daarover straks meer)
December 2018 kwam ik in een avondje MP/ Ebay een prettig diff tegen, een gereviceerd S2.93 188 huis met 25% sperplaten.
lag mooi in de buurt (Amersfoort ahum, dus maar een afspraak gemaakt en gelijk laten plaatsen bij de betreffende firma.
Niet verwacht dat dit zoveel verschil maakte in rijeigenschappen (ben geen drifter dus verwachte niet teveel voor sportief straatgebruik)
Maar na plaatsing was het met de 16"winterbandjes lekker glijden dit voorjaar, een upgrade die ik al veeeel eerder had moeten doen.
Niet veel later was het tijd voor een vloeistoffen beurt en kleine mijlpaal, op naar de 300.000 want daar gaan we voor natuurlijk.
Daar het mei vakantie was de auto eens flink vertroeteld.
Binnen en buiten gepoetst en gelijk het deurrubber en het zittingschuim van de bestuurder vervangen.
Maakt weer een groot verschil.
Laatste foto van mijn twee "stationcars" samen. (mini lekt niet, was net gewassen voor de oplettende)
Aangezien het eerder genoemde geluid zich permanent liet luiden een afspraak te Oss gemaakt om de vermoedelijke dader (wiellager L.A.) te laten aanpakken en dus maar gelijk beide wiellagers en een APK te pakken.
Dat was ook nodig, een van beiden wilde niet echt meewerken.
Wat gaat 2019 brengen? Ik laat de remleidingen vervangen en ben van plan een ander onderstel te gaan steken.
Dubio is of rondom Bilstein B8 sprint dempers, of toch maar een KW V1/2 of Bilstein PSS set monteren.
Dit alles natuurlijk wel icm nieuwe veerschotels etc, sta open voor suggesties, rij geen circuit, en ben niet van plan maandelijks met instellingen te gaan stoeien.