Audi S5 gespot
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Audi S5 gespot
Ergens in oost Duitsland kwamen we onderweg naar Tjechie een rechts gestuurde Audi S5 tegen.
Ik wist niet dat ze al verkrijgbaar waren.
Hij stond bij een tank station, toen we aan kwamen rijden dacht ik eerst dat het een nieuwe 3 serie coupe was, op zich een mooie auto en in het echt beter dan op de foto.
[IMG:800:600]http://i29.photobucket.com/albums/c281/ ... /001-1.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i29.photobucket.com/albums/c281/ ... /002-1.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i29.photobucket.com/albums/c281/ ... ll/003.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i29.photobucket.com/albums/c281/ ... ll/004.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i29.photobucket.com/albums/c281/ ... ll/005.jpg[/img]
groetjes
Ik wist niet dat ze al verkrijgbaar waren.
Hij stond bij een tank station, toen we aan kwamen rijden dacht ik eerst dat het een nieuwe 3 serie coupe was, op zich een mooie auto en in het echt beter dan op de foto.
[IMG:800:600]http://i29.photobucket.com/albums/c281/ ... /001-1.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i29.photobucket.com/albums/c281/ ... /002-1.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i29.photobucket.com/albums/c281/ ... ll/003.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i29.photobucket.com/albums/c281/ ... ll/004.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i29.photobucket.com/albums/c281/ ... ll/005.jpg[/img]
groetjes
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Kijk dit is dan weer wél een mooie auto zelfs als ie 'gewoon' op de foto staat!
Het enige wat me tegenstaat is die grote grill aan de voorkant , maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de prachtige lijnen. 8)
Overigens is dit zeer waarschijnlijk een fabrieksauto, want het keneteken is van Neuburg an de Donau wat maar 22 kilometer van Ingolstadt af ligt. :idea:
Het enige wat me tegenstaat is die grote grill aan de voorkant , maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de prachtige lijnen. 8)
Overigens is dit zeer waarschijnlijk een fabrieksauto, want het keneteken is van Neuburg an de Donau wat maar 22 kilometer van Ingolstadt af ligt. :idea:
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Ondanks ik een Audi liefhebber ben, kies ik ten alle tijden voor de 3-coupe die vele malen mooier is. Lijnen van de 3 coupe zijn sierlijk en subtiel. Ik vinde sedans van Audi mooi, ook omdat ze er solife en "zwaar" uitzien.
Maar bij een Coupe zie ik graag iets meer finesse.
Ik mis dit in de A5 die eruit ziet als een oversized nijlpaard op naaldhakken.
Dus in mijn ogen is hij geen partij voor de 3-coupe of de M3.
Maar bij een Coupe zie ik graag iets meer finesse.
Ik mis dit in de A5 die eruit ziet als een oversized nijlpaard op naaldhakken.
Dus in mijn ogen is hij geen partij voor de 3-coupe of de M3.
- Bram
- Berichten: 16597
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
- Niels
- Berichten: 22502
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Heb em gisteren ook nog even gezien in zilvergrijs, tja wat moet ik er nog van zeggenRico v Velzen schreef:Zag hem net bij Century staan (buiten) Prachtig ding om te zien.

Ik moest ff een huurauto ophalen en had een Touran besteld aangezien ik met een aantal personen op stap moest. Ik kreeg van mijn ex-collega een A6 2.7TDI Quattro mee

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- romo
- Berichten: 27060
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Goed. Ik moet zo slapen, dus zal niet te veel proberen te typen. In elk geval naar de plek toe gereden. Audi had het goed voor elkaar, een R8 in het zwarte die mij verwelkomde
Mooier kan bijna niet. Verder super goede catering en een paar nieuwe Audi's A5 die gevoeld konden worden.
De S3 was in het donkergrijs, met zwart/rood leer van binnen. De S5 was zilver met zwart binnenin (hoezo saai?). De S8 was ook donkergrijs en de S6 was in het zwart. De rest was niet noemenswaardig.
De A5 3.0TDI met 240pk diesel is trouwens ongelooflijk, tussen 1600 en 3000 toeren CONSTANT 500 Nm aan koppel. 0-100 in ongelooflijke 6s en top van 250km/h. Das toch niet normaal meer? De S5 met V8 heeft daar echt een zware dobber aan in het dagelijkse verkeer !
Maar goed. Instappen in de S5 mocht ik. Kreeg de sleutel overhandigd, kwartier voor tijd (mocht dus een kwartier langer rijden). Jonge student naast me, erg toffe kerel, die eigenlijk de hele dag had meegereden met stumperds, die eigenlijk niet zo hard durfden te gaan.
Tja. Dat komt wel goed bij mij (zonder te overdrijven, want gek heb ik niet gedaan, zoals altijd met respect voor de apparatuur).
Zitpositie: erg goed, fijne stoelen, niet te hard, niet te zacht, goede ondersteuning voor de benen en goed verstelbaar. Vrij snel ideale zitpositie. Stand pedalen is goed, niet te scheef zoals bij de A3. Versnellingspook dicht in de buurt (Honda-like) en niet al te zware koppeling.
Dan de auto starten: geluid komt tot leven. Een zware brom, geroffel op de achtergrond. Versnellingsbak in 1 en koppeling op laten komen: gaat super. Meteen goed gevoel.
Geluid is ongelooflijk. Even rustig aan beginnen (auto was goed warm van vorige proefrit). Beetje 60 in IV effect, en dan bij gasgeven niet begrijpen hoe het kan. Wat een powerreserves. Bij rustig rijden voel je dit al.
En ik dacht, even meteen proberen. Gas geven in II en totaan ongeveer 7000 toeren: krachtexplosie. Oh my god, hoewel het wel een koppelmonster is. Klimmen in de toeren doet hij niet, gewoon een steady grow van onderin tot bovenin. Denk een redelijk vlakke koppelkromme.
Een erg leuke route uitgestippeld, veel B-wegen, waarbij ik veel verkeer kon inhalen en daarna snelweg. Uiteraard pech met gebroken weg, maar uiteindelijk vrij baan: meest fantastisch is in zijn IV tussen 100-180. Ideaal bereik. Wat er dan gebeurt aan acceleratie was voor mij niet te bevatten.
Die auto rijdt ZO fijn, die motor voelt ZO beschaafd aan, maar o zo krachtig....fantastisch zeg. Daarbij moet ik opmerken dat de koppeling een dikke 10 krijgt, evenals het schakelen. Die twee dingen (hoe belangrijk!) zijn zeer op elkaar afgestemd. Eigenlijk kan ik mij geen auto herinneren waar dit zo'n symbiose was.
Ik voelde me meteen erin thuis. Zelfs bij 7000 toeren schakelen van II naar III en van III naar IV zonder enige problemen en dat voor de eerte meters met een handgeschakelde 4.2 liter V8 met 354pk !!! Knap !
Het is voor mij de ideale reisauto gebleken. Zo comfortabel, dat hij bijna kil wordt, beetje koud. Zeker in die kleur geeft de auto mij te weinig warmte, maar powerreserves in overvloed.
Het geluid is verder zeer cool, erg mooi. Blikken onderweg spreken overigens boekdelen, evenals de duimpjes omhoog. Bij 2500 toeren gas losgeven geeft een fantastisch geroffel weer van de uitlaat. Audi heeft hier echt iets leuks van gemaakt (hoewel veel beschaafder dan de RS4 denk ik, die ken ik niet verder).
Toch denk ik al bij al dat de 3.0TDI de enige juiste keus is, dikke prestaties voor minder geld en zuiniger etc. Ga daar binnenkort nog maar eens in rijden ter vergelijking.
Maar goed, het belangrijkste mogelijk, weggedrag. Kwam niet veel momenten om het uit te proberen, maar gelukkig mijn favoriet stukje waar je op de A50 rijdt en dan de A1 opgaat richting Amsterdam. In mijn A3 met 100km/h te doen.
Ik kwam aanrijden met ongeveer 220 en vol in de remmen. Zo hard, dat de alarmlichten aangingen (waarschuwing achteropkomend verkeer ivm ongeluk). Noodstop dus. Hoewel het geen noodstop was. Hoop niet dat het altijd zo is als je op de Ring rijdt
Remmen zeer goed en krachtig. Dan de bocht in: weggedrag heel voorspelbaar, goed gevoel en redelijke scherpte, maar het contact tussen banden en wegdek wordt niet helemaal doorgefilterd. Je moet je zintuigen goed open houden wil je precies weten waar de gripgrens is. En het probleem kwam dan om de hoek kijken: waar zit die grens? Ben ik er al ? Op de grens is de auto goed te beheersen en te corrigeren met het gaspedaal, maar toch kon ik niet echt goed bepalen waar nu de grens lag en wanneer ik er overheen kon gaan. Zal de auto wat langer moeten rijden daarvoor denk ik. Uiteindelijk betekent piepende banden wel: he, het gaat nu echt hard, maar toch mis ik hier iets van directer gevoel. Moeilijk uit te leggen. In elk geval erg stabiel en haalde ook gewoon 100km/h (hoe goed de A3 eigenlijk is met ambition onderstel
). Al met al een ideale sportauto denk ik. Met name het corrigeren en aanpassen en het 'zoeken' in de bocht is een feest. Als je dan de bocht uitkomt volgas blazen in II en III is een big smile op je gezicht waard.
Zelden, maar dan ook zelden heb ik zo genoten in een auto als met de S5. Ik heb zelden zo'n smile op mijn gezicht gehad en zoveel spijt dat het uurtje (dat best lang duurde) voorbij was.
Zijn er ook mindere punten? Jawel hoor. Bij remmen trekt de auto iets naar de zijkant, maar dat zal wel gemaakt kunnen worden. Hobbels, richels en spoorvorming is niet helemaal, beetje instabiel in het stuur en verder haalt hij niet meer dan 275 op de teller ...
Welterusten


De S3 was in het donkergrijs, met zwart/rood leer van binnen. De S5 was zilver met zwart binnenin (hoezo saai?). De S8 was ook donkergrijs en de S6 was in het zwart. De rest was niet noemenswaardig.
De A5 3.0TDI met 240pk diesel is trouwens ongelooflijk, tussen 1600 en 3000 toeren CONSTANT 500 Nm aan koppel. 0-100 in ongelooflijke 6s en top van 250km/h. Das toch niet normaal meer? De S5 met V8 heeft daar echt een zware dobber aan in het dagelijkse verkeer !
Maar goed. Instappen in de S5 mocht ik. Kreeg de sleutel overhandigd, kwartier voor tijd (mocht dus een kwartier langer rijden). Jonge student naast me, erg toffe kerel, die eigenlijk de hele dag had meegereden met stumperds, die eigenlijk niet zo hard durfden te gaan.
Tja. Dat komt wel goed bij mij (zonder te overdrijven, want gek heb ik niet gedaan, zoals altijd met respect voor de apparatuur).
Zitpositie: erg goed, fijne stoelen, niet te hard, niet te zacht, goede ondersteuning voor de benen en goed verstelbaar. Vrij snel ideale zitpositie. Stand pedalen is goed, niet te scheef zoals bij de A3. Versnellingspook dicht in de buurt (Honda-like) en niet al te zware koppeling.
Dan de auto starten: geluid komt tot leven. Een zware brom, geroffel op de achtergrond. Versnellingsbak in 1 en koppeling op laten komen: gaat super. Meteen goed gevoel.
Geluid is ongelooflijk. Even rustig aan beginnen (auto was goed warm van vorige proefrit). Beetje 60 in IV effect, en dan bij gasgeven niet begrijpen hoe het kan. Wat een powerreserves. Bij rustig rijden voel je dit al.
En ik dacht, even meteen proberen. Gas geven in II en totaan ongeveer 7000 toeren: krachtexplosie. Oh my god, hoewel het wel een koppelmonster is. Klimmen in de toeren doet hij niet, gewoon een steady grow van onderin tot bovenin. Denk een redelijk vlakke koppelkromme.
Een erg leuke route uitgestippeld, veel B-wegen, waarbij ik veel verkeer kon inhalen en daarna snelweg. Uiteraard pech met gebroken weg, maar uiteindelijk vrij baan: meest fantastisch is in zijn IV tussen 100-180. Ideaal bereik. Wat er dan gebeurt aan acceleratie was voor mij niet te bevatten.
Die auto rijdt ZO fijn, die motor voelt ZO beschaafd aan, maar o zo krachtig....fantastisch zeg. Daarbij moet ik opmerken dat de koppeling een dikke 10 krijgt, evenals het schakelen. Die twee dingen (hoe belangrijk!) zijn zeer op elkaar afgestemd. Eigenlijk kan ik mij geen auto herinneren waar dit zo'n symbiose was.
Ik voelde me meteen erin thuis. Zelfs bij 7000 toeren schakelen van II naar III en van III naar IV zonder enige problemen en dat voor de eerte meters met een handgeschakelde 4.2 liter V8 met 354pk !!! Knap !
Het is voor mij de ideale reisauto gebleken. Zo comfortabel, dat hij bijna kil wordt, beetje koud. Zeker in die kleur geeft de auto mij te weinig warmte, maar powerreserves in overvloed.
Het geluid is verder zeer cool, erg mooi. Blikken onderweg spreken overigens boekdelen, evenals de duimpjes omhoog. Bij 2500 toeren gas losgeven geeft een fantastisch geroffel weer van de uitlaat. Audi heeft hier echt iets leuks van gemaakt (hoewel veel beschaafder dan de RS4 denk ik, die ken ik niet verder).
Toch denk ik al bij al dat de 3.0TDI de enige juiste keus is, dikke prestaties voor minder geld en zuiniger etc. Ga daar binnenkort nog maar eens in rijden ter vergelijking.
Maar goed, het belangrijkste mogelijk, weggedrag. Kwam niet veel momenten om het uit te proberen, maar gelukkig mijn favoriet stukje waar je op de A50 rijdt en dan de A1 opgaat richting Amsterdam. In mijn A3 met 100km/h te doen.
Ik kwam aanrijden met ongeveer 220 en vol in de remmen. Zo hard, dat de alarmlichten aangingen (waarschuwing achteropkomend verkeer ivm ongeluk). Noodstop dus. Hoewel het geen noodstop was. Hoop niet dat het altijd zo is als je op de Ring rijdt

Remmen zeer goed en krachtig. Dan de bocht in: weggedrag heel voorspelbaar, goed gevoel en redelijke scherpte, maar het contact tussen banden en wegdek wordt niet helemaal doorgefilterd. Je moet je zintuigen goed open houden wil je precies weten waar de gripgrens is. En het probleem kwam dan om de hoek kijken: waar zit die grens? Ben ik er al ? Op de grens is de auto goed te beheersen en te corrigeren met het gaspedaal, maar toch kon ik niet echt goed bepalen waar nu de grens lag en wanneer ik er overheen kon gaan. Zal de auto wat langer moeten rijden daarvoor denk ik. Uiteindelijk betekent piepende banden wel: he, het gaat nu echt hard, maar toch mis ik hier iets van directer gevoel. Moeilijk uit te leggen. In elk geval erg stabiel en haalde ook gewoon 100km/h (hoe goed de A3 eigenlijk is met ambition onderstel

Zelden, maar dan ook zelden heb ik zo genoten in een auto als met de S5. Ik heb zelden zo'n smile op mijn gezicht gehad en zoveel spijt dat het uurtje (dat best lang duurde) voorbij was.
Zijn er ook mindere punten? Jawel hoor. Bij remmen trekt de auto iets naar de zijkant, maar dat zal wel gemaakt kunnen worden. Hobbels, richels en spoorvorming is niet helemaal, beetje instabiel in het stuur en verder haalt hij niet meer dan 275 op de teller ...
Welterusten

-
- Berichten: 106
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 21:59
Mooi verhaal van MB.
"Zijn er ook mindere punten? Jawel hoor. Bij remmen trekt de auto iets naar de zijkant, maar dat zal wel gemaakt kunnen worden. Hobbels, richels en spoorvorming is niet helemaal, beetje instabiel in het stuur en verder haalt hij niet meer dan 275 op de teller ..."
Lijkt me typisch een geval van eens het verhaal uitleggen bij een uitlijnspecialist. Ben je daar ook vanaf.
"Zijn er ook mindere punten? Jawel hoor. Bij remmen trekt de auto iets naar de zijkant, maar dat zal wel gemaakt kunnen worden. Hobbels, richels en spoorvorming is niet helemaal, beetje instabiel in het stuur en verder haalt hij niet meer dan 275 op de teller ..."
Lijkt me typisch een geval van eens het verhaal uitleggen bij een uitlijnspecialist. Ben je daar ook vanaf.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten