Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mrton

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mrton » 15 nov 2017, 18:37

romo schreef: 15 nov 2017, 18:34 Laat ik het anders stellen; mensen hebben in deze tijd meer kansen om iets van het leven te maken, je te ontwikkelen. Iedereen zal het me eens zijn dat de huidige tijd daarin beter scoort dan de jaren van Churchill.

Desalniettemin is er een groep met een lage SES (Sociaal Economische Status). Van die groep is niet iedereen dom, of ongeletterd, sommigen hebben verdomd veel pech in het leven. Het is te makkelijk om mensen aan de onderkant van de maatschappij af te doen als dom, als niet intelligent. Als ik 1 ding in het leven eg geleerd is dat een diploma (of het ontbreken van het bezit daarvan) niets over slimheid en of intelligentie zegt, daar mensen op af branden is zeer vooringenomen en IMO zeer onterecht.

Uiteraard, SBS bankhangers hou je altijd, daar is geen kruid tegen gewassen.
Eensch!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 nov 2017, 18:41

Definieer "grote groepen"?

Het is echt niet zo dat 3/4 Nederland elke avond onderuit gezakt voor de buis ligt.

De hoogste kijkcijfers worden altijd nog gescoord met voetbal nota bene, nou, dan zijn het wellicht een paar miljoen, bij een gemiddelde SBS avond scoren ze net een miljoen, mogelijk minder. Van 17 miljoen Nederlanders kan ik dat niet bepaald een "grote groep" noemen.

Kortom; enige nuancering is hier zeker op zijn plaats!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 nov 2017, 18:45

Aangaande de "PVV" stemmer;

Vergeet niet dat die partij veel protest stemmen kreeg, dus op de PVV stemmen om te protesteren tegen het beleid van het establishment , bij gebrek aan een beter alternatief.

Dat zijn IMO mensen die zeer goed en kritisch hebben nagedacht. Die groep afdoen als zijnde dat ze het iet hebben begrepen en of dom zijn is wederom ook zeer kort door de bocht.

Tom

Bericht door Tom » 15 nov 2017, 18:52

Mrton schreef: 15 nov 2017, 18:37
Facebook stond erbij omdat hier veel 'nieuws' geplaatst wordt en dit echt bij uitstek een medium is waarbij je helemaal géén screening hebt over of iets wel of niet klopt. Ik kan daar ook 'nieuws' plaatsen als ik wil. Mensen zijn zich onvoldoende bewust van wat hun bron is.
Tja, diezelfde discussie is er ook ooit geweest over Wikipedia. En daarvoor zelfs over heel internet. En buiten internet zijn er ook roddelbladen en kranten die wat minder kritisch zijn op hetgeen ze publiceren. Ik snap het gevaar van nepnieuws en waar mogelijk moet je het voorkomen (of beter nog: mensen aanleren hoe ze het kunnen herkennen), maar het is iets van alle tijden en wellicht ook onlosmakelijk verbonden met de vrijheden die we hebben.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 15 nov 2017, 19:26

[/quote]Hey Ron. In mijn ogen is de vrijheid te doen en te laten wat je wilt het grootste goed dat we hebben opgebouwd hier. Wil je geloven in Jezus zoals hier mainstream was 60 jaar geleden? Prima, daar is ruimte voor. Wil je dit niet, dan is daar ook ruimte voor. Geloof je i.p.v. Jezus in een ander fictief mannetje, dan kan dat ook allemaal hier. Deze vrijheid, net als het trouwen van bijvoorbeeld homo's, het bespotten van politici, het steeds meer zelf mogen bepalen over je eigen einde etc. zijn voorbeelden die voor mij horen bij onze vrije westerse waarden.

Tegenover deze vrijheden zie ik bedreigingen hiervan die steeds breder gedragen worden. Sommige geloven zijn beter dan andere geloven :lollerdelol:. Ook vanuit de geloven zelf komen deze dreigingen.

[/quote]

:hmmm: Heb het druk gehad vandaag, dus wellicht lees ik het verkeerd, maar dan is dat toch iets om te koesteren die Nederlandse/westerse cultuur ? Dan kan iemand zich toch druk maken als die van mening is dat die cultuur onder druk staat. Dat niet iedereen behept is met de vaardigheid dit in genuanceerde, zeer voorzichtige termen uit de dragen kan ik dan wel weer een beetje begrijpen. De mensen in Wassenaar hebben wat minder reden Om te ageren dan bijv. bewoners van Rotterdam-zuid die er wat indringender mee worden geconfronteerd.

Gr Ron

Mrton

Bericht door Mrton » 15 nov 2017, 19:34

RS-Ron schreef: 15 nov 2017, 19:26 :hmmm: Heb het druk gehad vandaag, dus wellicht lees ik het verkeerd, maar dan is dat toch iets om te koesteren die Nederlandse/westerse cultuur ? Dan kan iemand zich toch druk maken als die van mening is dat die cultuur onder druk staat. Dat niet iedereen behept is met de vaardigheid dit in genuanceerde, zeer voorzichtige termen uit de dragen kan ik dan wel weer een beetje begrijpen. De mensen in Wassenaar hebben wat minder reden Om te ageren dan bijv. bewoners van Rotterdam-zuid die er wat indringender mee worden geconfronteerd.

Gr Ron
Mrton schreef: 15 nov 2017, 16:00 ... of je druk maken om het verdwijnen van de Nederlandse en westerse cultuur om vervolgens andere mensen dingen te verbieden komt op mij niet heel snugger over.
Het ging me om de combinatie van westerse cultuur én tegelijkertijd anderen allerlei dingen verbieden.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 nov 2017, 22:04

Dit gaat nog wel een staartje krijgen...

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/220302 ... sting.html

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 nov 2017, 06:11

Bram schreef: 15 nov 2017, 22:04 Dit gaat nog wel een staartje krijgen...

Dit is wel een van de redenen waarom die hele dividendbelastingregeling momenteel niet klopt. Dividend uitgekeerd door een nederlandse holding aan een in nederland belastingplichtige kan worden verrekend/teruggevraagd via de inkomstenbelasting. Dat is eigenlijk best wel raar en mist mijn inziens ook praktische onderbouwing. Want... waarom? Dus dat het wordt afgeschaft snap ik wel.

Wat ik kansloos vind is dat de gehele linkse oppositie zich hier zo extreem druk over maakt dat de rest uit het akkoord blijkbaar in orde is. Dat kan ik me niet voorstellen? Politiek gezien is het natuurlijk wel slim. Het levert gegarandeerd stemvee op. Daar draait het allemaal om natuurlijk.

Overigens ben ik het eens met Mrton. Want Romo, je perceptie hangt echt volledig af van je eigen milieu en omgeving hoeveel mensen bankhangen en SBS kijken. Mijn vriendin werkt in de schuldhulpverlening en haar werkgever heeft duizenden cliënten waar je het stemrecht liefst per definitie wilt afnemen. Ik wil niet zeggen dat iedereen zo is, maar het het gevoel dat het intellect in dit topic wel iets hoger is dan gemiddeld. Al was het alleen al omdat hier veel ondernemers zitten.

romo

Bericht door romo » 16 nov 2017, 07:30

Ik zeg niets anders dan wat je hierboven zelf zegt Maus.

Ik had alleen kritiek op; wat is groot?

Als je vriendin niets anders ziet dan redelijk veel kanslozen, dan is haar perceptie dat er veel zijn. Elke kansloze is een te veel, laat ik dat zeggen, maar het is natuurlijk niet zo dat de BV NL alleen maar uit deze groep bestaat, dan gingen we niet naar de haaien, dan waren we dat al lang :tooth:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 nov 2017, 08:23

Maus335i schreef: 16 nov 2017, 06:11
Overigens ben ik het eens met Mrton. Want Romo, je perceptie hangt echt volledig af van je eigen milieu en omgeving hoeveel mensen bankhangen en SBS kijken. Mijn vriendin werkt in de schuldhulpverlening en haar werkgever heeft duizenden cliënten waar je het stemrecht liefst per definitie wilt afnemen. Ik wil niet zeggen dat iedereen zo is, maar het het gevoel dat het intellect in dit topic wel iets hoger is dan gemiddeld. Al was het alleen al omdat hier veel ondernemers zitten.
Dit geheel en mee eens.
Dikgedrukt wilde ik gisteren al melden.

De quote: 'Zijn jullie nou zo dom of ben ik nou zo slim?' van Van Gaal is vaak hoe ik tegen de wereld aankijk.

alt

Bericht door alt » 16 nov 2017, 10:30

Daarom is er voor de kanslozen in het verleden de abortuswet aan genomen.
Maar dat heeft weinig invloed tot nu toe.

frankie

Bericht door frankie » 16 nov 2017, 10:51

Maus335i schreef: 16 nov 2017, 06:11
Bram schreef: 15 nov 2017, 22:04 Dit gaat nog wel een staartje krijgen...

Dit is wel een van de redenen waarom die hele dividendbelastingregeling momenteel niet klopt. Dividend uitgekeerd door een nederlandse holding aan een in nederland belastingplichtige kan worden verrekend/teruggevraagd via de inkomstenbelasting. Dat is eigenlijk best wel raar en mist mijn inziens ook praktische onderbouwing. Want... waarom? Dus dat het wordt afgeschaft snap ik wel.
Dit ligt natuurlijk wel wat genuanceerder. Het is een vrij technisch verhaal, maar simpel gezegd: Er zijn 2 dingen die je moet onderscheiden, namelijk Box 2 en Box 3. De dividendbelasting die Den Haag wil afschaffen gaat over het Box 2 verhaal, dus als je een aanmerkelijk belang hebt. De dividendbelasting die je daarin moet betalen kun je ook niet verrekenen of terugkrijgen.

Waar de buitenlandse beleggers boos over zijn is de dividendbelasting in Box 3. Box 3 is het sparen en beleggen verhaal, waar we vermogensrendementsheffing over moeten betalen wanneer het vermogen boven een bepaalde drempel is. In de NL'se wet is opgenomen dat belasting heffen over belasting niet mogelijk is, in die zin is het dus best logisch dat je over betaalde dividendbelasting in Box 3, niet nog ook eens vermogensrendementsheffing hoeft te betalen. De buitenlandse beleggers kunnen dus wel boos zijn, maar betalen die ook belasting over hun vermogen zoals "wij"? Waarschijnlijk niet.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 nov 2017, 11:05

Goed verhaal. In fact de box 2 belasting gaat in 2 stappen omhoog van 25 naar 28.5 pct (en daar ben ik niet blij mee).
Laatst gewijzigd door tomgtr op 16 nov 2017, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

frankie

Bericht door frankie » 16 nov 2017, 11:08

Oh ja, ik zie het nu. Ben ik toch verkeerd geïnformeerd zeg :tooth:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 nov 2017, 12:30

frankie schreef: 16 nov 2017, 10:51 Dit ligt natuurlijk wel wat genuanceerder. Het is een vrij technisch verhaal, maar simpel gezegd: Er zijn 2 dingen die je moet onderscheiden, namelijk Box 2 en Box 3. De dividendbelasting die Den Haag wil afschaffen gaat over het Box 2 verhaal, dus als je een aanmerkelijk belang hebt. De dividendbelasting die je daarin moet betalen kun je ook niet verrekenen of terugkrijgen.

Waar de buitenlandse beleggers boos over zijn is de dividendbelasting in Box 3. Box 3 is het sparen en beleggen verhaal, waar we vermogensrendementsheffing over moeten betalen wanneer het vermogen boven een bepaalde drempel is. In de NL'se wet is opgenomen dat belasting heffen over belasting niet mogelijk is, in die zin is het dus best logisch dat je over betaalde dividendbelasting in Box 3, niet nog ook eens vermogensrendementsheffing hoeft te betalen. De buitenlandse beleggers kunnen dus wel boos zijn, maar betalen die ook belasting over hun vermogen zoals "wij"? Waarschijnlijk niet.
Ik begrijp je niet helemaal denk ik. Box 3 betreft enkel en alleen de vermogensrendementsheffing (sparen en beleggen, geen dividend). Die heeft niets met dividendbelasting te maken. In het NOS artikel wordt expliciet gesproken over de box 2 dividendheffing en daar heb ik het ook over.

Wanneer een nederlandse maatschappij besluit dividend uit te keren moet het direct 15% inhouden en afdragen aan de belastingdienst. Nederlandse belastingplichtigen kunnen die 15% verrekenen in box 2, maar buitenlandse belastingplichtigen kunnen dat niet. Wij betalen dus effectief 10% in box 2 (25% over AB minus 15% dat al door het bedrijf is ingehouden en afgedragen). Ik weet niet of je direct kunt spreken van discriminatie, maar eigenlijk is het wel vreemd.

AB heffing (box 2) gaat inderdaad omhoog naar 28,5 maar de VPB daalt naar 16% en 21% dus voor een DGA’er wordt het min of meer gecompenseerd.

frankie

Bericht door frankie » 16 nov 2017, 12:43

Maus335i schreef: 16 nov 2017, 12:30 Ik begrijp je niet helemaal denk ik. Box 3 betreft enkel en alleen de vermogensrendementsheffing (sparen en beleggeb, geen dividend). Die heeft niets met dividendbelasting te maken. In het NOS artikel wordt expliciet gesproken over de box 2 dividendheffing en daar heb ik het ook over.
Als je een klein aandelenpakketje hebt, dat in Box3 valt, wordt er ook wel eens dividend uitgekeerd en dividendbelasting ingehouden. Die ingehouden dividendbelasting komt in mindering op de te betalen vermogensrendementsheffing.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 16 nov 2017, 15:57

Ah check! Sorry ik zat helemaal in de DGA sfeer te denken :) Je hebt gelijk.

Mrton

Bericht door Mrton » 16 nov 2017, 18:45

romo schreef: 15 nov 2017, 18:45 Aangaande de "PVV" stemmer;

Vergeet niet dat die partij veel protest stemmen kreeg, dus op de PVV stemmen om te protesteren tegen het beleid van het establishment , bij gebrek aan een beter alternatief.

Dat zijn IMO mensen die zeer goed en kritisch hebben nagedacht. Die groep afdoen als zijnde dat ze het iet hebben begrepen en of dom zijn is wederom ook zeer kort door de bocht.
Wederom is karaktermoord én demonisering van mijn persoon hè. :wink:

Maar mijn opmerking is inderdaad kort door de bocht, net als uit protest stemmen op verkeerde partijen. En hierin mag de vergelijking met de tweede wereldoorlog wél, daar heeft in 1933 ook iemand toevallig heel veel macht verkregen doordat mensen stemden uit onvrede. De PVV, hoe goed ze ook verschillende topics op de kaart zetten én verwoorden, is een partij waarvan iedereen weet dat ie niet deugt. Hoeveel last je er ook van hebt, het in een verdomhoekje zetten van 1 bepaalde groep (op basis van hun geloof of afkomst), ze willen weren uit je open samenleving of wat dan ook is ethisch gezien gewoon niet goed.

Eén proteststem op zo'n partij is niet onschuldig, als er een mafkees aan de macht komt (Trump, Poetin, Erdogan, Wilders, H.....) kan je namelijk niet meer zeggen dat dit niet de bedoeling was maar dat je slechts je onvrede wilde uiten. Dus beter op partij van de dieren proteststemmen, of desnoods op Jezus Leeft (ik weet niet wat die met moslims doen :lollerdelol: )... In mijn ogen dus zeer zeker niet zeer goed en kritisch over nagedacht.

Robin

Bericht door Robin » 16 nov 2017, 19:26

Mrton schreef: 16 nov 2017, 18:45 [Maar mijn opmerking is inderdaad kort door de bocht, net als uit protest stemmen op verkeerde partijen. En hierin mag de vergelijking met de tweede wereldoorlog wél, daar heeft in 1933 ook iemand toevallig heel veel macht verkregen doordat mensen stemden uit onvrede.
Mede te wijten aan het Pact van Versailles.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_v ... les_(1919)

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 16 nov 2017, 19:36

Er is maar een partij in Nederland die niet deugt en dat is de partij denk. De islamatisering wordt in de toekomst het grootste probleem binnen Europa volgens velen. Door te stemmen op een partij die bestrijding hiervan als hoogste prioriteit heeft is dus voor veel burgers een optie (dus geen proteststem) en dat zal altijd zo blijven omdat de problemen met bepaalde groeperingen in de toekomst voor nog meer onrust gaat zorgen. Mijn stem gaat de volgende keer naar de PvdD omdat naast de kinderen ook de dieren onschuldig zijn en het meest kwetsbaar. Met andere woorden die kunnen wel wat steun gebruiken.

Robin

Bericht door Robin » 16 nov 2017, 19:49

Mrton

Bericht door Mrton » 16 nov 2017, 19:50

Robin schreef: 16 nov 2017, 19:26 Mede te wijten aan het Pact van Versailles.
True, en dat is precies de overlap met de punten van de PVV die wél valide zijn. Er zijn wel redenen denkbaar om op de PVV te stemmen. Er zou er alleen ten alle tijden 1 moeten zijn waarom het absoluut niet kan. Maar het is glijdende schaal hoor. Ik ben zelf ook een tijd erg "kritisch" geweest en heb alle nieuwe partijen een tijd lang gevolgd. Stomme is dat je (of in ieder geval ik) dan bijna bovenstaande vergeet. Omdat ik minder Europa wilde kreeg is zelf zowaar meer sympathie voor bijv. de PVV... Maar goed, ik ben wijzer geworden (althans, denk ik... Ik zal hier misschien nog eens anders over denken als de sharia hier ingevoerd wordt :bag: ).

Mrton

Bericht door Mrton » 16 nov 2017, 19:58

Mike R32 schreef: 16 nov 2017, 19:36 Er is maar een partij in Nederland die niet deugt en dat is de partij denk. De islamatisering wordt in de toekomst het grootste probleem binnen Europa volgens velen. Door te stemmen op een partij die bestrijding hiervan als hoogste prioriteit heeft is dus voor veel burgers een optie (dus geen proteststem) en dat zal altijd zo blijven omdat de problemen met bepaalde groeperingen in de toekomst voor nog meer onrust gaat zorgen. Mijn stem gaat de volgende keer naar de PvdD omdat naast de kinderen ook de dieren onschuldig zijn en het meest kwetsbaar. Met andere woorden die kunnen wel wat steun gebruiken.
Velen reden Opel Kadett of Astra, Peugeot 206 of Toyota Prius... Velen gaan in een stadion zitten bij een plaatselijke voetbalclub en menen dan dat dat de beste is (of moet zijn) puur gebaseerd op "dat komt van hier". Velen geloven. Velen zijn moslim. Velen zijn Christelijk. Velen hebben schulden. Velen is voor mij persoonlijk de grootste reden om eens te kijken waar je precies mee bezig bent.

Robin

Bericht door Robin » 16 nov 2017, 20:00

Mrton schreef: 16 nov 2017, 19:50
Robin schreef: 16 nov 2017, 19:26 Mede te wijten aan het Pact van Versailles.
True, en dat is precies de overlap met de punten van de PVV die wél valide zijn. Er zijn wel redenen denkbaar om op de PVV te stemmen. Er zou er alleen ten alle tijden 1 moeten zijn waarom het absoluut niet kan. Maar het is glijdende schaal hoor. Ik ben zelf ook een tijd erg "kritisch" geweest en heb alle nieuwe partijen een tijd lang gevolgd. Stomme is dat je (of in ieder geval ik) dan bijna bovenstaande vergeet. Omdat ik minder Europa wilde kreeg is zelf zowaar meer sympathie voor bijv. de PVV... Maar goed, ik ben wijzer geworden (althans, denk ik... Ik zal hier misschien nog eens anders over denken als de sharia hier ingevoerd wordt :bag: ).
Idem hier....

Nu we 't toch indirect over AH hebben, die zag die dwazen met hun sharia echt wel zitten....

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 17 nov 2017, 00:40

Zonder te willen verVelen in landen met een bewind, gebaseerd op de islam, creperen en sneuvelen er iedere dag van de andersdenkenden, ongelovigen, vrouwen en homo’s velen Het is inderdaad zaaks dat ik me eens afvraag waar ik mee bezig ben als ik een halal kerstpakket krijg zonder wijn en beleefd dankjewel zeg. Maar net als de verbijsterde vluchtelingen uit Syrië, die zeggen dat het westen volslagen krankzinnig is om al die losgeslagen genetisch misdeelde geloofsfanaten vanuit het MO, hierheen te halen snappen de kritische mensen er natuurlijk niets van en zijn dom en niet snugger......... tuurlijk.

Gr Ron

Plaats reactie