Albers moet vrezen voor stoeltje
- Gerrit Vrugteveen
Laatste nieuws, als je een sponsor hebt, en 4 millioen eurie's kun je blijkbaar zo instappen bij Spijker
Tielemans kan bij Spyker instappen
Spyker heeft Olivier Tielemans een aanbod gedaan om het seizoen af te maken. Voor een slordige vier miljoen aan sponsorgeld mag de Limburger instappen in het Spyker-stoeltje die vrijgekomen is na het gedwongen vertrek van Christijan Albers. Dit kan RaceFreaks exclusief melden.
In een gesprek op het circuit van Spa-Francorchamps waar vandaag getest werd, kwam het onderwerp ter sprake in gesprek met Tielemans senior. “Voor een bedrag van ongeveer vier miljoen euro zou Olivier kunnen instappen bij Spyker. Of we ingaan op het aanbod van Spyker kan ik helaas nog niet melden. Olivier heeft het namelijk ook prima naar zijn zin in het WTCC.”
Mocht Tielemans níet ingaan op een deal met Spyker, dan zou dat ook nog op principiële gronden kunnen zijn. De Limburger werd namelijk vorig jaar in het DTM na drie races aan de kant geschoven door de huidige Spyker-teammanager: Colin Kolles.
De 24-jarige Tielemans rijdt op dit moment in het WTCC voor het team van Alfa Romeo. Het Italiaanse merk stopt echter na dit seizoen in het kampioenschap. “Ik kan alleen zeggen dat Olivier zich in de kijker heeft gereden. We zijn namelijk ook in gesprek met enkele andere teams in het WTCC.”
Tielemans kan bij Spyker instappen
Spyker heeft Olivier Tielemans een aanbod gedaan om het seizoen af te maken. Voor een slordige vier miljoen aan sponsorgeld mag de Limburger instappen in het Spyker-stoeltje die vrijgekomen is na het gedwongen vertrek van Christijan Albers. Dit kan RaceFreaks exclusief melden.
In een gesprek op het circuit van Spa-Francorchamps waar vandaag getest werd, kwam het onderwerp ter sprake in gesprek met Tielemans senior. “Voor een bedrag van ongeveer vier miljoen euro zou Olivier kunnen instappen bij Spyker. Of we ingaan op het aanbod van Spyker kan ik helaas nog niet melden. Olivier heeft het namelijk ook prima naar zijn zin in het WTCC.”
Mocht Tielemans níet ingaan op een deal met Spyker, dan zou dat ook nog op principiële gronden kunnen zijn. De Limburger werd namelijk vorig jaar in het DTM na drie races aan de kant geschoven door de huidige Spyker-teammanager: Colin Kolles.
De 24-jarige Tielemans rijdt op dit moment in het WTCC voor het team van Alfa Romeo. Het Italiaanse merk stopt echter na dit seizoen in het kampioenschap. “Ik kan alleen zeggen dat Olivier zich in de kijker heeft gereden. We zijn namelijk ook in gesprek met enkele andere teams in het WTCC.”
- Dutch
Nou, als dat gebeurt, dan kun je gevoeglijk een streep zetten door elke ambitie van Spyker en kunnen ze de tent net zo goed meteen opdoeken.
Tielemans heeft in elk kampioenschap waarin hij heeft meegedaan, nog nooit enige rol van betekenis gespeeld en zou op eigen kracht nooit een F1-licentie kunnen verdienen. (Hij verdient 'm dan ook niet, in mijn ogen, maar goed, tegenwoordig is 500 km testen al genoeg - wat natuurlijk schandalig is.)
Mocht hij ooit in de F1 komen, dan zie ik 'm ten prooi vallen aan de 107%-regel. Vergeleken met Tielemans waren Lavaggi en Deletraz grote talenten...
'In de kijker rijden' zegt z'n vader. Ja, een paar keer niet laatste eindigen zal-ie bedoelen...
EDIT: ik hou 't trouwens nog steeds op Klien.
Tielemans heeft in elk kampioenschap waarin hij heeft meegedaan, nog nooit enige rol van betekenis gespeeld en zou op eigen kracht nooit een F1-licentie kunnen verdienen. (Hij verdient 'm dan ook niet, in mijn ogen, maar goed, tegenwoordig is 500 km testen al genoeg - wat natuurlijk schandalig is.)
Mocht hij ooit in de F1 komen, dan zie ik 'm ten prooi vallen aan de 107%-regel. Vergeleken met Tielemans waren Lavaggi en Deletraz grote talenten...
'In de kijker rijden' zegt z'n vader. Ja, een paar keer niet laatste eindigen zal-ie bedoelen...
EDIT: ik hou 't trouwens nog steeds op Klien.
- NickC
"Jammer genoeg is dat de harde waarheid en staan er jongens langs de kant met wel de rijcapaciteiten maar geen zak geld en moeten die maar toekijken hoe de rijke luikinderen er wel rijden. Daarvoor heb ik wel meer respect voor RD"
Als je je even verdiept in RD dan weet je ook hoe hij is gekomen waar hij nu is
Niets ten nadele van zijn prestaties overig
Als je je even verdiept in RD dan weet je ook hoe hij is gekomen waar hij nu is

Niets ten nadele van zijn prestaties overig
- Joop
Met een zak geld bereik je tegenwoordig een hoop in de F1. Karthikeyan's familie zit idd goed in de slappe was; maar was zeker geen hoogvlieger.hugo schreef:Joop schreef:Albers ontslagen....
Spyker wil nu de indiër Narain Karthikeyan als coureur aanstellen.
Die heeft toch al eens voor Jordan gereden of niet?
Karthikeyan, wat een held was dat. Dit vent was meedere malen te traag om zich uberhaupt te qualificeren voor races. Moest hij aangesteld worden dan is het wel duidelijk dat het een ordinaire centenkwestie is. ( karthikeyans familie scheen goed in de slappe was te zitten.)
Ook als Tielemans 4 miljoen op kan brengen lijkt me dit ook weer geen verstandige keus. Tielemans rijdt in de WTCC nog geen deuk in een pakkie boter.
Klien zal het beste passen..., maar ja kan het misschien niet financieel opbrengen???
We'll see.
- RVV
- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
Daar ga je weer. Stop nou eens met dat depressieve gedoe man.
Vandaag hebben wij onze oma gecremeerd. Die kon er ook niet tegen dat er allemaal zeikerds in d'r bejaardentehuis woonden. Mensen die klagen over het eten, over het weer, over de service, over de kleinkinderen die nooit komen. Mijn oma heeft vroeger veel geklaagd over ziektes en kwaaltjes, maar over alle andere dingen nooit. Ze heeft veel meegemaakt, niet alleen in de oorlog, maar ze had de afgelopen jaren 1 stopzinnetje (die ze met veel plezier als een demente oude oma, wat ze niet was, herhaalde tot je het zat werd:) 'Mopperaars heb je altijd'.
Ga nou eens op vakantie, want je ergert je aan dingen die je gewoon lekker op zijn beloop moet laten gaan. Of die je actief moet bestrijden. En dat laatste doe je niet (de politiek in...), dus stop met chronisch zeuren, of ik neem je CS in beslag.
Vandaag hebben wij onze oma gecremeerd. Die kon er ook niet tegen dat er allemaal zeikerds in d'r bejaardentehuis woonden. Mensen die klagen over het eten, over het weer, over de service, over de kleinkinderen die nooit komen. Mijn oma heeft vroeger veel geklaagd over ziektes en kwaaltjes, maar over alle andere dingen nooit. Ze heeft veel meegemaakt, niet alleen in de oorlog, maar ze had de afgelopen jaren 1 stopzinnetje (die ze met veel plezier als een demente oude oma, wat ze niet was, herhaalde tot je het zat werd:) 'Mopperaars heb je altijd'.

Ga nou eens op vakantie, want je ergert je aan dingen die je gewoon lekker op zijn beloop moet laten gaan. Of die je actief moet bestrijden. En dat laatste doe je niet (de politiek in...), dus stop met chronisch zeuren, of ik neem je CS in beslag.

- Gerrit Vrugteveen
- Downforce Hans
Nou als albers er dan niet is,op wie moeten we dan zeuren.
Dan zal het waarschijnlijk wel ineens aan de auto leggen.
@nick c Ik weet niet of jij de familie Doornbos kent,maar die zijn ook niet onbemiddeld,dus rijkeluis kind slaat ook gewoon op hem.
Ik had trouwens graag een rijkeluis kind geweest,maar helaas
Dan zal het waarschijnlijk wel ineens aan de auto leggen.
@nick c Ik weet niet of jij de familie Doornbos kent,maar die zijn ook niet onbemiddeld,dus rijkeluis kind slaat ook gewoon op hem.
Ik had trouwens graag een rijkeluis kind geweest,maar helaas

-
- Dutch
Volgens mij zégt Nick dat juist...HANZ06 schreef:@nick c Ik weet niet of jij de familie Doornbos kent,maar die zijn ook niet onbemiddeld,dus rijkeluis kind slaat ook gewoon op hem.
Maar goed, inmiddels is duidelijk geworden dat Klien op Spa gaat testen voor Spyker:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/60710
http://www.grandprix.com/ns/ns19400.html
- Peter Tunissen
-
- Dutch
Inderdaad, vorige week is er een principeakkoord bereikt waarover niets inhoudelijks naar buiten is gebracht:Peter Tunissen schreef:Dat is wel interessant; Klien als ruil voor een einde aan de protesten van Spyker tegen de Super Aguri?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/59823
http://www.autosport.com/news/report.php/id/60619
Sindsdien heeft ook Van der Garde voor het eerst kunnen testen voor Spyker.
You do the math...
-
Als Alberts echt een supertalent was geweest en dit ook liet zien op het circuit, ondanks zijn beperkt materiaal, was al deze heisa nooit geweest.
Sponsorgedoe, negatieve commentaren, etc .
Voor mij hoeft geen nederlander mee te doen in de F1, als we niks anders kunnen brengen dan deze over het paard getilde yup.
Dat ze hem maar in de Le-Mans auto van Spijker stoppen volgend jaar. Veel rijden en weinig ouwhoeren. Op het lijf geschreven voor Albers.
Ik was die patser vanaf dag 1 al moe .
Sponsorgedoe, negatieve commentaren, etc .
Voor mij hoeft geen nederlander mee te doen in de F1, als we niks anders kunnen brengen dan deze over het paard getilde yup.
Dat ze hem maar in de Le-Mans auto van Spijker stoppen volgend jaar. Veel rijden en weinig ouwhoeren. Op het lijf geschreven voor Albers.
Ik was die patser vanaf dag 1 al moe .
- Dutch
O, dat is zeker waar. Als zijn prestaties beter waren geweest, dan had Spyker echt niet zo moeilijk gedaan over die paar centen en er alles aan gedaan om er een mouw aan te passen. Het geld zou al eind december moeten zijn betaald en dat is nu ineens een probleem?Rebel schreef:Als Alberts echt een supertalent was geweest en dit ook liet zien op het circuit, ondanks zijn beperkt materiaal, was al deze heisa nooit geweest.
Overigens denk ik wel dat Spyker (wie daar ook de leiding heeft...) zichzelf hiermee flink in de voet heeft geschoten. Want achter de schermen is er aardig wat gekrakeel onder de resterende sponsors die CA heeft meegebracht, zoals Exact, Trust, LeasePlan en AD. (Niet voor niets stond er vanochtend in AD Sportwereld een uiterst zuur stukje.) Die hebben zich voor drie jaar vastgelegd en die mogen nu dokken voor een andere coureur, die niet eens uit Nederland komt. Daar gaat de pr-waarde van je marketingbudget. Ik zou 't ook niet over m'n kant laten gaan.
Dus dat bedrag van 4 miljoen zou binnenkort nog weleens hoger kunnen uitvallen.