Waze!
-
- Auto: M3P, 130i
Re: Waze!
Waze is top! In de begindagen direct in gebruik genomen en is inderdaad een aantal jaren geleden overgenomen door Google.
De User Community maakt de app. Allerlei informatie wordt daar bijgewerkt en onderhouden. Mijn ervaring is het het de meest complete gratis navigatie app is.
Tevens een voordeel is dat buiten flitsmeldingen allerlei andere informatie (pechgevallen, afgesloten wegen, stilstaande auto's, etc) worden gemeld. Dit gebeurd instant/real-time. Flitsmeister heeft inmiddels ook een aantal van deze features dus er is wat overlap in tussen Waze en FM.
In het buitenland gebruikte ik vaak Apple Maps ivm roamingkosten. Voordeel is dat als je de route eenmaal hebt geladen deze beschikbaar is zonder data verbinding. Scheelt hele hoop kosten. Hedendage niet meer van toepassing natuurlijk ivm gelijke roamingkosten in de EU.
De User Community maakt de app. Allerlei informatie wordt daar bijgewerkt en onderhouden. Mijn ervaring is het het de meest complete gratis navigatie app is.
Tevens een voordeel is dat buiten flitsmeldingen allerlei andere informatie (pechgevallen, afgesloten wegen, stilstaande auto's, etc) worden gemeld. Dit gebeurd instant/real-time. Flitsmeister heeft inmiddels ook een aantal van deze features dus er is wat overlap in tussen Waze en FM.
In het buitenland gebruikte ik vaak Apple Maps ivm roamingkosten. Voordeel is dat als je de route eenmaal hebt geladen deze beschikbaar is zonder data verbinding. Scheelt hele hoop kosten. Hedendage niet meer van toepassing natuurlijk ivm gelijke roamingkosten in de EU.
-
- tomgtr
Heb vorige maand nog Waze geprobeerd te gebruiken in D en werkte niet? Maar goed, navigatie in BMW is perfect, FM heb ik voor flitsmeldingen in NL Waze voor flits en file meldingen in buitenland.
Inderdaad waarschuwde Waze zelfs perfect op tijd wanneer je ivm file het best eraf kon om Gothard pas te nemen ipv tunnel alleen luisterde de chaufeur niet.
Inderdaad waarschuwde Waze zelfs perfect op tijd wanneer je ivm file het best eraf kon om Gothard pas te nemen ipv tunnel alleen luisterde de chaufeur niet.

- Riceaux
FM waarschuwt volgens mij in België en Duitsland alleen voor vaste flitsers.romo schreef: 22 aug 2017, 15:50 Sinds kort FM op elke rit, iPhone achter de oplader
Waze ken ik wel maar nooit gebruikt, FM kan nu ook in buitenland dacht ik.
@Tom: Vreemd, heb het vorige week nog gebruikt in Dld.
- Riceaux
romo schreef: 22 aug 2017, 16:54 ^ Nee;
https://www.flitsmeister.nl/dekking.html
Ook mobiel in Duitsland/Belgie

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
In een ver verleden eens gebruikt en nu maar opnieuw gedownload. Ik gebruik altijd de navi van de auto, Apple maps icm Apple CarPlay of Google maps en dat werkt prima.
Uiteraard altijd ondersteund door Flitsmeister
Uiteraard altijd ondersteund door Flitsmeister
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
FM is idd afhankelijk input gebruikers, het aantal gebruikers wordt weergegeven, dan kan je de betrouwbaarheid zelf inschatten.
Omdat FM aardig mooi Duits klinkt
, schat ik in, eenmaal goed in Duitsland uitgerold, dat het enorm populair zou kunnen worden. FWIW
Omdat FM aardig mooi Duits klinkt

- Riceaux
Het aantal gebruikers wordt toch alleen aangegeven op hoofdwegen? En dan ook alleen de mensen die op die weg rijden?
Volgens mij zijn er ook heel veel Duitsers die Waze gebruiken. Denk niet dat die snel over te halen zijn om naar FM over te stappen?
Volgens mij zijn er ook heel veel Duitsers die Waze gebruiken. Denk niet dat die snel over te halen zijn om naar FM over te stappen?
-
Vorige week in Duitsland dankzij Flitsmeister 3 boetes binnen 10 kilometer ontlopen. T.h.v. van de brug over de Rijn bij Düsseldorf en Düsseldorf Airport stonden twee vaste flitsers en een Transporter T5 in de berm (je mag daar maar 100 ofzo). Ook in de bebouwde kom wist hij flitspalen te staan (op één of andere manier zie ik ze in NL 9 van de 10 keer gelijk, maar zie ik ze in DLD áltijd over het hoofd).
- Auke M535i
Duitsers zijn goed in verstoppen!
- Robin Hartog
FM heeft mij in DLD ook goed geholpen idd. Probeer nu steeds meer Waze te gebruiken, maar Google Maps vind ik vooral qua usability en weergave nog een stukje beter. Maar wellicht moet ik nog wat meer wennen aan de interface van Waze.
-
Ik heb dat met Waze. Volg doorgaans hun gesproken aanwijzingen. Scherm kijk ik dan niet eens meer naar.
Naast Waze ook nog Sygic (waardeloos invoersysteem), Here Maps (best ok), Google Maps en dat ding van Apple zelf. In de huidige wagen zat al een Garmin 3490 ingebouwd, maar kom altijd weer terug bij Waze.
Voor het zoeken van onverharde wegen gebruik ik doorgaans Gaia.
Naast Waze ook nog Sygic (waardeloos invoersysteem), Here Maps (best ok), Google Maps en dat ding van Apple zelf. In de huidige wagen zat al een Garmin 3490 ingebouwd, maar kom altijd weer terug bij Waze.
Voor het zoeken van onverharde wegen gebruik ik doorgaans Gaia.
- Sjoerd
In Duitslad is 3g/4g bereik erg slecht; vandaar dat Waze en FM daar niet optimaal werken.
We hebben hier vorig jaar op Mallorca een nieuwe Touran gekocht. Ze verkopen daar alle nieuwe VW's met standaard scherm/radio en appke carplay voor €200. Waarvoor zou je nu nog >€2k voor een satnav uitgeven. Ook al moest je roamen haal je het er nooit uit. Het zou Apple sieren als ze het open stellen voor andere apps zodat Waze en FM ook kunnen worden 'geprojecteerd'.
BMW is slim; je 'wil' altijd een groot scherm. Eerlijk is eerlijk; BMW RTI vs Waze onloopt elkaar niet zo veel in de file.
We hebben hier vorig jaar op Mallorca een nieuwe Touran gekocht. Ze verkopen daar alle nieuwe VW's met standaard scherm/radio en appke carplay voor €200. Waarvoor zou je nu nog >€2k voor een satnav uitgeven. Ook al moest je roamen haal je het er nooit uit. Het zou Apple sieren als ze het open stellen voor andere apps zodat Waze en FM ook kunnen worden 'geprojecteerd'.
BMW is slim; je 'wil' altijd een groot scherm. Eerlijk is eerlijk; BMW RTI vs Waze onloopt elkaar niet zo veel in de file.