BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
BMW E30 325i, volledig DNRT E30 spec. Geprepareerd door BMW-specialist MDM Motorsport
-Delphingrey
-4-deurs uitvoering
-Bouwjaar 1988
-Voorzien van rolkooi (schroefmodel)
-Interieur volledig gestript
-2 Cobra racekuipen
-1x Schroth 6-punts en 1 keer MOMO 4-punts gordels
-3.91 sperdifferentieel
-Race stuur Sparco (diep model)
-Koni onderstel incl. camberplates met negatief camber voor en achter en hoogteverstelling achter.
-Extra elektrische fan voor koeling tijdens driften (zelf aan en uit te schakelen)
-harde motorsteunen en aangepaste motor-, en versnellingsbakrubbers
-Custom made grotere radiateur
-Short shift schakeling
-DS3000 remblokken
-1 set honingraat en 1 set circuit wielen met Toyo Proxes banden R888 semi slicks
-Speciale remvloeistof met hoog kookpunt
-brandblusser
To do:
-Deze week bestickeren met sponsoren
-Lexan ramen
-plaat in oliecarter
-nieuwe drijfstanglagers (icm met de oliecarter)
-nieuwe set bussen versnellingspook hevel
-later eventueel Intrax
-extra kg's verwijderen
Foto's van 1e test op CPZ tijdens vrij rijden:
[img:800:531]http://img523.imageshack.us/img523/3891 ... zedpu7.jpg[/img]
[img:800:531]http://img165.imageshack.us/img165/1403 ... zedhq9.jpg[/img]
[img:800:531]http://img502.imageshack.us/img502/1633 ... zedum2.jpg[/img]
[img:800:531]http://img258.imageshack.us/img258/7840 ... zedcf6.jpg[/img]
Op 6 juli 1e E30 Cup race op Zolder.
-Delphingrey
-4-deurs uitvoering
-Bouwjaar 1988
-Voorzien van rolkooi (schroefmodel)
-Interieur volledig gestript
-2 Cobra racekuipen
-1x Schroth 6-punts en 1 keer MOMO 4-punts gordels
-3.91 sperdifferentieel
-Race stuur Sparco (diep model)
-Koni onderstel incl. camberplates met negatief camber voor en achter en hoogteverstelling achter.
-Extra elektrische fan voor koeling tijdens driften (zelf aan en uit te schakelen)
-harde motorsteunen en aangepaste motor-, en versnellingsbakrubbers
-Custom made grotere radiateur
-Short shift schakeling
-DS3000 remblokken
-1 set honingraat en 1 set circuit wielen met Toyo Proxes banden R888 semi slicks
-Speciale remvloeistof met hoog kookpunt
-brandblusser
To do:
-Deze week bestickeren met sponsoren
-Lexan ramen
-plaat in oliecarter
-nieuwe drijfstanglagers (icm met de oliecarter)
-nieuwe set bussen versnellingspook hevel
-later eventueel Intrax
-extra kg's verwijderen
Foto's van 1e test op CPZ tijdens vrij rijden:
[img:800:531]http://img523.imageshack.us/img523/3891 ... zedpu7.jpg[/img]
[img:800:531]http://img165.imageshack.us/img165/1403 ... zedhq9.jpg[/img]
[img:800:531]http://img502.imageshack.us/img502/1633 ... zedum2.jpg[/img]
[img:800:531]http://img258.imageshack.us/img258/7840 ... zedcf6.jpg[/img]
Op 6 juli 1e E30 Cup race op Zolder.
Laatst gewijzigd door Tristan op 14 apr 2014, 12:49, 25 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Test is goed bevallen. Auto is top qua onderstel en afstelling. Had alleen last van een hete motor omdat de radiateur te klein is. Daarom moest ik de kachel aanzetten, dus werd behoorlijk warm binnen en de motor wou niet verder dan 5000 rpm in 4. Daarom nog voor Zolder een grotere radiateur. Reed op CPZ een 2.10, maar kon nog wel wat sneller door het verkeer en de hitte problemen. Maar opzich een nette tijd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Welk interieur?Macboy schreef:heb je pics van interieur? stoelen en stuurtje en kooi bevestiging?

[img:640:473]http://img295.imageshack.us/img295/8052/pict1773am5.jpg[/img]
[img:640:473]http://img166.imageshack.us/img166/3144/pict1777yk6.jpg[/img]
[img:640:473]http://img522.imageshack.us/img522/1310/pict1781xe4.jpg[/img]
De bijrijdersstoel gaat er bij de races uit en op de bestuurderskant zit nu een Schroth 6-punts gordel (verplicht).
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Tristan,
je moet de dubbele fan voor je huidige radiateur weghalen ipv een grotere radiateur monteren. Dan blijf je namelijk met koelingsproblemen zitten. De dubbele fan ontneemt namelijk erg veel rijwind (dus koellucht) voor de radiator.
Been there done that
Mijn E30 had namelijk precies hetzelfde; erg veel koelingsproblemen. Toen op advies van Paul Vlasblom de dubbele fan gedemonteerd; had vervolgens 0,0 last van koelingsproblemen. Zelfs bij stilstand na flink wat harde circuit en/of driftkilometers!
Succes vrijdag! Zac altijd willen doen, helaas ontbrak de tijd bij mij
je moet de dubbele fan voor je huidige radiateur weghalen ipv een grotere radiateur monteren. Dan blijf je namelijk met koelingsproblemen zitten. De dubbele fan ontneemt namelijk erg veel rijwind (dus koellucht) voor de radiator.
Been there done that

Mijn E30 had namelijk precies hetzelfde; erg veel koelingsproblemen. Toen op advies van Paul Vlasblom de dubbele fan gedemonteerd; had vervolgens 0,0 last van koelingsproblemen. Zelfs bij stilstand na flink wat harde circuit en/of driftkilometers!
Succes vrijdag! Zac altijd willen doen, helaas ontbrak de tijd bij mij

- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Deze radiateur hebben ze bij meerdere E30 cup auto's geplaatst, en allemaal werken ze perfect. Dus neem aan dat het bij mij ook perfect gaat werken.Sjoerd schreef:Tristan,
je moet de dubbele fan voor je huidige radiateur weghalen ipv een grotere radiateur monteren. Dan blijf je namelijk met koelingsproblemen zitten. De dubbele fan ontneemt namelijk erg veel rijwind (dus koellucht) voor de radiator.
Been there done that![]()
Mijn E30 had namelijk precies hetzelfde; erg veel koelingsproblemen. Toen op advies van Paul Vlasblom de dubbele fan gedemonteerd; had vervolgens 0,0 last van koelingsproblemen. Zelfs bij stilstand na flink wat harde circuit en/of driftkilometers!
Succes vrijdag! Zac altijd willen doen, helaas ontbrak de tijd bij mij
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Gisteren is de auto bestickerd:
[img:320:240]http://img386.imageshack.us/img386/6474/afb032ql5.jpg[/img]
[img:320:240]http://img149.imageshack.us/img149/8788/afb033bw3.jpg[/img]
[img:320:240]http://img386.imageshack.us/img386/4787/afb034hj8.jpg[/img]
[img:320:240]http://img379.imageshack.us/img379/4280/afb035zm8.jpg[/img]
Staat erg goed vind ik zelf.
[img:320:240]http://img386.imageshack.us/img386/6474/afb032ql5.jpg[/img]
[img:320:240]http://img149.imageshack.us/img149/8788/afb033bw3.jpg[/img]
[img:320:240]http://img386.imageshack.us/img386/4787/afb034hj8.jpg[/img]
[img:320:240]http://img379.imageshack.us/img379/4280/afb035zm8.jpg[/img]
Staat erg goed vind ik zelf.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Enrico, Google [Bot], Mark, Martijn_bmw en 8 gasten