Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Maus335i

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Maus335i » 12 nov 2017, 09:12

En romo, met continu gal spugen hier bereik je denk ik niet zoveel. Als je écht het verschil wil maken stap je zelf in de politiek. Een bekende van mij heeft zijn ondernemersleven ook achter zich gelaten en werkt hard met volle overtuiging en met de beste bedoelingen om verandering teweeg te brengen. Daar heb ik absoluut respect voor! Hij bereikt meer dan een handvol DFers.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 nov 2017, 09:31

Bedankt voor het vertrouwen Maus!

1 Het is geen gal spuwen, wel een droge opsomming van feiten die in de serieuze pers (NRC) te achterhalen zijn.

2 Wat ik wil benadrukken; de Rijksoverheid (regering en parlement, dus wetgevende en uitvoerende macht) heeft bij uitstek een maatschappelijke voorbeeld functie v.w.b. waarden, normen, fatsoen. Het blijkt uit bovenstaande stukken dat deze met voeten getreden worden. (door mij dubbele moraal genoemd en daarmede dus hypocriet)

3 Ik heb heb contacten gehad met een lokale partij, daarbij kreeg ik belastende inside information hoe het op "plaatselijk politiek" niveau er aan toe gaat. Kortom; daar lusten de honden geen brood van! Ik kan en wil mijn eer en goede naam bij de beste wil van de wereld niet verbinden aan dit soort machtspolitiek, als het op plaatselijk politiek niveau reeds zo gaat, dan valt te beredeneren hoe het op landelijk niveau is. Ik bedank vriendelijk doch zeer beslist voor dit soort eer!

Peric

Bericht door Peric » 12 nov 2017, 10:47

Maus335i schreef: 12 nov 2017, 09:03
TLRS schreef: 11 nov 2017, 20:52 Hebzucht kent geen moraal..
Leuke oneliner, maar dat gaat voor de hele moderne maatschappij op :) Ik lees van mensen die duizenden euro’s papieren winst in bitcoin “verliezen” omdat ze hoopten dat het nog verder zou doorstijgen. En nu klagen dat het weer zo snel wegzakt...

We willen allemaal een 65 inch TV, dikke BMW voor de deur en minimaal 4 slaapkamers plus 5000m2 grond. Nee, hebzucht heeft wat mij betreft echt niets met politiek of het bedrijfsleven specifiek te maken en alles met de moderne nederlander.

Ik oordeel niet... en misschien ben ik zelf ook wel hebzuchtig, maar ik geloof niet dat het iets typisch is van de elite in de politiek of rijke bedrijven.
Absoluut helemaal waar Maus!

TLRS

Bericht door TLRS » 13 nov 2017, 02:53

Maus335i schreef: 12 nov 2017, 09:03Leuke oneliner, maar dat gaat voor de hele moderne maatschappij op :)
Ja precies, een groot deel van de maatschappij is succesvol gehersenspoeld met hebzucht. Allemaal om zoveel mogelijk geld en belasting rond te pompen zodat daar continue vanaf kan worden gesnoept. Schulden zorgen ervoor dat er wat druk op de ketel blijft en beslissingen sneller een financieel, economisch, efficiënt motief krijgen, in plaats van ethiek, geluk of vrijheid.
Maus335i schreef: 12 nov 2017, 09:03 We willen allemaal een 65 inch TV, dikke BMW voor de deur en minimaal 4 slaapkamers plus 5000m2 grond. Nee, hebzucht heeft wat mij betreft echt niets met politiek of het bedrijfsleven specifiek te maken en alles met de moderne nederlander.
In hoeverre is politiek en bedrijfsleven nu werkelijk gescheiden van de maatschappij als de mensen die er werken uit de maatschappij komen?

Willen we nu echt allemaal een enorme tv en huis, en een dure auto? Waarom stel je in dit geval "allemaal" en welke motivatie zie jij erachter of ervaar je zelf?
romo schreef: 12 nov 2017, 09:31 2 Wat ik wil benadrukken; de Rijksoverheid (regering en parlement, dus wetgevende en uitvoerende macht) heeft bij uitstek een maatschappelijke voorbeeld functie v.w.b. waarden, normen, fatsoen. Het blijkt uit bovenstaande stukken dat deze met voeten getreden worden. (door mij dubbele moraal genoemd en daarmede dus hypocriet)
Uiteindelijk is het toch gewoon economie?
romo schreef: 12 nov 2017, 09:313 Ik heb heb contacten gehad met een lokale partij, daarbij kreeg ik belastende inside information hoe het op "plaatselijk politiek" niveau er aan toe gaat. Kortom; daar lusten de honden geen brood van! Ik kan en wil mijn eer en goede naam bij de beste wil van de wereld niet verbinden aan dit soort machtspolitiek, als het op plaatselijk politiek niveau reeds zo gaat, dan valt te beredeneren hoe het op landelijk niveau is. Ik bedank vriendelijk doch zeer beslist voor dit soort eer!
Je ziet geen mogelijkheid je eer te behouden en er toch een verschil proberen te maken?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 nov 2017, 07:17

Zeg TLRS; Zuigen doe je maar ergens anders.......................

Das makkelijker dan begrijpend lezen blijkt maar weer.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 nov 2017, 09:46

Maus335i schreef: 12 nov 2017, 09:03
TLRS schreef: 11 nov 2017, 20:52 Hebzucht kent geen moraal..
Leuke oneliner, maar dat gaat voor de hele moderne maatschappij op :) Ik lees van mensen die duizenden euro’s papieren winst in bitcoin “verliezen” omdat ze hoopten dat het nog verder zou doorstijgen. En nu klagen dat het weer zo snel wegzakt...

We willen allemaal een 65 inch TV, dikke BMW voor de deur en minimaal 4 slaapkamers plus 5000m2 grond. Nee, hebzucht heeft wat mij betreft echt niets met politiek of het bedrijfsleven specifiek te maken en alles met de moderne nederlander.

Ik oordeel niet... en misschien ben ik zelf ook wel hebzuchtig, maar ik geloof niet dat het iets typisch is van de elite in de politiek of rijke bedrijven.
Tja wel zeker mee eens. Dikgedrukt. Moderne wereldburger ipv moderne NLer. Ik weet dat it een draadje over NL is ja.

romo schreef: 12 nov 2017, 09:31 Bedankt voor het vertrouwen Maus!

1 Het is geen gal spuwen, wel een droge opsomming van feiten die in de serieuze pers (NRC) te achterhalen zijn.

2 Wat ik wil benadrukken; de Rijksoverheid (regering en parlement, dus wetgevende en uitvoerende macht) heeft bij uitstek een maatschappelijke voorbeeld functie v.w.b. waarden, normen, fatsoen. Het blijkt uit bovenstaande stukken dat deze met voeten getreden worden. (door mij dubbele moraal genoemd en daarmede dus hypocriet)

3 Ik heb heb contacten gehad met een lokale partij, daarbij kreeg ik belastende inside information hoe het op "plaatselijk politiek" niveau er aan toe gaat. Kortom; daar lusten de honden geen brood van! Ik kan en wil mijn eer en goede naam bij de beste wil van de wereld niet verbinden aan dit soort machtspolitiek, als het op plaatselijk politiek niveau reeds zo gaat, dan valt te beredeneren hoe het op landelijk niveau is. Ik bedank vriendelijk doch zeer beslist voor dit soort eer!
Idem hier Robert. Wilde aantal jaren terug een middenpartij 'beginnen' alhier. Maar dan kom je er al gauw achter hoe en wat en wat jij zegt. Tranentrekkend.

Valt geen eer aan te behalen en voordat je 't weet zijn je eigen goede bedoelingen verdampt en dans je mee op dat duivelsfestijn imho.

Als je van nature idealist bent is dat een mooie case om voor altijd zwaar realist te worden ben ik bang.

Maar de koffie smaakt weer prima.

JP

Bericht door JP » 13 nov 2017, 09:52

Is GTRene inmiddels al een eigen partij begonnen ?

TLRS

Bericht door TLRS » 14 nov 2017, 02:38

romo schreef: 13 nov 2017, 07:17 Zeg TLRS; Zuigen doe je maar ergens anders.......................

Das makkelijker dan begrijpend lezen blijkt maar weer.
Zo is het niet bedoeld Romo.. ik probeer je alleen maar te begrijpen. Beslissing nemen op basis van economische gronden doet iedereen. Komt dat onze economie dan allemaal ten goede? Goedkope spullen uit en goedkope vakanties in het buitenland?

Als de omstandigheden er zijn en als multinational zijnde maak je er geen gebruik van dan kan dat de concurrentie positie verzwakken. Als dat, ver gezocht, zou leiden tot een monopolie.. dan kun je maar beter hopen dat je niet afhankelijk bent van hun product.

Het gaat niet om gezondheid of geld, maar om je eer? Als je daar gevoelig voor bent dan denk ik dat je de juiste keuze maakt.

We hebben als publiek de kans om zaken ongenuanceerd te zien/lezen/horen.. en een moeilijk te kwantificeren, maar reële kans om een ander te beïnvloeden door wat te tikken op dit forum. Terwijl 'niemand' van ons waarschijnlijk genoeg weet om er het beste antwoord op te hebben.

Ergo, we hebben de macht om "het publiek" te beïnvloeden met zaken waar iemand zijn naam (eer) aan heeft verbonden terwijl we mogelijk ongekwalificeerd zijn dat werk echt op waarde te schatten.

Robin

Bericht door Robin » 14 nov 2017, 09:49

Wie is er ongekwalificeerd en wie is gekwalificeerd om iets op waarde te schatten.
We willen allemaal meedoen en we hebben allemaal 'n mening, dingen worden steeds transparanter, maar we zien eigenlijk door de bomen het bos niet meer en weten vaak niet van de hoed en de rand, maar denken van wel(?)

Afbeelding

WJ

Bericht door WJ » 14 nov 2017, 13:14

4DFE5C72-159F-46E3-BE4F-67F72EC5DEE8.jpeg
4DFE5C72-159F-46E3-BE4F-67F72EC5DEE8.jpeg (128.59 KiB) 1331 keer bekeken
Ahahhaha

JP

Bericht door JP » 14 nov 2017, 13:55

^^^ Discriminatie !! Alsof alleen gekleurde kinderen staan te bedelen voor kado’tjes...! Alsof hun ouders niet werken en dus van hun uitkering geen speelgoed/snoep kunnen kopen. Zo generaliserend weer hier op DF. Mylfvana....kom der maar in !!!

WJ

Bericht door WJ » 14 nov 2017, 16:41

Belangrijke getuige in zaak Holleeder omgekomen bij visongeluk
https://www.nu.nl/binnenland/5006951/be ... geluk.html

:bag:

TLRS

Bericht door TLRS » 14 nov 2017, 17:33

Robin schreef: 14 nov 2017, 09:49 We willen allemaal meedoen en we hebben allemaal 'n mening, dingen worden steeds transparanter, maar we zien eigenlijk door de bomen het bos niet meer en weten vaak niet van de hoed en de rand, maar denken van wel(?)
Iemand merkte eerder terecht op dat een betrokken burger een goede burger is, dus in dat opzicht prima. Maar misschien is het de ongenuanceerde berichtgeving die ons verleid tot ongenuanceerde meningen?
Robin schreef: 14 nov 2017, 09:49 Wie is er ongekwalificeerd en wie is gekwalificeerd om iets op waarde te schatten.
Goeie vraag, sowieso neig ik steeds meer naar wie zijn, dan naar wie is.

romo

Bericht door romo » 14 nov 2017, 21:39

Een betrokken burger wegzetten als kritisch, als recalcitrant, als een rem op de vooruitgang is IMO erg gevaarlijk, en geeft een vrijbrief aan het politieke establishment om te doen wat hen blieft. Daar hadden we de democratie toch niet voor uitgevonden is het wel?

De burger is afhankelijk van de "eerlijkheid" de "competenties" en "transparantie" van haar democratische vertegenwoordigers (Regering en Parlement) en te veel en te vaak botsen de belangen van de overheid en haar burgers.
Daarbij is zeer de vraag of het parlement wel in staat is haar controlerende taak en bevoegdheid volledig te gebruiken. Het achterkamertjes geregel is iedereen duidelijk, waarmee het dualistische karakter volledig onder druk is komen te staan, zeg maar niet meer functioneert.

Er is niet alleen desinformatie tussen burgers, de overheid doet precies het zelfde om die wetgeving door te drukken die zij van belang achten, daarmede niet (altijd) in het belang van de burger. (vb natuurlijk alle wetgeving tav het terrorisme, in de VS, maar ook in de EU)

Robin

Bericht door Robin » 15 nov 2017, 10:17

De overheid en politiek(die zwaar overschat worden imho) onderschat de 'betrokken burger' inderdaad, maar de gemiddelde burger(we zijn met 17 miljoen) weet ik nog niet, vandaar mijn picture van Churchill's quote hierboven....

romo

Bericht door romo » 15 nov 2017, 15:50

^ Churchill had in zijn tijd van leven geen ongelijk, intussen zijn we verder dan ooit met een bevolking die ook meer ontwikkeld is dan in de jaren 30-40 vorige eeuw, waarbij het verschil tussen "notabelen" en het "gepeupel" evident was.
Heden ten dage is er uiteraard nog steeds een een klasse met een lage "Sociaal Economische Status", maar beduidend minder dan dan in de Churchill era.
Dat betekent IMHO dat "de burger" (eigenlijk haat ik die term) toch een beter onderbouwde en kritische blik kan en zal hanteren. Dat moet de politiek niet vergeten, niet onderschatten. De tijd van hou ze maar dom en wij houden ze wel krom moet definitief achter ons liggen.

Robin

Bericht door Robin » 15 nov 2017, 15:57

Wel beetjemee eens, ze zijn wel wat dichter naar elkaar toe gegroeid, politici minder slim, volk wat meer ontwikkeld, maar ik denk dat 't je nog tegenvalt van beide kanten. Tuurlijk wordt de burger nog steeds bedonderd, maar hij/zij denkt met ipv 5% kennis en nu 25% kennis van de hoed en de rand te weten....ze horen vanalles, maar de klepel is nog nét niet gevonden ben ik bang.

Let wel: 'Wij' hier in deze draadjes en wereldwijd online in dit soort draadjes tov de NL bevolking/wereldbevolking. Zit wel ietsiepietsie verschil in denk ik. Het lijkt alsof 'wij' intelligenter zijn geworden gemiddeld tov decennia terug, maar wie zijn 'wij'?

Mrton

Bericht door Mrton » 15 nov 2017, 16:00

romo schreef: 15 nov 2017, 15:50 ^ Churchill had in zijn tijd van leven geen ongelijk, intussen zijn we verder dan ooit met een bevolking die ook meer ontwikkeld is dan in de jaren 30-40 vorige eeuw, waarbij het verschil tussen "notabelen" en het "gepeupel" evident was.
Heden ten dage is er uiteraard nog steeds een een klasse met een lage "Sociaal Economische Status", maar beduidend minder dan dan in de Churchill era.
Dat betekent IMHO dat "de burger" (eigenlijk haat ik die term) toch een beter onderbouwde en kritische blik kan en zal hanteren. Dat moet de politiek niet vergeten, niet onderschatten. De tijd van hou ze maar dom en wij houden ze wel krom moet definitief achter ons liggen.
Mwah, mensen zijn best dom toch? Het enige waarmee ze laten weten dat ze niet langer dom zijn is met op de PVV stemmen :kotsen: . Veel duidelijker laten zien dat je echt niks kan of snapt is denk ik niet mogelijk. Hele fucking avonden op de bank hangen en SBS of weet ik veel wat voor bagger kijken en op facebook "nieuws" lezen of je druk maken om het verdwijnen van de Nederlandse en westerse cultuur om vervolgens andere mensen dingen te verbieden komt op mij niet heel snugger over.

Tom

Bericht door Tom » 15 nov 2017, 16:06

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 15 nov 2017, 16:12

Tom schreef: 15 nov 2017, 16:06 Afbeelding
Ik snap geen reet van die grafiek hoor!

opgeidingsniveau? Wasda?

Koffie?

Robin

Bericht door Robin » 15 nov 2017, 16:13

Mrton heeft natuurlijk wel 'n goed punt (hoofd) ook....

Robin

Bericht door Robin » 15 nov 2017, 16:51

we worden steeds slimmer inderdaad:

https://www.ad.nl/rotterdam/de-strijd-t ... ~ae6c2a61/

Leedvermaak, ik hou er niet zo van, maar hier kun je niet anders....

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 15 nov 2017, 17:34

Mrton schreef: 15 nov 2017, 16:00
romo schreef: 15 nov 2017, 15:50 ^ Churchill had in zijn tijd van leven geen ongelijk, intussen zijn we verder dan ooit met een bevolking die ook meer ontwikkeld is dan in de jaren 30-40 vorige eeuw, waarbij het verschil tussen "notabelen" en het "gepeupel" evident was.
Mwah, mensen zijn best dom toch? Het enige waarmee ze laten weten dat ze niet langer dom zijn is met op de PVV stemmen :kotsen: . Veel duidelijker laten zien dat je echt niks kan of snapt is denk ik niet mogelijk. Hele fucking avonden op de bank hangen en SBS of weet ik veel wat voor bagger kijken en op facebook "nieuws" lezen of je druk maken om het verdwijnen van de Nederlandse en westerse cultuur om vervolgens andere mensen dingen te verbieden komt op mij niet heel snugger over.
Nee, iedere PVV stemmer omschrijven als SBS6 kijkende bankhanger enz komt lekker intelligent over.........

Misschien wil je dit ff verduidelijken: of je druk maken om het verdwijnen van de Nederlandse en westerse cultuur om vervolgens andere mensen dingen te verbieden komt op mij niet heel snugger over. Heb namelijk geen facebook, stem geen PVV, maar ben wel zuinig op de Nederlanse/westerse cultuur. Is altijd voor verbetering vatbaar, maar is nmm toch echt best prettig om erbij te hebben en te houden.....

Gr Ron

romo

Bericht door romo » 15 nov 2017, 18:34

Laat ik het anders stellen; mensen hebben in deze tijd meer kansen om iets van het leven te maken, je te ontwikkelen. Iedereen zal het me eens zijn dat de huidige tijd daarin beter scoort dan de jaren van Churchill.

Desalniettemin is er een groep met een lage SES (Sociaal Economische Status). Van die groep is niet iedereen dom, of ongeletterd, sommigen hebben verdomd veel pech in het leven. Het is te makkelijk om mensen aan de onderkant van de maatschappij af te doen als dom, als niet intelligent. Als ik 1 ding in het leven eg geleerd is dat een diploma (of het ontbreken van het bezit daarvan) niets over slimheid en of intelligentie zegt, daar mensen op af branden is zeer vooringenomen en IMO zeer onterecht.

Uiteraard, SBS bankhangers hou je altijd, daar is geen kruid tegen gewassen.

Mrton

Bericht door Mrton » 15 nov 2017, 18:37

RS-Ron schreef: 15 nov 2017, 17:34Nee, iedere PVV stemmer omschrijven als SBS6 kijkende bankhanger enz komt lekker intelligent over.........

Misschien wil je dit ff verduidelijken: of je druk maken om het verdwijnen van de Nederlandse en westerse cultuur om vervolgens andere mensen dingen te verbieden komt op mij niet heel snugger over. Heb namelijk geen facebook, stem geen PVV, maar ben wel zuinig op de Nederlanse/westerse cultuur. Is altijd voor verbetering vatbaar, maar is nmm toch echt best prettig om erbij te hebben en te houden.....

Gr Ron
Hey Ron. In mijn ogen is de vrijheid te doen en te laten wat je wilt het grootste goed dat we hebben opgebouwd hier. Wil je geloven in Jezus zoals hier mainstream was 60 jaar geleden? Prima, daar is ruimte voor. Wil je dit niet, dan is daar ook ruimte voor. Geloof je i.p.v. Jezus in een ander fictief mannetje, dan kan dat ook allemaal hier. Deze vrijheid, net als het trouwen van bijvoorbeeld homo's, het bespotten van politici, het steeds meer zelf mogen bepalen over je eigen einde etc. zijn voorbeelden die voor mij horen bij onze vrije westerse waarden.

Tegenover deze vrijheden zie ik bedreigingen hiervan die steeds breder gedragen worden. Sommige geloven zijn beter dan andere geloven :lollerdelol:. Ook vanuit de geloven zelf komen deze dreigingen.

Daarnaast werd beweerd dat we steeds kritischer en slimmer zouden worden ten opzichte van vroeger. Ik zie niks kritisch aan de in mijn ogen grote groepen mensen die zich iedere avond onderdompelen in RTL, SBS of wat voor volksvermaak (niks mis mee op zich) dan ook i.p.v. zich echt ergens in verdiepen. Ook ontstaan daaruit weinig nieuwe politieke bewegingen die impact hebben. De enige die dat wel heeft is de PVV. Als daar alle kritische mensen naar toe gaan getuigd dat ook niet echt van steeds slimmer worden.

Facebook stond erbij omdat hier veel 'nieuws' geplaatst wordt en dit echt bij uitstek een medium is waarbij je helemaal géén screening hebt over of iets wel of niet klopt. Ik kan daar ook 'nieuws' plaatsen als ik wil. Mensen zijn zich onvoldoende bewust van wat hun bron is.

Laat me gerust weten of mijn post (of de vorige) nog verduidelijking nodig heeft.

Plaats reactie