Begin je JC al na te lullen?
Zijn verhaal klopte trouwens niet. Volgens hem zei de dokter (iets in de trend van) ah het regent, zo hebben we weer genoeg orgaandonoren van die motorrijders.
Terwijl juist bij mooi weer de meeste motor ongelukken gebeuren.
Waarom zijn motoren nog steeds niet verboden ?
- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
Nee, m'n vader zit op de (motor-)ambulance en komt zo nu en dan wel eens wat tegen helaas. Weet niet dat JC dat ook gezegd heeft, vast een aflevering gemist ergens.Elmar schreef:Begin je JC al na te lullen?
Zijn verhaal klopte trouwens niet. Volgens hem zei de dokter (iets in de trend van) ah het regent, zo hebben we weer genoeg orgaandonoren van die motorrijders.
Terwijl juist bij mooi weer de meeste motor ongelukken gebeuren.
- Gijzer
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
- Locatie: Elke bocht is een uitdaging.
Klopt, maar een 18 jarige met een halve dag zijn rijbewijs kan ook voor 8000 een BMW m3 kopen. Bij motoren kan dat in ieder geval niet meer.Rico v Velzen schreef:Gijs mee eens, het verschil zit em alleen in de prijs. Een superbike koop je voor pak em beet 7 a 8000 euro (2e handsje) maar die F1 kost vier keer de lotto winnen.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
hahahaha wat een discussie's allemaal.
Je kunt ook voor € 500,= een krot kopen op 4 wielen en jezelf helemaal dood rijden.
Aantoonbaar verband tussen potentiele snelheid en het aantal ongelukken is er helemaal niet, in tegenstelling tot leeftijd en het aantal ongelukken.
Hou ouder hoe wijzer, en dat klopt gewoon. Totdat je het op een bepaalde leeftijd allemaal niet meer bij kunt houden.
Als je snelheid & accelleratie gevaarlijk vind, moet je ook één lijn trekken. Voor motoren, auto's en driewielers.
En het is gewoon ook waar dat het meerendeel van de ongelukken met motoren veroorzaakt wordt door de andere partij of een derde. Maar daarentegen zul je als motorrijder veel beter moeten anticiperen. Niet overdreven denk ik dat ik elke rit wel een ongeluk zou kunnen krijgen als ik niet anticipeer op het weggedrag van anderen. (Met auto of motor maakt dan niet uit.)
Huidige regels zijn ook flut, niemand belet je om op je 18e je motorrijbewijs te halen en dan pas 3 jaar laten een motor te gaan kopen. Dat je in de tussentijd ervaring opdoet, is helemaal niet nodig (met de huidige regels).
Je kunt ook voor € 500,= een krot kopen op 4 wielen en jezelf helemaal dood rijden.
Aantoonbaar verband tussen potentiele snelheid en het aantal ongelukken is er helemaal niet, in tegenstelling tot leeftijd en het aantal ongelukken.
Hou ouder hoe wijzer, en dat klopt gewoon. Totdat je het op een bepaalde leeftijd allemaal niet meer bij kunt houden.
Als je snelheid & accelleratie gevaarlijk vind, moet je ook één lijn trekken. Voor motoren, auto's en driewielers.
En het is gewoon ook waar dat het meerendeel van de ongelukken met motoren veroorzaakt wordt door de andere partij of een derde. Maar daarentegen zul je als motorrijder veel beter moeten anticiperen. Niet overdreven denk ik dat ik elke rit wel een ongeluk zou kunnen krijgen als ik niet anticipeer op het weggedrag van anderen. (Met auto of motor maakt dan niet uit.)
Huidige regels zijn ook flut, niemand belet je om op je 18e je motorrijbewijs te halen en dan pas 3 jaar laten een motor te gaan kopen. Dat je in de tussentijd ervaring opdoet, is helemaal niet nodig (met de huidige regels).
- Gijzer
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
- Locatie: Elke bocht is een uitdaging.
Hoe wil je die regel dan instellen? 3 jaar ervaring? Iemand koopt een krot en zet deze 3 jaar in de schuur. Is ook geen ervaring. Over het algemeen is iemand van 21 toch iets verstandiger dan iemand van 18. Regel vind ik niet zo heel slecht.wjn schreef:hahahaha wat een discussie's allemaal.
Je kunt ook voor € 500,= een krot kopen op 4 wielen en jezelf helemaal dood rijden.
Aantoonbaar verband tussen potentiele snelheid en het aantal ongelukken is er helemaal niet, in tegenstelling tot leeftijd en het aantal ongelukken.
Hou ouder hoe wijzer, en dat klopt gewoon. Totdat je het op een bepaalde leeftijd allemaal niet meer bij kunt houden.
Als je snelheid & accelleratie gevaarlijk vind, moet je ook één lijn trekken. Voor motoren, auto's en driewielers.
En het is gewoon ook waar dat het meerendeel van de ongelukken met motoren veroorzaakt wordt door de andere partij of een derde. Maar daarentegen zul je als motorrijder veel beter moeten anticiperen. Niet overdreven denk ik dat ik elke rit wel een ongeluk zou kunnen krijgen als ik niet anticipeer op het weggedrag van anderen. (Met auto of motor maakt dan niet uit.)
Huidige regels zijn ook flut, niemand belet je om op je 18e je motorrijbewijs te halen en dan pas 3 jaar laten een motor te gaan kopen. Dat je in de tussentijd ervaring opdoet, is helemaal niet nodig (met de huidige regels).
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Simpel met een ritadministratie. Straks kunnen ze toch zien wie waar rijdt (tolheffing). Kastje met GPS & bestuurdersindentificatie kost minder dan € 1000,=. Eén ongeluk "kost" de gemeenschap meer, kan dus wel ter beschikking worden gesteld door de overheid. (Als ze echt zo bezorgt zijn om de burgers.)Gijs te Kaat schreef:Hoe wil je die regel dan instellen? 3 jaar ervaring? Iemand koopt een krot en zet deze 3 jaar in de schuur. Is ook geen ervaring.
Dat een ouder iemand verstandiger is, is in het algemeen wel zo. Maar dat geldt dan net zozeer voor auto's als voor motoren.Gijs te Kaat schreef:Over het algemeen is iemand van 21 toch iets verstandiger dan iemand van 18. Regel vind ik niet zo heel slecht.
Bij mijn weten mag je ook pas een bus (>7 passagiers) besturen als je ouder dan 21 bent. Niet voor niets dus.
- Gijzer
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
- Locatie: Elke bocht is een uitdaging.
Daar ben ik het ook mee eens. Zie Frankrijk waar beginnende bestuurders met een A stikker op de auto moeten rijden. Vind ik niet verkeerd.wjn schreef:Simpel met een ritadministratie. Straks kunnen ze toch zien wie waar rijdt (tolheffing). Kastje met GPS & bestuurdersindentificatie kost minder dan € 1000,=. Eén ongeluk "kost" de gemeenschap meer, kan dus wel ter beschikking worden gesteld door de overheid. (Als ze echt zo bezorgt zijn om de burgers.)Gijs te Kaat schreef:Hoe wil je die regel dan instellen? 3 jaar ervaring? Iemand koopt een krot en zet deze 3 jaar in de schuur. Is ook geen ervaring.
Dat een ouder iemand verstandiger is, is in het algemeen wel zo. Maar dat geldt dan net zozeer voor auto's als voor motoren.Gijs te Kaat schreef:Over het algemeen is iemand van 21 toch iets verstandiger dan iemand van 18. Regel vind ik niet zo heel slecht.
Bij mijn weten mag je ook pas een bus (>7 passagiers) besturen als je ouder dan 21 bent. Niet voor niets dus.
En GPS ritadmin wil je echt niet naar toe. Dan komen de boete's automatisch binnen. Dan ga ik wel weer fietsen.....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten