Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Wouter81 » 12 okt 2017, 18:47

Anne Faber is gevonden. Omdat onze overheid zulke monsters op onze jongedames en kinderen los laat. Als je dit leest, dan gaat je bloed toch koken: https://www.geenstijl.nl/5138942/janken

Normaal raakt nieuws me niet, nu wel. Ik ben echt kwaad. Rust zacht Anne, je bent zowel vermoord door een psychopaat als door het systeem.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 12 okt 2017, 19:11

Vent moeten ze een nekschot geven, niet meer laten leven op kosten van de belastingbetaler.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 okt 2017, 19:37

Het systeem idd.... Vriendin van me werkt in een soortgelijke kliniek. Hoe men daar moet werken is werkelijk schrikbarend zowel qua personele bezetting als procedures. Ongeloofelijk maar zelfs dit soort incidenten gaat dat niet meer veranderen ben ik bang, we zijn als NL te ver heen.

Fernando

Bericht door Fernando » 12 okt 2017, 19:43

Meneer Moszkowicz,

U mag dan in 2016 als derde telg van het ooit roemruchte geslacht Moszkowicz definitief geschrapt zijn van het tableau, dat betekent niet dat uw naam niet af en toe nog opduikt in het nieuws.

Want u bent de advocaat die er in 2012 in hoger beroep in slaagde om de straf van Michael Pakhuis terug te brengen van 16 naar 12 jaar. En die er dus, met de Gerechtshof-rechters mr. M. Otte, G. Oldekamp en A.J. Smit voor verantwoordelijk was dat de geitewollensokkenindustrie Michael Panhuis al een tijdje onbegeleid de straat op kon sturen in de buurt van de psychiatrische kliniek Altrecht Aventurijn aan de Distelvlinder in Den Dolder.

Naar Anne Faber wordt thans met man en macht gezocht.

En er zou zomaar een verband kunnen zijn.

Ik snap dat advocaten ‘slechts hun werk doen’.

Dus ik moet u feliciteren met het destijds behaalde resultaat in hoger beroep.

Toch had ik namens alle fietsende vrouwen liever gehad dat geweldplegers en verkrachters die in de rechtbank melden trots te zijn op hun daad door slechtere advocaten werden vertegenwoordigd.

Wat dat betreft is de maatschappij beter af met uw (oud-)collega Manfred Nan en de rechters M.M.L.A.T. Doll, M.F. Gielissen en G.J.M. van Wijk, die de zaak bij de meervoudige kamer behandelden. Was die zestien jaar die Michael Panhuis in eerste aanleg kreeg overeind gebleven, dan fietste Anne vermoedelijk vandaag nog vrolijk rond.

Het Gerechtshof, u en de geitewollensokkenindustrie worden bedankt!

Groet,

JanD

JP

Bericht door JP » 12 okt 2017, 19:44

Mike R32 schreef: 12 okt 2017, 19:11 Vent moeten ze een nekschot geven, niet meer laten leven op kosten van de belastingbetaler.
Die vent moeten ze juist loslaten..... Laat hem maar rennen voor zijn leven, 24u per dag achterom kijken.....met half NL achter zich aan. Ooit wordt die zelf afgeslacht, en het liefst ook nog live op tv. Wel zsm....

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 12 okt 2017, 19:45

Sommige zijn zo ziek in hun hoofd die zijn niet meer te redden. Elke € die je erin steekt is er een te veel.

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 12 okt 2017, 19:47

JP voordat zo iemand de verkeerde tegenkomt passeert hij menig fietsende vrouw, zal het risico niet nemen.

JP

Bericht door JP » 12 okt 2017, 19:58

Ik weet het niet. Volgens mij zijn we in NL nu al zover dat we niet meer het rechtssysteem afwachten, maar het heft in eigen hand nemen. Het heeft lang genoeg geduurd. Deze moord is weer een voorbeeld van iemand die in het zicht was, maar niet opgepakt werd.

Uiteraard komt de dader niet meer vrij, maar hij zal wel een slechte jeugd gehad hebben....misschien van gescheiden ouders.....gepest op school geweest....de arme jongen. Hij had geen keus.

Peric

Bericht door Peric » 12 okt 2017, 20:16

De man had geen spijt van z'n daden, en droomde er zelfs van om de perfecte moord te plegen. Hoe kan zo iemand terug in de maatschappij gelaten worden???

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 12 okt 2017, 20:18

JP schreef: 12 okt 2017, 19:58 Ik weet het niet. Volgens mij zijn we in NL nu al zover dat we niet meer het rechtssysteem afwachten, maar het heft in eigen hand nemen.
Wat betreft mijn eigen kinderen zeer zeker.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 12 okt 2017, 22:47

Fernando schreef: 12 okt 2017, 19:43
Meneer Moszkowicz,

U mag dan in 2016 als derde telg van het ooit roemruchte geslacht Moszkowicz definitief geschrapt zijn van het tableau, dat betekent niet dat uw naam niet af en toe nog opduikt in het nieuws.

Want u bent de advocaat die er in 2012 in hoger beroep in slaagde om de straf van Michael Pakhuis terug te brengen van 16 naar 12 jaar. En die er dus, met de Gerechtshof-rechters mr. M. Otte, G. Oldekamp en A.J. Smit voor verantwoordelijk was dat de geitewollensokkenindustrie Michael Panhuis al een tijdje onbegeleid de straat op kon sturen in de buurt van de psychiatrische kliniek Altrecht Aventurijn aan de Distelvlinder in Den Dolder.

Naar Anne Faber wordt thans met man en macht gezocht.

En er zou zomaar een verband kunnen zijn.

Ik snap dat advocaten ‘slechts hun werk doen
Ik snap de gedachte, maar het is unfair. Een advocaat kan je niet afrekenen op de acties van de verdachten die zij verdedigen. Anders kan je beter het hele rechtssysteem maar direct opheffen. Het OM met grof geschut en jij mag jezelf lekker verdedigen...

Natuurlijk wist moszkowicz niet op voorhand dat dit zou gaan gebeuren. Hij wordt betaald om zijn werk te doen, niets meer of minder. Ik heb zelf voor (veel) te hard rijden voor de rechter gestaan en kon de officier van justitie wel wat aandoen zo gitzwart werd ik afgeschilderd. Maar kwalijk nemen kon ik het hem ook niet...

PeterB

Bericht door PeterB » 12 okt 2017, 23:21

Unfair ??
Iemand die al een behoorlijke historie heeft van
bewezen geweldsdelicten en diezelfde geweldsdelicten verheerlijkt mag wel iets minder goed verdedigd worden opdat hij/zij voor langere tijd uit de maatschappij wordt gehaald.

En ga dat nu alsjeblieft niet vergelijken met een rechtszaak over te snel rijden en de bijbehorende verdediging.

Mike R32

Bericht door Mike R32 » 13 okt 2017, 00:01

+1.

Fernando

Bericht door Fernando » 13 okt 2017, 00:28

Ik snap jou ook wel enigzins maus maar laten we wel even goed naar zijn daden kijken icm met de verheerlijking ervan. De maatschappij is erbij gebaat dat zo'n figuur zo lang als mogelijk van de straat verdwijnt. Nu ging er 5 jaar van z'n straf af. Ik heb er toch heel erg moeite mee...

Macboy

Bericht door Macboy » 13 okt 2017, 07:02

JP schreef: 12 okt 2017, 19:44 Die vent moeten ze juist loslaten..... Laat hem maar rennen voor zijn leven, 24u per dag achterom kijken.....met half NL achter zich aan. Ooit wordt die zelf afgeslacht, en het liefst ook nog live op tv. Wel zsm....
Gelukkig zijn er goede advocaten om "gestoorde idioten" als JP te beschermen op het moment dat de overheid en rechter hen TBS willen opleggen.

JP - die beweert onschuldig te zijn - zegt dat hij het allemaal niet zo bedoelde op dat forum destijds en dat zijn woorden uit verband zijn gehaald ;)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 okt 2017, 08:25

Macboy inderdaad;)

Panhuis kan een mooie case zijn voor de rechterlijke macht om te laten zien dat levenslang echt levenslang is, aangezien wij hier geen doodstraf hebben. Of ik daar alle vertrouwen in heb: neen.
Als ik op FB zie wat half NL hem wil aandoen( begrijpelijk) vraag ik mij af wat justitie daarmee gaat doen.
RIP Anne

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 okt 2017, 09:23

Ik snap het onderbuikgevoel volledig. Het is triest dat zo'n figuur los op straat kan lopen en de kans krijgt om zoiets te doen. Echter de advocaat iets verwijten is echt kul. Sorry, zo dom kan je echt niet zijn. Over 4 jaar was hij wel genezen en was er een hardwerkend sociaal lid van de maatschapij vrij gekomen? Hou toch op. Je kan dit de wetgevers en handghavers verwijten. Dat is terecht. De straffen die opgelegd kunnen worden zijn te laag, de rechterlijke macht geeft nog lagere straffen dan mogelijk en de TBS klinieken zijn een wassen neus plus tijdelijk verlof voor veel TBSers absoluut belachelijk.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 okt 2017, 11:38

Dat geldt ook voor het verwijt naar een rechter toe, dat is net zo onzinnig. De rechter weegt af, kijkt naar de bewezen feiten en toetst dat aan de wet. En volgens de wet hebben veroordeelden in Nederland nou eenmaal recht om op een moment weer vrij te komen, tenzij ze levenslang hebben gekregen. En als het OM geen TBS vraagt, zal een rechter dat zo goed als nooit opleggen aangezien die aan de neus van de verdachte niet kan zien of deze ziek in z'n hoofd is.

En 11 jaar voor verkrachting is volgens mij helemaal niet laag, al snap ik ook wel dat iedere vader dat te weinig vindt voor zijn dochters. Sowieso straffen wij in vergelijk met de rest van Europa gewoon hoog, en zijn we de enigen binnen heel Europa waar levenslang ook echt levenslans is, en waarbij TBS ook je hele leven kan duren.

Hopelijk krijgt die verdachte één van deze twee aan z'n broek, want dat die serieus ziek in z'n kop is, is onderhand wel duidelijk.

Maar laten we vooral niet vergeten dat dit, hoe triest ook, gelukkig zeer incidenteel voorkomen en het daarnaast heel vaak wel goed gaat.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 okt 2017, 11:41

Daar ga ik in dit geval niet helemaal in mee. Ook in 2010 was het duidelijk dat dit een behoorlijk ziek persoon is. Straffen als wraak of uit hoop dat de straf een beter persoon oplevert geloof ik niet in maar bescherming van de maatschapij staat voorop.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 13 okt 2017, 11:44

Zo een moeten ze gelijk onder de grond werken.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 okt 2017, 11:45

Dat er toen geen TBS geëist is lijkt me inderdaad een enorme blunder.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 13 okt 2017, 12:52

Volgens mij kan er alleen TBS worden geëist als de verdachte meewerkt aan een persoonlijkheidsonderzoek. Doet de verdachte dat niet kan de rechter dus geen oordeel vellen over zijn geestestoestand. Dan is de kans groot dat het Hof in hoger beroep de TBS tenietdoet. In Nederland is gekozen voor de doelstelling dat iedereen een tweede kans moet krijgen en daar wordt dus bewust naartoe gewerkt. Ons rechtssysteem is simpelweg niet toereikend voor een zeer kleine groep beesten die door mis/gebruik van de mogelijkheden zorgen dat ze weer deel uit kunnen maken van de maatschappij. En daar vervolgens weer een stap verder gaan zoals in dit geval. Als het rechtsysteem hierop aanpast brengt dat de consequentie met zich mee dat een xx% van de daders die na hun veroordeling nooit meer in de maatschappij komen misschien ooit wel in de maatschappij hadden kunnen functioneren zonder het plegen van strafbare feiten. Dat maakt het voor velen dus onaanvaardbaar het systeem aan te passen. Die discussie wordt weer in volle hevigheid gevoerd als er zaken plaatsvinden zoals van Anne. Wat mij betreft is het pamperen van dit soort organismen (ik kan er geen mens meer in zien, sorry) veel te ver doorgeslagen. We zouden het er eens over moeten hebben of je met het plegen van bepaalde strafbare feiten geen verklaring tekent waarin je afziet van je mensenrechten. Dan kan daar een passende straf bij worden geplaatst die in ieder geval de maatschappij vrijwaard van een herhaling door het individu. Dit dier heeft inmiddels twee jonge vrouwen kapotgemaakt, hun familie en relaties, nu een mens het meest elementaire recht afgepakt en heel de familie en andere mensen om haar heen levenslang leed bezorgd. De raadslieden die hem verdedigen kan je hier niet voor verantwoordelijk stellen, alhoewel ik me wel eens afvraag of je als raadsman niet aanvoeld dat je client echt gevaarlijk is voor de maatschappij. Maar uiteindelijk zijn de rechter en de behandelende -aters en -logen natuurlijk de personen die de koers uitzetten. De rechter moet binnen de kaders van de wet blijven en de -aters en -logen volgen de protocollen. Dat is natuurlijk veilig, de rechter hoeft aan niemand verantwoordelijkheid af te leggen en als je de protocollen volgt ben je ook veilig, wat er ook gebeurd. En zo ruimt er dus niemand zijn bureautje op..... Ja de minister die bezig is de boel politiek naar een andere, gewenste standaard te veranderen......... Dat werkt dus veranderingen alleen maar tegen.

Gr Ron

JP

Bericht door JP » 13 okt 2017, 13:41

Politie moet meer boeven gaan vangen.......die te hard rijden..... :coffee:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 okt 2017, 13:42

Goed verhaal Ron.

Maar er is dus hoe dan ook wat mis met het systeem.
Van -ater en -loog tot rechterlijke macht die verre van waterdicht is.

Rechtspraak gaat in elk land anders. Wie zegt mij dat wij als Nederland de 100% perfecte rechtspraak hebben? Die is er nergens, maar zeker niet in Nederland...

Luco

Bericht door Luco » 13 okt 2017, 17:26

PeterB schreef: 12 okt 2017, 23:21 Unfair ??
Iemand die al een behoorlijke historie heeft van
bewezen geweldsdelicten en diezelfde geweldsdelicten verheerlijkt mag wel iets minder goed verdedigd worden opdat hij/zij voor langere tijd uit de maatschappij wordt gehaald.

En ga dat nu alsjeblieft niet vergelijken met een rechtszaak over te snel rijden en de bijbehorende verdediging.
Dat is wel het systeem, je kan ook stellen dat als de OVJ beter zijn best had gedaan hij 30 jaar had gekregen.

Plaats reactie