![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Even googlen op KontrolFreek.Mrton schreef: ↑05 okt 2017, 18:53 Ik krijg het met de controller niet voor elkaar om geleidelijk genoeg te sturen. Pookje is te lastig te bedienen voor me, en met knopjes drukken lukt ook niet constant genoeg... Ik mis waarschijnlijk fijne motoriek of zo. Gisteren even proef gezeten bij de mediamarkt in zo'n stoeltje met moeilijk duur stuur etc maar merkte dat dat het ook niet is voor me. En kan me financieel even niet veel veroorloven. En ja, momenteel is 100 extra helaas te veel.
Ik heb trouwens gisteren GT besteld via Bol.com omdat ik het spel graag op schijfje heb i.p.v. in een mistige cloud. Voor € 59,- euro koop je een versie momenteel met 3 extra auto's en extra credits (weet niet of ik daar blij mee ben maar evengoed wel gedaan)
De standaard nog. Ik heb de T3-PA nog op de verlanglijst staan, maar nog niet echt behoefte aan gehad tot nu toe.
Dit dus, ik ben uit frustratie op zoek gegaan naar mijn oude PS3. (nog niet gevonden overigens)Macboy schreef: ↑14 okt 2017, 07:39 Inmiddels heel veel ingelezen over GT Sport. Voor de echte liefhebbers van de GT serie kan je het spel net zo goed niet meer kopen. Een leuke echte auto kopen en die gaan tunen is er niet meer bij. Dus niet alleen ontbreekt de zo befaamde GT career mode maar ook met het beperkte aantal auto's kan je heel weinig. GT was veelal een spel voor de liefhebber van auto's. Het is nu een spel voor liefhebbers van online racen.
Daar is helemaal niets mis mee. En op DF zal dit geweldig ontvangen kunnen worden. Zolang je dit maar realiseert. Wat echter ook zo leuk was op DF was dat iedereen een eigen leuke auto had gemaakt en dat was gewoon dikke fun. De meeste online fun waren echter de races tegen elkaar met gelijkwaardige auto's. Dus zo bezien zou het de fun op dat punt niet ontnemen.
Dit is bij GT sport (nog) niet mogelijk omdat er geen systeem is om auto's als gelijkwaardig te zien. Je kunt in bepaalde klassen auto's kiezen maar onderling schijnen er ontzettend grote verschillen te zijn waardoor online winnen met een andere dan de beste auto in de klasse niet mogelijk is. Dit stimuleert dus het rijden van een andere auto niet en dat is jammer. Het werkt het rijden in gelijke auto's in de hand.
Toegegeven, dit was voorheen ook meest fair, maar dan reden we met zijn allen in een oude Honda of een RUF. Het point systeem voorheen maakte het echter wel mogelijk om zelfde rondetijden te halen met een compleet andere auto. Of het dan aan het gewicht, de motor of het onderstel lag kon dan in het midden blijven. Die is er nu dus niet meer. En de verschillen zijn veel te groot. Zal ongetwijfeld aan gewerkt worden ? Maar toch. Als er nu nog aan gewerkt moet worden bewijst dit ook dat er niet goed over nagedacht is.
Conclusie: een prachtige oude GT series is volledig de das omgedaan. Dat vind ik vooral jammer omdat GT sport terecht de aansluiting zoekt bij Assetto Corsa en andere race games. Maar ze vergeten daarbij wel hun oude GT community volledig. En dat is gewoon dom, want ieder bedrijf kan werken aan het ontwikkelen van een race game, maar geen enkele race developer durfde zich te wagen aan het ontwikkelen van een GT concurrent. Juist vanwege die fanbase. En poly heeft dit nu vrijwel volledig losgelaten. Hoe dom kan je zijn ?
Wat vooral lachwekkend is dat heel veel mensen GT sport wel geweldig vinden. Niks mis mee, maar dat waren dan dus ook niet de ware GT liefhebbers die een oude Nissan Sunny kochten of een Renault Megane gingen tunen. Of wellicht mensen die nooit GT hebben gespeeld. Dus je spreekt wel een nieuwe doelgroep aan (pluspunt!) maar je laat je oude fans en community verbaasd achter (dom!). Alsof een FIFA speler even aan een PRO speler gaat uitleggen hoe het moet. Dat idee.
Het filmpje hierboven bewijst dat al: beelden van nu met allemaal bestickerde voor mij onbekende en totaal niet interessante auto's. De beelden van vroeger zijn allemaal wél gave en vooral herkenbare auto's die we uit de autobladen kennen en eindelijk kon je die auto's zelf verdienen en aanschaffen in een eigen gewenste kleur en daarmee ook racen tegen anderen met gelijkwaardige auto's. Pure liefhebberij ! GT sports is daar niet voor ontwikkeld.
Of denkt iemand dat er toch stiekem een GT7 aan zit te komen ? Wordt ontkend door Mr GT in elk geval.
Dus iedereen die na al die jaren denkt: gaaf eindelijk een nieuwe GT wees gewaarschuwd. Iedereen die met GT sports een nieuw spel verwacht met vooral enkel online racen tegen elkaar op competitieve (maar qua auto aanbod vermoedelijk saaie) wijze: veel DF plezier !
Na deze woorden kan het gelukkig enkel nog maar meevallen....
Redelijk eens met je verhaal, Macboy, met als kleine toevoeging dat er sterke aanhoudende geruchten zijn dat er DLC beschikbaar komt voor GT Sport met daarin car-packs of track-packs.Macboy schreef: ↑14 okt 2017, 07:39 Inmiddels heel veel ingelezen over GT Sport. Voor de echte liefhebbers van de GT serie kan je het spel net zo goed niet meer kopen. Een leuke echte auto kopen en die gaan tunen is er niet meer bij. Dus niet alleen ontbreekt de zo befaamde GT career mode maar ook met het beperkte aantal auto's kan je heel weinig. GT was veelal een spel voor de liefhebber van auto's. Het is nu een spel voor liefhebbers van online racen.
Daar is helemaal niets mis mee. En op DF zal dit geweldig ontvangen kunnen worden. Zolang je dit maar realiseert. Wat echter ook zo leuk was op DF was dat iedereen een eigen leuke auto had gemaakt en dat was gewoon dikke fun. De meeste online fun waren echter de races tegen elkaar met gelijkwaardige auto's. Dus zo bezien zou het de fun op dat punt niet ontnemen.
Dit is bij GT sport (nog) niet mogelijk omdat er geen systeem is om auto's als gelijkwaardig te zien. Je kunt in bepaalde klassen auto's kiezen maar onderling schijnen er ontzettend grote verschillen te zijn waardoor online winnen met een andere dan de beste auto in de klasse niet mogelijk is. Dit stimuleert dus het rijden van een andere auto niet en dat is jammer. Het werkt het rijden in gelijke auto's in de hand.
Toegegeven, dit was voorheen ook meest fair, maar dan reden we met zijn allen in een oude Honda of een RUF. Het point systeem voorheen maakte het echter wel mogelijk om zelfde rondetijden te halen met een compleet andere auto. Of het dan aan het gewicht, de motor of het onderstel lag kon dan in het midden blijven. Die is er nu dus niet meer. En de verschillen zijn veel te groot. Zal ongetwijfeld aan gewerkt worden ? Maar toch. Als er nu nog aan gewerkt moet worden bewijst dit ook dat er niet goed over nagedacht is.
Conclusie: een prachtige oude GT series is volledig de das omgedaan. Dat vind ik vooral jammer omdat GT sport terecht de aansluiting zoekt bij Assetto Corsa en andere race games. Maar ze vergeten daarbij wel hun oude GT community volledig. En dat is gewoon dom, want ieder bedrijf kan werken aan het ontwikkelen van een race game, maar geen enkele race developer durfde zich te wagen aan het ontwikkelen van een GT concurrent. Juist vanwege die fanbase. En poly heeft dit nu vrijwel volledig losgelaten. Hoe dom kan je zijn ?
Wat vooral lachwekkend is dat heel veel mensen GT sport wel geweldig vinden. Niks mis mee, maar dat waren dan dus ook niet de ware GT liefhebbers die een oude Nissan Sunny kochten of een Renault Megane gingen tunen. Of wellicht mensen die nooit GT hebben gespeeld. Dus je spreekt wel een nieuwe doelgroep aan (pluspunt!) maar je laat je oude fans en community verbaasd achter (dom!). Alsof een FIFA speler even aan een PRO speler gaat uitleggen hoe het moet. Dat idee.
Het filmpje hierboven bewijst dat al: beelden van nu met allemaal bestickerde voor mij onbekende en totaal niet interessante auto's. De beelden van vroeger zijn allemaal wél gave en vooral herkenbare auto's die we uit de autobladen kennen en eindelijk kon je die auto's zelf verdienen en aanschaffen in een eigen gewenste kleur en daarmee ook racen tegen anderen met gelijkwaardige auto's. Pure liefhebberij ! GT sports is daar niet voor ontwikkeld.
Of denkt iemand dat er toch stiekem een GT7 aan zit te komen ? Wordt ontkend door Mr GT in elk geval.
Dus iedereen die na al die jaren denkt: gaaf eindelijk een nieuwe GT wees gewaarschuwd. Iedereen die met GT sports een nieuw spel verwacht met vooral enkel online racen tegen elkaar op competitieve (maar qua auto aanbod vermoedelijk saaie) wijze: veel DF plezier !
Na deze woorden kan het gelukkig enkel nog maar meevallen....
Welk stuur heb je? Las iets van een connector dat het prima kan omzetten.WJ schreef: ↑17 okt 2017, 11:06 Ja, die DLC packs waren ook bij GT6 beschikbaar. En ik ben bang dat dat aardig wat geld gaat kosten..
Alles bij elkaar is GT sport gewoon niet Gran Turismo, ik wil gewoon (bijvoorbeeld) in een Golf 1 achter de BMW E30 en Mercedes 190's aan kunnen boenderen over de Ring. Dat was gewoon super gaaf toen, soort van trackday en we reden met van alles, gloed nieuw en heul oud.
Maar ze willen zich focussen ook op E-sports....(edit; wat Mark ook al zegt)
En het feit dat ik een nieuw stuur moet aanschaffen om op de PS4 te kunnen spelen ben ik nog steeds zwaar zuur over.
En ik ben ook gewoon rondjes draaien op de circuits zat. Ik wil eigenlijk gewoon ergens in de bergen ofzo een stuk kunnen knallen.. GRID had dat aantal jaar geleden al, racen door de bergen en dat was heel gaaf, geen ruimte voor fouten enzo. Weer dezelfde race circuits, fancy lazer scanning of niet, heb ik ondertussen wel gezien.
Dus ik schaf hem voorlopig niet aan.
Nice! Had het al wel gezien op GoT, maar wel tof dat je nu al kan spelen wel.Rivanov schreef: ↑17 okt 2017, 14:31 Vanochtend voor het werk de eerste paar Driving School challenges gedaan. Die zijn niet mee overgegaan vanuit de Beta.
Enkel je auto's, credits en Mileage is over.
Heb de Digital Deluxe versie via de US PSN Store. Vandaar dat ik al kan spelen vandaag.
m'n garage incl. de Beta gewonnen auto's en de auto's uit de Car Packs (uit de Digital Deluxe versie)
![]()
Toen bekend werd dat USA een dag eerder kon spelen dan NL was mij voor de keuze niet moeilijk om 'm in de US Store te kopen.Robin Hartog schreef: ↑17 okt 2017, 14:54Nice! Had het al wel gezien op GoT, maar wel tof dat je nu al kan spelen wel.Rivanov schreef: ↑17 okt 2017, 14:31 Vanochtend voor het werk de eerste paar Driving School challenges gedaan. Die zijn niet mee overgegaan vanuit de Beta.
Enkel je auto's, credits en Mileage is over.
Heb de Digital Deluxe versie via de US PSN Store. Vandaar dat ik al kan spelen vandaag.
m'n garage incl. de Beta gewonnen auto's en de auto's uit de Car Packs (uit de Digital Deluxe versie)
![]()
![]()
Dit dus !! Beide opmerkingen precies hoe ik erin sta. Had zo gehoopt minder circuits en meer gave routes over wegen in Schotland en Wales en Noorwegen en de kust van Frankrijk en noem allemaal maar op. Dus meer van Eiger Nordwand bijvoorbeeld In plaats daarvan is het (weer) vooral racen op circuits...WJ schreef:En ik ben ook gewoon rondjes draaien op de circuits zat. Ik wil eigenlijk gewoon ergens in de bergen ofzo een stuk kunnen knallen.. GRID had dat aantal jaar geleden al, racen door de bergen en dat was heel gaaf, geen ruimte voor fouten enzo. In Grid2 ook, 10km lang door de Cote D'azur knallen is een stuk gaver dan weeeeer een rondje SPA.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten