Wat te doen met slechte dealer?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Roman

Wat te doen met slechte dealer?

Bericht door Roman » 06 jul 2007, 13:50

M'n auto staat nu al sinds maandag ochtend voor een paar simpele reparaties bij de dealer. Woensdag hadden ze eindelijk het probleem bekeken en wouden ze onderdelen bestellen.

Krijg net een sms dat die er nog niet zijn en hopenlijk maandag binnen komen.

Ik probeer nu al de hele dag iemand te spreken te krijgen maar naar welk nummer de telefoniste mij ook doorverbind niemand neemt er op.

Dit is echt typisch spanje op z'n smalst. dat ik al een week geen auto heb maakt ze niets uit.

ik wil echt een van die drollen door een raam heen flikkeren zo ben ik er mee an.

Als ik een klacht wil indienen waar zou ik dat moeten doen? Spanjaarden interesseren zich totaal niet voor dit soort dingen dus bij de dealer zelf zal niet veel zin hebben. Word echt gestoord.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 06 jul 2007, 13:57

Weet niet hoeveel mensen jij daar kent maar gezien de cultuurverschilletjes (heb er zelf ook gewoond) lijkt het me handiger dit met een espanyol te overleggen. Die voelen beter aan wat kan en wat niet.

Doet me weer denken aan mijn good ol' days in Barcelona trouwens... kan me nog levendig herinneren hoe gek m'n collega's daar me verklaarden om met de fiets door de stad te komen ('you can't do that... you just can't' 'o jawel hoor :wink: ').

Local vragen dus hoe zulke zaken gewoonlijk uitgevochten worden. Beetje spaanse furie kan ook best wat uitrichten.

RVV

Bericht door RVV » 06 jul 2007, 13:59

ik zou zeggen.. remigreer naar Nederland en bel de consumentenbond :wink:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 06 jul 2007, 14:16

"Wat te doen met slechte dealer?"

"Grow your own?" :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jul 2007, 14:20

minimaal een vervangende auto vragen en het gooien op hun goede service dat je dat van hen mag verwachten??

Roman

Bericht door Roman » 06 jul 2007, 14:54

Ik ken de cultuur veschillen maar al te goed.

Echt te gek voor wooren. Belde net nog, krijg eindelijk iemand anders aan de lijn: "iedereen is nu aan het lunchen, je word straks gebeld".

De klant is in Spanje absoluut geen koning, ze doen alsof jij blij moet zijn dat ze je uberhaupt willen "helpen".

Kan er goed meer overweg, maar dit verhaaltje schiet even het verkeerde keelgat in.

En dat is dan notabene een van de grotere VW dealers hier. Deze heb dus een klant na 6 jaar dus echt verloren nu. Daar gaat de auto dus niet meer naar toe.

Ze hebben nog 5 minuten lunch, dan zou ik gebeld worden (naar mijn aandringen). Maar eens kijken wat er gebeurt :evil:

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 06 jul 2007, 15:01

sorry, maar wat moet het heerlijk zijn om daar te werken. Gewoon schijt hebbe aan je klanten. Hier in Nederland worden we allemaal veel te veel verwend en dat ga je je veel sneller ergeren als dat in dit geval bv een spanjaard zou doen.

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 06 jul 2007, 15:24

Roman schreef: En dat is dan notabene een van de grotere VW dealers hier. Deze heb dus een klant na 6 jaar dus echt verloren nu. Daar gaat de auto dus niet meer naar toe.
Wat is daar typisch voor Spanje aan dan? Lijkt me eerder symptomatisch voor VW-dealers, daar zitten vaak arrogante klootzakken tussen. Wittebrug hiero bijvoorbeeld, een paar jaar geleden uitgeroepen tot slechtste garage/dealer van Nederland...

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 06 jul 2007, 15:26

dat die auto's nog verkocht worden met al die slechte dealers. Of zou de hoeveelheid auto's er ook iets mee te maken hebben??

RVV

Bericht door RVV » 06 jul 2007, 15:39

Panda de Beer schreef:
Roman schreef: En dat is dan notabene een van de grotere VW dealers hier. Deze heb dus een klant na 6 jaar dus echt verloren nu. Daar gaat de auto dus niet meer naar toe.
Wat is daar typisch voor Spanje aan dan? Lijkt me eerder symptomatisch voor VW-dealers, daar zitten vaak arrogante klootzakken tussen. Wittebrug hiero bijvoorbeeld, een paar jaar geleden uitgeroepen tot slechtste garage/dealer van Nederland...
Die dealer (wittebrug) zit nu in Spanje ... Roman check de gevelnaam eens :wink:

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 06 jul 2007, 16:05

Ponte Bianco, nou inderdaad.

Roman

Bericht door Roman » 06 jul 2007, 16:06

Panda de Beer schreef: Wat is daar typisch voor Spanje aan dan? Lijkt me eerder symptomatisch voor VW-dealers, daar zitten vaak arrogante klootzakken tussen. Wittebrug hiero bijvoorbeeld, een paar jaar geleden uitgeroepen tot slechtste garage/dealer van Nederland...
Wat typisch Spanje is dat de klant niet koning is maar een stuk vuil, en dat niemand maar ook een klein beetje bereid is wat te doen.

Is natuurlijk niet met alles zo, maar bij zo'n goeie 95% wel.

En dan laat ik helpdesks via de telefoon er nog maar buiten want die hebben mij nu al 3 telefoons gekost (muur was sterker).

Dealer belde me net trouwens, na bijna 6 uur dat ik heb geprobeerd iemand te spreken te krijgen. Ja, de auto is niet klaar want de helft van de onderdelen was maar aangekomen. Maandag hopenlijk komt de rest.
Tis dat ik geen mogelijkheid heb om bij die dealer te komen want die gozer zou mijn huidige woedebui niet hebben overleefd denk ik.

Roman

Bericht door Roman » 06 jul 2007, 16:07

Rico v Velzen schreef:
Die dealer (wittebrug) zit nu in Spanje ... Roman check de gevelnaam eens :wink:
:lol: Nee geen Witteburg staat er op de gevel.

Malaga Wagen is de schuldige :evil:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 06 jul 2007, 16:36

Ach joh, maak je niet druk. Mijn auto staat al 6 maanden bij mijn garage :P En dat is nog wel in Nederland.

allen

Bericht door allen » 06 jul 2007, 17:11

Ben vanaf begin december bezig met onderdelen verzamelen van dbilas in Duitsland. Heb vandaag eindelijk de bevestiging dat ze het laatste onderdeel ook gaan maken. Een simpele nokkenas. De auto zelf staat weer vanaf 31 maart bij Bas Roos. Of ik me boos en druk maak?
In het geheel niet.
.
.
.
Alles went namelijk :twisted:

En als je dan toevallig op een topic van ene 'stephane' op dit forum stuit is het een hart onder de riem dat je niet de enige bent. :wink:

Joop

Bericht door Joop » 06 jul 2007, 19:05

Ik zou echt levenslink worden...

Maar aangezien ik begin April voor/met de zaak in Valencia ben geweest herken ik een hele hoop van Roman's frustraties. Er zit echt geen gang in die Spanjaarden.

De enige die zich schijnen op te winden zijn de taxibestuurders, want als die maar half het idee krijgen dat ze stil komen te staan claxoneren ze een uur in de rondte.

Maar de rest... Het lijkt wel of ze geen knaak willen verdienen. Even een paar fietsen huren daar, we waren met zijn zessen: Zegt de beste man dat ie 6 stadsfietsen heeft en komt er met 5 aanzetten. Na veel geouwehoer uiteindelijk nog een mountainbike gevonden...

Tellen kon deze man dus niet... Maar was zeker niet de enige: hoe vaak we een 6 biertjes besteld hadden en dat de desbetreffende barman/ober met 5 biertjes aan kwam zetten is ook op vijf handen te tellen of waren het er zes... :wink:

Het beste is om lekker in het ritme van de Spanjaarden te komen, daar waren wij eigenlijk na een halve dag al achter; dan krijg je uiteindelijk nog best veel voor elkaar ook al spreek je geen woord Spaans (Engels is al helemaal een no-go-area; zelf niet op het America's Cup terrein de haven van Valencia.)

Plaats reactie