Waze!
- Riceaux
Waze!
Zijn er hier nog meer gebruikers van Waze? In Nederland heb ik meestal iets van 15-20 gebruikers om me heen. In Oost-Europese steden gaat dat al snel richting de 10000 gebruikers. Heeft me op vakantie al aardig wat reistijd bespaard. En waarschijnlijk boete's.
T.o.v de BMW navigatie op sommige trajecten zelfs 1,5 uur bespaard.

-
Re: Waze!
Ik gebruik eigenlijk nooit navigatie. Hooguit als ik erachter kom dat ik toch verkeerd gereden ben of om de laatste paar straten binnen de bebouwde kom te navigeren. Viel me op dat in NY en DC vrijwel elke Uber chauffeur Waze gebruikte.
- Riceaux
Navigatie app. Beetje user-based. Waarbij je flitsers, ongevallen en andere dingen kunt melden. Berekend op basis van de gebruikers hoe snel het verkeer doorstroomt. Je kunt vrienden toevoegen en die eventueel volgen, waardoor het ook een ideale app is als je met meerdere auto's rijdt. In NL staan zo goed als alle meldingen die in Flitsmeister staan er ook wel in.
@Zed: In Praag, Wenen, Boedapest en Boekarest bijvoorbeeld wordt het ook volop gebruikt door taxichauffeurs. Zelfs als ik geen navigatie aan heb staan draait de app toch vanwege de meldingen.
-
Waze zo goed als altijd aanstaan. Zelfs toen ik de BMW had. Systeem kan nog zo mooi zijn, maar als het niet up to date is heb ik er niets aan. Gaat me niet om de wegen zelf. Die ken ik wel, maar als ik geen alternatieve route krijg omdat er wegen niet in staan...
Zag vandaag Rico nog online staan.
Zag vandaag Rico nog online staan.

- ///Joost
Cool, merci. Ik ga dat zeker eens bekijken! Ik heb nu de TomTom app...jaren geleden aangeschaft, maar ze hebben nu besloten om te stoppen met updates.Riceaux schreef: 21 aug 2017, 23:11
Navigatie app. Beetje user-based. Waarbij je flitsers, ongevallen en andere dingen kunt melden. Berekend op basis van de gebruikers hoe snel het verkeer doorstroomt. Je kunt vrienden toevoegen en die eventueel volgen, waardoor het ook een ideale app is als je met meerdere auto's rijdt. In NL staan zo goed als alle meldingen die in Flitsmeister staan er ook wel in.

- Macboy
Nooit van Waze gehoord ook. Al in 2012 door Sperdy genoemd zie ik net.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
In de beginjaren met Waze gereden. Staat mij bij dat Google het gekocht heeft, en de gebruikers berichten overneemt in Maps. Niet de flitsers trouwens, maar daar heb ik FM automatisch voor aan staan.
Ik rijdt altijd met Maps, in de alternatieve route stand, om permanent op de hoogte te zijn van de vertragingen. Je ziet continu de meer of minder tijd via de alternatieve routes. Via de A27 of A2 nr t noorden? Via de A3 of de A61 Keulen-Heibronn?
Ik rijdt altijd met Maps, in de alternatieve route stand, om permanent op de hoogte te zijn van de vertragingen. Je ziet continu de meer of minder tijd via de alternatieve routes. Via de A27 of A2 nr t noorden? Via de A3 of de A61 Keulen-Heibronn?
- Martin van der Zwaard
Altijd Waze als ik navi nodig heb. Super goeie en makkelijke app.
- Hugo Bos
In de US werkt het heel goed, in Thailand wat minder. In Frankrijk geven die gekke Fransen bij elke flitspaal aan dat er politie staat. Heel irritant want die verdwijnt na een poosje terwijl een gemelde flitser blijft staan..944-20v schreef: 22 aug 2017, 00:46 Gebruik het al jaren, in NL maar bijv. ook in de U.S. en Thailand. Werkt perfect.
Ik gebruik het met bijna elke rit en voer ook veel meldingen in.
-
Ik gebruik Waze ook geregeld, maar dan veelal voor de meldingen en niet voor zo zeer sneller dan het verkeer te zijn. Ik merk dat mijn BMW navigatie exact dezelfde omleidingen aangeeft.
Wat wel lastig is, is dat het geluid niet werkt wanneer je ook muziek streamt van bijvoorbeeld Mixcloud of Spotify.
Wat wel lastig is, is dat het geluid niet werkt wanneer je ook muziek streamt van bijvoorbeeld Mixcloud of Spotify.
-
OnlineJoostSchouten
Ik gebruik alleen Google Maps, vind dat een top navigatiesysteem en is heel sterk in filedetectie/snellere routes (bijv. ook in Zwitserland/Gotthard vorige week).
Tegelijkertijd heb ik Flitsmeister aan staan.
Is Wave net zo goed als Google Maps en Flitsmeister tegelijk open? Of biedt het nog meer?
Tegelijkertijd heb ik Flitsmeister aan staan.
Is Wave net zo goed als Google Maps en Flitsmeister tegelijk open? Of biedt het nog meer?
- Riceaux
In Roemenië doen ze dat dus net andersom. Geven ze aan dat er een flitser staat als er politie staat. M'n vriendin geeft als bijrijder de hele tijd meldingen door. Heeft ze ook wat te doen in auto.Hugo Bos schreef: 22 aug 2017, 11:41In de US werkt het heel goed, in Thailand wat minder. In Frankrijk geven die gekke Fransen bij elke flitspaal aan dat er politie staat. Heel irritant want die verdwijnt na een poosje terwijl een gemelde flitser blijft staan..944-20v schreef: 22 aug 2017, 00:46 Gebruik het al jaren, in NL maar bijv. ook in de U.S. en Thailand. Werkt perfect.
Ik gebruik het met bijna elke rit en voer ook veel meldingen in.

@Joost: Ik vind van wel. Waze is in 2013 overgenomen door Google. Dus de kaarten zijn hetzelfde in de basis.
- Hugo Bos
Nee via aux jack.
Je kunt zelf allerlei alerts invoeren bv voertuig wat stil staat op de weg of vluchtstrook; gaten in de weg, troep of (dode) dieren op de weg, wegwerkzaamheden etc.JoostSchouten schreef: 22 aug 2017, 11:58
-
OnlineJoostSchouten
Dat kun je ook bij Flitsmeister