http://www.autoweek.nl/nieuws/opel-insi ... esenteerd/Begin dit jaar trok Opel het GSi-label uit de mottenballen. De Insignia Grand Sport kreeg het label als eersteen nu is ook diens ruimere stationbroer aan de beurt.
Uiteraard krijgt ook deze Sports Tourer GSi de 260 pk en 400 Nm sterke 2,0-liter viercilinder turbomotor mee als kloppend hart. Het vermogen wordt naar alle vier de wielen gestuurd. De enorme station is ermee in staat in 7,5 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Zijn topsnelheid ligt op 245 km/h en wie zich kan beheersen, moet een gemiddeld verbruik van 8,7 l/100 km kunnen halen.
Opvallend is een nieuwe dieseloptie. Opel schaart de gisteren omschreven nieuwe 210 pk en 480 Nm sterke 2.0 biturbo ook onder het GSi-label. De Sports Tourer sprint er in 7,9 tellen mee naar een snelheid van 100 km/h. Zijn topsnelheid ligt op 231 km/h. Het gemiddeld verbruik moet op 7,3 l/100 km liggen.
OPEL Insignia Sports Tourer GSI
- JP
OPEL Insignia Sports Tourer GSI
- Hitz
- Auto: KIA
Re: OPEL Insignia Sports Tourer GSI
Ik vind het best een fraaie auto, word ik nu gebanned?
- Fernando
Moet zeggen dat ik het ook een hele mooie auto vind. Beter dan z'n kleine broertje....
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik ook, wel jammer van die chroomstrip die zo doorloopt. Én dat het een Opel is... 

- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Ik vind die chroomstrip ook niet geweldig. Ik vind het wel mooi dat ze weer GSi gaan heten. Maar dat is sentiment.
- Niels
- Auto: Prius+
Ik vind Opel ook goed bezig. Wel benieuwd wat zo'n ding weegt.
- Arthur
De non-GSI met 260pk 4x4 weegt 1549kg. Had ik iig de sprint vlotter verwacht.
- Luca
Helemaal mee eens. Wel "dik".Arthur schreef: 07 sep 2017, 14:12 Ik ook, wel jammer van die chroomstrip die zo doorloopt. Én dat het een Opel is...![]()
- JoostSchouten
Ik rijd nu tijdelijk in een Opel Astra uit 2017 rond, voorloper voor m'n leaseauto.
Dan stap je uit je BMW en stap je in de Opel en dan hebben ze alles toch verbazingwekkend goed voor elkaar!
Met name het interieur is erg praktisch. Goede bluetooth, Apple Carplay, laneassist, alle poespas zit er op.
En natuurlijk zit je hoog, stuurt het niet zo sportief, zijn de stoelen niet optimaal.
Maar als je ziet wat voor ruimte en comfort je dan hebt, met gemak 1 op 21 dieselen met constant 30+ te hard.
Voor € 27k, dat vind ik echt goed gedaan van Opel.
Jammer van die lijkauto-look door dat chroom. Is bij de Astra station ook zo...

Dan stap je uit je BMW en stap je in de Opel en dan hebben ze alles toch verbazingwekkend goed voor elkaar!
Met name het interieur is erg praktisch. Goede bluetooth, Apple Carplay, laneassist, alle poespas zit er op.
En natuurlijk zit je hoog, stuurt het niet zo sportief, zijn de stoelen niet optimaal.
Maar als je ziet wat voor ruimte en comfort je dan hebt, met gemak 1 op 21 dieselen met constant 30+ te hard.
Voor € 27k, dat vind ik echt goed gedaan van Opel.
Jammer van die lijkauto-look door dat chroom. Is bij de Astra station ook zo...
- Arthur
27k is idd nog te doen voor een htk Opel (je mag ook VW invullen). Dat zal voor de auto uit de openingspost echter niet gelden...
- Robin Hartog
Gaaf ding, die Insignia GSi! Opel is inderdaad goed bezig, nieuwe Astra smoelt ook goed, en van binnen ook.
-
- Auto: M3P, 130i
Gooi je er Vauxhall logo's opArthur schreef: 07 sep 2017, 14:12 Ik ook, wel jammer van die chroomstrip die zo doorloopt. Én dat het een Opel is...![]()

Knappe kar om te zien. Renault Talismann of dit? De Mazda 6 is veruit de mooiste van de "non-premium" middenklassers imho.
- Arthur
Eens, alhoewel ik mss liever een Talisman zie dan een Isignia.
-
Dat spul van Opel doet mij eigenlijk niks.
Zo'n Astra ziet er wel geinig uit. Een Insignia is niet onaardig.
Het is niet dat ik er echt iets op aan te merken hebben maar vind het altijd wat anoniem. VW heeft hetzelfde maar die lopen wat minder achter de feiten aan qua afwerking/luxe.
Zo'n Astra ziet er wel geinig uit. Een Insignia is niet onaardig.
Het is niet dat ik er echt iets op aan te merken hebben maar vind het altijd wat anoniem. VW heeft hetzelfde maar die lopen wat minder achter de feiten aan qua afwerking/luxe.
- Knot
Stuk beter dan de astra dat is echt lijken vervoer.Arthur schreef: 07 sep 2017, 14:12 Ik ook, wel jammer van die chroomstrip die zo doorloopt. Én dat het een Opel is...![]()
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Die chromen begrafenislijn is jammer maar verder wel een fraaie auto! Geen Opel fan maar dit is prima te pruimen. Benieuwd wat dit moet kosten in NL.
- Macboy
Hele mooie auto ! Alleen nergens eerder gelezen dat begin dit jaar GSi weer back in town was 

-
Mooi! Waarom is dat niet met aandrijving acherin en een LSx voorin. Niet meer betaalbaar dan, ik weet 't...
-
- Auto: M3P, 130i
Een stap in de goede richting is de Buik Regal GS. Een V6 Turbo met 310pk:944-20v schreef: 08 sep 2017, 10:45 Mooi! Waarom is dat niet met aandrijving acherin en een LSx voorin. Niet meer betaalbaar dan, ik weet 't...

Nu wachten op de Holden Commodore variant waarbij de Ozzies er een RWD met V8 van maken.

-
Ja, doei!
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Opel is goed bezig. De nieuwe Insignia Sports vind ik een geslaagde auto.
-
Het schijnt trouwens dat deze Insignia GSi een 'Competition mode' krijgt. Volgens Opel kun je hier dan zelfs mee driften. Ben heel benieuwd hoe dat in de praktijk werkt. Misschien zoals de Focus RS (meeste vermogen naar de achterwielen of misschien dat zelfs de aandrijving op de voorwielen a-la E63 AMG / nieuwe M5 uitgeschakeld wordt? Dat laatste zou wel heel cool zijn. Dan heb je de keus uit AWD of RWD, al naar gelang de omstandigheden.
En verder heel benieuwd naar de prijs. Met name de sedan hierboven vind ik heel strak. Ben geen Opel man maar ben verder ook niet merkvast. Zou cool zijn als ze er echt een goed sturende en dwars-willende sportsedan voor een redelijke prijs van weten te maken. Als het inderdaad uitpakt zoals het op papier lijkt, dan komt deze zeker op mijn shortlist erbij als potentiële volgende auto. Een V6 was natuurlijk nog mooier geweest maar dat is in dit fijne autoland helaas bijna niet meer te doen voor een normale prijs (BMW uitgezonderd).
En verder heel benieuwd naar de prijs. Met name de sedan hierboven vind ik heel strak. Ben geen Opel man maar ben verder ook niet merkvast. Zou cool zijn als ze er echt een goed sturende en dwars-willende sportsedan voor een redelijke prijs van weten te maken. Als het inderdaad uitpakt zoals het op papier lijkt, dan komt deze zeker op mijn shortlist erbij als potentiële volgende auto. Een V6 was natuurlijk nog mooier geweest maar dat is in dit fijne autoland helaas bijna niet meer te doen voor een normale prijs (BMW uitgezonderd).
-
Ga er maar vanuit dat hij duur wordt, het verbruik/co2-uitstoot is op papier hartstikke hoog. BPM maakt deze auto bij voorbaat kansloos verwacht ik.
-
Hmmm ja, net even opgezocht. Je hebt gelijk. Er is dus al een Insignia leverbaar met 2.0 260 PK motor. Deze stoot 197 gram CO2 uit, energielabel F. Terwijl een BMW 340i met 3 liter 6 cilinder turbo notabene op slechts 152 gram zit.
Wordt qua prijs dus inderdaad waarschijnlijk een drama, zal wel ruim over de 60k/65K gaan deze GSi. De gewone 2.0 zit al op zo'n 55k.
Wordt qua prijs dus inderdaad waarschijnlijk een drama, zal wel ruim over de 60k/65K gaan deze GSi. De gewone 2.0 zit al op zo'n 55k.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
340i zit op 163 gram CO2.