iPhone
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: iPhone
Is getest door Tweakers tijdens een preview/hands-on, en het gebeurde tijdens een demonstratie van het toestel.
Quotes:
We hebben dat even kort kunnen testen in het Steve Jobs Theater. Meestal ging het ontgrendelen van de iPhone X goed en redelijk snel. Of het net zo snel is als de vingerafdrukscanner met Touch ID wagen we wel te betwijfelen. Toch moeten we het wat meer in de praktijk testen om te kunnen zeggen of het vervelend wordt om de telefoon te ontgrendelen met het gelaat als je het snelle Touch ID gewend bent.
Wat sowieso in negatieve zin opvalt is dat de medewerker die ons Face ID demonstreerde de telefoon soms niet ontgrendeld kreeg met het gezicht. Uiteindelijk moest ze haar code zelfs invoeren om Face ID dan maar opnieuw in te stellen, maar ook daarna ging het nog een keer mis. Wellicht is het een bug, want het werkte ofwel goed en redelijk snel, of eigenlijk helemaal niet, ook niet na een aantal keer proberen. We hopen dat dit een incident blijkt.
Quotes:
We hebben dat even kort kunnen testen in het Steve Jobs Theater. Meestal ging het ontgrendelen van de iPhone X goed en redelijk snel. Of het net zo snel is als de vingerafdrukscanner met Touch ID wagen we wel te betwijfelen. Toch moeten we het wat meer in de praktijk testen om te kunnen zeggen of het vervelend wordt om de telefoon te ontgrendelen met het gelaat als je het snelle Touch ID gewend bent.
Wat sowieso in negatieve zin opvalt is dat de medewerker die ons Face ID demonstreerde de telefoon soms niet ontgrendeld kreeg met het gezicht. Uiteindelijk moest ze haar code zelfs invoeren om Face ID dan maar opnieuw in te stellen, maar ook daarna ging het nog een keer mis. Wellicht is het een bug, want het werkte ofwel goed en redelijk snel, of eigenlijk helemaal niet, ook niet na een aantal keer proberen. We hopen dat dit een incident blijkt.
- WJ
Met die scanner is je telefoon vaak ook al unlocked voordat die je gezicht ziet, als je hem uit zak haalt of oppakt pak ik hem automatisch zo beet.
- Robin Hartog
Een eerste hands-on zegt mij niet heel veel eigenlijk, denk dat het nog wel zal verbeteren. Maar wel bijzonder als ze iets introduceren ter vervanging van het oude wat niet zo snel of soepel werkt als het oude. Laten we hopen op wat software verbeteringen nog.Bram schreef: 13 sep 2017, 14:14 Is getest door Tweakers tijdens een preview/hands-on, en het gebeurde tijdens een demonstratie van het toestel.
Quotes:

-
OnlineBram
Inderdaad. Het zou zonde zijn als dit minder goed werkt dan de vingerafdrukscanner, want daar was volgens mij niets mis mee.
- MParallel
- Auto: BMW
Dan wil je wel graag steeds nieuwste dan.Wouter81 schreef: 12 sep 2017, 21:33...
Als hij weer 2 jaar meegaat, dan is die prijsverhoging te verwaarlozen. Zeker ook omdat zo'n ding na 2 jaar alsnog vele honderden euro's op Marktplaats oplevert. Schrijft lang zo hard niet af als dat Android spul.
Of ik blijf te lang bij oude.
Heb iPhone 4 van 2011-2016 gehad. Vorig jaar vervangen voor een SE (vanwege formaat) en dik tevreden.
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Is het dan of of? Of zit er helemaal geen vingerafdrukscanner in?Bram schreef: 13 sep 2017, 15:07 Inderdaad. Het zou zonde zijn als dit minder goed werkt dan de vingerafdrukscanner, want daar was volgens mij niets mis mee.
Ik heb nu een S8 met Dex om te testen, en daarbij kan ik gezichtsherkenning vingerafdruk pincode en irisscanner allemaal instellen en door elkaar gebruiken.
De S8 met Dex is trouwens helemaal top als je normaal elke dag ook een laptop mee moet zeulen

-
OnlineBram
Als ik het goed begrepen heb is er geen vingerafdrukscanner meer beschikbaar.
- Martijn_bmw
Klopt die scanner is weg vanwege hele voorkant scherm is geworden
- Stefan R
Dan zal het wel een feature zijn

- Riceaux
Dus, aux weg, vingerafdrukscanner weg, what's next?
- Hielke
Doordat er bij die X behalve de vingerafdrukscanner ook de hele homeknop is verdwenen, is de bediening voor een groot part niet meer des Appels. Swipen ipv op de homeknop drukken. Na de swipe vasthouden om multitasking te benaderen. Aan-knop op zijkant voor Siri. Op het nachtkastje liggend ontgrendelen is er ook niet meer bij. Ik heb na de switch van een 5s naar een 6s in dec. 2015 nog steeds gewenningsverschijnselen met de aan-knop die niet langer op de meest logische plaats (bovenop) zit.
Er is niks revolutionairs aan die X. Nada noppes. Groot scherm, nagenoeg randloos, draadloos laden, bijna 500 dpi. Het is allemaal al door de concurrenten gedaan. Toen de originele iPhone in 2007 op de markt kwam liepen er bij Apple nog geen 10% van de mensen rond die nu anno 2017 niks nieuws hebben weten te bedenken. Dat is op zich al knap. Jobs draait zich nog eens in z'n graf om. Het gemis van dit genie wordt met het jaar duidelijker.
Anderzijds, Apple is status. De iPhone is een juweel. Een Galaxy S8 is ook mooi, maar kan qua look and feel niet aan een iPhone tippen. Kortom, ze gaan straks weer als warme broodjes.
Er is niks revolutionairs aan die X. Nada noppes. Groot scherm, nagenoeg randloos, draadloos laden, bijna 500 dpi. Het is allemaal al door de concurrenten gedaan. Toen de originele iPhone in 2007 op de markt kwam liepen er bij Apple nog geen 10% van de mensen rond die nu anno 2017 niks nieuws hebben weten te bedenken. Dat is op zich al knap. Jobs draait zich nog eens in z'n graf om. Het gemis van dit genie wordt met het jaar duidelijker.
Anderzijds, Apple is status. De iPhone is een juweel. Een Galaxy S8 is ook mooi, maar kan qua look and feel niet aan een iPhone tippen. Kortom, ze gaan straks weer als warme broodjes.
- Jinx
Ook hier een IPhone 7 plus gebruiker die straks waarschijnlijk toch wel een X gaat kopen als ik het eenmaal in mijn handen heb gehad. De eerste hands-on filmpjes op YouTube maken me toch wel weer lekker.
Het gaat de IPhone X kopers niet zozeer om technische foefjes of wat hij allemaal voor baanbrekends kan. Apple wilt nooit de eerste zijn maar wel de beste. Het is zoals hierboven beschreven staat gewoon een juweel voor mensen die daar om geven. Ik liep vroeger dus ook met de Nokia 8800, sirocco, zelfs een vergulde variant die precies 2 keer zo duur was als de IPhone X gaat kosten. En daar kon ik toch echt veel minder mee..
Het gaat de IPhone X kopers niet zozeer om technische foefjes of wat hij allemaal voor baanbrekends kan. Apple wilt nooit de eerste zijn maar wel de beste. Het is zoals hierboven beschreven staat gewoon een juweel voor mensen die daar om geven. Ik liep vroeger dus ook met de Nokia 8800, sirocco, zelfs een vergulde variant die precies 2 keer zo duur was als de IPhone X gaat kosten. En daar kon ik toch echt veel minder mee..
- Martijn_bmw
https://www.iculture.nl/nieuws/eerste-i ... -iphone-8/
Het gaat mij idd ook niet om vernieuwing, maar mooie materialen en software die logisch in elkaar steekt en altijd goed werkt.
Dat laatste punt ga ik me wel afvragen met face id als dat werkelijk niet foutloos werkt dan zeker geen X voor mij....
Dat van (te) duur maar top materialen en werking moet op een forum als df toch juist begrepen worden
anders reden we wel in een Dacia 
Het gaat mij idd ook niet om vernieuwing, maar mooie materialen en software die logisch in elkaar steekt en altijd goed werkt.
Dat laatste punt ga ik me wel afvragen met face id als dat werkelijk niet foutloos werkt dan zeker geen X voor mij....
Dat van (te) duur maar top materialen en werking moet op een forum als df toch juist begrepen worden

- Roy RS
Ik heb ook een daciaMartijn_bmw schreef: 13 sep 2017, 18:10 https://www.iculture.nl/nieuws/eerste-i ... -iphone-8/
Dat van (te) duur maar top materialen en werking moet op een forum als df toch juist begrepen wordenanders reden we wel in een Dacia
![]()

Maar ik waardeer het evengoed.
Naast betere materialen, zijn de features ook beter, 3d face id is echt wat heel anders dan de 2d gezichtsherkenning van de samsung bijv. Daarnaast is de iphone van het formaat van de 7, de s8 is echt even wat groter door de vaste delen onder en boven.
Dat beetje minder formaat is een giga verschil voor degene die hem in de broekzak houden.
Ter vergelijk, de 7 plus was nooit een optie, wat een gigantisch ding, maar door de nieuwe x heb je die maat scherm in de gewone maat toestel. Dat heeft niemand...
De camera is ook niet hetzelfde, dubbele lenzen of enkele is nou niet echt vergelijkbaar
Als laatste heeft apple eea gewoon veel beter voor elkaar dan Samsung, apps zijn veel strenger gecontroleerd, mijn zakelijke samsung heeft vaak problemen met apps die niet optimaal werken bijv.
Apple heeft een perfecte digitale omgeving gemaakt, al zou de s8 2x beter zijn dan de X, dan nog was het geen optie.
Hoe zou ik een samsung moeten syncen met mijn iphone data, apple tv, macbook, imac, ipad en icloud, agenda, mail etc etc
Eenmaal serieus apple klant, dan kun je niet meer makkelijk weg, maar dat wil je dan ook niet, want je hebt alles goed werkend en in sync
-
Steve Jobs was een genie op dat gebied maar ook hij had niet elk jaar een revolutionair idee. Om de een of andere reden verwachten mensen bij elk nieuwtje van Apple dat het opnieuw iets revolutionairs is. Vaak zitten er genoeg innovaties in maar zijn ze kleiner, echter niet onbelangrijk voor de gebruikservaring. Ik koop Apple vanwege het hele ecosysteem: alles werkt goed en simpel met elkaar samen zonder dat je er iets voor hoeft in te stellen (als ik een mail type op m'n iPhone kan ik 'm aftypen op m'n Macbook, plan ik een route dan kan ik die met één klik naar m'n iPhone sturen, telefoon opnemen via iPad/iMac/Macbook, sms/kalender/todo/foto's/etc. is allemaal in sync, etc.). Alles gaat naadloos in elkaar over tussen die apparaten. Alle apps zijn van hoge kwaliteit. De hardware heeft een top afwerking met mooie materialen. En ik vind de visie van Apple heel erg goed.
Dat het allemaal een prijskaartje heeft klopt ook, maar ik heb het er graag voor over. M'n iPhone gebruik ik ontzettend vaak, voor alles. Een device wat je altijd bij hebt: alle informatie voor handen, agenda/todo's/mail, kan dienen als navigatie, een goede camera erop, muziek, vermaak, hopelijk binnenkort Apple Pay, etc... ik vind het een onmisbaar en perfect ding.
Een goedkoper Android toestel doet ook veel, maar naar mijn idee minder goed. Ik heb zakelijk een Samsung maar heb veel ellende met het ding, los van de gebruikservaring die (maar is persoonlijk) een heel stuk minder is.
Windows Phone zag er qua OS goed uit, maar het beleid van Microsoft was bagger. Dat OS is drie keer op de schop gegaan waardoor ontwikkelaars van de grond af aan de app moesten bouwen. En dat terwijl ze al het kleinste marktaandeel hadden. Logisch dat veel ontwikkelaars dit niet langer konden verantwoorden en opdrachtgevers de stekker uit dergelijke geldverslindende projecten (voor een minimale hoeveelheid gebruikers) haalt. Zonder apps is dat gedoemd te mislukken. Daarom is dat platform ook dood. De gefaalde visie van Windows 8 (je gebruikers forceren een touch-interface te gebruiken op een apparaat met cursor..) hielp ook niet erg om vertrouwen te winnen.
Dat het allemaal een prijskaartje heeft klopt ook, maar ik heb het er graag voor over. M'n iPhone gebruik ik ontzettend vaak, voor alles. Een device wat je altijd bij hebt: alle informatie voor handen, agenda/todo's/mail, kan dienen als navigatie, een goede camera erop, muziek, vermaak, hopelijk binnenkort Apple Pay, etc... ik vind het een onmisbaar en perfect ding.
Een goedkoper Android toestel doet ook veel, maar naar mijn idee minder goed. Ik heb zakelijk een Samsung maar heb veel ellende met het ding, los van de gebruikservaring die (maar is persoonlijk) een heel stuk minder is.
Windows Phone zag er qua OS goed uit, maar het beleid van Microsoft was bagger. Dat OS is drie keer op de schop gegaan waardoor ontwikkelaars van de grond af aan de app moesten bouwen. En dat terwijl ze al het kleinste marktaandeel hadden. Logisch dat veel ontwikkelaars dit niet langer konden verantwoorden en opdrachtgevers de stekker uit dergelijke geldverslindende projecten (voor een minimale hoeveelheid gebruikers) haalt. Zonder apps is dat gedoemd te mislukken. Daarom is dat platform ook dood. De gefaalde visie van Windows 8 (je gebruikers forceren een touch-interface te gebruiken op een apparaat met cursor..) hielp ook niet erg om vertrouwen te winnen.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Stefan R
Ik lees niks wat ik met Android (Google) niet kan of niet vlekkeloos werkt, maar dit zal een eeuwige discussie zijn en blijven.Tom schreef: 13 sep 2017, 19:34 Ik koop Apple vanwege het hele ecosysteem: alles werkt goed en simpel met elkaar samen zonder dat je er iets voor hoeft in te stellen (als ik een mail type op m'n iPhone kan ik 'm aftypen op m'n Macbook, plan ik een route dan kan ik die met één klik naar m'n iPhone sturen, telefoon opnemen via iPad/iMac/Macbook, sms/kalender/todo/foto's/etc. is allemaal in sync, etc.). Alles gaat naadloos in elkaar over tussen die apparaten. Alle apps zijn van hoge kwaliteit. De hardware heeft een top afwerking met mooie materialen. En ik vind de visie van Apple heel erg goed.
- tomgtr
Ik heb geen recht van spreken want ik heb in m'n hele leven nog geen telefoon voor mezelf gekocht (altijd zakelijk gehad) maar als ik zie hoeveel ik doe met m'n telefoon in zeg 2 jaar, hoeveel ik dat ding in m'n hand heb boeit het me weinig of het 200 meer of minder is. Staat wel tegenover dat ik de 10 niet echt fuctioneler vind dus zou de 8 met flink geheugen zou kopen.
-
Als je echt met iets moois wil komen en je wil er 1160 euro voor dan zou je toch denken dat je Iphone zowel iOS als Mac OS kan draaien. Onderweg heb je IOS en thuis stop je hem in een docking station en heb je Mac OS.
The new iPhone has the best and fastest processor it s even better then most laptops. Kom maar op dan flikker ik de laptop eruit. Dat is vernieuwing.
The new iPhone has the best and fastest processor it s even better then most laptops. Kom maar op dan flikker ik de laptop eruit. Dat is vernieuwing.
- tomgtr
Je moet wel erg kleine vingers hebben om dat rde balletje in te drukken....
- Martijn_bmw
Andre bedoelt vast een doc met scherm/toetsenbord waar je dan je iphone in klikt voor de processor opslag enz.
de doc is dan eigenlijk een domme huls met scherm toetsen bord en muis en de techniek wordt van je iphone gebruikt
lijkt mij idd ook ideaal en echte vernieuwinG!
https://tweakers.net/pricewatch/695459/ ... zwart.html
dit idee maar dan van Apple.
de doc is dan eigenlijk een domme huls met scherm toetsen bord en muis en de techniek wordt van je iphone gebruikt
lijkt mij idd ook ideaal en echte vernieuwinG!
https://tweakers.net/pricewatch/695459/ ... zwart.html
dit idee maar dan van Apple.
- WJ
Jah, dat heeft Samsung ook al. Dex Dock heet dat.Andre schreef: 14 sep 2017, 12:02 Als je echt met iets moois wil komen en je wil er 1160 euro voor dan zou je toch denken dat je Iphone zowel iOS als Mac OS kan draaien. Onderweg heb je IOS en thuis stop je hem in een docking station en heb je Mac OS.
Maar geen zorgen, over 5 jaar komt Apple met dit revolutionaire vernieuwende idee.

- Martijn_bmw
ah oke! dat is wel echt relaxed ja! draait ie dan ook windows 10?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mooi hoor dat Dex Dock van Samsung.
Apple is ook wel de koning der marketing. Hoewel ik 't al leek inderdaad qua gebruikersgemak, intuitie een toptelefoon vind.
Mij is altijd geleerd dat na 7 komt 8 en daarna 10(...) 11,12,13 enz tot aan Windows 95 zelfs. Vooruitdenken Martijn!:)
Apple is ook wel de koning der marketing. Hoewel ik 't al leek inderdaad qua gebruikersgemak, intuitie een toptelefoon vind.
Martijn_bmw schreef: 14 sep 2017, 12:31 ah oke! dat is wel echt relaxed ja! draait ie dan ook windows 10?
Mij is altijd geleerd dat na 7 komt 8 en daarna 10(...) 11,12,13 enz tot aan Windows 95 zelfs. Vooruitdenken Martijn!:)
- WJ
Nee, hier op de foto is dat een remote desktop (denk ik).
Maar dit is wel waar Microsoft naartoe werkt met Windows 10.
Maar dit is wel waar Microsoft naartoe werkt met Windows 10.