JWtje schreef: 15 dec 2017, 10:59
Zomaar een tip m.b.t. de klepseals. Mijn E61 545 had wel het probleem dat ie ging roken. Aangezien ik in de bagger werk en we een hele berg machines hebben die allerlei verschillende soorten olie nodig hebben dit even bij onze adviseur neergelegd.
Hij adviseerde mij er Mobil 1 ESP formula 5W-30 in te knikkeren.
Bedankt, interessante informatie. Mijn 645Ci rookt (nog) niet, het olie verbruik weet ik uiteraard nog niet. Ik had zelf ook al even wat onderzoek gedaan naar de preventieve mogelijkheden en kwam onder andere op toevoegingen zoals
http://www.leaklock.com/ (er zijn een aantal varianten hiervan, heb de MSDS bladen erop nageslagen en de ingrediënten zijn veelal soortgelijk) wat eigenlijk ook weekmakers zijn.
Nu ben ik normaal gesproken
he-le-maal niet van de toevoegingen, daar krijg ik altijd meteen een MotorUp / Slick50 (snake-oil zeggen ze ook wel) ideeën bij. Maar na vele forums afgestruind te hebben lees ik bijna louter goede recensies, ook van N62 eigenaren. Met die reden is het wellicht de moeite waard.
Mocht het ooit zover komen dat er wel iets van pakkingen/keerringen/klep-seals moet worden vervangen dan ben ik trouwens gek genoeg de motor eruit te pakken en meteen alles te doen. Maar ik wil eerst wel even een tijdje rijden
[edit]
Die LeakLock meuk moet je 3% van het olie-volume inkiepen (kwart liter dus in geval van N62), bij voorkeur bij een olie-wissel. Dus als ik daarvoor wil gaan dan moet ik dat snel regelen