^Niet mee eens. Er is altijd wat beter, das niet het criterium.
Een M2 CS is voor de pecunnia`s wellicht het betere alternatief, een M2 CSL is prachtig daar niet van, maar en duur, en beperkt beschikbaar.
Tijd voor een mid life review M2, nu 18 maanden jong en de 25K km`s aangetikt.
1 Met stip het mooiste van de kar; front end grip en snelle stuurhuis, waanzinnige stuurmachine, waarvan het karakter mij veel meer past dan de 981 CGTS (die wel een veel exclusievere automobiel was uiteraard)
2 Ik krijg het idee dat de kar motorisch nu pas echt "los" is, dat had ik ook met de 1M, de motor draait veel mooier, soepeler, gewoon heerlijk.
3 De 6HB is veruit de beste BMW HB ooit, zo smooth, glad, zo precies, niets geen "gehaak" als bij het 2e verzet bij een E46 M3 en E92 M3. Het schakelt subliem, een genot om te gebruiken.
4 Koppeling is te licht en te vaag aangrijpingspunt, intussen ben ik geheel gewend en ook verwend wellicht met het auto rev matching bij terugschakelen, werkt akelig goed en precies.
5 Punt van kritiek vind ik toch afstemming onderstel, de voortrein is fantastisch, de achterzijde blijft IMHO te hard, te stuiterig op slecht wegdek, zeker in combinatie met het geklonken sub chassis, worden de klappen ongenadig en ongefilterd in het interieur overgebracht. De afstemming vering/demping kan daar echt enige fine tuning gebruiken.
Overall een heerlijke kar en IMHO de leukste BMW heden ten dage te koop.