Je hebt een keuze: strikt zakelijk rijden of met bijtelling. Die bijtelling is in mijn geval 400.- pm. Dat is serieus geld. De e46 kost me ongeveer 325,- pm met verz/mrb/lpg/onderhoud. Ik krijg wel een loonsverhoging die ongeveer strookt met het hebben van een leaseauto. Daarbij zou de 206 van vriendin verkocht worden en delen we de e46. Running costs 206 is 240.-p/m
Daarbij zie ik het als bedrijfsmiddel die mij wordt opgedragen in te rijden. Wel een passat station, leuk hok maar met 1.6tdi erin...

Nu zou ik voor strikt zakelijk kunnen kiezen. Echter hoor ik horror verhalen over de belastingsdienst die echt zit te hunten bij attractieparken etc waar je als gezin ook zou kunnen zijn = gelijk een dikke boete. Grappige is dat ik in een business zit (decentrale opwek) dat ik met gemak op dit soort locaties zakelijk handel zou kunnen hebben.
Tot slot wat mij tegenstaat is het constant noteren van de kmstanden en het verantwoorden hiervan. Il wil met mn werk bezig zijn, niet met die ecoschudder.
Edoch, puur zakelijk rijden scheelt ons ongeveer 400-500netto pm waar we andere leuke dingen van kunnen doen.
Wat zouden jullie doen in mijn geval en wie heeft er ervaring met strikt zakelijk rijden?
Please help