Je mag zelf geen rechter spelen. Want dat wordt behandeld als een onvervalste minachting tegen Nederland zelf. Je kan beter 10 kilo cocaïne binnen smokkelen of de boel bedonderen dan zelf proberen voor jezelf op te komen.
2014.
Ik had een kei-leuke Vespa gekocht. Voor de fun.

Op een dag kom ik thuis van het boodschappen doen met mijn vrouw en er ging een alarm af. Ze zegt nog van: 'ga eens kijken'. Dus ik kijken. En ja hoor. Peppie en Kokkie zijn bezig in mijn tuin mijn scooter weg te halen. De scooter zat goed vast dus het ging zomaar niet.
Ik loop vol verbazing met 2 boodschappentassen in mijn hand op die gasten af. Waarvan de grootste nog iets roept naar mij van: 'verzekeringswerk jongug'..
Ik keek hem aan. Het werd langzaam zwart voor mijn ogen. En voor ik het wist rende de mannen terug naar hun busje en lanceer ik nog net voordat hij kon instappen een volle fles Fanta op zijn voorhoofd waar vandaag de dag het bewijs waarschijnlijk nog van te ontdekken is. Samen met ze spring ik de bus in. Ik geef en ontvang wat klappen en stompen en wordt door 2 man ( die 2x zo groot zijn als ik ) de bus uitgetrapt. Ze starten de bus en kan nog net op tijd wegspringen om niet omver gereden te worden. Omdat ik net als half Nederland altijd met een mobieltje in mijn hand loop kan ik hem net op tijd uit mijn zak trekken om een foto te maken van het busje toen ze wegreden..

De sukkel kijkt nog even door zijn raampje om te kijken waar ik ergens ben

Mijn vrouw belt de politie en ik pak uit de schuur snel wat ijzerwerk en probeer ze nog achterna te gaan om terug te vinden. Helaas niet gelukt. De scooter hebben ze niet kunnen stelen maar lag behoorlijk beschadigd ondersteboven in mijn tuin.
Politie geweest.. aangifte gedaan.. ect. Maar het schiet zoals je kan verwachten niet zo op. Ik ga die dagen erna zelf op onderzoek uit en ik vind het busje terug op google ( cach )

Dus ik bel naar dat autobedrijf. En zij hebben enkele dagen daarvoor het busje verkocht aan persoon X. Dat is dus de boef. Politie had nog niks ondernomen dus ik bel netjes naar ze en geef in feite op een presenteerblaadje alles aan ze door.
Uiteindelijk zijn die mannen opgepakt. Ik moest een schadeformulier maken. Dus ben gewoon naar de fietsenmaker geweest waar ik de scooter gekocht had. Plaatwerk v/d scooter is van staal dus moet net als bij een auto uitgedeukt + gespoten worden. Was toch iets van 650/700 ex btw schade. Zo'n Vespa is ook niet heel goedkoop zeg maar. Dus ik netjes alles ingeleverd. Het heeft daarna bijna een jaar geduurd voordat de rechtszaak begon. Ze zijn schuldig bevonden. Echter. Zijn ze gelijk daarna in hoger beroep gegaan. Wat betekend dat de gehele zaak onderop de stapel terecht komt en er absoluut geen haast meer bij is betreft de rechter/het recht in Nederland/of wie dan ook.
We leven nu in 09-17. Het voorval was ergens half 2014. Ik heb geen cent ontvangen van de schuldige. En van de politie/rechtbank of wie dan ook hoor ik al jaren niks meer. Heb uiteraard in de loop der jaren een paar keer gebeld om poolshoogte te nemen. Maar dan word je nog net niet uitgelachen aan de telefoon wanneer je simpelweg vraagt of er enige kijk op de zaak is wanneer het afgerond zou worden?
Het recht in Nederland

Met anders woorden. De volgende keer pak ik éérst het ijzerwerk uit de schuur. En mocht ik daarvoor voor de rechter komen ga ik ook in hoger beroep. Ik laat misschien mijn broek nog even zakken voor de rechter zodat ik nog wat lol heb voor de gemiste centen.