Ook ik binnenkort aan een "nieuwe".

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Welke "nieuwe" voor Frankie?

Alfa Romeo Giulia Veloce
34
36%
BMW 430 GC
35
37%
Renault Megane RS 2017
9
9%
Mini Cooper S (JCW) Clubman
6
6%
Seat Leon ST Cupra
11
12%

Totaal aantal stemmen: 95

frankie

Re: Ook ik binnenkort aan een "nieuwe".

Bericht door frankie » 29 sep 2017, 18:52

Die rode die Joël laat zien is er eentje van voor de facelift. Das net jammer want interieur van de facelift ziet er beter uit qua materiaalgebruik en goodies.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 29 sep 2017, 19:05

Buitenkant vd oude is wat beter te pruimen. Staat ook nog ergens een zwarte facelift, bij MAK auto's geloof ik.

Edit; is al weg denk ik, staat er niet meer.

frankie

Bericht door frankie » 29 sep 2017, 19:19

Staat nu in Lopik ;)

Tenminste, als je het over de Skoda hebt.
Laatst gewijzigd door frankie op 29 sep 2017, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » 29 sep 2017, 19:20

Bij een bedrijf of?

frankie

Bericht door frankie » 29 sep 2017, 19:20

Ja ander autobedrijf.

Arthur

Bericht door Arthur » 29 sep 2017, 19:24

Is ook wel een mooie ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 29 sep 2017, 19:52

Wat een walgelijk en asociaal slecht leesbare km teller ??

Afbeelding

Die Mini is wel erg fraai in de combinatie wit/zwart !

Afbeelding

Zou zelf eerder voor de Skoda of de BMW gaan. Ga je nog in alle 3 rijden ?

frankie

Bericht door frankie » 29 sep 2017, 20:21

Yup.

Vandaag in de Mini gereden. Interieur is trouwens Burgundy, ziet er echt goed uit icm met de exterieur kleuren en geeft een "rijk" gevoel. Invloed van BMW wordt steeds groter, mooie afwerking en materialen, fijne automaat. Zit achter het stuur is meteen goed, stoelen stuk beter dan in de Giulietta. Harman Kardon klinkt lekker. Blok op zich krachtig genoeg, maar niet echt super snel. Ruimte op de achterbank beter dan in de Giulietta, kofferbak iets minder groot, maar dat is alleen voor de vakanties en dan gaat toch de bagagekoffer op het dak en daarmee heb ik ruimte zat. Conclusie, fijne auto waar ik mezelf wel een paar jaar zou zien rijden, mag wel iets vinniger/sneller maar daar zijn oplossingen voor. Dus blijft op de lijst.

Morgen hoop ik de 3 serie te kunnen rijden en daarna alleen de Skoda nog.

Macboy

Bericht door Macboy » 29 sep 2017, 20:23

Ben benieuwd naar de rest ! Ben zelf ook zwaar onder de indruk van de algehele kwaliteit van mijn Mini Cooper S.

frankie

Bericht door frankie » 29 sep 2017, 20:32

Ben zelf ook benieuwd! Vooral hoe de BMW zich verhoudt tot de MINI, zelfde blok, zelfde automaat. Maar wel stukje zwaarder.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 30 sep 2017, 00:00

Geen idee of dit een facelift is of niet, zit wel lekker in de opties.

https://www.dago.nl/voorraad/seat/leon/ ... oort=nieuw

Gr Ron

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 30 sep 2017, 00:05

Dat is de facelift ja.

Arthur

Bericht door Arthur » 30 sep 2017, 09:51

Dat digitale dash van VW is idd niet je van het. Je kunt wel een aantal display keuzes maken met verschillende info in het midden. Zoals hierboven loopt de digitale snelheid mee. Maar zoals ik het wilde hebben zat er niet tussen, personaliseren is er niet bij. En dat lijkt me juist zo makkelijk bij dit soort units. Al met al wen je eraan maar krijg ik de keuze, bij VW, dan een normaal dash. En keuze heb je ook eigenlijk niet, want bij/vanaf een bepaald uitrustingsniveau krijg je dit dash erbij.

ASW

Bericht door ASW » 30 sep 2017, 14:27

Ik heb een Golf 7,5 R met digitaal dispay en vind erg mooi en handig hoe je bijvoorbeeld het midden kan vergroten. Ook het entertainment systeem is geweldig ten opzichte van de 7 die ik hiervoor had. De adaptieve cruise control is echt een enorme klote optie :'( Gewone was niet mogelijk op de R :(

Arthur

Bericht door Arthur » 30 sep 2017, 14:32

Echt waardeloos hè. Ik kwam er laatst achter dat je bij BMW wel het adaptieve uit kunt zetten. Misser van jewelste bij VW.
Ik weet niet hoe het vergroten van het display in de Golf is maar in de Tiguan vond ik het behoorlijk tegenvallen, zelfs zo dat ik het nooit aan had. Alleen het "traditionele" scherm. Dan heeft Audi dat beter voor elkaar, daar kun je de tellers echt klein maken.
Ook een puntje bij VW in het algemeen; als je wilt dat je op beide schermen tegelijk het navi scherm kunt projecteren dan moet je wel Discover Pro aanvinken. Bij Discover Media werkt dat niet :-)

ASW

Bericht door ASW » 30 sep 2017, 18:08

Dat laatste wat je meldt heb ik volgens mij allemaal wel; dus tellers kleiner en midden groter e.d. Ook tegelijkertijd middenconsole nav in breedbeeldformaat aan is geen probleem en erg mooi. Net als de Audi knipperlichten achter, echt heel gaaf hoor. Alleen die klote cruisecontroll :|

frankie

Bericht door frankie » 30 sep 2017, 19:54

Vandaag op pad voor nummer 2. In Dronten. Daar staat de 3 serie, is toch al gauw een uurtje rijden dus van te voren even gebeld, of hij er nog was en dat we ervoor wilden komen. Geen probleem, staat klaar. Mooi dus.

Eenmaal aangekomen zag ik hem al staan in de showroom, ingebouwd tussen andere auto's. Dat gaf al een bepaald vermoeden over proefrijden, maar daarover later meer. Toen we onszelf, vrouw en kinderen waren mee, uit de Mini gepeld hadden op naar binnen. Mooie showroom, mooie karren in de showroom en een stamtafel waar het blijkbaar erg gezellig was, want daar zaten ze aan de dikke sigaren. Hmm, niet echt wat je verwacht natuurlijk. Anyway, verkoper/eigenaar kwam naar ons toe, herinnerde zich het telefoontje wel en bracht ons bij de auto. Beetje passen, zitten, kinderen achterin zetten, het bekende riedeltje. Velgen aan de rechterzijde al behoorlijk beschadigd, dat was nog niet gerepareerd want de monteur die dat altijd repareerde was op vakantie geweest en liep een beetje achter. Oke kan.

Na een beetje dralen kwam de vraag, wat vindt u er van? Nou ja, mooie kar, genoeg ruimte, echt wel wat we zoeken, maar ik zou wel even ermee willen rijden. Maar dat ging dus niet, dan moest er toch eerst wel overeenstemming bereikt worden, want proefrijden om het proefrijden deden ze niet aan. Ok, maar ik heb een kort lijstje auto's die ik wil proberen en op basis daarvan pas de knoop doorhakken. Ja slecht weer enzo, moet ik hem weer laten poetsen, 6 uur mee bezig blabla.

Ok, nou bedankt en tot ziens...not.

Ik begrijp best dat ze niet aan elke bandentrapper auto's meegeven, maar als ze zelfs te beroerd zijn voor een proefritje als je duidelijk koopsignalen afgeeft dan houdt het voor mij ook een beetje op hoor. Dus nou weet ik nog niet hoe dat ding rijdt :)

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 30 sep 2017, 20:09

Vooraf eerst onderhandelen is niet zo vreemd. Maak ik vaak mee en vind ik ook prima. Maar als je vrouw en kids bij je hebt snap ik dat je liever eerst wilt rijden. Dat moet een verkoper ook snappen.

frankie

Bericht door frankie » 30 sep 2017, 20:37

De algehele indruk was gewoon niet ok. Dat roken ook, midden in een showroom waar de auto's staan, sommigen met ramen of deuren open. Ik vind dat niet kunnen, maar goed ik heb geen autobedrijf :). En dan vervolgens zo'n lulverhaal dat de auto's vies worden van proefritjes :lol: , terwijl onze koopsignalen er toch echt wel dik bovenop lagen, toen was ik er wel klaar mee. Zeker na mijn totaal tegenovergestelde ervaring bij Marc Huisman gisteren.

Zijn trouwens allemaal Jahreswagen die ze uit Duitsland halen.

Misschien bel ik ze nog wel voor een laagste prijs ofzo. :D :tooth:

Gijzert

Bericht door Gijzert » 01 okt 2017, 08:45

sitechris schreef: 30 sep 2017, 20:09 Vooraf eerst onderhandelen is niet zo vreemd. Maak ik vaak mee en vind ik ook prima. Maar als je vrouw en kids bij je hebt snap ik dat je liever eerst wilt rijden. Dat moet een verkoper ook snappen.
Je geeft aan dat je aan het uitzoeken bent welke van 3 verschillende merken je wil. Dan weet je als verkoper toch ook dat er nog niet te onderhandelen valt.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 01 okt 2017, 09:57

frankie schreef: 29 sep 2017, 20:32 Ben zelf ook benieuwd! Vooral hoe de BMW zich verhoudt tot de MINI, zelfde blok, zelfde automaat. Maar wel stukje zwaarder.
Blok wel, automaat niet, motor ligt in andere richting he... ;)

frankie

Bericht door frankie » 01 okt 2017, 14:31

Is het niet de 8 traps ZF in de Clubman dan?

frankie

Bericht door frankie » 01 okt 2017, 15:32

Ha. Even opgezocht, is gewoon een Aisin 8 traps. Dacht altijd dat het de ZF was. :)

Macboy

Bericht door Macboy » 01 okt 2017, 23:01

Motor andere richting nooit geweten tot vandaag. En de B48 is het schijnbaar.

la_fusion

Bericht door la_fusion » 02 okt 2017, 15:17

Erg jammer inderdaad dat verkopers bij bovenmatige interesse geen proefrit willen organiseren. Als je puur even langskomt is het een ander verhaal. Daarom geef ik ook altijd duidelijk van te voren aan hoe de vlag erbij hangt en dat ik niet voor niets zo'n afstand ga rijden om afgewimpeld te worden.

Plaats reactie