Marsnel schreef: 21 nov 2017, 21:34
Afgelopen zondag ook nog geweest.
's Ochtend was de baan nog dicht vanwege de bevroren weggedeelten. Gelukkig ging hij rond 10:30u open en was het lekker rustig.
Aangezien de circuitauto een kapotte bak heeft, ben ik uit armoede maar met de 335D gegaan.
Het was spekglad, maar heb me kostelijk vermaakt.
racetracker_3871694_56434.jpg
Volgens mij kom ik je regelmatig tegen op de N209 (ik in witte F30).
Net weer terug van een relatief rustige sezioens opener, wel een sluiting van een uur of 2 na en klapper bij Fuchsrorhe omhoog. De F11 de ringdoop gegeven, en de snelheid viel me niet tegen. Gechipte 520d komt nog aardig mee met Swiftjes en Clio RS-jes en een i30 N. Al met al weer veel lol gehad, zeker toen de baan na de sluiting droog was, en ik de grenzen wat meer op kon zoeken. De M-laptimer app is ook een leuke toevoeging!
katana309 schreef: 11 mar 2018, 16:34
Net weer terug van een relatief rustige sezioens opener, wel een sluiting van een uur of 2 na en klapper bij Fuchsrorhe omhoog. De F11 de ringdoop gegeven, en de snelheid viel me niet tegen. Gechipte 520d komt nog aardig mee met Swiftjes en Clio RS-jes en een i30 N. Al met al weer veel lol gehad, zeker toen de baan na de sluiting droog was, en ik de grenzen wat meer op kon zoeken. De M-laptimer app is ook een leuke toevoeging!
Was jij dit dan ?
Sorry voor brakke kwaliteit. Was net iets te weinig zonlicht voor m'n polar filter dus dan maar zonder.
Lekker dan. Kom je op dag 1 van het NS jaar een paar rondjes doen met je verse GTS net op NL kenteken gezet, rij je - misschien of zelfs waarschijnlijk zonder enige eigen schuld - gelijk dure schade.
Op BtG staat nu ook een nieuw en scary YT filmpje van twee Fransen in een GT3 die achterop de crash van de laatste dag verleden jaar klappen. Nadat de Gopro is losgeslagen en geen beeld meer geeft maar wel geluid komen er nog wat andere auto's binnen en hoor je mensen gillen die uit de auto zijn geslingerd. Die link ik hier niet eens, daar word je niet vrolijk van.
Ik vond de Ring altijd geweldig, maar mss word ik een beetje oud, ik schrik daar nu wel van.
Knap lullig inderdaad, maar het hoort helaas wel bij de risico's van het rijden op de Nordschleife. Er kan altijd wat gebeuren. Kan best een beetje olie of kvs gelegen hebben. Helemaal droog was de baan ook nog niet:(
Klote, maar risico van het vak/hobby. Ik vind het tof om langs de baan te kijken, maar zolang ik niet met een hobby-auto de baan op kan vind ik het wel prima allemaal. Er is echt te veel kans op schade, met name door allerlei factoren die je zelf niet in de hand hebt. Bezint eer ge begint.
- blijf onder de 80/85% van je kunnen op de Ring. ( en daar gaat het vaak mis, want hoe kom je er achter waar die grens ligt.. )
- ga alleen de baan op als je vandaag de auto kunt afschrijven en morgen een nieuwe kunt kopen zonder daar bankroet van te gaan..
Ik snap nog steeds niet dat mensen die TF blijven doen...., kans op een klapper is gewoon flink aanwezig ook al kan je goed sturen.
Waarom schrijven ze zich niet in op een trackday met zo'n GT3RS
tuurgtt schreef: 16 mar 2018, 09:46
(...)
Op BtG staat nu ook een nieuw en scary YT filmpje van twee Fransen in een GT3 die achterop de crash van de laatste dag verleden jaar klappen. Nadat de Gopro is losgeslagen en geen beeld meer geeft maar wel geluid komen er nog wat andere auto's binnen en hoor je mensen gillen die uit de auto zijn geslingerd. Die link ik hier niet eens, daar word je niet vrolijk van.
Ik vond de Ring altijd geweldig, maar mss word ik een beetje oud, ik schrik daar nu wel van.
Erminio schreef: 16 mar 2018, 19:29
Ik snap nog steeds niet dat mensen die TF blijven doen...., kans op een klapper is gewoon flink aanwezig ook al kan je goed sturen.
Waarom schrijven ze zich niet in op een trackday met zo'n GT3RS
Omdat ze allerlei vooroordelen hebben over trackdays; te duur, alleen maar racers, de auto houd dat geen dag vol etc.
Ik zou met een fatsoenlijke auto juist liever alleen maar op een trackday de Ring op gaan.