Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 27 sep 2017, 22:03

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 sep 2017, 06:06

Mrton schreef: 27 sep 2017, 21:15 Mwah, het volk heeft duidelijk laten blijken altijd ontevreden te zijn en referenda vooral te gebruiken om DAT aan te geven i.p.v. zich goed in te lezen in de materie, er over na te denken en vervolgens een weloverwogen stem uit te brengen. Ik kan me goed voorstellen dat een partij als D66 met allemaal nette en weldenkende mensen erg geschrokken zijn van het volk. Beter terug naar de oude situatie. Als het volk inderdaad te dom is dan maar weer elite die bepaalt.
Inderdaad, maar......Hier zit een vleugje sarcasme in toch?

Churchill zei nog: "Democracy is the worst form of government except for all the other that have been tried."
Hij zei ook: "The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter."
Ik zeg: "Leven we hier nog in een democratie of hoe zit dat?":)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 sep 2017, 07:19

Baudet spreekt uit wat ik beschreef. Geen woord Spaans idd.

Formeel een democratie, verder wordt aslles bekonkeld, achterkamertjes en gedeelde belangen, 1 keer per 4 jaar mag u uw aflaat invullen en daarna weer braaf het hok in, oogjes dicht en snaveltjes toe, lieve kijkbuiskinderen.

(Dat was vroeger de Fabeltjeskrant afsluiter, hoe vooruitziend)

Robin

Bericht door Robin » 28 sep 2017, 07:44

Dat klopt Romo, en ik ben zeker vóór referenda, maar natuurlijk niet altijd om de reden waarom(vaak ongenoegen).
De elite in het pluche schrikt zich dood van weer 'n referendum en zien hun plannen gedwarsboomd/naar de maan. Da's leuk(voor wat 't waard is...) voor 'ons'. Maar keerzijde is dat er nóg méér geleuterd en gedoe gedaan moet worden dus je krijgt nog meer vertraging.
Begrijp me niet verkeerd, een referendum is bijna de puurste vorm van wat dan democratie mag heten. Geweldig(geen sarcasme), maar het gedoe eromheen/nadien. 17 miljoen mensen moeten een hierarchie/leiders hebben die dingen doen(dat laat vaak te wensen over).
Kortom, een referendum is democratie ten voeten uit, maar het schiet vaak niet op.Jammergenoeg.

350 Z

Bericht door 350 Z » 28 sep 2017, 08:17

In Zwitserland is het referendumland waar het perfect werkt.

Robin

Bericht door Robin » 28 sep 2017, 08:34

In Zwitserland maken ze redelijk klokjes, chocola enzo, maar wij jodelen vaak weer beter tijdens een referendum.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 28 sep 2017, 09:41

Tom schreef: 27 sep 2017, 21:42 je kunt niet met 17 miljoen mensen alles samen gaan bepalen
Geef alleen de werk(willende)bevolking stemrecht bij referenda en je zit nog niet op de helft. :wink:

Robin

Bericht door Robin » 28 sep 2017, 09:51

Henk Jan schreef: 28 sep 2017, 09:41
Tom schreef: 27 sep 2017, 21:42 je kunt niet met 17 miljoen mensen alles samen gaan bepalen
Geef alleen de werk(willende)bevolking stemrecht bij referenda en je zit nog niet op de helft. :wink:
Haha zoiets.
Mijn motto was vaak: Wie betaalt bepaalt. Maar 100 uitvreters/prutsers hebben (hier) meer macht dan 10 werkenden.

ERGO:
10 uitvreters hebben hier meer in te brengen dan 100 werkenden.
(Is Sinterklaas al in 't land?)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 sep 2017, 11:44

Met Robin eens want niet altijd geschikt om referenda te houden.

Maar das ook niet het punt van discussie;

Het gaat om een partij, die een referendum als een van de pijlers voor haar bestaansrecht zag (met nog een paar van die kroonjuwelen die intussen ook niks meer waard zijn en nog sneller in waarde dalen dan de geachte Euro, maar dat terzijde) vervolgens 50 jaar lang te pas en te onpas er mee liep te leuren dat Nederland niet zonder een dergelijk referendum zou kunnen en dat het toch echt de edele plicht, de roeping van D66 was om dit liever gisteren dan vandaag te realiseren, vervolgens, zonder ook maar met de ogen te knipperen, het kroonjuweel bij het restafval neerkwakt, als of het nooit belangrijk was geweest, walgelijk dus.

Dit is waarom politiek niet functioneert, HAFMO van Mierlo draait zich nog om in zijn graf.

D66 heeft geen pijlers meer, het huis is dwars door de fundamenten gezakt.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 28 sep 2017, 12:22

Ik ben geen D66 fan maar kan je niet van je fouten leren?

Robin

Bericht door Robin » 28 sep 2017, 12:25

Eén keer in m'n leven D66 gestemd, toen ik nog niet wist dat een (te) groot deel van de NL rechterlijke macht D66er 'is':)

Romo deze is voor u:
https://www.pijler.nl/

romo

Bericht door romo » 28 sep 2017, 12:56

^Robin, GVD :roflol:

^^TomGTR; van fouten leren na 1 keer een referendum waarvan de uitslag tegen het zere been is? Dat weet je toch van te voren dat het ja of nee wordt? Dat is onderdeel van het spel, maar D66 wil tijdens het spelen de spelregels in haar voordeel aanpassen, waar hebben we dat eerder gehoord?

Dus ik moet een partij sparen met een leercurve van 50 jaar???

God verhoede een regeringstermijn van 4 jaar :tooth:

Tom

Bericht door Tom » 28 sep 2017, 13:25

Je mening herzien kan altijd maar dit is wel heel obvious.

Hielke

Bericht door Hielke » 28 sep 2017, 13:27

tomgtr schreef: 28 sep 2017, 12:22 Ik ben geen D66 fan maar kan je niet van je fouten leren?
Jawel. En dat was Thom de Graaf in 2005 ook van plan toen hij een discussie voorstelde om de stekker uit de partij te trekken. De in mijn ogen enige geloofwaardige gevolgtrekking uit het falen politieke vernieuwing door te voeren. De Graaf trad af en Pechthold en Lousewies (het moet allemaal leuk zijn) van der Laan bleken rasopportunisten te zijn en wilden de kar wel vlot trekken.

De speech van Bosma was natuurlijk fucking briljant.

romo

Bericht door romo » 28 sep 2017, 15:42

^Zo was het precies, waarvan akte.

Laat de hele politiek zich zelf opheffen, maar goed, de volgende opportunisten staan al weer klaar.............

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 28 sep 2017, 17:30

Een referendum is niet altijd het aangewezen middel om inspraak te geven. Maar volgens mij is de totale onvrede bij een (te) groot deel van de bevolking over het functioneren van de huidige politiek de dieperliggende oorzaak waarom ze geen referendum willen. Het vertrouwen is bij veel mensen weg en middels een referendum geeft men het signaal af ontevreden te zijn. Verder is er bijna geen mogelijkheid om die onvrede te uiten, behalve één keer in de vier jaar. Maar goed, dan wordt je via de gebruikelijke media en verkiezingsprogramma’s weer volgestopt met de meest verschrikkelijke angstbeelden wat er allemaal gebeurd als niet links-georienteerd stemt. Dus, en daar snap ik ook geen reet van, stemt men weer op D66 en GL. Ik voorspel dat D66 misschien wel wat zetels kwijtraakt, maar die gaan naar GL want Jesse, dat lekkere ding, heeft een nieuw kapsel........

Gr Ron

romo

Bericht door romo » 28 sep 2017, 18:41

En een volgend hoofdstuk;

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/09/28/tw ... t-a1575185

https://www.volkskrant.nl/binnenland/ve ... ~a4518988/

Defensie, tot op het bot kapot bezuinig, maar wel het NL zwaaide vingertje all over the world, uiteraard volledig ontoereikend op pad gestuurd, onvoldoende opgeleid, onvoldoende bewapening, vage en ontoereikende ROE, wel een mitraileur, maar geen munitie, roep maar pief, paf, pauw, ik geef deze blauwe boon aan jou.

De lijst van Defensie blunders onder verantwoordelijkheid van Kabinet en Kamer te lang, te beschamend voor woorden, u kent ze allemaal.

Onwaarschijnlijk, bizar en beledigend voor alle mensen die slachtoffer geworden zijn van talloze politieke defensie dwalingen dat Hennis niet haar politieke verantwoordelijkheid neemt en ter plekke haar ontslag aanbiedt aan Zijne Majesteit.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 28 sep 2017, 18:44

Doe mij dan even een overheidsdienst waar het wel beter gaat ? Ze kunnen in de rij gaan staan bij Willem.............

Gr Ron

romo

Bericht door romo » 28 sep 2017, 18:46

Defensie spant echt de kroon, niet normaal meer.

Maar als al die lui opstappen heb ik er ook vrede mee, het enige waar men hoog scoort; het incompetentie niveau.

Mrton

Bericht door Mrton » 28 sep 2017, 20:48

En wie gaat dit oplossen? Er is in Nederland geen alternatief... Geert is in het vacuüm van Pim gestapt maar heeft totaal niet de intellectuele bagage om oplossingen te bieden. Op links is er ook niet veel, al moet ik Jesse nageven dat ie vooruit wil. Hij heeft een visie (niet de mijne) die ergens naar toe gaat. Dat is al heel wat in het huidige politieke landschap. Er zitten te veel mensen die weten hoe het gaat en hoe het altijd is gegaan en daarom niet meer durven. Partijen die helemaal vastlopen op hun historie, neem het CDA, VVD, PvdA.

Als politici al niet meer verder kunnen kijken in de toekomst, geen plannen en dromen hebben en enkel maar reageren op de waan van de dag dan zijn we fucked... Enige wat we dan kunnen doen is vertrouwen op John Williams dat ie het op tv (waar we allemaal ons kop in het zand kunnen steken) oplost voor ons.

Zed240

Bericht door Zed240 » 28 sep 2017, 22:37

Het - op dit forum - niet geheel onpopulaire FvD is voor een forse verhoging van het defensiebudget én het kiezen van ministers op basis van kunnen ipv het huidige baantjesverdelen waardoor iemand met nul ervaring op het gebied van bijv. defensie toch op een defensiepost kan komen.

romo

Bericht door romo » 29 sep 2017, 07:17

Die Hennis heeft toch totaal geen kaas van defensie gegeten, behalve van politiek gekonkel, dat dan weer wel.

romo

Bericht door romo » 29 sep 2017, 12:44

Te GENANT voor woorden, ik krijg er plaatsvervangende schaamte van;

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnenl ... spartandhp

HMOG, mens stap toch op.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 29 sep 2017, 13:02

Diep triest, alles om het eigen straatje schoon te vegen en het politieke leven te redden. Belangrijker dan de echte levens van militairen.

Ik zou zeggen, Hennis verplicht 10 mortiergranaten af laten vuren. Als ze geluk heeft overleeft ze dat, met die rotzooi die we onze militairen verstrekken. Zet die D66-kwal van een Pechtold er dan ook maar naast, kan hij ondertussen 'pang pang' roepen.

Ik vond de huidige politiek al walgelijk maar het kan altijd erger zo blijkt.

Tom

Bericht door Tom » 29 sep 2017, 13:14

Kansloos. Niet normaal.

Geen verantwoording nemen en mocht ze uiteindelijk uit de kamer gaan dan zal er wel weer een baantje (waarschijnlijk met salaris vanuit de belastingbetaler) aangeboden worden.
Wouter81 schreef: 29 sep 2017, 13:02 Ik zou zeggen, Hennis verplicht 10 mortiergranaten af laten vuren. Als ze geluk heeft overleeft ze dat, met die rotzooi die we onze militairen verstrekken. Zet die D66-kwal van een Pechtold er dan ook maar naast, kan hij ondertussen 'pang pang' roepen.
+1

Plaats reactie