Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Macboy

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Macboy » 30 aug 2017, 09:12

Voor de duidelijkheid: de BTC dominantie op de volledige (!) markt is nu rond 45%. Dat is uiteraard dermate groot dat je natuurlijk nooit om BTC heen kan. Dat korte termijn verdienen met percentages van 1000% zal ook niet snel herhaald worden. Wel bij coins in hun start-Up fase, maar doortrekken en vasthouden is zo goed als uitgesloten. Daar zit echt een mega dosis "instapgeluk" bij.

Met een CAP van nog geen 100 miljoen stuks tegen inkoop in de centen en dan die exponentiële groei vasthouden in euro's maakt Stratis tamelijk uniek. Als je de top 500 munten bekijkt zit daar niets meer tussen met vergelijkbare cijfers. Alle rond 100 miljoen stuks gecapte munten zijn veel meer dan een paar cent. Heb gekeken (al weken) naar het bereik van 50 miljoen tot 300 miljoen. Het minste wat je kunt zien is rond 10-15ct. Dan ben je dus minstens factor 10 al kwijt tov de Stratis.

Tel daarbij op dat je ook echt de durf moet hebben om dus meteen duizenden euro's te investeren (het zit hem alles in volume!) in een onbekende munt en dan zal je duidelijk moeten zijn dat een GT3 voor weinig mensen is weggelegd op korte termijn. Je zult echt de achtergrond van die munt moeten doorspitten om te lezen wat hun bedoeling is alvorens je zo gek bent om paar duizend in lucht te investeren. Daarna moet het nog aanslaan ook. Dus de factoren zijn te onzeker.

matthyssie schreef: 29 aug 2017, 10:52 Ik ga vast een GT3 kopen, want de vraag naar die dingen wordt straks gigantisch.
:lol:

e30touring1990 schreef: 29 aug 2017, 20:09 hoe heb je de BCC 'verzilverd'? had mijn BTC in een online wallet staan die niet wordt genoemd in een lijstje die ik online zag die ook BCC ondersteunt (blockchain.info gebruik ik voor BTC). betekent dit nu dat ik mijn 'recht' op BCC verloren ben omdat ik een andere wallet gebruik?
In principe heb je de BCC gewoon maar zijn ze alleen (nog) niet voor je zichtbaar. Dus geen zorgen. Had zelf een en ander op Poloniex. Na de split was dit niet zichtbaar omdat BCC nog niet werd ondersteund. Na 2 weken alsnog wel en toen kreeg je dezelfde waarde in BCC te zien. Even uitzoeken dus of en wanneer BCC wordt ondersteund.

Will F.

Bericht door Will F. » 30 aug 2017, 10:46

witje schreef: 29 aug 2017, 22:32 Bitcoin laat vandaag weer zien wie de baas is, 4600 dollar :shock:

Ik zet mijn Stratis stakes al een week om in ADX, sta nu op verlies maar blijf bijkopen.
Nog meer mensen hier die in ADX investeren: https://www.adex.network/adex/AdEx-Whitepaper-v.7.pdf ?
Een club Russen die de online advertentie markt gaan opschudden middels blockchaintech. :hmmm:

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 30 aug 2017, 15:49

Krimpende markt, ik zou er vanaf blijven ...

Tom

Bericht door Tom » 30 aug 2017, 15:54

Ik zie ook totaal geen voordelen om zoiets met blockchain-tech te maken.

Will F.

Bericht door Will F. » 30 aug 2017, 15:58

Net wat ik dacht, dank voor de bevestiging want jullie (Booh, Tom) hebben daar zeker kijk op.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 aug 2017, 18:50

Tom

Bericht door Tom » 30 aug 2017, 19:15

Geen idee wat ze met die 3 anderen bedoelen, zijn wel heel algemene termen?
Anway, een zeepbel spat uit elkaar omdat het lucht bleek te zijn en is daarna praktisch niks meer waard. Ik snap de vergelijking met die andere drie niet. Ja, ze hebben gepiekt en zijn daarna flink gezakt, maar zowel biotech en technology zijn over een iets langere periode weer hersteld. Zo'n zeepbel bleek het dus niet te zijn? Alle vier de lijnen zijn stijgende.
Artikeltje om makkelijk kliks te scoren gok ik.

Will F.

Bericht door Will F. » 30 aug 2017, 21:09

Je zou toch denken als je al die BTC grafieken bekijkt dat ie terugstuiterd naar 1200-1500 USD regio voor eindejaar....

Macboy

Bericht door Macboy » 31 aug 2017, 11:46

Je kunt het ook anders zeggen: hoeveel mensen gebruikten het internet in 1990. Hoeveel in 2000 en hoeveel doen dat in 2017 ? Geloof me die grafiek is écht niet gedaald maar als een idioot gestegen in het begin en uiteindelijk gestabiliseerd. Maar echt niet heel erg gezakt.

Het is zeer wel mogelijk dat BTC dit ook zal gaan vertonen.
Laatst gewijzigd door Macboy op 31 aug 2017, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

ErikS

Bericht door ErikS » 31 aug 2017, 11:48

Ik vind 't allemaal niet erg. Als stratis maar doorstijgt.
Rond de €10,- cash ik de helft & de rest laat ik staan. Dat 'plan' heb ik voor mezelf getrokken & voel ik me goed bij.

Echt hard gaat het ook niet tov andere, maar ik heb er wel een stabiel gevoel bij. Als je maar geduld hebt.

dvh

Bericht door dvh » 31 aug 2017, 12:06

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 31 aug 2017, 12:17

ErikS schreef: 31 aug 2017, 11:48 Ik vind 't allemaal niet erg. Als stratis maar doorstijgt.
Rond de €10,- cash ik de helft & de rest laat ik staan. Dat 'plan' heb ik voor mezelf getrokken & voel ik me goed bij.

Echt hard gaat het ook niet tov andere, maar ik heb er wel een stabiel gevoel bij. Als je maar geduld hebt.
Idem.

dvh

Bericht door dvh » 31 aug 2017, 12:26

Ik heb helemaal geen Stratis meer.
Heb er een vakantie uit kunnen halen en dat is helemaal mooi. Maar voor de rest gaf het ook een hoop stress en ik voel het niet meer zo.

Bitcoin geloof ik dan wél weer in. In de progressie en implementatie die het de komende jaren gaat maken. Wellicht betaal je over 5 jaar gewoon artikelen in fysieke winkels met bitcoin. Who knows.

Ik heb er iig één van de 21 miljoen. Er komen er ook geen 22 miljoen. Het blijven en 21mil en de prijs zal hierdoor alleen maar toenemen.
https://fd.nl/beurs/1216229/china-trekt ... yptovaluta << -- betekend ook dan in de landen waar het meeste geld gepompt wordt in cryptomunten er geen geld meer gepompt gaat worden in nieuwe munten. Dus zal er meer en meer gekozen worden voor bestaande munten. Bitcoin is heer en meester..

Wat doet het over 5 jaar? Geen idee. In het tempo van nu kan het hard gaan. Het kan ook flink dippen. Maar dat geld ook voor alle altcoins.
Ik zie Bitcoin iig toch als leider van de crypto-groep en zal ook de voorsprong nemen in eventuele stijgingen die nog mogelijk komen.

witje

Bericht door witje » 31 aug 2017, 12:33

Blitz, de eerste Stratis sidechain is vandaag gestegen van 1,40 naar 3+ Euro. Waarschijnlijk stapt Snapchat in crypto en gaat hun tokens gebruiken.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 31 aug 2017, 15:04

Het is weer een heerlijke cryptodag :)

To the moon!

Will F.

Bericht door Will F. » 31 aug 2017, 15:25

Als je Strats gaat verkopen op 10€, begrijp je het product en de mensen er achter het niet. Maar als je je er dan beter bij voelt zoals DVH moet je het zeker doen.

ErikS

Bericht door ErikS » 31 aug 2017, 15:27

Will F. schreef: 31 aug 2017, 15:25 Als je Strats gaat verkopen op 10€, begrijp je het product en de mensen er achter het niet. Maar als je je er dan beter bij voelt zoals DVH moet je het zeker doen.
Jij bent altijd vrij sceptisch over Stratis. Nu ineens niet meer?
Als ik de helft over hou heb ik nog steeds 'n voor mij leuk potje Stratis, mochten ze echt geld waard worden.

Ik bedoel, en ik meen dit serieus, waar andere Crypto's vrij stevig door stijgen zoals vandaag, blijft Stratis eigenlijk elke keer weer achter.
Ik geloof best dat Stratis het in zich heeft, maar elke update brengt niet wat hij zou moeten brengen. Bij 10 euro per stratis heb ik mijn inleg gewoon terug, en heb ik nog zo'n 200 stratisjes over. Laat die dan maar 100 euro waard worden, 100% winst.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 31 aug 2017, 15:34

Veel mensen willen gewoon een beetje daytraden in die maffe rollercoaster, en clubjes achter de coins zal ze worst wezen.

Will F.

Bericht door Will F. » 31 aug 2017, 15:44

Nou sceptisch, het is meer kritisch. Wat wel sceptisch over kan komen trouwens. Ik heb een hele mooie vakantie in Stratis zitten, maar denk echt dat het op lange termijn veel potentieel heeft. Het gaat uiteindelijk om toekomstige vraag naar en gebruik van het strattoken, een heel duidelijk product/marketing verhaal is het niet want BaaS (Blockchain as a Service) is geen duidelijk eindproduct. Maar als dit platform veel gebruikers krijgt en daarvoor heeft het zeer zeker potentie door de wijze waarop de blockchain opgezet is/ wordt en de lieden die erachter zitten, dan komt die vraag er, het aantal strat is tenslotte ook maar beperkt.
Geen gek idee om je inleg tzt eruit te halen hoor Erik :thumbup:
Goedkoop is Stratis overigens niet, ik sta op het moment ook nog op heel klein verliesje. Maar wat is wel goedkoop in deze gekke wereld?
Gin vd Aldi in U.K :wink:

dvh

Bericht door dvh » 31 aug 2017, 16:11

Ik heb inmiddels alweer paar honderd winst op mijn ééne bitcoin :-D
Maar goed. Over 5 jaar is één bitcoin wellicht 100k waard.. dus laat ik het nog maar even staan.

ErikS

Bericht door ErikS » 31 aug 2017, 16:17

dvh schreef: 31 aug 2017, 16:11 Ik heb inmiddels alweer paar honderd winst op mijn ééne bitcoin :-D
Maar goed. Over 5 jaar is één bitcoin wellicht 100k waard.. dus laat ik het nog maar even staan.
Dat zeit je met Stratis ook, watje! :tooth:

ErikS

Bericht door ErikS » 31 aug 2017, 16:20

Will F. schreef: 31 aug 2017, 15:44 Nou sceptisch, het is meer kritisch. Wat wel sceptisch over kan komen trouwens. Ik heb een hele mooie vakantie in Stratis zitten, maar denk echt dat het op lange termijn veel potentieel heeft. Het gaat uiteindelijk om toekomstige vraag naar en gebruik van het strattoken, een heel duidelijk product/marketing verhaal is het niet want BaaS (Blockchain as a Service) is geen duidelijk eindproduct. Maar als dit platform veel gebruikers krijgt en daarvoor heeft het zeer zeker potentie door de wijze waarop de blockchain opgezet is/ wordt en de lieden die erachter zitten, dan komt die vraag er, het aantal strat is tenslotte ook maar beperkt.
Geen gek idee om je inleg tzt eruit te halen hoor Erik :thumbup:
Goedkoop is Stratis overigens niet, ik sta op het moment ook nog op heel klein verliesje. Maar wat is wel goedkoop in deze gekke wereld?
Gin vd Aldi in U.K :wink:
Ik heb ook zo'n 400 Strats. Dat is een leuke vakantie inderdaad. Bij €10,- eruit halen pak ik een kleine 2000 euro terug. Mijn inleg.
Het mooie is dat er dan een kleine 200 strats overblijven. Mochten die leuk geld waard worden is het grappig, klapt de boel maakt het ook niet uit. Zo heb ik ook een plaar kleine potjes van andere cheap ass crypto's. Wie weet zit er een Witje stijging in. Maar ik heb er geen 50.000... Das andere koek. :tooth:

En dan kan je zeggen; Zonder Bitcoin begrijp je het niet....
Care. :tooth:

WJ

Bericht door WJ » 31 aug 2017, 16:24

Als je nu een betaling doet met Bitcoin mag je blij zijn als die over 5 jaar aankomt. :P
Ollekebolleke munt. :mrgreen:

Ik heb trouwens ook geen Strat meer.

dvh

Bericht door dvh » 31 aug 2017, 16:27

ErikS schreef: 31 aug 2017, 16:17
dvh schreef: 31 aug 2017, 16:11 Ik heb inmiddels alweer paar honderd winst op mijn ééne bitcoin :-D
Dat zeit je met Stratis ook, watje! :tooth:
Stratis kakt alleen meer in dan dat het stijgt. Dat doet bitcoin toch anders.. meer vertrouwen in in de lange termijn.
Stratis was mijn eerste crypto inverstering. Moest het nog leren. Nu wat meer info gelezen en wat gevoel/ervaringen rijker. Ik ga verder met bitcoin :-)

Tom

Bericht door Tom » 31 aug 2017, 16:34

Het probleem (eigenlijk met vrijwel elke alt) is dat ze vooral meevaren met BTC/ETH. Als er dan positief nieuws is krijg je een lichte stijging, maar dat doet niet veel met de koers. Een dag later is dat vaak weer weg. Alleen bij heel heel positief nieuws kan er een run ontstaan (zoals tijdje terug met Neo) en krijg je echt lekkere stijgingen. Het is alleen moeilijk om dat te veroorzaken als bestaande munt, je moet even flink in de spotlight staan. Dat maakt het geheel wat onvoorspelbaar en met name afhankelijk van de grote munten.

Plaats reactie