Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Peric

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 04 nov 2017, 10:39

Hij/ze hebben leuke ideeën, maar zoals het filmpje met Dijkhof laat zien is 'ie nog steeds een beetje te licht bevonden. Wie weet komt het met de tijd, maar vrees van niet..

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 nov 2017, 10:47

Ik snap hem wel, maar hij valt Klaas recht voor z'n raap aan op bepaalde punten. Notabene een man van rechtse statuur net als hijzelf.
TB kan zich beter druk gaan maken gaan debatteren op en met Denk, D66, PvdA, GL en consorten.
Hij kloot nu maar wat aan door 'bijna z'n eigen mensen' (qua rechts) van repliek te dienen en de bal regelrecht 10x zo hard teruggekaats krijgen(deze zinsbouw klopt niet)

Peric

Bericht door Peric » 04 nov 2017, 10:51

Maar we snappen wat je bedoelt. Heb het idee dat TB de hele politiek een beetje onderschat heeft.
Denk dat TB zich sowieso eens wat meer moet richten op léren te debatteren. Wordt iets te snel in een hoek gelult.
Maar ja, hij had volgens mij ook de beste debater die je maar kunt hebben. Klaas Dijkhof is inderdaad een zeer intelligente man.

Robin

Bericht door Robin » 04 nov 2017, 12:53

Dat ook Eric, leren debateren inderdaad. Maar ook al ben je het beste in iemand in 'n hoek lullen wil dat nog niet zeggen dat wat je zegt ook hout snijdt ofzo.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 04 nov 2017, 14:37

Klaas Dijkhoff probeerde hem niet eens in de hoek te lullen, volgens mij probeerde hij ook niet heel geestig te zijn. Hij gaf gewoon heel correct antwoord en wachtte netjes op de vraag die niet kwam. TB sprak als een corpsballetje op een elitair dispuut.

Ja politiek is ook een vak en dat beheerst TB nog niet. Komt nog misschien. Maar hij valt inderdaad de verkeerde mensen aan en zit teveel op stokpaardjes. Het antwoord wat KD gaf over Zwitserland is 100 pct correct, was het er volledig mee eens.

Robin

Bericht door Robin » 04 nov 2017, 14:47

Nu vond ik Rutte III gedoemd te mislukken, maar Dijkhoff geeft mij weer hoop. Geen geintje.

Tom

Bericht door Tom » 04 nov 2017, 15:21

Baudet was hierin inderdaad wat matig maar z'n meeste optredens vind ik wel steekhoudend.

Het gelach en gebonk vind ik van kleuterschoolniveau. Het zijn hele serieuze onderwerpen en iemand die daar zit namens het volk zo weglachen is gewoon onprofessioneel en typerend voor de hedendaagse politiek.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 04 nov 2017, 16:12

Tom schreef: 04 nov 2017, 15:21 Baudet was hierin inderdaad wat matig maar z'n meeste optredens vind ik wel steekhoudend.

Het gelach en gebonk vind ik van kleuterschoolniveau. Het zijn hele serieuze onderwerpen en iemand die daar zit namens het volk zo weglachen is gewoon onprofessioneel en typerend voor de hedendaagse politiek.
+100

tomgtr

Bericht door tomgtr » 04 nov 2017, 16:23

Serieus, over zorgbestuurders? Of dat stuk over Zwitserland? Vond geen van beide ergens op slaan.

Tom

Bericht door Tom » 04 nov 2017, 16:43

Als men de politiek gaat gebruiken als opstap naar hoge bestuurdersfuncties dan kun je te maken krijgen met belangenverstrengeling. In beide gevallen ben je bestuurder maar in de ene functie zit je er voor het volk/land en in de andere functie zit je er voor de aandeelhouders (en je eigen carrière). Als beide volledig los van elkaar staan kan dat, maar als politici heb je behoorlijk wat voor het zeggen en invloed over de toekomst van een complete sector. Bij elke beslissing moet je je afvragen of die gemaakt is in het belang van het volk/land of dat er andere belangen meespelen. Zuiver is het allerminst.
Nu heb ik niet direct een oplossing want het alternatief is jarenlang wachtgeld betalen en dat moeten we ook niet willen. Hooguit eisen dat politici niet binnen de sectoren gaan werken waarin ze voorheen veel voor het zeggen hadden. Hoe de zorg momenteel geregeld is lijkt mij niet het schoolvoorbeeld van een sector waarin alles helemaal eerlijk geregeld en verdeeld is.

TLRS

Bericht door TLRS » 04 nov 2017, 16:48

+1
Tom schreef: 04 nov 2017, 15:21 Het gelach en gebonk vind ik van kleuterschoolniveau. Het zijn hele serieuze onderwerpen en iemand die daar zit namens het volk zo weglachen is gewoon onprofessioneel en typerend voor de hedendaagse politiek.
+1

DH springt er mooi en rustig omheen. Maar geen woord over de reden om bij de besluitvorming betrokken te zijn. Hoewel hij afdruipt, lijkt het er wel op dat die knul een valide punt maakt (hoeveelheid over te nemen EU regels).

Dito voor het zorgverzekeringsverhaal. Het argument van voetballers op het hockeyveld is onzin. VVD'ers zijn politici.. politici zijn geen VVD'ers. Lijkt wederom een valide punt van die knul. Jammer dat op zo'n manier meer diepgang wordt ontweken.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 04 nov 2017, 17:00

Overigens zonder de filmpjes te hebben gezien (ik hou me graag verre van landelijke politiek, beter voor het humeur) geloof ik best dat zijn optreden misschien niet zijn beste ooit was. Dat kan. Alle begin is moeilijk, zeker in zo'n slangenkuil als politiek Den Haag.

Maar verder denk ik dat ze vooral bang zijn voor Baudet en FvD. Het is een frisse wind die waait. In de peilingen schieten ze omhoog. Het is al de partij met de meeste leden. Op social media gebied doen ze het het best van iedereen, ze hebben daar het meeste bereik. Dan is het natuurlijk een tactiek om hem belachelijk te maken. Kinderachtige acties zoals het bewust meermaals verkeerd uitspreken van zijn naam door Rutte zijn dan het gevolg. Vast ingefluisterd door één of andere spindokter.

Tja, dat is politiek. Dat is ook de reden dat ik in de basis walg van politiek. Het gaat nooit om de inhoud, het gaat altijd over machtspelletjes, framing, imago's, ego's, dubbele belangen.

En nogmaals: Baudet zal inderdaad nog veel moeten leren. Maar dat laat onverlet dat het een verfrissende nieuwkomer is waar ik best veel van verwacht. Max Verstappen won ook niet gelijk bij zijn debuut. Hij maakte in het begin ook fouten. Nu soms nog. Maar iedereen zag toen al zijn talent. En een paar jaar later is hij ineens de man die ertoe doet. Dat zou ook prima kunnen gebeuren met Baudet en FvD.

We zullen zien wat de toekomst gaat brengen. Baudet is slim en ontwikkeld genoeg, die leert snel.

Gert-jan

Bericht door Gert-jan » 04 nov 2017, 17:16

Inderdaad, er is nog een hoop te leren om je goed staande te houden tussen de rest van de kamerleden.

Wat mij wel opvalt is dat onderstaande tot zoverre al aardig aan het 'uitkomen' is:
Afbeelding

Peric

Bericht door Peric » 05 nov 2017, 11:53

Wouter81 schreef: 04 nov 2017, 17:00 Maar verder denk ik dat ze vooral bang zijn voor Baudet en FvD. Het is een frisse wind die waait. In de peilingen schieten ze omhoog. Het is al de partij met de meeste leden. Op social media gebied doen ze het het best van iedereen, ze hebben daar het meeste bereik. Dan is het natuurlijk een tactiek om hem belachelijk te maken. Kinderachtige acties zoals het bewust meermaals verkeerd uitspreken van zijn naam door Rutte zijn dan het gevolg. Vast ingefluisterd door één of andere spindokter.

Tja, dat is politiek. Dat is ook de reden dat ik in de basis walg van politiek. Het gaat nooit om de inhoud, het gaat altijd over machtspelletjes, framing, imago's, ego's, dubbele belangen.

En nogmaals: Baudet zal inderdaad nog veel moeten leren. Maar dat laat onverlet dat het een verfrissende nieuwkomer is waar ik best veel van verwacht. Max Verstappen won ook niet gelijk bij zijn debuut. Hij maakte in het begin ook fouten. Nu soms nog. Maar iedereen zag toen al zijn talent. En een paar jaar later is hij ineens de man die ertoe doet. Dat zou ook prima kunnen gebeuren met Baudet en FvD.

We zullen zien wat de toekomst gaat brengen. Baudet is slim en ontwikkeld genoeg, die leert snel.
Dat is dan geen beste spindoctor, want vaak wordt de kant gekozen voor degene die juist te kakken gezet wordt.
FvD heeft frisse ideeën, zijn ook niet bang om ze uit te spreken. Ze moeten alleen nog leren om die tot het uiterste te verdedigen. Daar schort het nu nog aan..

Mrton

Bericht door Mrton » 05 nov 2017, 12:07

Peric schreef: 05 nov 2017, 11:53Dat is dan geen beste spindoctor, want vaak wordt de kant gekozen voor degene die juist te kakken gezet wordt.
FvD heeft frisse ideeën, zijn ook niet bang om ze uit te spreken. Ze moeten alleen nog leren om die tot het uiterste te verdedigen. Daar schort het nu nog aan..
De manier van uitspreken vraagt om dit soort reacties. Je moet niet verwachten dat 148 mensen luisteren naar jouw geprik en dan niet terug prikken. Als Baudet normaler praat over zijn collega's in de andere partijen krijgt ie misschien wel een normalere reactie. Als je 148 mensen schoffeert zullen er waarschijnlijk 148 zo terug reageren. Iets met zaaien en oogsten zeg maar.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 05 nov 2017, 12:50

Hij vist ook niet in de vijver van 148, maar in die van 17 miljoen.
Voor nu in elk geval.

Mrton

Bericht door Mrton » 05 nov 2017, 14:36

smiley schreef: 05 nov 2017, 12:50 Hij vist ook niet in de vijver van 148, maar in die van 17 miljoen.
Voor nu in elk geval.
Ik denk dat ie niet weet wat vissen is. Maar goed, dat is koffiedik kijken. Ook geen idee of ie iets toevoegt om eerlijk te zijn. We zien het over 4 jaar weer wel.

Robin

Bericht door Robin » 05 nov 2017, 14:53

Aanvallen en schofferen is 'leuk', maar schiet niks op. Oplossingen/ideeen wel en de uitvoerbaarheid ervan.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 nov 2017, 15:11

Zolang de gevestigde orde/establishment zaken als massa immigratie, islam import, belasting ontduiking door multinationals enz enz afdoet als niet ter zake doende, als niet bestaand, als angst voor het onbekende, als populisme, dan gaan we idd naar de haaien.

Onderstaande column beschrijft het het exact;

https://www.volkskrant.nl/opinie/gastco ... ~a4530228/

Daaruit;

Ook onaangename zaken zoals het mislukken van de multiculturele samenleving en de appeasement-politiek ten aanzien van de politieke islam moeten aan de orde komen

Zaken moeten benoemd worden, niet de andere kant op kijken en dan zeggen dat je het niet hebt begrepen c.q. een populist bent, wat een dooddoener is dat.

350 Z

Bericht door 350 Z » 05 nov 2017, 15:37

NL is allang verloren alleen beseffen de meeste het nog niet. Kijk maar eens wat er de afgelopen 40 jaar is binnengekomen. Reken vanaf nu maar eens voor de gein slechts 75 jaar verder en probeer dan NL maar eens voor te stellen. In de grote steden is nu al de meerderheid allochtoon welke complete no go area’s voor witte vrouwen creëren (autochtonen vertrekken niet voor niks daar waar ze gezellige buren krijgen). Banlieus zoals in Parijs gaat hier ook gebeuren. Steden zijn vol, volgende stap zijn de middelgrote plaatsen zoals bijv. Eindhoven etc. om zo overheerst te worden (is al aan de gang). De rest zal ook volgen en niets kan dit nog stoppen. Dus jullie achterklein kinderen zijn gewooonweg genaaid om het plat uit te drukken. Cynisch en utopisch? Misschien maar ik denk wel de waarheid. Afrikaanse migranten zijn zo’n verrijking met hun artsen etc.

Mrton

Bericht door Mrton » 05 nov 2017, 17:35

350 Z schreef: 05 nov 2017, 15:37... Dus jullie achterklein kinderen zijn gewooonweg genaaid om het plat uit te drukken.
In zo'n wereld neem je toch geen kinderen? Dus waar komen de achterkleinkinderen vandaan?

Robin

Bericht door Robin » 05 nov 2017, 17:42

Mrton schreef: 05 nov 2017, 17:35
350 Z schreef: 05 nov 2017, 15:37... Dus jullie achterklein kinderen zijn gewooonweg genaaid om het plat uit te drukken.
In zo'n wereld neem je toch geen kinderen? Dus waar komen de achterkleinkinderen vandaan?
Noord Afrika/Turkije/MO ....

Riceaux

Bericht door Riceaux » 05 nov 2017, 17:59

Baudet moet zich gewoon aan z’n eigen principes houden. De juiste mensen op de juiste plekken. Laat hem lekker campagne voeren en iemand met debatteertalent z’n plek vervangen in de kamer. Z’n initiële punten zijn prima, maar als ie ook maar een beetje tegengas krijgt lult ie zichzelf klem.

@350Z: Voel me hier in de wijk ook regelmatig de buitenlander. 99% van de wijk is allochtoon en er wordt hier ook meer Arabisch gesproken dan Nederlands. De vrouwen zie je echter nooit. Komt het bedreigend op mij over? Neuj niet echt. Veroorzaken ze overlast, Mwah alleen parkeeroverlast. In de blanke achterstandswijk een paar wijken verderop voel ik me onveiliger.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 05 nov 2017, 18:14

Riceaux schreef: 05 nov 2017, 17:59 @350Z: Voel me hier in de wijk ook regelmatig de buitenlander. 99% van de wijk is allochtoon en er wordt hier ook meer Arabisch gesproken dan Nederlands. De vrouwen zie je echter nooit. Komt het bedreigend op mij over? Neuj niet echt. Veroorzaken ze overlast, Mwah alleen parkeeroverlast. In de blanke achterstandswijk een paar wijken verderop voel ik me onveiliger.
Welnee vrouwen binnen houden in Nederland is volslagen normaal, ze uithuwelijken aan neef uit de bergen, niet naar sport, zwemmen en noem maar op, moet kunnen, jongens als prinsjes opvoeden, die vervolgens in geen enkel bedrijf met een Nederlandse moraal kunnen presteren. Gelukkig is het in al die Arabische landen fantastisch om als kafir te leven, maar het is voor velen kennelijk geen probleem om elke vrijdag met hun reet omhoog te liggen, das toch een fantastische cultuur ? Nee dan die blanken, das pas een drama...........

Gr Ron

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 nov 2017, 18:49

Onderstaande had ook in het EU en/of wereldpolitieke draadje gekund;

Hans Werner Sinn over de "Migrationswelle" en de "Wilkommenskultur" door Merkel gepredikt, je moet er even voor gaan zitten (neem je tijd, en LEER en LUISTER!!), maar wat wordt hier eloquent, erudiet en verfijnd het gehele vraagstuk gefileerd! Er wordt geen woord Spaans gesproken, Duits dan wel weer.

De cijfers zijn keihard, de conclusies idem, het "So geht das nicht" wordt bij herhaling uitgesproken.

Mocht je niet weten wie Hans Werner Sinn is;

https://de.wikipedia.org/wiki/Hans-Werner_Sinn

Duits econoom met mondiale naam en faam, ook een befaamd criticaster van de EU en Euro/financiën

Plaats reactie