Bericht
door Knot » 17 nov 2017, 09:17
Ik had een auto met 20.000km erop, deal rondgemaakt en voordat ie afgeleverd was toch besloten alsnog het m performance sper te bestellen, is altijd een los/nieuw diff met een drexler 3 plaats 30% klok erin. Oude diff in de kofferbak van de Golf7 bij ophalen en bij verkoop dus ook weer gemonteerd.
Aanschafprijs van 2750 incl montage, lijstprijs 28nogwat maar kreeg 10% korting omdat ik een auto van bijna 50k kocht en kwamen 2 uurtjes arbeid bij. Verkoop 6000km later bracht van die 2500 euro slechts 1700 op helaas.
Ik heb weinig circuit gedaan, keertje zandvoort geloof ik maar vond het zonde. Echter op straat merk je duidelijk voordeel van het sper, ook bij rechtuit vol wegrijden al, ding heeft gewoon meer grip. Bocht uit normaal snel een ingreep (rem) of DSC lampjes aan en vermogen terugval, dat punt ligt met het sper en DSC aan ook veel verder, je bent gewoon een stuk sneller ook binnen de ingreep marges. Tijdens uitbreken van het gas af en opnieuw opbouwen pakt hij ook mooi op, je hoeft m niet opnieuw aan te voelen.
Uitbreken/driften top, ding is snel bij de les, sluit voldoende (voor een 30% klok, met donuts etc mag hij rapper sluiten van mij) en is recht door zee in tegenstelling tot het meedenkende sper op een M2/M3/M4 etc. Kijk wel uit als je gaan pendelen/overgooien met de Pilot Supersport banden, ik vond de auto nerveus met korte wielbasis en het M adaptief en die banden die ik had.
Als ik mocht kiezen een M140i met standaard/vast M sportonderstel, M performance diff en als de achterbandjes op zijn geen wanli/troep eronder maar iets wat net wat minder grip heeft, zat zelf te kijken naar Fulda Sportcontrol maar had de auto al verkocht voordat het zover was.