Bericht
door frank de jonge » 25 dec 2017, 00:10
Staat in de planning al is het nog in zeer goede staat.
Gisteren de module binnengekregen om de ecu te herschrijven. Was kleine 10min werk met zeer grote gevolgen.....
Man wat een beest is het geworden. Hele karakter van de auto is veranderd. Koppelbegrenzing van de 1e en 2e versnelling heb ik uitgeschakeld. Stationair toerental met 100rpm opgehoogd en de revlimiter 100 opgehoogd. Waarom geen idee, omdat het kan.
De V-Max is er nu af, zou dus theoretisch 270 echte kms moeten kunnen doen. Gaan we nog meemaken. Winterbanden die eronder zitten mogen maar 210.....
Het vermogen, lastig te zeggen zonder uitdraai maar geloof wel dat die de 300PK wel gehaald heeft. Het koppel, zou zo rond de 470NM moeten zitten. Hij voelt iig erg sterk. Behoorlijk sterker dan voorheen. Afgifte van vermogen verbaasde ik me enigzins over. Daar waar normaal een MPS bij 5500rpm de lust in acceleratie verliest blijft deze nu gewoon keihard door gaan. Het voelt als een atmospherische motor. Erg prettig moet ik zeggen. In de 4e versnelling bij 160 moet je de gedachten er goed bij hebben want hij blijft daar zo nu en dan ook grip verliezen (arme pirelli snowsports).
In het kort, ben blij verrast met de resultaten van hypertech. Mega verandering.