Het grote DF cryptocurrency topic
- Macboy
Re: Het grote DF cryptocurrency topic
Mooie verhalen hier zeg !
Voor mij is het essentieel om een goede balans te vinden tussen werk en privé. Alleen werken om te genieten als je oud bent heb ik niks aan. Als ik om me heen kijk naar de groep 60+ dan zijn de meeste moe van het leven dat ze hebben gehad. Dagje naar de Ring is onmogelijk want 3 uur rijden is te ver. Lekker niks doen vooral. Daar hebben ze naar uit gekeken. Niet verplicht hoeven opstaan, maar vervolgens wel om 07.00 uur wakker worden omdat ze niet anders gewend zijn. Aardig wat geld op de bank en pensioen wat binnen komt maar meer dan golven zit er vaak niet in. Wel psychische rust denk ik.
Maar is dat dan alles waar je het voor wilde doen ? Los van zaken die nog kunnen spelen zoals ziektes of niet oud kunnen worden. Daarom was voor mij essentieel om na 10 jaar hard werken voor mezelf te kunnen beginnen om niet afhankelijk meer te zijn van een baas en zelf mijn tijd in te kunnen delen. Soms maak ik 10 uur per week. Soms 20 en soms 30 en heel af en toe 40 of meer. Precies zoals ik het in die periode wil. Dat geeft zoveel geluk en zorgt voor weinig stress waardoor je dan ook niet in de zomer 4 weken moet bijtanken.
Tegelijk kun je binnen de perken alles doen wat je wil. Leuke auto, leuk appartement en lekker eten. Als ik voor een baas of groot kantoor ga werken en 60/70 uur ga maken verdien ik nog veel meer. Maar wat heb ik daar aan als ik nu al de juiste balans heb gevonden ?
Meer privé kunnen doen is pas écht rijkdom voor mij.
Enige nadelen: bij gewone ziekte wat meer stress en spanning omdat je alleen bent. Bij echte ziekte heb ik uiteraard een goede verzekering. En 6 weken USA zit er voor mij niet in helaas. Maar dat soort zaken compenseer ik dan wel door het jaar heen met mijn vrije uren. En even los van de problemen van een ondernemer, maar goed dat is voor mij een bewuste keuze en staat los van het aantal uren dat je feitelijk werkt.
Voor mij is het essentieel om een goede balans te vinden tussen werk en privé. Alleen werken om te genieten als je oud bent heb ik niks aan. Als ik om me heen kijk naar de groep 60+ dan zijn de meeste moe van het leven dat ze hebben gehad. Dagje naar de Ring is onmogelijk want 3 uur rijden is te ver. Lekker niks doen vooral. Daar hebben ze naar uit gekeken. Niet verplicht hoeven opstaan, maar vervolgens wel om 07.00 uur wakker worden omdat ze niet anders gewend zijn. Aardig wat geld op de bank en pensioen wat binnen komt maar meer dan golven zit er vaak niet in. Wel psychische rust denk ik.
Maar is dat dan alles waar je het voor wilde doen ? Los van zaken die nog kunnen spelen zoals ziektes of niet oud kunnen worden. Daarom was voor mij essentieel om na 10 jaar hard werken voor mezelf te kunnen beginnen om niet afhankelijk meer te zijn van een baas en zelf mijn tijd in te kunnen delen. Soms maak ik 10 uur per week. Soms 20 en soms 30 en heel af en toe 40 of meer. Precies zoals ik het in die periode wil. Dat geeft zoveel geluk en zorgt voor weinig stress waardoor je dan ook niet in de zomer 4 weken moet bijtanken.
Tegelijk kun je binnen de perken alles doen wat je wil. Leuke auto, leuk appartement en lekker eten. Als ik voor een baas of groot kantoor ga werken en 60/70 uur ga maken verdien ik nog veel meer. Maar wat heb ik daar aan als ik nu al de juiste balans heb gevonden ?
Meer privé kunnen doen is pas écht rijkdom voor mij.
Enige nadelen: bij gewone ziekte wat meer stress en spanning omdat je alleen bent. Bij echte ziekte heb ik uiteraard een goede verzekering. En 6 weken USA zit er voor mij niet in helaas. Maar dat soort zaken compenseer ik dan wel door het jaar heen met mijn vrije uren. En even los van de problemen van een ondernemer, maar goed dat is voor mij een bewuste keuze en staat los van het aantal uren dat je feitelijk werkt.
-
Macboy schreef: 28 nov 2017, 10:34Soms maak ik 10 uur per week. Soms 20 en soms 30 en heel af en toe 40 of meer. Precies zoals ik het in die periode wil. Dat geeft zoveel geluk en zorgt voor weinig stress waardoor je dan ook niet in de zomer 4 weken moet bijtanken.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Inderdaad, maar dan toch 50.000km per jaar rijden?
- Robin Hartog
Idd, toch het verkeerde vak gekozen.allen schreef: 28 nov 2017, 11:11Macboy schreef: 28 nov 2017, 10:34Soms maak ik 10 uur per week. Soms 20 en soms 30 en heel af en toe 40 of meer. Precies zoals ik het in die periode wil. Dat geeft zoveel geluk en zorgt voor weinig stress waardoor je dan ook niet in de zomer 4 weken moet bijtanken.Je hebt het serieus goed voor elkaar!
![]()

Wel mooie verhalen allemaal, ik mag niks zeggen met mijn werk/levenservaring dat tegen nihil aanharkt, maar toch probeer ik wel veel tijd vrij te maken voor privé-aangelegenheden. Werk is niet alles, maar ik haal er wel heel veel voldoening uit (zowel voor de baas als voor mijn onderneming).

- frankie
Zo extreem als Macboy is het bij mij niet. Maar vind het ook belangrijk om genoeg vrije tijd te hebben. Om dingen zelf te ondernemen, of met de kids. Als ondernemer ben ik dus niet op zoek naar het onderste uit de kan door maar meer en meer werk aan te nemen en zelf te doen, maar gewoon naar genoeg om comfortabel te kunnen leven. Als dat dan betekent wat hogere loonkosten in de zaak en wat minder voor mezelf, prima.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
En we zijn de magische grens gepasseerd: 1 BTC $ 10.000
Porsche GT3, here we come.

Porsche GT3, here we come.

- Robin Hartog
Ik ben heel benieuwd wat de prijs nu gaat doen. Gaat hij doorstijgen of klapt het in elkaar omdat mensen nu gaan dumpen....Wouter81 schreef: 28 nov 2017, 12:57 En we zijn de magische grens gepasseerd: 1 BTC $ 10.000
Porsche GT3, here we come.![]()
![]()

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Bij dumpen koop ik misschien eentje maar....
- JdBn
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Ik zit een beetje te kijken ook naar de trading grafieken en kwam onderstaande Depth grafiek tegen:

Wat wil dit nou zeggen eigenlijk? Hoort zo'n grafiek niet iets meer in balans te zijn? Hoewel met BTC niets lijkt te lopen zoals het hoort natuurlijk..

Wat wil dit nou zeggen eigenlijk? Hoort zo'n grafiek niet iets meer in balans te zijn? Hoewel met BTC niets lijkt te lopen zoals het hoort natuurlijk..

- Mark W. Scholten
Moeilijk hoor. Vast houden of een deel van BTC verkopen zodat ik mijn inleg in iedergeval eruit heb + wat winst 

- Fernando
HODL!!!!!
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Tja ...
Heb je het nodig?
Is het een serieus bedrag?
Hoe ziek ben je als het in elkaar klapt?
Hoe ziek ben je als het nog een keer verdubbelt en je hebt een deel weggedaan?
... en zo zijn er nog wel wat meer vragen te bedenken
...
Het rendement wordt oneindig (min of meer) als je van 0,- iets maakt , dus dat is ook wel weer leuk
Heb je het nodig?
Is het een serieus bedrag?
Hoe ziek ben je als het in elkaar klapt?
Hoe ziek ben je als het nog een keer verdubbelt en je hebt een deel weggedaan?
... en zo zijn er nog wel wat meer vragen te bedenken

Het rendement wordt oneindig (min of meer) als je van 0,- iets maakt , dus dat is ook wel weer leuk
- tomgtr
Oftewel, wat is groter, angst of hebzucht want daar draait investeren altijd om!
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
tomgtr schreef: 28 nov 2017, 16:36 Oftewel, wat is groter, angst of hebzucht want daar draait investeren altijd om!

-
Stratis gaat nu ook erg hard hoor.
Ben benieuwd of we weer zo extreem naar de 10 euro kunnen gaan als 6 maanden geleden.....
Ben benieuwd of we weer zo extreem naar de 10 euro kunnen gaan als 6 maanden geleden.....

- Will F.
De koersstijging in BTC is nog beperkt hoor, laat hem eerst maar eens naar de 0.00075 btc gaan.
-
Nou, vind ik dus niet eigenlijk.Will F. schreef: 28 nov 2017, 17:54 De koersstijging in BTC is nog beperkt hoor, laat hem eerst maar eens naar de 0.00075 btc gaan.
Hij is nu op 0.00060500, dat was vorige week zo'n 0.0004500 dacht ik. Dan vind ik het tov de extreem stijgende BTC niet gek.

- Will F.
Ja zo kan je het ook bekijken, ik keek meer naar BTC waarden van een maand terug. Ik ben pas positief als ie stabiel boven de ~5 euro blijft ook bij een btc dip, maar er is zeker opwaartsmomentum. Ik ben benieuwd of je die Breeze wallet nu al safe kunt gebruiken om je strat in btc te converteren. Volg het te weinig, maar dat maakt Strat ook wel tot een makelijker alternatieve coin om je BTC in om te zetten = meer vraag.
-
Stratis dus toch weer te vroeg verkocht. 

-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Mijn motto is ‘leven doe je nu!’
Cryptocurrencies zijn voor de leuk, mag niet pijn doen als ze als Haagse bluf in elkaar zakken.
Cryptocurrencies zijn voor de leuk, mag niet pijn doen als ze als Haagse bluf in elkaar zakken.
- dvh
Kwam een interessant stukje tegen in de stratis Slack..
Wat ik gewoon uiterst dubieus vind aan Tether is het volgende:
- Ze printen steeds vaker, sneller en meer Tether.
- Dit gebeurt telkens wanneer de Bitfinex Tether wallet zo goed als leeg is.
- Wat op zichzelf ook al alarmerend is. Waar blijven al deze Tethers? Precies, die worden gebruikt om via margin/leverage de BTC prijs te stuwen. (Er is een duidelijke relatie tussen het moment waarop er Tether geprint en naar Bitfinex gestuurd wordt en en een stijging van BTC.)
- Bitfinex heeft het hoogste trade volume wat BTC betreft.
- De nieuwe Tethers worden vrijwel uitsluitend naar Bitfinex gestuurd.
- Bitfinex en Tether hebben gedeeltelijk (grotendeels?) dezelfde eigenaren.
- Er is geen bewijs dat ze daadwerkelijk voor elke USDT een $ hebben. Ze claimen dat er audits gedaan worden door de 'lokale autoriteiten', maar niemand kan dit bevestigen.
Dan ga je je toch afvragen. Waarom zou iemand telkens Tether kopen, deze verplaatsen naar Bitfinex (waarom ALTIJD naar Bitfinex?) om hier vervolgens BTC van te kopen. Je zou dit ook prima via een exchange en USD kunnen doen. De 3 meest logische verklaringen zijn:
1 - Iemand wil anoniem blijven en koopt daarom via Tether USDT omdat deze via vage, onduidelijke financiële instellingen je privacy waarborgt.
2 - Tether wordt gebruikt om geld wit te wassen.
3 - Tether is fake. Het is gewoon monopoly geld waarmee de hele cryoto markt opgeblazen wordt.
2 en 3 zijn sowieso 'fout' en bij 1 kun je je afvragen wat voor redenen iemand kan hebben om anoniem te willen blijven. Grote kans dat er iets illegaals achter zit.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Rusland?
https://vicemoney.nl/2017/11/07/hoe-rus ... hereum-zet
Die krijgen toch al van vanalles de schuld. Dan kan dit er ook nog wel bij.
https://vicemoney.nl/2017/11/07/hoe-rus ... hereum-zet
Die krijgen toch al van vanalles de schuld. Dan kan dit er ook nog wel bij.

- Will F.
Dat Tether vind ik zoieso wat dubieus, youtuber datadash heeft er recent ook n filmpje over gemaakt.
Stratis slack in het nederlands trouwens?
Interessant stuk over de Russische belangstelling voor ether en BTC, thanks.
Stratis slack in het nederlands trouwens?
Interessant stuk over de Russische belangstelling voor ether en BTC, thanks.
- Macboy
BTC verkopen heeft alleen zin als je er nooit vertrouwen in hebt gehad. Heb je er wel vertrouwen in dan uiteraard vasthouden voor de lange termijn.
-
Moet toch wel gek zijn inderdaad, als je 10 BTC hebt.
Dan ben je in een half jaartje van €20.000,- naar op dit moment €88.000,- gegaan......
Ik had dan nu toch ook die 20K inleg eruit gehaald, wat leuks mee gedaan & dan lachend naar de rest kijken.
Dan ben je in een half jaartje van €20.000,- naar op dit moment €88.000,- gegaan......
Ik had dan nu toch ook die 20K inleg eruit gehaald, wat leuks mee gedaan & dan lachend naar de rest kijken.