Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Aha, op die manier.
Wel een valide punt zo. Ik zag de dashcam en verzekeringsdiscussie meer losstaand van elkaar.
Wel een valide punt zo. Ik zag de dashcam en verzekeringsdiscussie meer losstaand van elkaar.
- MarkS
- Mark W. Scholten
- Erminio
Loopt toch wel mooi zo'n GTR 

-
Onlinefrank de jonge
Idd! Heerlijk geluid ook
- JP
Vandaag leuk dagje Ring gaan kijken. Eerst tot 17u industriepool. Dat was retedruk met nieuwe M5's, 1-serie, veel BMW, Mercedes en Audi SUV's en verder nog 2 Chirons die wat rondjes draaiden. Daarna 2 uurtjes TF gezien. Just a casual day @ the Ring......
- Mark W. Scholten
Vandaag alweer terug in Nederland maar uiteraard weer genoten in Duitsland
Hier een filmpje van één van mijn rondjes:
Helaas soms wat last van fuelcuts dus hield soms beetje in.

Helaas soms wat last van fuelcuts dus hield soms beetje in.
-
Onlinefrank de jonge
Bazenbak is het ook. Mooi rondje 

- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Echt dik! Zag je afgelopen weekend paar keer voorbij komen, maar wat klinkt ie lekker. Gaaf dat je ook gewoon weer de baan op gaat na wat vorig jaar gebeurd is. 

-
- Auto: M3P, 130i
- Erminio
Mooi rondje, jammer dat het op het eind zo druk werd
Waarom ging je van je gas toen je het rechte stuk opkwam ?

- Mark W. Scholten
Was de fuelcut. Moest toen van het gas af omdat ik ook niet helemaal door had wat er aan de hand was.Erminio schreef: 29 aug 2017, 16:33 Mooi rondje, jammer dat het op het eind zo druk werd![]()
Zoiets houdt mij ook niet tegen, al heb ik er wel van geleerd en doe vooral in de bochten nog wel rustig aan. Ik weet dat de auto nog wel meer kan (vooral in de bochten) maar moet eerst nog helemaal weer het vertrouwen terug krijgenStefanW schreef: 29 aug 2017, 13:10 Echt dik! Zag je afgelopen weekend paar keer voorbij komen, maar wat klinkt ie lekker. Gaaf dat je ook gewoon weer de baan op gaat na wat vorig jaar gebeurd is.![]()

- StefanW
Ik was met mijn zwarte 130iZoiets houdt mij ook niet tegen, al heb ik er wel van geleerd en doe vooral in de bochten nog wel rustig aan. Ik weet dat de auto nog wel meer kan (vooral in de bochten) maar moet eerst nog helemaal weer het vertrouwen terug krijgenReed je zelf ook op de baan ? Kan me deze auto nog wel herinneren, of het moet een andere Nederlander zijn geweest
![]()

- Mark W. Scholten
Nu je het zegt. Zag oa je filmpje via YouTube langs komenIk was met mijn zwarte 130i![]()

- Macboy
Gaaf rondje Mark 

-
- Auto: E46 M3 cabrio, F31 335iX daily
De nurburgring blijft een geweldige baan en ik heb m dit jaar 1 keer gereden en helaas in de stromende regen maar was gelukkig de enige op de baan samen met een 800 pk monster op mn bumper. De reden hiervan ? Mooi verhaal....
Voor mn werk was ik bijna 2 weken in duitsland voor de 24h van de nurburgring. We waren vroeg dit jaar aangezien we een shake down zouden doen met de racewagen en een 800pk monster tijdens een prive event van prodrive op de ring. Het bleek om de record poging te gaan met de subaru impreza wrc. Helaas die dag kwam de regen met bakken uit de hemel (alleen die ene dag, over pech gesproken)dus werd die recordpoging geen succes (pasgeleden hebben ze dit goedgemaakt, proficiat prodrive) en de shakedown werd meer een sokedown.
Echter wouden ze ook nog ff een rijdende fotoshoot doen van het 800 pk monster dus werd ff snel de huurauto van fabriekcoureur Darren Turner geleend en de fotograaf van Frozenspeed ging in de kofferbak liggen en toen was er alleen nog iemand nodig die ff de volgauto met fotograaf zou rijden. Wat bleek, ik was van mijn aanwezige collegas degene met de meeste zelf gereden rondjes op de baan (de andere hadden passagierskilometers) zelf met een auto (205gti met peugeot gti club weekend) en talloze grandtourismo rondjes dus werden de sleutels naar mij toe gegooid met de mededeling " veel plezier en hou m heel"
. Afijn de fotograaf legde nog ff snel uit dat als hij vertelde links ik de op baan links moest houden en rechts rechts en race de racelijn. Kan je vertellen dat met een Focus ST station huurauto met fotograaf achterin de achterbak, kofferbak open, fotgraaf schreewend waar je je moest positioneren en een bak regen en dan ook nog een 800 pk monster op je bumper met bijbehorende geluiden én een bak water op de baan en uit de lucht best wel een uitdaging is maar wel FUCKING gaaf. Topsnelheden heb ik niet gehaald, geen idee hoe hard ik sommige bochten nam, allesbehalve de ideale lijn kunnen volgen maar heb me kosteljk vermaakt en een bijzondere ervaring rijker. Dat kan je wel zggen als je net laatste rechterbocht krijgt voor de zandvlakte en de fotograaf plots LINKS zegt en je net op de ideale lijn zit dus was het beetje glibberen en glijden vanaf de binnenbocht naar de buitenkant van die bocht
dat werd dus potje onderstuur maar de banden hebben alleen het asfalt gezien en niet het mooie groene gras ernaast

Gelukkig waren er toch ook nog toeschouwers met camera op de zandvlakte
[YouTube]https://youtu.be/p1gP0hbtSkk[/YouTube]
Heb een topdag gehad die dag ondanks de bak regen en bezoek aan nurburgring werd nog beter want tijdens de 24h waren we eerste in onze klasse geworden met de "standaard" Aston Martin Vantage GT8 en 21e overall tussen al het GT3 en GT4 geweld. Een resultaat wat makkelijker lijkt dan het is want zeker op de ring zit een ongelukje in een heel klein hoekje en de 24h zijn voor het personeel wat bij de auto betrokken is al snel een 36 uur op je hoede zijn en vooral geen domme dingen doen. Maar kan je vertellen als je auto over de finish komt en je in de hekken hangt dan voel je je verdomd trots dat je deel uit mag maken van een fantastische groep mensen die dezelfde passie hebben

Edwin
Voor mn werk was ik bijna 2 weken in duitsland voor de 24h van de nurburgring. We waren vroeg dit jaar aangezien we een shake down zouden doen met de racewagen en een 800pk monster tijdens een prive event van prodrive op de ring. Het bleek om de record poging te gaan met de subaru impreza wrc. Helaas die dag kwam de regen met bakken uit de hemel (alleen die ene dag, over pech gesproken)dus werd die recordpoging geen succes (pasgeleden hebben ze dit goedgemaakt, proficiat prodrive) en de shakedown werd meer een sokedown.
Echter wouden ze ook nog ff een rijdende fotoshoot doen van het 800 pk monster dus werd ff snel de huurauto van fabriekcoureur Darren Turner geleend en de fotograaf van Frozenspeed ging in de kofferbak liggen en toen was er alleen nog iemand nodig die ff de volgauto met fotograaf zou rijden. Wat bleek, ik was van mijn aanwezige collegas degene met de meeste zelf gereden rondjes op de baan (de andere hadden passagierskilometers) zelf met een auto (205gti met peugeot gti club weekend) en talloze grandtourismo rondjes dus werden de sleutels naar mij toe gegooid met de mededeling " veel plezier en hou m heel"

Gelukkig waren er toch ook nog toeschouwers met camera op de zandvlakte

[YouTube]https://youtu.be/p1gP0hbtSkk[/YouTube]
Heb een topdag gehad die dag ondanks de bak regen en bezoek aan nurburgring werd nog beter want tijdens de 24h waren we eerste in onze klasse geworden met de "standaard" Aston Martin Vantage GT8 en 21e overall tussen al het GT3 en GT4 geweld. Een resultaat wat makkelijker lijkt dan het is want zeker op de ring zit een ongelukje in een heel klein hoekje en de 24h zijn voor het personeel wat bij de auto betrokken is al snel een 36 uur op je hoede zijn en vooral geen domme dingen doen. Maar kan je vertellen als je auto over de finish komt en je in de hekken hangt dan voel je je verdomd trots dat je deel uit mag maken van een fantastische groep mensen die dezelfde passie hebben
Edwin
-
Onlinefrank de jonge
Gaaf!!!!!!!!!!!
-
Geweldig! Machtige ervaring! Thanks for sharing.
- WJ
Super! Die Vulcan is zo'n gaaf ding
- Mark W. Scholten
- StefanW
Gaaf verhaal en geweldige ervaring!
- Macboy
Geweldig verhaal zeg en deze quote says it all !!!
Kan je vertellen dat met een Focus ST station huurauto met fotograaf achterin de achterbak, kofferbak open, fotograaf schreeuwend waar je je moest positioneren en een bak regen en dan ook nog een 800 pk monster op je bumper met bijbehorende geluiden én een bak water op de baan en lucht best wel een uitdaging is maar wel FUCKING gaaf.
-
- Auto: E46 M3 cabrio, F31 335iX daily
Het vreemde was gewoon dat ondanks dat je alleen met de Vulcan op de baan was je toch in je spiegels blijft kijken voor ander verkeer en waar de vulcan was terwijl je weet dat ie erachter blijft
Die nerveuze V12 sound van de vulcan helpt dan natuurlijk ook niet echt met het vele wielspin wat de Vulcan had. Heb wel eerder eens een rijdende fotoshoot gedaan voor Spyker maar een "camera auto" besturen in de regen is wel ff iets anders. Kan ook niet anders dan respect hebben voor de bestuurders van deze autos die vaak snelle shoots moeten doen met passagiers en dure apperatuur en uitrusting die niet bepaald aerodynamisch is 

- Macboy
Vandaag even spontaan die kant op geweest. Waanzinnig weer wat je er allemaal ziet 
Foto's en filmpje van de Mini in mijn eigen topic:
viewtopic.php?f=3&t=33765&p=1212029#p1212029

Een gave BMW M2 van Versus Performance met 420pk en gestripte achterbank. Kwam hem toevallig tegen op de heenrit op de snelweg en snel filmpje gemaakt:

http://www.versus-performance.de/html/index.php
Maar het meest bijzondere was toch wel dit monster !!!

Geluid was echt waanzinnig. Komt op speakers totaal niet over. Krankzinnig !!!
Hier meer info over dit Bulgaars monster met een heel gave configurator:
http://www.sincars.co.uk
http://configure.sincars.co.uk
En een mooie niet bepaald gezonde maar wel heeeeerlijke afsluiter:

Foto's en filmpje van de Mini in mijn eigen topic:
viewtopic.php?f=3&t=33765&p=1212029#p1212029

Een gave BMW M2 van Versus Performance met 420pk en gestripte achterbank. Kwam hem toevallig tegen op de heenrit op de snelweg en snel filmpje gemaakt:

http://www.versus-performance.de/html/index.php
Maar het meest bijzondere was toch wel dit monster !!!

Geluid was echt waanzinnig. Komt op speakers totaal niet over. Krankzinnig !!!
Hier meer info over dit Bulgaars monster met een heel gave configurator:
http://www.sincars.co.uk
http://configure.sincars.co.uk
En een mooie niet bepaald gezonde maar wel heeeeerlijke afsluiter:

-
OnlineMartijn_bmw
Blijft echt waanzinnig gaaf daar hè!