Je zou wat vaker "ik vind"moeten gebruiken, komt vriendelijker en minder betweterig over. verder ben je een prima kerel. (vind ik)Macboy schreef: 18 dec 2017, 10:31 Trouwens ik weet dat er een paar mensen zijn die mijn forumdominee style ook niet kunnen waarderen. Mooie plek om dat ook maar eens hier aan de orde te stellen.
Mijn schrijf stijl is nu eenmaal zo dat lijkt alsof ik alles altijd weet en beter weet. Zo is het vaak niet bedoeld. Er zijn echter veel situaties waar ik vrij snel doorheb hoe de vork in de steel zit, waar anderen wellicht meer moeite mee hebben. Dat heeft vooral ook met mijn werk en denkpatronen te maken. Zodra je op het vlak van het recht bevindt, zeker als rechter, moet je vrij snel kunnen analyseren en een standpunt in kunnen nemen. Waar twee personen het met elkaar oneens zijn moet een rechter vrij snel weten wat wel en wat niet juist is. Het gebeurt in een rechtszaal niet dat een rechter beide partijen gelijk kan geven. Er zijn ook amper situaties waarbij dit nodig is. Dus kiezen voor één kant gaat dan heel snel en natuurlijk voor mij.
Zelf ben ik ook vrij goed in het analyseren van wat klopt en niet klopt. En welke kant dan de juiste kant is. Vanuit mijn natuurlijk gevoel voor rechtvaardigheid kan ik dat ook vrij goed duidelijk maken. Dat komt dan op sommigen negatief over. Vooral ook vanwege mijn schrijfstijl en discussie stijl. Het lijkt dan alsof ik aan het pleiten ben terwijl we gewoon op een forum zitten. Ik kan goed begrijpen dat sommigen daar niet op zitten te wachten en het ook gewoon irritant vinden.
Maar het is gewoon een verlengstuk van mijn vak en persoon. Wellicht helpt deze uitleg. En anders kan ik altijd minderen. Maar lastig, want ik kan niet tegen onrecht en onrechtvaardigheid. Daarom heb ik dit vak ook gekozen. En dat ben je dan 24 uur. Zit in je karakter denk ik. En dan val ik meteen terug in die rol. En dus ook op dit forum waarin het niet alleen over auto’s gaat.
Maar ik snap jullie wel dus sorry![]()