Het grote E60 M5 (occasion) draadje
- Auke M535i
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Deze: http://voorraad.ferdysnijders.nl/occasi ... 10-5724bd3frank de jonge schreef: 28 aug 2017, 08:13 Er staat nog een M5 in Emmen te koop, zo te zien een net ding. 130k ervaring. Staat bij ene garage Ferdy Snijders.
- Knot
LOL@dubbele bodem 
27k lijkt eerlijk, mooi ding, dikke pijpen, alleen die wielen moet ik niet, gewoon origineel houden/erop zetten.
Lagerschalen preventief gewisseld, hoop niet 500km geleden en anders een proefritje naar de dolomieten en terug voor de zekerheid.

27k lijkt eerlijk, mooi ding, dikke pijpen, alleen die wielen moet ik niet, gewoon origineel houden/erop zetten.
Lagerschalen preventief gewisseld, hoop niet 500km geleden en anders een proefritje naar de dolomieten en terug voor de zekerheid.
- Martin van der Zwaard

Dat interieur.....GEWELDIG!!!
- Luca
in Zweden een 2008 M5 gevonden met 57000 km.
Vraagprijs 33000,-
Ben toch ook serieus hier mee bezig. Je kan maar 1x je geld uitgeven.
134000 tov 57000
Contact gaat alleen heel moeizaam.... Familie mogelijk even laten bellen?!
Vraagprijs 33000,-
Ben toch ook serieus hier mee bezig. Je kan maar 1x je geld uitgeven.
134000 tov 57000
Contact gaat alleen heel moeizaam.... Familie mogelijk even laten bellen?!
- Arthur
- Auke M535i
Moeizaam contact betekent dat de verkopende partij niet happig is om te verkopen en gaat het 9 van de 10 keer niet door.
- Arthur
Jij hebt aparte theorieën...
- Luca
Zweedse particulieren doen gewoon liever geen zaken met buitenlanders. Heeft te maken met het vertrouwen en met de taal.
De verkoper wilt 33000 voor een M5 uit 2008 met 57000 km. Dealeronderhouden.
Verkoper wilt eerst contact via de mail. Blijkbaar wilt hij geen contact met mij. Bellen lukt niet. Geen tel nr........
Familie gaat nu vanuit hen een mail sturen. Hopen op respons.
57000 km!!
Komt dan nog wel 2000 bpm bij plus 1000 Check up.
Maar hopelijk is er nog wat met de prijs te doen.
Verkoper wilt eerst contact via de mail. Blijkbaar wilt hij geen contact met mij. Bellen lukt niet. Geen tel nr........
57000 km!!
- Knot
Tsja, lijkt me 30 + 2 +1 toch... kan je ook onderbouwen dan. Succes, ben erg benieuwd!
Er zal altijd meer af gaan dan bij Kalfsbeek Schiedam
En het mooiste zal natuurlijk het ritje hier naartoe worden.
Er zal altijd meer af gaan dan bij Kalfsbeek Schiedam

En het mooiste zal natuurlijk het ritje hier naartoe worden.
-
Implottheorieen
- FreudeamFahren
Mooi dat het al een facelift is, jammer dat ie geen actieve stoelen heeft. Erg voorzichtige verkoper ook, met afgeschermd kenteken. Ziet er puik uit op de plaatjes.Luca schreef: 29 aug 2017, 22:15 Zweedse particulieren doen gewoon liever geen zaken met buitenlanders. Heeft te maken met het vertrouwen en met de taal.
57000 km!!
Preventief onderhoud zou ik bij (ook) die kmstand niet skippen. Minimaal drijfstanglagers & Vanos leiding. Een nieuw blok is eindeloos veel duurder dan de €2,3k die je kwijt bent voor peace of mind.
- Luca
2.3k..... das redelijk wat. Hij wordt steeds duurder 
Er is een grens dus ik hoop dat ik nog kan onderhandelen.

-
- Auto: m5 e60
Dag Luca, ik ben nieuw hier maar lees al aantal jaren mee, heb paar maanden geleden zelf een 2008 geimporteerd uit Duitsland , maar als je denkt dat je met 2000 BPM klaar bent zit je goed mis.Luca schreef: 29 aug 2017, 22:15 Zweedse particulieren doen gewoon liever geen zaken met buitenlanders. Heeft te maken met het vertrouwen en met de taal.
57000 km!!
Ik heb de BPM met een tegenwaardebepaling (rapport met fotos van de "minpuntjes") en die waren er amper te vinden terug gekregen naar 3500 euro ipv 4400 euro.
(C02 uitstoot van zon S85 helpt je niet echt mee in het bpm verhaal

Heb echt een met alle en dan ook alle opties die er in 2008 verkrijgbaar waren, nieuwprijs van 162.500 zegt genoeg, gelukkig al voorzien van CIC navi ipv de oude atari idrive.
E60 M5 echt dijk van een auto, maar moet mijn inziens echt een facelift zijn, succes met het Zweden verhaal en hoop dat je binnenkort de deal kunt sluiten
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Co2 uitstoot doet er niet toe toch? Zie stukje gunstigste tarief.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... en_betalen
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... en_betalen
-
Eric, weet ik, dit is auto nummer 7 die ik zelf geimporteerd heb , dus ik weet hoe het werkt, tegenwaardebepaling kostte me 350 euro.
Dus al met al toch nog een kleine 700 bespaard. (kun je paar blokjes van rijden, want verbruik schommelt hier steevast tussen de 1 op 3.8 en 1 op 4.3
)
Wil alleen maar aangeven dat je met 2K de bpm niet betaald hebt bij een 2008 M5
Dus al met al toch nog een kleine 700 bespaard. (kun je paar blokjes van rijden, want verbruik schommelt hier steevast tussen de 1 op 3.8 en 1 op 4.3

Wil alleen maar aangeven dat je met 2K de bpm niet betaald hebt bij een 2008 M5
- Luca
Bedankt voor de info. 2000 was Idd gebaseerd op een 2005 M5 met mogelijk minder opties.
Het wordt Idd steeds maar duurder en duurder
Het wordt Idd steeds maar duurder en duurder
- VDM
Luca schreef: 29 aug 2017, 23:09 2.3k..... das redelijk wat. Hij wordt steeds duurder
Als ik dit zo lees kan je het beter niet doen. Een M5 en zeker een E60 is gewoon duur. Niet alleen onderhoud, ook preventief zul je eea moeten doen. Daarnaast gaat benzine ook hard, banden en remmen kosten ook serieus geld etc etc.
Om je een idee te geven: ik heb het afgelopen jaar nieuwe lagers, vanos-leidingen, banden, koppeling, accu, pdc-sensor en een rammeltje laten doen. Totaal zo'n 6-7k denk ik. Daarnaast zo'n 5k aan benzine het afgelopen jaar. Zit je al op 12k en dan heb je de afschrijving en verzekering nog niet meegepakt. Afschrijving valt dan wel mee, maar een jaartje rijden heeft mij dus al 15k gekost. Kan allemaal wel en dat weet je van te voren, maar als je van dit soort bedragen schrikt moet je er misschien niet aan beginnen. Volgend jaar zal wet wat goedkoper uitvallen als ik door blijf rijden, maar goedkoop wordt het nooit.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
+1. Zelfde voor een Audi S6 met V10. De aanschafprijs is het goedkoopst. Ik ben er daarom vanaf gaan zien en rij nu een R6.
-
@ VDM, maar nog steeds iedere keer een big smile op je bakkes als er in stapt en rijdt 
Ik heb nu in 2.5 maand 5000 km fun kilometers gemaakt, afgezien van de benzine, de remmen voor vernieuwd, oliebeurtje gedaan,op 4 michelin banden gezet (stond op winterset) Eisenmann RACE gemonteerd en Eibach veren + spacers, 2 nieuwe bobines en 10 nieuwe bougies.
Gaat deze maand weer onder een kleedje voor de winterslaap en voor volgend seizoen preventief lagers doen en HDleiding vanos.
Heb je een gewoon een knappe FL met christelijke kmstand dan zou ik me niet 123 druk maken over afschrijving, verzekering is het geld ook niet echt.
Als je onderhoud buiten beschouwing laat en alleen al ziet wat de runningcosts zijn op het gebied van benzine dan ist dat heeeeel fors.
@ Luca ik heb die 2008 even opgezocht die in zweden staat, smaken verschillen maar heb niets met Silverstone kleur, daar rijden er nog 32523523 van in Nederland, ik zou mocht ik weer op zoek zijn naar zo een ,een wat exclusievere combo willen hebben.

Ik heb nu in 2.5 maand 5000 km fun kilometers gemaakt, afgezien van de benzine, de remmen voor vernieuwd, oliebeurtje gedaan,op 4 michelin banden gezet (stond op winterset) Eisenmann RACE gemonteerd en Eibach veren + spacers, 2 nieuwe bobines en 10 nieuwe bougies.
Gaat deze maand weer onder een kleedje voor de winterslaap en voor volgend seizoen preventief lagers doen en HDleiding vanos.
Heb je een gewoon een knappe FL met christelijke kmstand dan zou ik me niet 123 druk maken over afschrijving, verzekering is het geld ook niet echt.
Als je onderhoud buiten beschouwing laat en alleen al ziet wat de runningcosts zijn op het gebied van benzine dan ist dat heeeeel fors.
@ Luca ik heb die 2008 even opgezocht die in zweden staat, smaken verschillen maar heb niets met Silverstone kleur, daar rijden er nog 32523523 van in Nederland, ik zou mocht ik weer op zoek zijn naar zo een ,een wat exclusievere combo willen hebben.
-
Redelijk bekend verhaal.. Zat een aantal jaren terug te kijken naar een m3 e46. Weliswaar qua aanschaf een stuk goedkoper dan nu, maar met weinig werk toendertijd en geen zekerheid uiteindelijk toch niet doorgezet. Rijdt nu enkele jaren later een 330ci van de eerste eigenaar en ben enorm blij dat ik toen die keuze heb gemaakt.. Had me veel ellende gescheeld. Wil de komende tijd opzoek naar een e39 M5, als investering en als hobbyauto voor de mooie zomerdag. Paar jaar ouder, meer ingelezen, meer ervaring over auto's en de kosten daartoe.. ik wil het niet uit je hoofd praten maar is het geen goed idee het even te laten rusten, te genieten van bijvoorbeeld een 535 of een 540 wat ook enorm luxe en snel is en dat je qua kosten een stuk fijner uitkomt?
Ik ben een enorme autofanaat maar er zijn ook belangrijkere dingen.. Mocht je het dan over een aantal jaar helemaal goed voor elkaar hebben dan kan je je net dat extraatje veroorloven waardoor je wel die dikke uitvoering kan kopen ipv nu misschien wel een M5 maar met minder opties of onduidelijk onderhoud?
Bedoel dit zeker niet om af te kraken, probeer je alleen een andere kijk erop te geven;)
Ik ben een enorme autofanaat maar er zijn ook belangrijkere dingen.. Mocht je het dan over een aantal jaar helemaal goed voor elkaar hebben dan kan je je net dat extraatje veroorloven waardoor je wel die dikke uitvoering kan kopen ipv nu misschien wel een M5 maar met minder opties of onduidelijk onderhoud?
Bedoel dit zeker niet om af te kraken, probeer je alleen een andere kijk erop te geven;)
- Arthur
Ik denk dat het bij Luca wel kunnen is, maar niet willen. Het moet leuk blijven voor een auto erbij. Daarbij is hij gewend voor 2-3-4K elk jaar van auto te wisselen en dan doet een bodemloze put zeer natuurlijk.
- Luca
Heren, deze verhalen helpen niet 
Afschrijving doet heel even "pijn". Daarvoor rij je dan wel een hele nieuwe (mogelijke saaie) auto.
Maar 6 A 7000 aan reparaties...... Het zijn nog geeneens de kosten maar steeds weer dat bezoekje aan de garage.
De Zweedse is mooi, weinig km, dealeronderhouden maar wel aan de prijs. Dit icm de bpm en evt onderhoudskosten.
Hetzelfde verhaal was ook bij de 997.
Misschien is het wel helemaal niks voor mij?
Maar wat dan?

Afschrijving doet heel even "pijn". Daarvoor rij je dan wel een hele nieuwe (mogelijke saaie) auto.
Maar 6 A 7000 aan reparaties...... Het zijn nog geeneens de kosten maar steeds weer dat bezoekje aan de garage.
De Zweedse is mooi, weinig km, dealeronderhouden maar wel aan de prijs. Dit icm de bpm en evt onderhoudskosten.
Hetzelfde verhaal was ook bij de 997.
Misschien is het wel helemaal niks voor mij?
Maar wat dan?

- Tristan
Waarom niet een leuke E92 M3? Ik begin deze steeds meer te waarderen ondanks het stigma dat ze te zwaar zijn etc. De V8 is een parel van een blok (hetzelfde karakter als de V10), laatste N/A M3 en imho tijdloos design. En een mooie met lage km-stand zullen ook niet hard meer afschrijven. En iets vriendelijker qua onderhoud/verbruik etc.
-
Luca, het is wel hoe het hier wordt beschreven. VDM zegt het goed, als men zulke bedragen niet kan, of wil betalen moet je niet aan deze auto's beginnen. Een forumlid heeft een hele mooie E39 M5 te koop staan met het juiste preventieve onderhoud, is dat niks voor je? Aan de andere kant, als het een droom is en je kan het ophoesten zou ik het doen, heb drie van die V10's gehad (heb er nog steeds 1) en heb er nooit spijt van gehad. Misschien ook beter zelfs om te doen want anders blijft zoiets altijd aan je knagen.