Ik heb hem niet verzonnen

Eenschromo schreef: 29 sep 2017, 15:49 idd moet iedereen het zelf maar weten, ik ben blij dat ik niks en niemand hoef te vragen, te financieren, af te lossen en weet ik wat nog meer.
Baas in eigen knip, das pas echte vrijheid.
Ik denk dat de meeste mensen in de schuldsanering door hun eigen toedoen belanden.Riceaux schreef: 30 sep 2017, 09:32 Dat de kosten meevallen betekend niet dat mijn punt niet meer staat. Bij scheiding of baan verlies mag je de auto gratis inleveren. Veel mensen in de schuldhulpverlening belanden juist door onverwachte kosten in de schulden. Denk niet dat de leasemaatschappij iemand onder z’n contract uit laat komen omdat plotseling het dak van de woning lek is. Dus het punt blijft gewoon staan: eigen auto = geld bij verkoop, lease auto = kosten bij voortijdige beëindiging. Kan net het verschil maken tussen dat dak kunnen maken en je vaste lasten nog kunnen betalen of het dak maken en je vaste lasten niet meer kunnen betalen = schulden.
Ik maak er geen wiskunde van. Ik probeer enkel maar het geroep dat lenen per definitie slecht is, te ontkrachten.Arthur schreef: 29 sep 2017, 15:08Had ik idd overheen gelezen en verder met je eens hoor. Maar Jussi maakt er, vooral hierboven, hogere wiskunde van. En garanties geeft hij niet, anders doen we allemaal ff een tonnetje euro's richting Jussi. Van de bank uiteraard. Maar zo simpel ligt het niet. Verder staat het iedereen, uiteraard, vrij hoe hij/zij het geld besteedt.Robin Hartog schreef: 29 sep 2017, 13:57Maar wel lezen, stond in zijn eerdere post.Arthur schreef: 29 sep 2017, 13:47 Oh, ik wilde er geen wedstrijdje van maken hoor. Maar jij verandert steeds de voorwaarden, ik kan niet ruiken dat jij wilt beleggen. Het ging/gaat over lenen, dacht ik hè. Je kunt er ook mee naar het casino en alles op rood zetten. Valt het op rood is het zelfs 100%.
Nu jij?
![]()
![]()
Verder denk ik vooral dat het af hangt van je persoonlijke situatie, voor zowel financieren/lenen als sparen en meteen kopen is wel wat te zeggen imho.
Alleen het lenen is maar een klein onderdeel van lease...
Hier ben ik het niet mee eens.Riceaux schreef: 30 sep 2017, 11:11
En dat dak kun je vervangen door iedere vorm van onverwachte kosten natuurlijk. En ja ze hebben dan te breed geleefd. Daarom ben ik ook van mening dat als je een auto wilt private leasen je 'm ook prive moet kunnen aftikken. Dan is het een bewuste keuze, heb je die cash niet liggen is inderdaad boven je stand leven.
Ja de Hollandse zuunigheid .....Obbe schreef: 30 sep 2017, 11:36 Leasen via VW zelf is €199 per maand. Is dan toch zo gek nog niet of zie ik iets over het hoofd?
Haha, klopt. Maar voor veel mensen is het puur een vervoersmiddel. In mijn berekening zit overigens nog geen onderhoud. Mensen die kopen zijn eigenlijk een dief van hun eigen portemonee
Sinds wanneer kost een Up! 130,- in de maand aan verzekering, wegenbelasting en pechhulp? Hij kost 21,- aan belasting. Betaal je 109,- aan de rest?Obbe schreef: 30 sep 2017, 11:36 Ik zou het niet snel doen maar heb het idee dat het vooral voor de instappers niet duurder is dan kopen.
Neem een Up. Kost 11.500 als instapper. Na 48 maanden en 40.000 km krijg je daar 6000(?) voor. Wegenbelasting, verzekering (is natuurlijk afhankelijk van je schadevrije jaren) en pechhulp kosten samen €130,- per maand plus de €114,50 afschrijving per maand is dat 244.5 per maand.
Leasen via VW zelf is €199 per maand. Is dan toch zo gek nog niet of zie ik iets over het hoofd?
Je hebt gelijk. Is €55 voor 3 maanden. Betaal zelf per maand dus vandaar mijn vergissing. Dat is dus €18 per maand houderschapsbelasting en met 0 schadevrije jaren en pechhulp in binnen en buitenland ben je zo'n 60 a 70 kwijt. Zeg €65 plus €18 is €83 per maand ex onderhoud. Dan de afschrijving erbij en je zit op de 197,5 per maand zonder onderhoud. Denk dat je inderdaad met veel schadevrije jaren dan toch voordeliger uit bent met kopen. Is dus inderdaad nogal situatie afhankelijk.Arthur schreef: 30 sep 2017, 12:46Sinds wanneer kost een Up! 130,- in de maand aan verzekering, wegenbelasting en pechhulp? Hij kost 21,- aan belasting. Betaal je 109,- aan de rest?Obbe schreef: 30 sep 2017, 11:36 Ik zou het niet snel doen maar heb het idee dat het vooral voor de instappers niet duurder is dan kopen.
Neem een Up. Kost 11.500 als instapper. Na 48 maanden en 40.000 km krijg je daar 6000(?) voor. Wegenbelasting, verzekering (is natuurlijk afhankelijk van je schadevrije jaren) en pechhulp kosten samen €130,- per maand plus de €114,50 afschrijving per maand is dat 244.5 per maand.
Leasen via VW zelf is €199 per maand. Is dan toch zo gek nog niet of zie ik iets over het hoofd?
Nu heb ik max schadevrije jaren maar ik betaal 23,- allrisks. Kom ik op 44,- pm. Gaat dat zo hard omhoog als starter? Vind 86,- nogal een verschil. Zeker op deze bedragen. Dan is private lease dus heel situatie gevoelig.
Ik bedoelde vanuit de medewerker gezien.Martijn_bmw schreef: 30 sep 2017, 12:35 Koen zakelijklease wordt geaccepteerd omdat je zakelijk veel meer te maken hebt met dat je je geld maar 1x kan investering, je kosten planningen moeten maken en risico’s afdekken. En dat kan je precies allemaal beter met leaseauto’s dan eigen auto’s
Inderdaad en helaas is dat vaak wel de doelgroep... kijk maar even naar Radar en andere consumentenprogramma's hoevaak daar mensen voorbij komen die dergelijke contracten tekenen (met name luxeproducten op afbetaling) maar eigenlijk geen idee hebben wat ze tekenen. De verstandige mensen die met zoiets in zee gaan zijn al snel in de minderheid, die nemen eerder genoegen met minder om niet in de problemen te raken en hebben daardoor überhaupt hun financiën beter op orde. Je zit ergens lang aan vast en kunt daar niet zomaar vanaf.Riceaux schreef: 30 sep 2017, 13:45
Ik kijk wat meer naar de algemene situatie in NL en wat ik heb gezien bij mensen die in de schuldsanering terecht zijn gekomen.
Bij veel werkgevers heb je die keuze niet.KoenM schreef: 30 sep 2017, 13:04Ik bedoelde vanuit de medewerker gezien.Martijn_bmw schreef: 30 sep 2017, 12:35 Koen zakelijklease wordt geaccepteerd omdat je zakelijk veel meer te maken hebt met dat je je geld maar 1x kan investering, je kosten planningen moeten maken en risico’s afdekken. En dat kan je precies allemaal beter met leaseauto’s dan eigen auto’s
Dus een leaseauto nemen in plaats van je leasebudget uit laten keren.
@arthur, ik kwam zo snel op meer dan 100€ per maand voor een up met 0 schadevrije jaren en 24 jaar.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten