De EU
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: De EU
^
Uiteraard gaat er veel goed, feit is idd dat negatief nieuws meer de aandacht krijgt c.q. beter "verkoopt", dat gezegd hebbend ontslaat het de kritische burger niet van haar taak, om feiten te (h)erkennen, deze te benoemen, waar mogelijk te veranderen binnen de kaders van de wet.
Ik zie dit draadje niet als een allegaartje van alleen maar negatief nieuws, veelmeer is het een opsomming van kritische feiten die anders, beter, herkenbaarder, menselijker kunnen, moeten, dit alles om de mensheid op een maatschappelijk hoger plan te brengen. Want niet alles gaat goed en verbetering is plicht. De wijze waarop EU/Brussel nu de zaken aanpakt staan zeker niet alleen op DF ter discussie, die kritiek leeft veel breder en heeft ook niets van doen met zaken die wel goed gaan.
Zaken te veel accepteren, omdat je er toch niks aan kan doen, lijkt mij zeker geen goede aanpak, dat leidt tot nihilisme, defaitisme, mogelijk voortschrijdend in anarchisme, dat is te vermijden uiteraard. Die grens is snel vervaagd als je de zorgen van de maatschappij afdoet als zeuren, als niet bestaand, als dat we het niet begrijpen. Precies dat proces doet zich nu voor, een zeer groot deel van 500 miljoen EU burgers voelt zich onbegrepen, er is murwheid ingeslopen, geen of onvoldoende grip op hun leven, hun carrière, hun financiën, hun werkgelegenheid, hun veiligheid, politiek onvoldoende bereikbaar en een politieke elite die zich niet kan inleven/onbegrip toont van wat zich op de "werkvloer" afspeelt, daarmede de kloof tussen beide partijen steeds verder vergrotend!
Zo is het met negeren of te veel releativeren precies zo, vrij vertaald; de kop in het zand steken, dat heeft nog nooit iets productiefs opgeleverd.
Ik gooi er nog maar weer een cliché tegenaan;
Als we het allemaal eens zijn, dan hebben we collectief niet goed genoeg nagedacht!
Een KRITISCHE burger is een BETROKKEN burger!!!
Daar heb ik persoonlijk er liefst heel veel van !!
Uiteraard gaat er veel goed, feit is idd dat negatief nieuws meer de aandacht krijgt c.q. beter "verkoopt", dat gezegd hebbend ontslaat het de kritische burger niet van haar taak, om feiten te (h)erkennen, deze te benoemen, waar mogelijk te veranderen binnen de kaders van de wet.
Ik zie dit draadje niet als een allegaartje van alleen maar negatief nieuws, veelmeer is het een opsomming van kritische feiten die anders, beter, herkenbaarder, menselijker kunnen, moeten, dit alles om de mensheid op een maatschappelijk hoger plan te brengen. Want niet alles gaat goed en verbetering is plicht. De wijze waarop EU/Brussel nu de zaken aanpakt staan zeker niet alleen op DF ter discussie, die kritiek leeft veel breder en heeft ook niets van doen met zaken die wel goed gaan.
Zaken te veel accepteren, omdat je er toch niks aan kan doen, lijkt mij zeker geen goede aanpak, dat leidt tot nihilisme, defaitisme, mogelijk voortschrijdend in anarchisme, dat is te vermijden uiteraard. Die grens is snel vervaagd als je de zorgen van de maatschappij afdoet als zeuren, als niet bestaand, als dat we het niet begrijpen. Precies dat proces doet zich nu voor, een zeer groot deel van 500 miljoen EU burgers voelt zich onbegrepen, er is murwheid ingeslopen, geen of onvoldoende grip op hun leven, hun carrière, hun financiën, hun werkgelegenheid, hun veiligheid, politiek onvoldoende bereikbaar en een politieke elite die zich niet kan inleven/onbegrip toont van wat zich op de "werkvloer" afspeelt, daarmede de kloof tussen beide partijen steeds verder vergrotend!
Zo is het met negeren of te veel releativeren precies zo, vrij vertaald; de kop in het zand steken, dat heeft nog nooit iets productiefs opgeleverd.
Ik gooi er nog maar weer een cliché tegenaan;
Als we het allemaal eens zijn, dan hebben we collectief niet goed genoeg nagedacht!
Een KRITISCHE burger is een BETROKKEN burger!!!
Daar heb ik persoonlijk er liefst heel veel van !!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Luco schreef: 30 sep 2017, 19:17Wat is volgens jouw dan een argument?romo schreef: 30 sep 2017, 13:20 ^ Wat ik aanhaal uit de pers zijn feiten, soldaten dood, de Euro onder druk, vul maar in welke onderwerpen, altijd onderwerpen op basis van feiten aangehaald !
Dat ik vervolgen een mening over heb is duidelijk. Maar ik zeg niet zo maar iets, das wel onderbouwd.
Prima ander meningen, zonder andere meningen geen zinvolle, waardevolle, verdiepende discussie!!
Ik zie graag argumenten tegemoet op alle de door mij genoemde onderwerpen, dan kan ik ook inhoudelijk, pragmatisch reageren.
Want je gebruikt wel erg vaak in een discussie dat jij iets onderbouwd met argumenten.
Als een ander dan een mening heeft slaan zijn argumenten kant noch wal volgens jouw.
Dat is ook iemand jouw mening opdringen toch?
Overigens gaat iedereen emotioneel reageren als hem/haar iets raakt, de een wat heftiger dan de ander, maar altijd rationeel zijn kan niemand.
Argumenten?
Begin bij pagina 92, lees je even in.
- romo
Ik lees op geen enkele van mijn stukken van mij tegenargumenten waarop ik niet inhoudelijk reageer, dus je vraag is simpel weg met "nee" te beantwoorden. Als het inhoudelijk niet klopt, motiveer ik het met een nieuwe post. Dus ik zie niet wat jij wel wenst te zien.
Op vragen, opmerkingen reageer ik met maat en getal, behalve het geloof; daar valt inhoudelijk niet op te reageren, laat zich niet kwantificeren.
Op vragen, opmerkingen reageer ik met maat en getal, behalve het geloof; daar valt inhoudelijk niet op te reageren, laat zich niet kwantificeren.
-
Het onontkoombare web van fatsoen voor normale mensen.. Gaat het daar niet juist verschrikkelijk mis? Blauw dat niets meer mag, overbelaste rechtssystemen, onbetaalbare gerechtigheid.. en als het zo door gaat systemen die gaan beoordelen of een mens goed of kwaad doet. Wat in feite al gebeurd met het geautomatiseerde proces van snelheidsbekeuringen. Ongenuanceerd, onpersoonlijk, ongemotiveerd.
Een ongebalanceerde, overwegend negatieve informatie stroom van nagenoeg onmogelijk te beïnvloeden, gedane zaken. Helpt het ons echt om in het dagelijks leven betere beslissingen te nemen en tijdig in te grijpen?romo schreef: 03 okt 2017, 16:13Ik zie dit draadje niet als een allegaartje van alleen maar negatief nieuws, veelmeer is het een opsomming van kritische feiten
Hoe weet je dat het één niet afhankelijk is van een ander? Werkt het zo vaak niet juist precies?romo schreef: 03 okt 2017, 16:13De wijze waarop EU/Brussel nu de zaken aanpakt staan zeker niet alleen op DF ter discussie, die kritiek leeft veel breder en heeft ook niets van doen met zaken die wel goed gaan.
Daar kan het toe leiden, ja. Maar het is een negatieve uitleg die niet per definitie altijd waar is, lijkt mij. Accepteren en negeren kan energie en motivatie besparen voor zaken waar mensen wel iets aan bij kunnen dragen.romo schreef: 03 okt 2017, 16:13 Zaken te veel accepteren, omdat je er toch niks aan kan doen, lijkt mij zeker geen goede aanpak, dat leidt tot nihilisme, defaitisme, mogelijk voortschrijdend in anarchisme, dat is te vermijden uiteraard.
Lijkt me een adequate omschrijving van de huidige maatschappij. Maar de EU daar de schuld van geven is als kwaad zijn op god. De één zijn financiële zekerheid is de ander zijn baan. De één zijn leidraad aan wetten en regels is de ander zijn gevangenis. De maatschappij lijkt vooralsnog redelijk gedreven door extremen..romo schreef: 03 okt 2017, 16:13Die grens is snel vervaagd als je de zorgen van de maatschappij afdoet als zeuren, als niet bestaand, als dat we het niet begrijpen. Precies dat proces doet zich nu voor, een zeer groot deel van 500 miljoen EU burgers voelt zich onbegrepen, er is murwheid ingeslopen, geen of onvoldoende grip op hun leven, hun carrière, hun financiën, hun werkgelegenheid, hun veiligheid, politiek onvoldoende bereikbaar en een politieke elite die zich niet kan inleven/onbegrip toont van wat zich op de "werkvloer" afspeelt, daarmede de kloof tussen beide partijen steeds verder vergrotend!
Een wijs filosoof zei ooit ongeveer zoiets: Extremes are easy, you just keep going till you hit a wall. The middle is much more difficult, it's like a desert."
- romo
^Dit is de zeer typische stuiptrekking die vaak op bovenstaande wijze wordt vertaald;
Als je kritisch bent (zelfs met feiten, maat en getal onderbouwd) dan word je geparkeerd als zijnde; zwartkijker, ver van de realiteit staande, pessimist zijnde, niet openstaan willen staan voor verandering enz enz
Kortom; je bent maar een lastpak die zich niet wil conformeren aan de gangbare mores.
Nu, lastig ben ik zeker, non conformistisch ook.
Maar ik benoem dan wel waarom, dus met reden omschreven.
Luizen in de pels zijn nodig voor de nodige jeuk, voor het nodige tegengas, voor de nodige verandering die niet altijd de geplande en gewenste verandering van het establishment is.
Brede extremen in een maatschappij hebben een oorzaak, een maatschappij wordt niet van zelf extremistisch, daar moet de overheid/EU iets voor doen! En dat lukt ze best blijkt. Dus ja; daar ligt de schuld ! (de uitleg staat in mijn bovenstaande stuik waaruit je citeert)
Als je kritisch bent (zelfs met feiten, maat en getal onderbouwd) dan word je geparkeerd als zijnde; zwartkijker, ver van de realiteit staande, pessimist zijnde, niet openstaan willen staan voor verandering enz enz
Kortom; je bent maar een lastpak die zich niet wil conformeren aan de gangbare mores.
Nu, lastig ben ik zeker, non conformistisch ook.

Luizen in de pels zijn nodig voor de nodige jeuk, voor het nodige tegengas, voor de nodige verandering die niet altijd de geplande en gewenste verandering van het establishment is.
Brede extremen in een maatschappij hebben een oorzaak, een maatschappij wordt niet van zelf extremistisch, daar moet de overheid/EU iets voor doen! En dat lukt ze best blijkt. Dus ja; daar ligt de schuld ! (de uitleg staat in mijn bovenstaande stuik waaruit je citeert)
- romo
Intussen in Frankrijk, Macron doet een Lodewijk XIV-tje, de Zonnekoning herleeft;
https://www.volkskrant.nl/buitenland/ho ... ~a4520375/
https://www.volkskrant.nl/buitenland/ho ... ~a4520375/
-
Daar heeft hij toch ook wel een beetje een punt. De politie belagen gaat je sowieso geen baan opleveren.Woensdag bezocht Macron een ijzergieterij in de Corrèze die moeite heeft om personeel te vinden. Buiten raakten 150 demonstrerende medewerkers van GM&S, een met sluiting bedreigde toeleverancier voor de auto-industrie, slaags met de ordetroepen. Binnen zei Macron: 'Er zijn er bij die beter hier werk kunnen zoeken, in plaats van rotzooi te trappen.'
Over die zaken als de vermogensbelastingafschaffing is wat meer achtergrond nodig. Ik geloof absoluut dat een hoge belasting de rijken juist naar het buitenland drijft, en dus geld kan kosten ipv wat opleveren. Echter zal er ook een middenweg zijn tussen een hoge belasting en een afschaffing van het geheel.
-
Kritisch en negatief zijn twee verschillende dingen. Van de gangbare mores kun je soms best veel leren. En als je als lastpak wordt geparkeerd, stopt daar het excuus om je als lastpak te gedragen, toch?romo schreef: 07 okt 2017, 08:59Als je kritisch bent (zelfs met feiten, maat en getal onderbouwd) dan word je geparkeerd als zijnde; zwartkijker, ver van de realiteit staande, pessimist zijnde, niet openstaan willen staan voor verandering enz enz
Nu, lastig ben ik zeker, non conformistisch ook.Maar ik benoem dan wel waarom, dus met reden omschreven.
Mijn inziens onderschat je de werking van het internet. Marketing, bedrijven, media en dus indirect mensen? Oorzaak en gevolg zijn soms lastig te duiden..romo schreef: 07 okt 2017, 08:59Brede extremen in een maatschappij hebben een oorzaak, een maatschappij wordt niet van zelf extremistisch, daar moet de overheid/EU iets voor doen! En dat lukt ze best blijkt. Dus ja; daar ligt de schuld ! (de uitleg staat in mijn bovenstaande stuik waaruit je citeert)
Nogmaals, de overheid/eu de schuld geven lijkt me een ietwat onvolledig beeld.
-
Beide bedrijven in één zucht noemen verteld ons helemaal niets over de haalbaarheid van het mogelijk werkzoekende personeel onder te brengen bij dat andere bedrijf. Was het zo simpel geweest, zouden die partijen dan niet allang bij elkaar gebracht zijn?Zed240 schreef: 07 okt 2017, 15:45Daar heeft hij toch ook wel een beetje een punt.Woensdag bezocht Macron een ijzergieterij in de Corrèze die moeite heeft om personeel te vinden. Buiten raakten 150 demonstrerende medewerkers van GM&S, een met sluiting bedreigde toeleverancier voor de auto-industrie, slaags met de ordetroepen. Binnen zei Macron: 'Er zijn er bij die beter hier werk kunnen zoeken, in plaats van rotzooi te trappen.'
De ordetroepen kunnen net zo goed slaags zijn geraakt met het personeel.
- romo
TLRS, mooi dat je kritisch en negatief uit elkaar haalt, voor velen is dat namelijk het zelfde.
Daarna zeg je dat een lastpak zich dan maar niet zo moet gedragen, dan heb je het nog niet helemaal begrepen IMO
Daarna zeg je dat een lastpak zich dan maar niet zo moet gedragen, dan heb je het nog niet helemaal begrepen IMO
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dus als iemand jou hier eens flink, maar zeker wel onderbouwd, tegengas geeft snapt hij het niet helemaal?romo schreef: 10 okt 2017, 16:04 TLRS, mooi dat je kritisch en negatief uit elkaar haalt, voor velen is dat namelijk het zelfde.
- RS-Ron
“ En als je als lastpak wordt geparkeerd, stopt daar het excuus om je als lastpak te gedragen, toch? “
Ehhhhhh nee ? Niet als je als lastpak wordt geparkeerd zonder een voldoende basis van tegenargumenten. Dan krijgt “lastpak” dezelfde lading en waarde als het huidige “racist”. Geen enkele lading en waarde dus. Ik kom opinie-stukken tegen waar een blanke man per definitie racist is door zijn huidskleur. Haal ik dus mijn schouders op en laat het aan de mensen zelf over of ze hier enige vorm van hersencapaciteit voor vrijmaken.
Ik vind dit geen negatief draadje, kom regelmatig meningen en argumenten waar ik ff over nadenk. Blijf ik een beetje scherp.
Gr Rin
Ehhhhhh nee ? Niet als je als lastpak wordt geparkeerd zonder een voldoende basis van tegenargumenten. Dan krijgt “lastpak” dezelfde lading en waarde als het huidige “racist”. Geen enkele lading en waarde dus. Ik kom opinie-stukken tegen waar een blanke man per definitie racist is door zijn huidskleur. Haal ik dus mijn schouders op en laat het aan de mensen zelf over of ze hier enige vorm van hersencapaciteit voor vrijmaken.
Ik vind dit geen negatief draadje, kom regelmatig meningen en argumenten waar ik ff over nadenk. Blijf ik een beetje scherp.
Gr Rin
-
romo schreef: 10 okt 2017, 16:04 TLRS, mooi dat je kritisch en negatief uit elkaar haalt, voor velen is dat namelijk het zelfde.

Zoals de heren hierboven aangeven, maak het ze niet te makkelijk om je te negeren. Misschien vind je een ander naïef, kan een perfect adequate omschrijving zijn.. het neemt hun naïviteit niet weg. Je kunt het onvolledig geïnformeerd noemen, klinkt wat vriendelijker. En wat realistischer misschien, uiteindelijk is iedereen onvolledig geïnformeerd als het onderwerp maar ver genoeg van de interesses af ligt. Of, als het gesprek wat meer diepgang krijgt, blijkt misschien dat ze er wel over na hebben gedacht.
Of, zoals buitenlanders het zeggen: Don't assume, it'll make an ass out of u and me.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Nog een punt van aandacht;
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/10/13/vl ... 6-a1577205
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/10/13/vl ... 6-a1577205