Klimaatpolitie BNN overvalt NOS Journaal

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Klimaatpolitie BNN overvalt NOS Journaal

Bericht door Bram » 06 jul 2007, 12:25

Het NOS Journaal is tijdens de achtuureditie 'overvallen' door de Klimaatpolitie van BNN. De raid vond plaats tijdens het praatje van de weerman. Klik door voor de beelden!

Sophie Hilbrand
Presentatrices Sophie Hilbrand en Nicolette Kluijver braken tijdens de uitzending in en vroegen de weerman en de kijker om aandacht voor het klimaat.

Not amused
De actie leidde tot boze reacties, met name van Hans Laroes, hoofdredacteur van het NOS Journaal. "Hoe sympathiek een actie ook is, je blijft van het achtuurjournaal af. Zeker een bevriende omroep zou moeten weten dat dit echt tien bruggen te ver gaat." Hij benadrukte dat een nieuwsuitzending altijd onafhankelijk moet zijn.

Vertrouwen beschaamd
Laroes is niet van plan de NOS-studio extra te beveiligen naar aanleiding van de actie. "Sophie Hilbrand heeft toegang tot ons gebouw omdat ze hier een radioprogramma maakt. Maar het is heel vervelend als je iemand in goed vertrouwen toelaat en er dan zo'n flauwe grap wordt uitgehaald."

Uitgelezen platform
BNN liet weten volledig achter de daad van de dames te staan. "Wij steunen het initiatief om bij een groot publiek aandacht te vragen voor het klimaatprobleem. Het achtuurjournaal is een uitgelezen platform om veel mensen te bereiken."

Geslaagde actie
Voor Sophie Hilbrand en Nicolette Kluijver was het een geslaagde actie. "We hadden nooit gedacht dat het ons zou lukken."

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=ybc6F6_SUCI

RVV

Bericht door RVV » 06 jul 2007, 12:27

Ik dacht eerst dat het 2 van die green peace wijven waren.

Verder natuurlijk allemaal gelul over dat linkse klimaat gezeik...

(kijkt naar buiten en ziet regen, regen en nog eens regen)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 jul 2007, 12:28

Raar gedoe [img:20:20]http://forum.partyscene.nl/global/smileys/wacko.gif[/img]

What's next? Koos Spee die komt vertellen dat ik toch vooral niet te hard mag rijden?

[img:15:15]http://forum.partyscene.nl/global/smileys/puke2.gif[/img]

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jul 2007, 12:33

Ik heb het gezien, misschien dat ze in theorie voor een goed "doel" gaan maar dat mag nooit zo, wat krijg je nu? strengere beveiliging en vertrouwen is beschaamd, immers ik denk dat ze binnen zijn gekomen omdat de meesten die 2 wel kennen qua gezicht...dus anderen worden de dupe van hun domme actie! vraag het aan of regel het in een ander programma ga op straat of wat dan ook, maar laat ook anderen in de waarde met normen en waarden waar ook hun voor streden...respect geld bijde kanten op vind ik...

RVV

Bericht door RVV » 06 jul 2007, 12:38

Die Gerrit Hiemstra had die wijven gewoon even hard moeten nemen.. Da's pas goed voor de kijkcijfers :lol:

Tom

Bericht door Tom » 06 jul 2007, 13:00

Dat hele BNN gebeuren mogen ze van de buis halen vind ik.

René130i

Bericht door René130i » 06 jul 2007, 13:02

Belachelijke actie. BNN is verder wel oke.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 06 jul 2007, 13:08

En die Laroes is een heilige...... ;)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 06 jul 2007, 13:10

Ik heb het ook zien gebeuren. Boodschap kwam ook niet echt over omdat ze nogal moeite hadden om uit hun woorden te komen. Beetje een zielige vertoning.

Wel komisch om te zien hoe Gerrit Hiemstra daarna gewoon onverstoord verder ging met het weerbericht, een echte Fries ;)

Michel P

Bericht door Michel P » 06 jul 2007, 13:24

Rico v Velzen schreef:Die Gerrit Hiemstra had die wijven gewoon even hard moeten nemen.. Da's pas goed voor de kijkcijfers :lol:
Hans Larous is alleen boos omdat hij die chicks niet tegen het lijf is gelopen, hij schijnt nog wel eens inwendige stokslagen uit te delen aan dames van de redactie :-) Zijn bijnaam is Hans Spermadouche :lol: :lol:

Michel

René130i

Bericht door René130i » 06 jul 2007, 13:25

Stéphane schreef:Ik heb het ook zien gebeuren. Boodschap kwam ook niet echt over omdat ze nogal moeite hadden om uit hun woorden te komen. Beetje een zielige vertoning.

Wel komisch om te zien hoe Gerrit Hiemstra daarna gewoon onverstoord verder ging met het weerbericht, een echte Fries ;)
Onverstoord? :lol: Dat vond ik juist het grappige, het vervolg.

HSR

Bericht door HSR » 06 jul 2007, 13:54

Al dat klimaat gezanik.

Komt er zo'n stomme blonde doos even op tv een verhaal verkondigen dat ze ook maar ''van horen zeggen'' heeft. Ik kan me daar mateloos aan irriteren. Ik weet helemaal niks van motoren af, ga ik daarom een motorprogramma presenteren? NEE, natuurlijk niet!!

''Het gaat slecht met ons klimaat'' Donder toch op, het klimaat veranderd, daar zullen wij enige nukken van ervaren. Daarom gaat het nog niet slecht met ons klimaat.

Stigmatiserend gezeik, heerlijk gelegenheids argument om de burger nog veel harder te naaien.

Natuur is een zelf regulerend iets en als wij zometeen in Nederland een ander klimaat hebben zou me dat persoonlijk weinig doen. Aanpassen doet de mens toch wel.

ik bedoel, ik laat me toch niet gek maken! :D

*trapt de 75 nog even aan om een mooie drift te leggen*

RVV

Bericht door RVV » 06 jul 2007, 14:00

Precies..

RVV

Bericht door RVV » 06 jul 2007, 14:02

oja klimaat guru Al Gore werd in de states gepakt met 160 km/h in zijn hybride.. hij had ook nog zooitje marihuana de auto.

Hoe hypocriet allemaal weer

RobS

Bericht door RobS » 06 jul 2007, 14:33

Rico v Velzen schreef:oja klimaat guru Al Gore werd in de states gepakt met 160 km/h in zijn hybride.. hij had ook nog zooitje marihuana de auto.

Was het zoontje van, niet Al Gore zelf.

RVV

Bericht door RVV » 06 jul 2007, 14:34

Mex schreef:
Rico v Velzen schreef:oja klimaat guru Al Gore werd in de states gepakt met 160 km/h in zijn hybride.. hij had ook nog zooitje marihuana de auto.

Was het zoontje van, niet Al Gore zelf.
oke dan heb ik niks gezegd

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 06 jul 2007, 14:46

Is marihuana slecht voor het broeikaseffect dan? :P

Fernando

Bericht door Fernando » 06 jul 2007, 14:50

van geenstijl.nl
LiveEarth, we kunnen er dit weekend niet omheen. Ruim 100 artiesten op 8 wereldpodia gaan net zo lang muziek maken tot u klimaatneutraal bent. Is hard nodig, want anders verdrinken we. Mooi initiatief natuurlijk, maar de aarde zelf zit er niet op te wachten. Alleen al de optredens zorgen voor een extra uitstoot van 50 ton CO2, voor het grootste deel veroorzaakt door het vervoer van het publiek. Maar, zo zegt de organisatie, de elektriciteit voor alle podia wordt opgewekt door biodiesel. Een hele geruststelling. Alleen hoor je niemand over de energie die u zaterdag thuis er doorheen jaagt. Zo verwacht de organisatie 2,5 miljard kijkers in meer dan 120 landen. We pakken de televisie calculator van de Nuon er even bij. De marathonuitzending duurt 20 uur. Aangezien het weekend is en de wereldbevolking toch niets beters te doen heeft, gaan we voor het gemak even uit van een gemiddelde kijkduur van 10 uur. Ook gaan we ervan uit dat u gezellig samen kijkt, dus 2,5 kijkers per televisietoestel. Houden we over: 1 miljard televisietoestellen die gemiddeld 10 uur staan afgestemd op Live Earth. Ofwel bye bye zwaai zwaai 1,5 boom maal 1 miljard. Het Centraal Plan Bureau gaat uit van 980 bomen per hectare. Dat betekent dat we er zaterdag gezellig even klimaatneutraal 1,53 miljoen hectare bos doorheen stoken. Voor uw verbeelding: dat zijn 2,3 miljoen voetbalvelden. Prettige wedstrijd...

René130i

Bericht door René130i » 06 jul 2007, 14:53

:lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 06 jul 2007, 14:59

Klimaat verandert al 5 miljard jaar. Wie zijn wij om ons daarmee te bemoeien ?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 06 jul 2007, 15:53

Ze hebben het constant over opwarming van de aarde, door al die vervuiling. Ik kijk nu naar buiten en het is tiefusweer. Conclusie: we moeten dus meer vervuilen.

Ga morgen naar Zwitserland, maar even met 200 km/u ipv. 140 km/u. :)

RVV

Bericht door RVV » 06 jul 2007, 16:00

Wouter81 schreef:Ze hebben het constant over opwarming van de aarde, door al die vervuiling. Ik kijk nu naar buiten en het is tiefusweer. Conclusie: we moeten dus meer vervuilen.

Ga morgen naar Zwitserland, maar even met 200 km/u ipv. 140 km/u. :)

Precies,, het komt mij ondertussen ook de strot uit

Stéphane

Bericht door Stéphane » 06 jul 2007, 16:12

Macboy schreef:Klimaat verandert al 5 miljard jaar. Wie zijn wij om ons daarmee te bemoeien ?
Precies! Al die gleuven vergeten dat er op de zuidpool onder de permafrost ook sedimenten van tropische planten zijn gevonden.

Goh, hoe zou dat nou toch komen? Waarschijnlijk doordat Fred Flintstone met zijn biogas-aandrijving voor teveel CO² heeft gezorgd :P

Stéphane

Bericht door Stéphane » 06 jul 2007, 16:12

We kunnen ook bijvoorbeeld alle Chinezen per dag anderhalve minuut hun adem laten inhouden. Scheelt ook veel CO² uitstoot.

Tom

Bericht door Tom » 06 jul 2007, 16:59

Fernando schreef:van geenstijl.nl
LiveEarth, we kunnen er dit weekend niet omheen. Ruim 100 artiesten op 8 wereldpodia gaan net zo lang muziek maken tot u klimaatneutraal bent. Is hard nodig, want anders verdrinken we. Mooi initiatief natuurlijk, maar de aarde zelf zit er niet op te wachten. Alleen al de optredens zorgen voor een extra uitstoot van 50 ton CO2, voor het grootste deel veroorzaakt door het vervoer van het publiek. Maar, zo zegt de organisatie, de elektriciteit voor alle podia wordt opgewekt door biodiesel. Een hele geruststelling. Alleen hoor je niemand over de energie die u zaterdag thuis er doorheen jaagt. Zo verwacht de organisatie 2,5 miljard kijkers in meer dan 120 landen. We pakken de televisie calculator van de Nuon er even bij. De marathonuitzending duurt 20 uur. Aangezien het weekend is en de wereldbevolking toch niets beters te doen heeft, gaan we voor het gemak even uit van een gemiddelde kijkduur van 10 uur. Ook gaan we ervan uit dat u gezellig samen kijkt, dus 2,5 kijkers per televisietoestel. Houden we over: 1 miljard televisietoestellen die gemiddeld 10 uur staan afgestemd op Live Earth. Ofwel bye bye zwaai zwaai 1,5 boom maal 1 miljard. Het Centraal Plan Bureau gaat uit van 980 bomen per hectare. Dat betekent dat we er zaterdag gezellig even klimaatneutraal 1,53 miljoen hectare bos doorheen stoken. Voor uw verbeelding: dat zijn 2,3 miljoen voetbalvelden. Prettige wedstrijd...
Ik ben ook tegen dat natuurgezever, komt ook m'n strot uit. Maar bovenstaand bericht is ook onzin. Alsof die TV's dan niet aan zouden staan of die mensen die onderweg zijn dan wel thuisblijven.

Plaats reactie