Misschien is de titel een beetje onduidelijk, maar ik kan een auto kopen van een amerikaanse militair die in duitsland werkt.
De auto staat op de leverbasis in duitsland en ik zou deze wel willen ophalen. Ik heb alleen geen zin in verassingen en ben dan ook op zoek naar de volgende info:
1. Krijg ik net de douane te maken op het moment dat de auto de basis verlaat?
2. Of krijg ik er later mee te maken op basis van papieren die we aldaar moeten inleveren
3 Of komen deze kosten pas bij het op kenteken zetten van de auto via de rdw
En als we het dan over deze kosten hebben, dan praat je dus over 10% douane en die kosten plus aanschaf auto wordt nog eens met 21% belast?
Ik weet namelijk nog niet of ik die auto op kenteken wil hebben of als basis te gebruiken voor het bouwen van een racewagen.
Als ik onder die douane en btw kosten uit kom omdat de auto geen kenteken zal krijgen is dat wel erg fijn zeg maar, anders wordt het te prijzig.
Iemand een idee?
Importeren auto via militair transport
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
-
Re: Importeren auto via militair transport
Als de auto formeel nog niet in de EU is, dan moet je altijd BTW en invoerrechten aftikken over de huidige (aanschaf)waarde bij het in de EU brengen. Als het een klassieker is, dan valt in NL de BTW wel mee; 6%. Vraag is alleen of de auto in NL de EU in komt of dat dat eigenlijk in DE gebeurd.
Daar doet het gebruik zonder kenteken niets aan af, dat is enkel relevant voor de BPM en RDW.
Daar doet het gebruik zonder kenteken niets aan af, dat is enkel relevant voor de BPM en RDW.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Re: Importeren auto via militair transport
Blijft een beetje onduidelijk ook he.. krijg maar geen idee of ik straks bij het eventueel ophalen van de auto al direct btw en douane moet aftikken of dat ik de auto gewoon zo kan meenemen en deze zaken pas plaatsvinden
-