Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
ErikS

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ErikS » 08 dec 2017, 08:52

LOL.

Ik heb net 275 Strats verkocht.
Heb er nog 300, maar ik zie hem niet meer toppen voor de 11e ivm de Forks die er aan komen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 dec 2017, 08:54

LOL @ dvh

dvh

Bericht door dvh » 08 dec 2017, 09:04

Elegante techniek zoekt bestemming
Blockchain is inmiddels overal, en er wordt nog steeds een hoop onzin over verkocht, merkt redacteur Rutger Betlem. Het wordt dat we de kansen van deze elegante techniek eens gaan benutten.

iStock
Als bestuurders van beursgenoteerde bedrijven over ingewikkelde en vooral prille technologie beginnen is het uitkijken geblazen. Dagelijks zoekt een van hen de media op met een boude uitspraak over blockchain.
Er gaat ook geen moment voorbij of een start-up meldt zich met de volgende briljante toepassing. Ze trekken als nomaden van investeerder naar investeerder met verhalen over hopeloos verouderde technologie die vandaag vervangen kan worden door X met een naadloze integratie met blockchain, bitcoin of in gemaskeerde termen 'een decentrale database'. Investeringsfondsen gaan volop mee in de 'hypecyle' en strooien lukraak met groeikapitaal. Hoe nuttig de bedachte toepassingen zijn, lijkt niemand zich af te vragen. Blockchain, de versleuteltechniek die we kennen van bitcoin, is overal.
Niet alleen professionele beleggers mengen zich in het domein. Ook steeds meer particulieren steken hun spaargeld in de crypto-wereld. Of het nou gaat om cryptomunten met een onduidelijke waarde of het investeren in een risicovolle cryptobeursgang. Tot en met bitcoinwisselautomaten in vechtsportwinkels aan toe, waarop de laatste koers is te zien. Waarschuwingen van toezichthouders over risico's, fraude, witwasserijn en ponzi-schema's ten spijt.
Er wordt veel onzin verkocht over blockchain, en dat is jammer. Want in de kern is het een elegante techniek waarvan nog niemand de mogelijkheden en kansen kan bevatten.
Microsoft oprichter Bill Gates zei ooit: 'We overschatten altijd de veranderingen die we de komende twee jaar verwachten en onderschatten de veranderingen voor de komende tien jaar.' Dat is direct ook een verklaring voor de wirwar van exotische bedrijven in het domein. Het zijn partijen die de blockchain inzetten als panacee, zonder na te denken of er niet een betere oplossing is. Het woord blockchain lijkt volledig losgezongen te zijn van de technische toepassingen.
En het zijn niet alleen de overenthousiaste techneuten met idealistische denkbeelden die de fantasie de vrije loop laten. IBM en UBS kondigden recent aan samen te werken aan een blockchainportemonnee om parkeerkosten af te rekenen, ondernemer Andre Ornish wil na jaren van onsuccesvolle dates een datingapp op de blockchain ontwikkelen en de bekende restaurantapp Munchee wil zijn reviews over de blockchain laten lopen.
'Vergelijk blockchain met internet in 1986. Niemand heeft nog enig idee van de mogelijkheden', zei blockchainexpert Vinay Gupta recent in Het Financieele Dagblad. Waar iedereen het wel over eens is, is dat de toepassing de potentie heeft om bestaande markten te ontwrichten.
Daarom is in deze markt het experiment noch het meegaan in de hype niet verkeerd. We doen ervaring op en iedereen weet dat de oplossingen waar blockchain geen echte toegevoegde waarde heeft de komende jaren zullen verdwijnen.
Onder de radar van toezicht
Beleggen in cryptomunten neemt een vlucht in Nederland. Op basis van een steekproef berekent Kantar TNS dat op dit moment zo'n 135.000 huishoudens een vorm van cryptovaluta bezitten. Dat is twee keer zo veel als een jaar geleden. De AFM waarschuwt voor de risico's van cryptovaluta's, maar houdt geen toezicht omdat de producten niet vallen onder de Wet op het financieel toezicht. Beleggingsinstellingen die cryptomunten aanbieden, kunnen overigs wel op toezicht rekenen.

Wat we overhouden zijn technologieën die de tussenpersoon vervangen. Het gaat hierbij niet over veelgenoemde oplossingen zoals het notariaat, de makelaardij of het kadaster, maar eerder over oplossingen tussen partijen die elkaar al kennen en een bepaalde mate van vertrouwen hebben. Blockchain helpt de handelsband te versterken, papier te verminderen, vertrouwen en efficiëntie te verhogen en fraude uit te bannen.
Juist gecentraliseerde oplossingen lijken kansrijk. Het is niet voor niets dat vervoerders, banken, verzekeraars en overheden elkaar opzoeken om tot een blockchain-standaard te komen. Het anarchistische karakter van cryptomunten, die juist ontwikkeld zijn om decentraal te functioneren, is geen houdbaar model in het gereguleerde transactieverkeer.
Recent zagen we bijvoorbeeld een groep van vijftien verzekeraars, waaronder Aegon en Achmea, die samenwerken om blockchain in te kunnen inzetten voor herverzekeringsproducten. ING werkt samen met grondstoffenhandelaar Mercuria aan een blockchainstandaard voor internationale handel. En ABN Amro doet experimenten met de letter of credit.
Zolang we ons beseffen dat blockchain een middel is en geen oplossing kunnen er mooie dingen ontstaan.
Bron: https://fd.nl/morgen/1219712/elegante-t ... bestemming

Fernando

Bericht door Fernando » 08 dec 2017, 09:06

Bang om de boot te missen

Twijfel, spijt en spanning gieren door het lichaam nu de waarde van de bitcoin stijgt: is het al te laat om geld te verdienen aan deze hype? Economisch gedragspsycholoog Patrick Oberstadt legt uit wat de aantrekkingskracht van de munt is tijdens koerswisselingen.

De bitcoin-technologie is bijzonder gecompliceerd. Het grootste deel van de gebruikers zal de achtergrond ervan niet goed begrijpen. Maar ook zij maken nu winst. En veel ook. Dit is voor nieuwkomers ’sociaal bewijs’, legt psycholoog Patrick Oberstadt uit. „Het is typisch groepsgedrag. Als we niet precies weten hoe we ons moeten gedragen, kijken we naar anderen voor een gedragscode. Zij waren bereid om te gokken en dat was uiteindelijk de moeite waard. Dan moet ik het misschien ook proberen, redeneren mensen.”

Twijfel: iemand moet me helpen

Als eenmaal de interesse is gewekt, proberen we bitcoin te begrijpen. Maar dat is ingewikkeld. Veel makkelijker is het om te vertrouwen op iemand met autoriteit, aldus Oberstadt. „We leren al op jonge leeftijd dat we mensen met gezag serieus moeten nemen. Daarom luisteren we naar mensen die winst hebben gemaakt met de bitcoin. Die collega of buurman bijvoorbeeld. Dan volgen de succesverhalen. Ze hebben vakanties terugverdiend of Sinterklaasinkopen gedaan van hun winst.”

Spijt: ik ben te laat

De moed zakt potentiële gebruikers in de schoenen na alle voorspoed van anderen. Sinds april is de bitcoin bezig met een opmars. Daaruit maken we op dat we de beste deal hebben gemist, legt Oberstadt uit. „Stel je voor dat je op een verjaardag hoort dat iemand bitcoins heeft gekocht voor 1000 dollar per stuk. Dan voelt het niet goed om ze vandaag te kopen voor het dubbele. Laat maar, denken we dan.”

Opgewonden: de waarde blijft stijgen

Enthousiastelingen zijn bang iets moois mis te lopen: gisteren was één bitcoin even meer dan 15.000 dollar waard, terwijl de teller een jaar terug bleef steken op ongeveer 700 dollar. Het nieuws gonst rond en ook die ene collega zit weer glunderend achter zijn bureau. Daardoor ontstaat FOMO (Fear Of Missing Out), vertelt Oberstadt: „Het is heel menselijk om bang te zijn om iets te missen. Uiteindelijk is de mens een groepsdier en willen we graag onderdeel uitmaken van een groep, zeker als die wint. Helaas is het beste moment om te beginnen vaak al gepasseerd als mensen FOMO ervaren. Ze staan op het punt om te investeren op een slecht moment.” Maar sommigen doen het toch.

Gespannen: het moet weer goed komen

Eenmaal geïnvesteerd in de bitcoin? Dan praten we die keuze goed voor onszelf, ook als dat leidt tot verliezen. In de psychologie wordt dat de confirmation bias genoemd, volgens Oberstadt. „De munt nam regelmatig een diepe duikvlucht sinds de oprichting. Over de oorzaak daarvan doen verschillende geruchten de ronde. In die minder rooskleurige tijden zoeken we naar positieve aanwijzingen, die bevestigen dat we de juiste beslissing hebben genomen.” Hij zal toch wel weer gaan stijgen.

Verdriet: ik heb verloren

Bam. De waarde van de munt is zo zwaar gedaald, dat het ondragelijk wordt. De devaluatie is financieel nog wel te dragen, maar psychisch niet. Er zit maar één ding op, verkopen. Een begrijpelijke stap, volgens Oberstadt. Hij legt uit dat mensen conservatieve wezens zijn: het is dragelijker om niks te verliezen dan om misschien iets te winnen. „Als de zaken er slecht voorstaan, verliest de hoop om op termijn te winnen het van de drang om verliezen te beperken.”

„Daarna begint de cyclus regelmatig opnieuw voor voormalige bitcoingebruikers. Als de waarde toch weer flink stijgt en de omgeving daar opnieuw voordeel bij behaalt, lijkt de munt toch weer aantrekkelijk. Ook de vuistregels zoals sociaal bewijs en autoriteit, waardoor mensen zich eerder lieten leiden, bevestigen de keuze opnieuw om mee te doen met de rage.”
bron:televaag.nl
Bijlagen
667062f2-dba0-11e7-b2e8-b383ba44b011.jpg
667062f2-dba0-11e7-b2e8-b383ba44b011.jpg (78.38 KiB) 2297 keer bekeken

dvh

Bericht door dvh » 08 dec 2017, 09:08

Dat is weer het zoveelste sensatiebericht. Vond die van FD mooier :-p

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 08 dec 2017, 09:29

mark123 schreef: 07 dec 2017, 09:42 Holy shit stratis! Maar de winst even verkocht en daarmee wat btc gekocht. Volgens mij is de hype bij de doodgewone burger nog niet eens gestart.
Leuk citaat.

Wat zijn jullie dan? :)

Bij mij op het werk zit het complete departement te daytraden op hun mobieltjes in de koffiepauze. Zitten te kletsen alsof het professionele traders zijn. De slager en de groenteboer handelen zelfs in bitcoin bij wijze van spreken.

Persoonlijk heeft het voor mij alle voortekenen van een bubbel die op klappen staat.

Hetzelfde idee als een bubbel op de aandelenmarkt, dan krijg je ook ineens beleggingsadviezen van jan en alleman :)

dvh

Bericht door dvh » 08 dec 2017, 09:37

Dit zijn alleen geen aandelen Bert :-)

ErikS

Bericht door ErikS » 08 dec 2017, 09:53

Bert ///M3 schreef: 08 dec 2017, 09:29
mark123 schreef: 07 dec 2017, 09:42 Holy shit stratis! Maar de winst even verkocht en daarmee wat btc gekocht. Volgens mij is de hype bij de doodgewone burger nog niet eens gestart.
Leuk citaat.

Bij mij op het werk zit het complete departement te daytraden op hun mobieltjes in de koffiepauze. Zitten te kletsen alsof het professionele traders zijn. De slager en de groenteboer handelen zelfs in bitcoin bij wijze van spreken.

Persoonlijk heeft het voor mij alle voortekenen van een bubbel die op klappen staat.

Hetzelfde idee als een bubbel op de aandelenmarkt, dan krijg je ook ineens beleggingsadviezen van jan en alleman :)
De kaasboer in ieder geval wel ja. :tooth:
Ik voel me doodgewone burger, die zojuist zijn nieuwe gordijnen aftikt met zijn Stratis winst.... Zal mij m'n reet roesten, blijft een leuk verhaal voor laten & ik stap weer in bij de volgende mega dip. ;-)

(En die 300 stuks laat ik staan.)

ErikS

Bericht door ErikS » 08 dec 2017, 09:56

Heeft er overigens iemand nog tips voor een nieuw project wat potentie lijkt te hebben?

(Hebben ze dat niet allemaal in hun eigen ogen?)

mark123

Bericht door mark123 » 08 dec 2017, 10:08

Bert ///M3 schreef: 08 dec 2017, 09:29
Leuk citaat.

Lig al een paar weken thuis met een hernia dus weet niet wat er op de werkvloer afspeelt ;) maar je hebt gelijk, het is heel snel heel gewoon geworden.

WJ

Bericht door WJ » 08 dec 2017, 10:25

ErikS schreef: 08 dec 2017, 09:56 Heeft er overigens iemand nog tips voor een nieuw project wat potentie lijkt te hebben?

(Hebben ze dat niet allemaal in hun eigen ogen?)
NEO

En op NEO is de eerste ICO, RPX (red Pulse) en die staat nu heul laag. Maar is maar net een maand of twee uit ofzo. En daar begint de roadmap eigenlijk pas 2018, dus als die gaat knallen dat kan het leuk zijn. Ze zijn op het moment nog geen 3cent per stuk. (tekoop op Kucoin exchange)
Laatst gewijzigd door WJ op 08 dec 2017, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Bericht door Macboy » 08 dec 2017, 10:26

Mensen die erover praten zijn niet altijd mensen die al kopen. Of serieuze bedragen. Dat is wat wordt bedoeld met het duurt nog wel even voordat de gewone burger gaat kopen.

MarkS

Bericht door MarkS » 08 dec 2017, 10:30

dvh schreef: 08 dec 2017, 09:37 Dit zijn alleen geen aandelen Bert :-)
Maar in de wijze van handelen / koersverloop zie ik toch wel paralellen met aandelen/optiehandel.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 dec 2017, 10:42

Macboy schreef: 08 dec 2017, 10:26 Mensen die erover praten zijn niet altijd mensen die al kopen. Of serieuze bedragen. Dat is wat wordt bedoeld met het duurt nog wel even voordat de gewone burger gaat kopen.
Ik vind oma's van 89 best een gewone burger. Vorige week werd mij ook gevraagd of ik geen Bitcoins wilde kopen. Aan de ene kant denk je: had ik het maar gedaan, maar als je dan vandaag bijna 4000 euro daling ziet... het is en blijft een bubbel en er hangen mij nog altijd teveel risico's aan. Met name door al die fucking amateurs die met emoties (en geleend geld?) handelen.

dvh

Bericht door dvh » 08 dec 2017, 10:51

4000 euro? dude.. waar kijk jij na :-)
Er zit 1500 verschil tussen de afgelopen 24u high en low. Dat is 10% schommeling. Terwijl hij de afgelopen 2 weken met 30% gestegen is.

Is een hele simpele rekensom hoor :-)
Het enige wat altijd spannend is wanneer je net instapt voor een volle bitcoin. Maakt niet uit wat het is. Toen ie nog 2000,- was en de altcoins geen drol waard waren was het ook spannend. Want wat voelde je je oliedom wanneer 2000 naar 1500 ging... bam.. weg 500,-..

Dat is nu ook weer.. Het is weer even wennen aan het bedrag. Het is weer even cashen voor de 'weak hands' .. Het is weer even aftasten wat er gebeurd.. Maar over een tijdje .. staat ie naw weer gewoon een level hoger..

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 dec 2017, 11:16

Gisteren stond 'ie toch op 16. Net op 12. Nu op 13. Of was die 16 niet in Euro's? :coffee:

dvh

Bericht door dvh » 08 dec 2017, 11:18

Euh.. jij haalt dollars en euro's door elkaar :-)
Kleinigheidje

WJ

Bericht door WJ » 08 dec 2017, 11:20

Dennis Cavallino schreef: 08 dec 2017, 11:16 Gisteren stond 'ie toch op 16. Net op 12. Nu op 13. Of was die 16 niet in Euro's? :coffee:

14.2k euro's was de top gister. Hij is nu 12.8

WJ

Bericht door WJ » 08 dec 2017, 11:21

Hier trouwens nog een uitleg over Futures:
https://www.perfectindicator.nl/uitleg-futures

Macboy

Bericht door Macboy » 08 dec 2017, 11:26

Dennis Cavallino schreef: 08 dec 2017, 10:42 Ik vind oma's van 89 best een gewone burger.
Erover praten of ook storten ? In het laatste geval: 1 oma maakt nog geen zomer natuurlijk. Zoals gezegd kort geleden zaten we nog maar op 1% van de NL bevolking die daadwerkelijk iets gestort heeft. En daar zitten dus ook de kleine bedragen van €50 en €100 bij.

Dus voordat we richting 10% van de bevolking gaan denk ik dat we richting de €50.000 gaan ?

Mark W. Scholten

Bericht door Mark W. Scholten » 08 dec 2017, 11:28

BTC waarden kan soms binnen een uur flink anders zijn. Gisteren afgesproken op werk om pizza te betalen bij een BTC van 14K. Zit ik vanmorgen in de auto staat ie ergens op 12K, maar toch maar effe geld opgehaald. Niet eens een uur later boven de 14K dus gratis eten op werk voor mijn collega's ;)

a90

Bericht door a90 » 08 dec 2017, 16:11

dvh schreef: 07 dec 2017, 22:37
Hier registreren
https://anycoindirect.eu

Wallet staat ook op website
Bij installatie Wallet let op dat je de passwoorden en sleutelwoorden niet kwijt raakte voor de toekomst
Op basis van deze post hier gisteren BC's gekocht maar de order status is nu al sinds 23:00 gisteren "Sending Coins" ?

Ik weet dat het wel eens kan duren maar een dag is toch wat te lang. Al een verzoek ingestuurd naar de helpdesk maar volgens mij is iedereen veel te druk.

WJ

Bericht door WJ » 08 dec 2017, 16:13

a90 schreef: 08 dec 2017, 16:11
dvh schreef: 07 dec 2017, 22:37
Hier registreren
https://anycoindirect.eu

Wallet staat ook op website
Bij installatie Wallet let op dat je de passwoorden en sleutelwoorden niet kwijt raakte voor de toekomst
Op basis van deze post hier gisteren BC's gekocht maar de order status is nu al sinds 23:00 gisteren "Sending Coins" ?

Ik weet dat het wel eens kan duren maar een dag is toch wat te lang. Al een verzoek ingestuurd naar de helpdesk maar volgens mij is iedereen veel te druk.
https://blockchain.info/

Voer daar de Tx/hash code in, of het adres waar het naartoe verzonden is en dan krijg je de status te zien van de transactie. Krijg je daar nog niks te zien dan is Anycoindirect gewoon heul langzaam.
(deze is alleen voor Bitcoins, andere munten hebben hun eigenlijk explorer)

a90

Bericht door a90 » 08 dec 2017, 16:17

Thx, zo te zien volledig onbekend. Maar even de berichtgeving van Anycoin afwachten dan, al is het wel wat irritant omdat ik er IOTA's voor had willen kopen tegen 3,54 en nu 4,12...

ErikS

Bericht door ErikS » 08 dec 2017, 16:22

Anycoin was twee dagen terug ook al bijzonder traag met versturen.
Hebben ze ze wel vraag ik me dan af.
Please note the following! Orders cannot always be processed automatically due to various reasons. Due to the huge increase in new customers, we decided to temporarily disable our live chat and telephone line so that we can clear our backlog as efficiently as possible. Result of this is that we cannot reply to every ticket or email at the same rate you are used to, but please don't worry about your money or coins: every order will be fixed as our team is working very hard to clear all issues.

Plaats reactie