AMG -> M modellen
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
AMG -> M modellen
Wat me opvalt is dat als er een nieuwe Mercedes uitkomt er bijna ook meteen een AMG versie van is terwijl het bij BMW altijd (jaren?) duurt voordat er van een 3 of 5 serie een M model van is.
-
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
- Locatie: Oosterhout
Heeft wellicht te maken met dat BMW M(otorsport) een zelfstandig bedrijf is en geheel los van BMW opereert.
Waarschijnlijk is AMG alleen een performance label van Mercedes en wordt het gelijktijdig ontwikkeld met de 'gewone' modellen in dezelfde serie.
Andre had al ondervonden dat M iets anders is dan BMW GmbH.
Waarschijnlijk is AMG alleen een performance label van Mercedes en wordt het gelijktijdig ontwikkeld met de 'gewone' modellen in dezelfde serie.
Andre had al ondervonden dat M iets anders is dan BMW GmbH.
- Joop
- Berichten: 9059
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
das natuurlijk ook niet waar, die 6.3 is AMG eigen "nieuwe" ontwikkelde motor voor zover ik het heb begrepen, en its a masterpiece! gaaf ding 8)Femme schreef:Er zit veel meer ontwikkelingstijd in een M-model.
AMG haalt de 6.3 V8 uit het rek, schroeft wat zwaardere remmen op het nieuwe model en voegt wat interieuraccentjes en een bodykit toe. BMW ontwikkelt een compleet nieuwe motor, nieuwe versnellingsbak, actief onderstel, enz.
- romo
- Berichten: 27060
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
457 PK uit een 6.3 liter kan ik toch niet bepaald een technisch hoogstandje vinden, kan aan mij liggen.GTRene schreef:das natuurlijk ook niet waar, die 6.3 is AMG eigen "nieuwe" ontwikkelde motor voor zover ik het heb begrepen, en its a masterpiece! gaaf ding 8)Femme schreef:Er zit veel meer ontwikkelingstijd in een M-model.
AMG haalt de 6.3 V8 uit het rek, schroeft wat zwaardere remmen op het nieuwe model en voegt wat interieuraccentjes en een bodykit toe. BMW ontwikkelt een compleet nieuwe motor, nieuwe versnellingsbak, actief onderstel, enz.
Goed zal het wel zijn, daar niet van, dat blok wordt bewust niet te veel gekieteld, moet het hebben van de Nm.............
-
OnlineBram
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Het resultaat is er toch naar?
De 7 liter V8 van de Corvette Z06 is technisch gezien ook niet baanbrekend, op de gebruikte (lichte) materialen na dan.
Een centrale nokkenas en 2 kleppen per cilinder, maar dat zegt helemaal niets, blijkt wel uit het idiote acceleratievermogen en prachtige geluid van dat blok.
De 7 liter V8 van de Corvette Z06 is technisch gezien ook niet baanbrekend, op de gebruikte (lichte) materialen na dan.
Een centrale nokkenas en 2 kleppen per cilinder, maar dat zegt helemaal niets, blijkt wel uit het idiote acceleratievermogen en prachtige geluid van dat blok.
Laatst gewijzigd door Bram op 09 jul 2007, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Dat Mercedes een 6.3 liter gebruikt met 450+pk kan ook te maken hebben met de karakteristiek.............
Lekker veel vermogen bij lage toeren, past goed bij de automaat die Mercedes monteert.
Ander soort auto met ander doel dan een M. Lijkt me totaal niet dat een AMG een mindere ontwikkeltijd nodig heeft.
Lekker veel vermogen bij lage toeren, past goed bij de automaat die Mercedes monteert.
Ander soort auto met ander doel dan een M. Lijkt me totaal niet dat een AMG een mindere ontwikkeltijd nodig heeft.
- romo
- Berichten: 27060
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat geloof ik meteen, maar ik vind het toch technisch minder/ makkelijker.k33z schreef:Dat Mercedes een 6.3 liter gebruikt met 450+pk kan ook te maken hebben met de karakteristiek.............
Lekker veel vermogen bij lage toeren, past goed bij de automaat die Mercedes monteert.
Ander soort auto met ander doel dan een M. Lijkt me totaal niet dat een AMG een mindere ontwikkeltijd nodig heeft.
Het is gewoon een luie donder motor, beetje Amerikaans, nothing beats cubic inches.
Deze AMG en de ///M zijn veel te verschillend om te vergelijken, terwijl bijna iedereen dat doet, hard gaan ze beide, de wijze waarop is echter appels en peren..........................................
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
die 457pk is voor dat model zo, echter toen ie uitkwam had ie 510pk zie o.a hierromo schreef:457 PK uit een 6.3 liter kan ik toch niet bepaald een technisch hoogstandje vinden, kan aan mij liggen.GTRene schreef:das natuurlijk ook niet waar, die 6.3 is AMG eigen "nieuwe" ontwikkelde motor voor zover ik het heb begrepen, en its a masterpiece! gaaf ding 8)Femme schreef:Er zit veel meer ontwikkelingstijd in een M-model.
AMG haalt de 6.3 V8 uit het rek, schroeft wat zwaardere remmen op het nieuwe model en voegt wat interieuraccentjes en een bodykit toe. BMW ontwikkelt een compleet nieuwe motor, nieuwe versnellingsbak, actief onderstel, enz.
Goed zal het wel zijn, daar niet van, dat blok wordt bewust niet te veel gekieteld, moet het hebben van de Nm.............
http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/08/18/R072.htm
of hier zelfs 514pk ?
http://www.autowereld.com/autonieuws/de ... tikel=3350
Mercedes-AMG presenteert met deze krachtigste E-klasse ooit een geduchte concurrent voor de BMW M5 en Audi S6. Onder de motorkap van de E 63 AMG ligt een 6.3 liter metende V8 die ontwikkeld is door Mercedes’ huistuner AMG. De motor wordt bij AMG door één persoon volledig met de hand gebouwd. De V8 is goed voor een vermogen van 514 pk en een koppel van 630 Nm. Het vermogen wordt overgebracht op de achterwielen middels een 7-traps AMG Speedshift automaat. Die automaat is in drie voorgeprogrammeerde standen in te stellen. Desgewenst kunnen de verzetten met flippers achter het stuurwiel worden gekozen. De E 63 AMG heeft slechts 4,5 seconden (Estate 4,6 sec) nodig om vanuit stilstand naar 100 km/h te sprinten. De topsnelheid is begrensd op 250 km/h.
510pk uit 6.3 is misschien nog niet veel, maar zo houd je nog wat ruimte over voor meer uit datzelfde blok :twisted:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
hmmmm Femme, je slaat hier wel finaal de plank mis zeg, sodejuFemme schreef:Er zit veel meer ontwikkelingstijd in een M-model.
AMG haalt de 6.3 V8 uit het rek, schroeft wat zwaardere remmen op het nieuwe model en voegt wat interieuraccentjes en een bodykit toe. BMW ontwikkelt een compleet nieuwe motor, nieuwe versnellingsbak, actief onderstel, enz.

ga je mond spoelen !!
Overigens is het onjuist dat AMG veel eerder komt dan M-modellen. Nieuwe M3 komt om de zoveel jaar ... AMG komt om de zoveel jaar.
AMG doet het iets logischer en brengt het snel op de markt. M3 doet het onlogisch en bouwt een oud model lange tijd naast een nieuw model.
Meer is het niet hoor
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Macboy schreef:hmmmm Femme, je slaat hier wel finaal de plank mis zeg, sodejuFemme schreef:Er zit veel meer ontwikkelingstijd in een M-model.
AMG haalt de 6.3 V8 uit het rek, schroeft wat zwaardere remmen op het nieuwe model en voegt wat interieuraccentjes en een bodykit toe. BMW ontwikkelt een compleet nieuwe motor, nieuwe versnellingsbak, actief onderstel, enz.
ga je mond spoelen !!
Overigens is het onjuist dat AMG veel eerder komt dan M-modellen. Nieuwe M3 komt om de zoveel jaar ... AMG komt om de zoveel jaar.
AMG doet het iets logischer en brengt het snel op de markt. M3 doet het onlogisch en bouwt een oud model lange tijd naast een nieuw model.
Meer is het niet hoor
Dat is niet waar Macboy de productie van de e46 M3 werd gestopt toen de e92 coupe reeks op de lopende band werd gemaakt.
De e46 M3 cabrio heeft doorgelopen totdat de e93 cabrio uitkwam.
Productie van de e46 M3 coupe werd gestopt in mei 2006.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
hoho da's een sedan en geen coupe hé
Maar op dat punt snap ik je, coupe's en sedans lopen niet in de pas. inderdaad vreemd.
Maar ik denk heel bewust gedaan, BMW gebruikt het gespreid introduceren van modellijnen als marketingtool zo hebben ze elk jaar wel wat belangrijks te melden, dus aandacht in de pers.

Maar op dat punt snap ik je, coupe's en sedans lopen niet in de pas. inderdaad vreemd.
Maar ik denk heel bewust gedaan, BMW gebruikt het gespreid introduceren van modellijnen als marketingtool zo hebben ze elk jaar wel wat belangrijks te melden, dus aandacht in de pers.
- Corvette
- Berichten: 984
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19
He Rico
dat jij niet eens een keer bij BMW ga solliciteren jo.
Je print ff een paar berichtjes van jou op dit forum en ze nemen je direkt aan
Rico ook bij BMW lopen prutsers waarbij de timing wel eens niet goed is. Heb jij dan overal begrip voor.
En wat die eenvoudige AMG 63 motor betreft.........het bouwen van een AMG motor gaat bij de ontwikkeling al een paar straten verder dan alleen maar voor mensen die met een zogenaamd race hart een M3 kopen.
Let op ..... ik val een M3 helemaal niet af, maar ik vind het commentaar wel erg knullig. Die motor is een super ding met alle mogelijkheden. Wil je 457 pk dan kan dat, omdat de C klasse met een bijbehorende performance niet meer kan hebben in de gewone straatversie.
Wil je er 510 pk uithalen....oke .....dat kan ook, maar dan ligt dat blok in een E of S klasse. Kortom ze hebben een geweldige motor ontwikkeld waarmee je alle kanten op kan dus zeg maar een soort MULTIE MOTOR.
OH JA EN ALS JE ER 600 PK UIT WIL HALEN DAN KAN DAT ZELFS OOK NOG.
En als je met zo'n blok 200.000 km hebt gereden dan loopt ie nog super.
Dus voor alle mensen die denken dat AMG motoren ontwikkeld zijn door luie mensen......doe mij en jezelf voortaan een lol en weet wat je zegt over die jongens, want dat zijn niet zomaar een paar prutsers.
Oh ja .......... en ik ga niet solliciteren bij AMG
Dag hooooooooor
Corvette
dat jij niet eens een keer bij BMW ga solliciteren jo.
Je print ff een paar berichtjes van jou op dit forum en ze nemen je direkt aan

Rico ook bij BMW lopen prutsers waarbij de timing wel eens niet goed is. Heb jij dan overal begrip voor.
En wat die eenvoudige AMG 63 motor betreft.........het bouwen van een AMG motor gaat bij de ontwikkeling al een paar straten verder dan alleen maar voor mensen die met een zogenaamd race hart een M3 kopen.
Let op ..... ik val een M3 helemaal niet af, maar ik vind het commentaar wel erg knullig. Die motor is een super ding met alle mogelijkheden. Wil je 457 pk dan kan dat, omdat de C klasse met een bijbehorende performance niet meer kan hebben in de gewone straatversie.
Wil je er 510 pk uithalen....oke .....dat kan ook, maar dan ligt dat blok in een E of S klasse. Kortom ze hebben een geweldige motor ontwikkeld waarmee je alle kanten op kan dus zeg maar een soort MULTIE MOTOR.

OH JA EN ALS JE ER 600 PK UIT WIL HALEN DAN KAN DAT ZELFS OOK NOG.
En als je met zo'n blok 200.000 km hebt gereden dan loopt ie nog super.
Dus voor alle mensen die denken dat AMG motoren ontwikkeld zijn door luie mensen......doe mij en jezelf voortaan een lol en weet wat je zegt over die jongens, want dat zijn niet zomaar een paar prutsers.
Oh ja .......... en ik ga niet solliciteren bij AMG



Dag hooooooooor
Corvette
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Marcelvv, matthyssie, RJK en 5 gasten