Iemand nog tips?
Nog nooit gebruikt. Heb ze nu nodig voor de komende wintersport.
Ik wil iets makkelijks , en iets wat mijn velgen niet sloopt. Liefst niet te duur want wil ze eigenlijk niet gaan gebruiken. Puur in noodgevallen.
Advies advies

Gewoon standaard setje meenemen in de auto ivm wellicht verplichting in het land waar je heen gaat, als je goede winterbanden hebt, heb je sneeuwkettingen eigenlijk nooit nodig.dvh schreef: 09 dec 2017, 08:48 Luitjes
Iemand nog tips?
Nog nooit gebruikt. Heb ze nu nodig voor de komende wintersport.
Ik wil iets makkelijks , en iets wat mijn velgen niet sloopt. Liefst niet te duur want wil ze eigenlijk niet gaan gebruiken. Puur in noodgevallen.
Advies advies![]()
Oostenrijk
die heb ik toevallig ook net besteld. De gewone (met 9 mm schakels) zouden ook moeten passen maar ben voor de zekerheid maar voor de sport (7 mm schakels) gegaan.Wouter81 schreef: 09 dec 2017, 13:19 Me net een beetje ingelezen en deze besteld: Pewag Servo Sport RSS 76
Hoe goed je winterbanden ook zijn.... op ijs ben je compleet kansloos dus dan heb je echt wel kettingen nodig. Ga al vele jaren 3x per jaar naar de sneeuw en de kans is inderdaad klein dat je ze nodig hebt, maar op de momenten dat het wel nodig is (bv klein stukje van 200m helling op naar de parkeergarage in Tignes) dan ben je toch erg blij dat je ze hebt. Dat staat dan nog even los van de verplichting om kettingen soms om te leggen wat middels borden aangegeven wordt. 4 wd met winterbanden zijn daar meestal van uitgesloten.duifjes.com. schreef: 09 dec 2017, 11:39Gewoon standaard setje meenemen in de auto ivm wellicht verplichting in het land waar je heen gaat, als je goede winterbanden hebt, heb je sneeuwkettingen eigenlijk nooit nodig.
Klopt, daarom schreef ik ook eigenlijk nooit. IJs is idd andere verhaal. Ik heb puur ervaring met wintersport en 4wd icm winterbanden, waar de meeste met fwd en winterbanden sneeuwkettingen nodig hadden, heb ik ze nog nooit gebruikt.Paskal schreef: 11 dec 2017, 11:22Hoe goed je winterbanden ook zijn.... op ijs ben je compleet kansloos dus dan heb je echt wel kettingen nodig. Ga al vele jaren 3x per jaar naar de sneeuw en de kans is inderdaad klein dat je ze nodig hebt, maar op de momenten dat het wel nodig is (bv klein stukje van 200m helling op naar de parkeergarage in Tignes) dan ben je toch erg blij dat je ze hebt. Dat staat dan nog even los van de verplichting om kettingen soms om te leggen wat middels borden aangegeven wordt. 4 wd met winterbanden zijn daar meestal van uitgesloten.duifjes.com. schreef: 09 dec 2017, 11:39Gewoon standaard setje meenemen in de auto ivm wellicht verplichting in het land waar je heen gaat, als je goede winterbanden hebt, heb je sneeuwkettingen eigenlijk nooit nodig.
Ben persoonlijk geen fan van kettingen waarbij je na stukje omleggen eerst weer in moet stappen en dan weer naar voren/achter moet rijden en dan laatste stukje om moet leggen.
Op een rwd kettingen altijd achterom leggen, bergop of bergaf maakt niet uit.
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], Wout309t en 4 gasten