Begin jaren 90, was ik aardig Honda adept (CRX enzo) nou, Honda was niet goedkoop !! Nu is BMW ook niet goedkoop, maar veel deed het mekaar toentertijd ook weer niet.
Bij Porsche hebben ze vaste tarieven voor beurten, die vallen mij alleszins mee, geen reden om daarvoor de P car over te slaan
En toch trekt een nieuwe 3 me niet meer zo extreem. Tegenwoordig zijn alle auto's goed gemaakt.
Met een r6 wel uiteraard, maar dan is het helaas gelijk 'n 340i. Een golf rijdt dikke prima, liever een dikke golf dan een kale BMW. Een gti tegenover een 120i? Altijd de GTI.
ErikS schreef: 22 aug 2017, 19:43
En toch trekt een nieuwe 3 me niet meer zo extreem. Tegenwoordig zijn alle auto's goed gemaakt.
Met een r6 wel uiteraard, maar dan is het helaas gelijk 'n 340i. Een golf rijdt dikke prima, liever een dikke golf dan een kale BMW. Een gti tegenover een 120i? Altijd de GTI.
Herkenbaar, verschil wordt kleiner en kleiner, ik wil over een paar jaar een 4gc wel hebben maar vooral
Omdat ie heel mooi is, niet omdat hij beter is en rijdt dan een ander merk
Nog een reden waarom mensen snel voor bmw kiezen: men kijkt vaak niet verder dan de neus lang is. Onwetend van wat er allemaal voor leuks te krijgen is. Natuurlijk geldt dit lang niet voor iedereen, maar het gros weet gewoon niet beter.
witje schreef: 22 aug 2017, 17:43
Ok daar heb je een punt, nergens zo makkelijk onderdelen voor te bestellen als BMW.
Alhoewel soms de prijzen uiteen schieten. Een slang kost geen drol maar een remklauwhouder achterkant 120 Euro.
Klopt, gaat soms helemaal nergens over. Net weer 275.- uitgegeven voor een paar drankhouders en middenconsole houder voor aircopaneel en anders klein spul. Weegt nog geen 200 gram
Jussi schreef: 22 aug 2017, 12:03
Nu er een M340i in de maak is, hoop ik dat die ook in station komt. Want als ik een ding mis zijn het wel potente stations.
Jussi schreef: 22 aug 2017, 15:21
Een 340i met M-pakket is voor mij ook niet zo maar een M340i.
Jussi schreef: 22 aug 2017, 13:34
Potent als in geen M-versie. Mercedes en Audi hebben beide stations in hun sportgamma.
Jussi schreef: 22 aug 2017, 14:01
Ik bedoel dus wel net wat pittiger à la S/RS4 of AMG43/63.
Dit is wel een extreem omslachtige manier om te zeggen dat je een M3 touring zoekt
BamiesGTA schreef: 22 aug 2017, 21:18
Nog een reden waarom mensen snel voor bmw kiezen: men kijkt vaak niet verder dan de neus lang is. Onwetend van wat er allemaal voor leuks te krijgen is. Natuurlijk geldt dit lang niet voor iedereen, maar het gros weet gewoon niet beter.
Misschien dat dit geldt voor het gros van de mensen. Maar de ware auto liefhebber en mensen die hier op DF komen weten echt wel wat er verkrijgbaar is en kiezen dus bewust voor BMW.
Jussi schreef: 22 aug 2017, 12:03
Nu er een M340i in de maak is, hoop ik dat die ook in station komt. Want als ik een ding mis zijn het wel potente stations.
Jussi schreef: 22 aug 2017, 15:21
Een 340i met M-pakket is voor mij ook niet zo maar een M340i.
Jussi schreef: 22 aug 2017, 13:34
Potent als in geen M-versie. Mercedes en Audi hebben beide stations in hun sportgamma.
Jussi schreef: 22 aug 2017, 14:01
Ik bedoel dus wel net wat pittiger à la S/RS4 of AMG43/63.
Dit is wel een extreem omslachtige manier om te zeggen dat je een M3 touring zoekt
Met de beste wil krijg ik dit beest niet in een M140i.
Macboy schreef: 23 aug 2017, 00:57
Misschien dat dit geldt voor het gros van de mensen. Maar de ware auto liefhebber en mensen die hier op DF komen weten echt wel wat er verkrijgbaar is en kiezen dus bewust voor BMW.
Macboy schreef: 23 aug 2017, 00:57
Misschien dat dit geldt voor het gros van de mensen. Maar de ware auto liefhebber en mensen die hier op DF komen weten echt wel wat er verkrijgbaar is en kiezen dus bewust voor BMW.
Nee.
Gewoon een beetje switchen tussen allerlei merken. Maakt mij, bijna, niet uit wat voor logo erop staat of hoeveel cilinders en waar de aandrijving zit.
Macboy schreef: 23 aug 2017, 00:57
Misschien dat dit geldt voor het gros van de mensen. Maar de ware auto liefhebber en mensen die hier op DF komen weten echt wel wat er verkrijgbaar is en kiezen dus bewust voor BMW.
Nee.
Gewoon een beetje switchen tussen allerlei merken. Maakt mij, bijna, niet uit wat voor logo erop staat of hoeveel cilinders en waar de aandrijving zit.
Precies dit. Hier mijn lijstje:
MG ZR 160
Alfa Romeo 147 GTA
BMW e46 M3
Opel Corsa OPC
Renault Megane 3 RS
En nu een R56 JCW.
Waarvan de M3 het meest bijzonder was en de laatste 2 het best sturen. Hierna komt er wellicht weer heel wat anders. Een Jaguar XKR ofzo, of misschien weer een BMW... Een 135i coupe vind ik bijvoorbeeld een mooi ding met een zeer potent blok. Alleen ze zijn echt achterlijk duur tegenwoordig. RWD, FWD, AWD, maakt me allemaal niet zoveel uit. Als het totaalpakket maar klopt.
Macboy schreef: 23 aug 2017, 00:57
Misschien dat dit geldt voor het gros van de mensen. Maar de ware auto liefhebber en mensen die hier op DF komen weten echt wel wat er verkrijgbaar is en kiezen dus bewust voor BMW.
Nee.
Gewoon een beetje switchen tussen allerlei merken. Maakt mij, bijna, niet uit wat voor logo erop staat of hoeveel cilinders en waar de aandrijving zit.
+1, je ziet bij veel merkliefhebbers de bekende oogkleppen: eigen merk is zaligmakend , rest is niets, eventuele manco's en soms idiote kosten bij eigen merk worden met de mantel der liefde bedekt: hoort er nu eenmaal bij als je "exclusief" wilt zijn, all in the game...
Ik kijk naar rijplezier, bruikbaarheid voor mijn doel, betrouwbaarheid, value for money, liefst ook wat exclusiviteit, merkimago zegt mij erg weinig, komt op de laatste plaats.
Hoewel ik de laatste jaren ook meermalen voor de "premium" merken Porsche en MB gevallen ben (Audi/ BMW heb ik sowieso weinig mee...) , blijf ik toch in basis altijd liefhebber van Japans, heb ik nog altijd de meeste lol in verhouding tot minste kosten en problemen mee gehad..
Vroegâh keek ik alleen naar het fungehalte en maakten de kosten me niet zoveel uit....tot op zekere hoogte.
Tegenwoordig wordt er ook naar de kosten gekeken en ook een beetje naar het praktische(de Duitse Herder moet ook mee kunnen), maar wil toch ook zeker nog wel een beetje een auto waarin je wat fun kan beleven.
Heb verschillende merken gereden, waaronder ook 2 BMW 323i's en een BMW 2002, maar ook een Ford Escort RS200(1974) en een Capri 2300GT.
Leukste auto's daarvan waren de RS2000, de E21 323i, maar ook de Subaru Impreza met al z'n aanpassingen(anders is ie een stuk minder leuk) en de Clio RS Cup.
Ben nu een beetje aan het kijken naar een Fiesta ST, heb pas daarin gereden en lijkt qua sturen en handling volgens mij wel wat op de Clio RS Cup.
Kwam dit filmpje nog tegen waarin een wat oudere BMW E46 M3 werd vergeleken met een nieuwe Fiesta ST.
Toch wel leuk dat je in een Fiesta net zoveel of misschien nog wel meer lol kunt hebben dan in een M3 en ik denk dat Fiesta rijden wel iets goedkoper is dan M3 rijden.
Ik rijd binnenkort in een BMW M140i, maar heb de afgelopen jaren ook met grote tevredenheid in Renault Megane RS, Seat Leon Cupra en VW GTI/GTD gereden. Voor mij is zelfs een Hyundai een prima optie, als deze maar voldoet aan mijn eisen en wensen.
Marc Sierra schreef: 21 aug 2017, 10:53Het is wel grappig dat de Sierra Cosworth destijds een directe concurrent was van de BMW e30 M3. De e30 M3 heeft tegenwoordig een cult-status gekregen (veel zeggen dat het de beste M ooit is) terwijl de Cosworth nu vaak wordt gezien als dweil op de weg. Volgens reviews uit die tijd was de Cosworth zeker zo goed of misschien wel beter dan de M3..
Het zou me niets verbazen als het BMW onderstel langer strak bleef dan dat van de Ford. Of het verschil tussen fris en versleten kleiner. M'n oude BMW kocht ik in elk geval behoorlijk fris maar reed op den duur steeds lekkerder. Qua onderstel (+stoel) en qua versnellingsbak.
Ander punt: de M3 sluit misschien beter aan bij de huidige maatstaven omdat deze geen enorm turbogat heeft.
Qua formaat, uitstraling (bijv velgen), luxe, motorisering en exclusiviteit (individual) heeft BMW zo ontzettend veel keuze. En bij veel modellen is het te combineren met genoeg praktische eigenschappen voor dagelijks gebruik. En in de basis gemaakt voor rijplezier. Pak je een instap 1er, zit de motor al zover naar achteren dat het bijna een middenmotor is..
Hoe gaaf zou een S2000 coupé met een 240z achtige lijn geweest zijn.. of een super betrouwbare 300pk IS350.. het is er niet of we krijgen het niet.