'93 BMW M3 (exit)/'04 Audi A4 1.8T (exit)/'04 BMW 330i
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28466
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Automaat blijft zon persoonlijk verhaal. Ik vond het achteraf toch wel een behoorlijk gemis in mijn 335i, ik ga er heel lui en rustig van rijden en had daardoor weinig tot geen dagelijks plezier van de dikke motor.
Met een handbak daagt mij veel meer uit om even lekker een opritje te pakken oid en dat ging ik missen ook al doe je dat misschien 2-3x per week...
Maargoed er zijn ook legio mensen die eenmaal een automaat te hebben gereden nooit meer anders willen
Met een handbak daagt mij veel meer uit om even lekker een opritje te pakken oid en dat ging ik missen ook al doe je dat misschien 2-3x per week...
Maargoed er zijn ook legio mensen die eenmaal een automaat te hebben gereden nooit meer anders willen
- 964aircooled
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 21:45
- Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Ik had deze automaat in een 328i e46 touring zitten. Vond de auto alleen fijn rijden in de sportstand en met handmatig schakelen met de automaat.
Geluid van deze 330i met die uitlaat zal wel lekker klinken en de blauwe kleur met m pakket en alcantara is echt super mooi.
Geluid van deze 330i met die uitlaat zal wel lekker klinken en de blauwe kleur met m pakket en alcantara is echt super mooi.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Ben hier wat laat, maar wat een geniaal gave Estoril blauwe E46
Die Edition 33 is ook erg fraai en ticks all the boxes ?

Die Edition 33 is ook erg fraai en ticks all the boxes ?
- Niels
- Berichten: 22499
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Ik had een automaat in de 325ci en dat was gewoon een fijne combi. Als gezinswagen zou ik niet echt een specifieke voorkeur hebben denk ik. Voor beide valt wat te zeggen. Ik rij nu alweer twee jaar in een automaat en ik mis in het dagelijks verkeer de handbak echt 0,0 zeker met de functie om handmatig ff terug (of op) te schakelen als je dat nodig vindt.
-
- Berichten: 4123
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
2002 e46 330i hier met automaat rijd opzich prima voor dagelijks. In vergelijking met modernere automaten wel een stuk minder. Veel meer rijden op koppelomvormer dan een moderne bakken doen heb ik het idee.
Tijdens sportief rijden sowieso liever een handbak, want dan vind ik de automaat wat tegenvallen. Maar nooit in de zelf schakelen stand gezet eigenlijk met zulke ritjes, alleen de poot vol op het gas. Maar meestal duurt dat niet lang want met 1500kg is de lol er ook wel snel als de rest van het clubje rond de 1000kg zit.
Verder nog het onderhoud, bak schakelde bij mij niet perfect. Dus bij ZF geweest, zit je ook op 500/600 euro aan kosten.
Achteraf liever een handbak denk ik, maar het is al even geleden dat ik file heb gehad. Dan wil ik waarschijnlijk direct weer een automaat.
Tijdens sportief rijden sowieso liever een handbak, want dan vind ik de automaat wat tegenvallen. Maar nooit in de zelf schakelen stand gezet eigenlijk met zulke ritjes, alleen de poot vol op het gas. Maar meestal duurt dat niet lang want met 1500kg is de lol er ook wel snel als de rest van het clubje rond de 1000kg zit.
Verder nog het onderhoud, bak schakelde bij mij niet perfect. Dus bij ZF geweest, zit je ook op 500/600 euro aan kosten.
Achteraf liever een handbak denk ik, maar het is al even geleden dat ik file heb gehad. Dan wil ik waarschijnlijk direct weer een automaat.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
We gaan het zien. Morgenochtend samen met mijn vrouw, kijken en rijden met de Estoril 330i 6 bak. 

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Zou gelijk even hier langsrijden. (wel even goed checken wat het verhaal is met de achterbumper.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... =lr&pos=19
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... =lr&pos=19
- Sander-E46
- Berichten: 2425
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Veel plezier en succes alvast. Ik ga morgenochtend ook in een handgeschakelde 330i rijden, helaas wel een 5 bak.
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Enige wat me echt stoort aan de Alpina, de swithchtronic. Hoewel die het goed doet, heel rap is. En veel comfort biedt.
Zou over kunnen stappen naar een handbak, al zal het dan altijd een 6-cilinder Alpina E39 moeten worden. Of een M5 natuurlijk... of dan maar meteen een Alpina E46.
Niet doen dus...
Zou over kunnen stappen naar een handbak, al zal het dan altijd een 6-cilinder Alpina E39 moeten worden. Of een M5 natuurlijk... of dan maar meteen een Alpina E46.
Niet doen dus...
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Doe mij eens 'n PB met de prijs van de Alpina.....Spijkerhard schreef: 07 okt 2017, 11:29 Enige wat me echt stoort aan de Alpina, de swithchtronic. Hoewel die het goed doet, heel rap is. En veel comfort biedt.
Zou over kunnen stappen naar een handbak, al zal het dan altijd een 6-cilinder Alpina E39 moeten worden. Of een M5 natuurlijk... of dan maar meteen een Alpina E46.
Niet doen dus...


- Niels
- Berichten: 22499
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Mooi ding!Tim N schreef: 06 okt 2017, 23:49 Zou gelijk even hier langsrijden. (wel even goed checken wat het verhaal is met de achterbumper.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... =lr&pos=19
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28466
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
https://www.autoscout24.nl/aanbod/alpin ... ?cldtidx=9Spijkerhard schreef: 07 okt 2017, 11:29 Enige wat me echt stoort aan de Alpina, de swithchtronic. Hoewel die het goed doet, heel rap is. En veel comfort biedt.
Zou over kunnen stappen naar een handbak, al zal het dan altijd een 6-cilinder Alpina E39 moeten worden. Of een M5 natuurlijk... of dan maar meteen een Alpina E46.
Niet doen dus...
Deze al eens gezien? Mooi ding zo op de plaatjes!
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Voorlopig staat ie hoog en droog gestald. Ben niet actief bezig met vervanging.
Is overigens nu een BTW auto, dus denk ik vooral interessant voor een ZZPer.
Ik wacht wel tot iemand er 15k voor over heeft.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
BTW auto is alleen maar gunstig voor mij.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Estoril is 'm niet geworden. Met vrouw en kind afgereisd om een nog eens goed te kijken en ook te rijden, met intentie van kopen, maar een aantal dingen hielden me tegen. Toen ik de auto de eerste keer zag was het nat buiten, dus de carrosserie werd min of meer gecamoufleerd door de regendruppels. Nu was ie wel droog en ik kon ik alles goed zien.
- Krassen op de deuren tpv alle handgrepen (sieraden oid)
- Krassen op de achterbumper en hier en daar op het plaatwerk. Oppervlaktekrassen, maar goed, ze zaten er wel.
- Interieur was niet smetteloos met hier en daar beschadigingen op het leder, wat dus niet weg te poetsen is.
- Vanos 'dieselde' enigszins mee bij koude motor, met warme motor was het geluid minder, maar wel waarneembaar voor iemand die weet waar hij naar moet luisteren. Moet dus gedaan worden.
- Remschijven achter maakten een pulserend geluid bij remmen, dus wss kromme schijven.
Auto reed en schakelde verder wel prima. Blijft heerlijk klinken zo'n 3.0L 6 cilinder.
Goed, al met al geen grote reparaties, maar de prijs van 7950 vond ik te hoog. Uiteindelijk toch later op de middag telefonisch een bod gedaan, want ik durfde het wel aan. Nou komt ie...2 Weken geleden was de prijs nog onderhandelbaar en nu was het ineens een vaste prijs, met wellicht nog een prijsverhoging binnenkort, want ze hadden kosten gemaakt vanwege de schuifdakreparatie en de kleppendekselpakking (terwijl ik eerst met moeite kon komen kijken omdat de auto eigenlijk niet af was).
Heb het daar maar bij gelaten, want ik heb er nu eigenlijk al geen zin meer in.
- Krassen op de deuren tpv alle handgrepen (sieraden oid)
- Krassen op de achterbumper en hier en daar op het plaatwerk. Oppervlaktekrassen, maar goed, ze zaten er wel.
- Interieur was niet smetteloos met hier en daar beschadigingen op het leder, wat dus niet weg te poetsen is.
- Vanos 'dieselde' enigszins mee bij koude motor, met warme motor was het geluid minder, maar wel waarneembaar voor iemand die weet waar hij naar moet luisteren. Moet dus gedaan worden.
- Remschijven achter maakten een pulserend geluid bij remmen, dus wss kromme schijven.
Auto reed en schakelde verder wel prima. Blijft heerlijk klinken zo'n 3.0L 6 cilinder.
Goed, al met al geen grote reparaties, maar de prijs van 7950 vond ik te hoog. Uiteindelijk toch later op de middag telefonisch een bod gedaan, want ik durfde het wel aan. Nou komt ie...2 Weken geleden was de prijs nog onderhandelbaar en nu was het ineens een vaste prijs, met wellicht nog een prijsverhoging binnenkort, want ze hadden kosten gemaakt vanwege de schuifdakreparatie en de kleppendekselpakking (terwijl ik eerst met moeite kon komen kijken omdat de auto eigenlijk niet af was).
Heb het daar maar bij gelaten, want ik heb er nu eigenlijk al geen zin meer in.
- Sander-E46
- Berichten: 2425
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Hmm, erg balen Joost. Geweldige kleur, maar op naar de volgende.
- Sander-E46
- Berichten: 2425
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Auto is nu overigens verkocht?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Inderdaad...zie het nu ook...Nou ja, ik ben er niet rouwig om.
Op naar de volgende 'parel'.

Hoe ging het bij jou? Welke heb jij gezien?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 (exit) + 2004 Audi A4 1.8T Quattro (te koop)
Na het hele relaas met die Estoril sedan, waar ik uiteindelijk geen goed gevoel aan heb overgehouden (en blij dat ik 'm niet gekocht heb), ben ik in alle haast op zoek gegaan naar een vervanger. Alsof de duvel ons op de hielen zat kreeg ik diezelfde dag nog een berichtje van een Poolse jongen die wel wilde komen kijken naar de Audi. Lang verhaal kort, aardige gast en na een proefrit en wat over de auto verteld te hebben had ie er wel zin in. Uiteindelijk toch een nachtje over geslapen, maar dat vond ik prima. Als het goed is wordt ie morgen uitgevoerd en dan ook cash in hand...fingers crossed.
Diezelfde avond nogmaals op marktplaats, mobile en autoscout struinen, zoals elke dag (ik ken ongeveer alle 330i's in een straal van 500 km wel uit m'n hoofd nu
) en ik dacht...laat ik mijn zoekgebeid eens vergroten. Tot ik op een 330i sedan in............Wenen stuitte.
Pleuriseind weg, maar er was gewoon een directe klik. Schitterende uitvoering, schitterende kleur, volledige onderhoudshistorie, het plaatje klopte gewoon. Ik zal jullie niet vervelen met mijn hele onderhandeling, maar kort gezegd vlieg ik woensdag naar Wenen om de auto op te halen en terug te rijden.
er kan bijna niets meer mis gaan, maar laat ik maar niet de goden verzoeken, want hij is pas van mij als ie daadwerkelijk op de oprit staat.
Enige minpuntjes zijn klein plekje roest op linker voorspatbord en rechter skirt, maar niets ergs. Verder absoluut roestvrij. Carrosserie in goede staat buiten normale gebruikssporen en interieur bijna als nieuw.
- 2004 330i 6 versn. handbak
- Individual Oxford green Metallic II
- Individual Shadowline hooglans
- Individual dakhemel antraciet
- Volledig M pakket
- HK audio
-




Ik zei altijd nooit meer een licht interieur te willen, maar courant of niet, ik vind deze combo gewoon schitterend. Tzt maak ik wel een nieuw topic aan, maar nu eerst even de hele logistiek regelen.
Diezelfde avond nogmaals op marktplaats, mobile en autoscout struinen, zoals elke dag (ik ken ongeveer alle 330i's in een straal van 500 km wel uit m'n hoofd nu

Pleuriseind weg, maar er was gewoon een directe klik. Schitterende uitvoering, schitterende kleur, volledige onderhoudshistorie, het plaatje klopte gewoon. Ik zal jullie niet vervelen met mijn hele onderhandeling, maar kort gezegd vlieg ik woensdag naar Wenen om de auto op te halen en terug te rijden.


er kan bijna niets meer mis gaan, maar laat ik maar niet de goden verzoeken, want hij is pas van mij als ie daadwerkelijk op de oprit staat.
Enige minpuntjes zijn klein plekje roest op linker voorspatbord en rechter skirt, maar niets ergs. Verder absoluut roestvrij. Carrosserie in goede staat buiten normale gebruikssporen en interieur bijna als nieuw.
- 2004 330i 6 versn. handbak

- Individual Oxford green Metallic II
- Individual Shadowline hooglans
- Individual dakhemel antraciet
- Volledig M pakket
- HK audio
-



Ik zei altijd nooit meer een licht interieur te willen, maar courant of niet, ik vind deze combo gewoon schitterend. Tzt maak ik wel een nieuw topic aan, maar nu eerst even de hele logistiek regelen.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: '93 BMW M3 (exit)/'04 Audi A4 1.8T (geres.)/'04 BMW 330i (verw.)
Een erg mooie auto, ben benieuwd naar de complete optielijst.
Persoonlijk hou ik niet van dat hout, donker vind ik wel mooi.
Al zou ik de auto er niet voor laten staan.
Ik hoop het niet voor je maar het is wel een risico, stel dat de auto tegen valt in real life?
Hoe zit het met export uit oosterijk, kan je daar ook een tijdelijk kenteken regelen?
Die vanos moet sowieso 9 van de 10 keer gedaan worden gelukkig stelt dat niet veel voor bij een dubbel vanos.
Ik zit wel is te twijvelen om een e46 te kopen, helaas rotten al die krengen ook bij de wielkasten en ook achter de dorpel lijsten.
Technische problemen vind ik niet zo erg, optisch moet ik uit besteden en dat kost veel geld.
Persoonlijk hou ik niet van dat hout, donker vind ik wel mooi.
Al zou ik de auto er niet voor laten staan.
Ik hoop het niet voor je maar het is wel een risico, stel dat de auto tegen valt in real life?
Hoe zit het met export uit oosterijk, kan je daar ook een tijdelijk kenteken regelen?
Die vanos moet sowieso 9 van de 10 keer gedaan worden gelukkig stelt dat niet veel voor bij een dubbel vanos.
Ik zit wel is te twijvelen om een e46 te kopen, helaas rotten al die krengen ook bij de wielkasten en ook achter de dorpel lijsten.
Technische problemen vind ik niet zo erg, optisch moet ik uit besteden en dat kost veel geld.
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52
Re: '93 BMW M3 (exit)/'04 Audi A4 1.8T (geres.)/'04 BMW 330i (verw.)
Wat een gave kleur!
Mooie aankoop!
Mooie aankoop!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: '93 BMW M3 (exit)/'04 Audi A4 1.8T (geres.)/'04 BMW 330i (verw.)
Ik heb het risico afgewogen, maar een enkeltje Easyjet is 70 euro. Is het ECHT niets, wat ik me niet kan voorstellen, dan vlieg ik weer terug. Hij heeft me echter ook foto's van de onderkant gestuurd en dat ziet er gewoon prima uit. Tevens net uit de keuring met een nieuwe sticker. Vanos hebben ze inderdaad allemaal en hele lichte roest is ook niet uit te sluiten, maar daar kijk ik wel doorheen. Zolang de basis en het interieur maar netjes is. Aan andere foto's van de voorstoel is ook te zien dat er alleen lichtjes de verf af is maar niets kapot (bij die Estoril was de stoel gescheurd).Jan-Willem schreef: 09 okt 2017, 10:19
Ik hoop het niet voor je maar het is wel een risico, stel dat de auto tegen valt in real life?
Hoe zit het met export uit oosterijk, kan je daar ook een tijdelijk kenteken regelen?
Exportkenteken was idd nog een puntje. Ik kon er vrij weinig over vinden, maar er is een zogenaamd Uberstellungskennzeichen (groene plaat) wat een uitvoerkenteken is. Daarmee zou ik naar huis moeten kunnen rijden. Het werkt redelijk hetzelfde als in Duitsland.
Verder heeft de auto bijna alles behalve rollo, schuifddak en navi. Wel handmatige sportstoelen, stoelverwarming, Business CD, CD wisselaar en HK sound. Close up foto's van het interieur inclusief de beruchte klepvakjes voor de pook laten zien dat het vrijwel smetteloos is.
- Arthur
- Berichten: 42965
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: '93 BMW M3 (exit)/'04 Audi A4 1.8T (geres.)/'04 BMW 330i (verw.)
Mooi man. Leuk "avontuur". En anders was Riceaux of Macboy zo met je meegereden die kant op 

- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: '93 BMW M3 (exit)/'04 Audi A4 1.8T (geres.)/'04 BMW 330i (verw.)
Spannend. Ik hoop dat hij niet tegenvalt!!
Hele mooie uitvoering trouwens.
Hele mooie uitvoering trouwens.
- duifjes.com.
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
- Auto: Ja heb ik