Klopt. John van BMWdriversforum doet dit. Ga dat combineren met bezoek aan BR Performance.Tristan schreef: 18 aug 2017, 16:43 Alle 6-cil automaten in de E9x kun je voorzien van een Alpina B3 flash (zoals ik in de 335i heb) waardoor de schakeltijden bijna 2x zo snel gaan. Bijna net zo goed als de nieuwe 8-traps ZF.
Martijn’s autodraadje >
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Leuke aanpassing die zonneschermen Martijn.
Heb nog gekeken naar die link van die 340i met die stoffen bekleding. Die stof/leder combinatie kost ook nog eens €737 dus het is inderdaad geen schraper editie. Misschien iemand die gewoon stof fijner vind zitten (lees: minder schuiven). Vreemd want kende zelf de stof/leder Breeze oyster/zwart helemaal niet. Maar dat zal nieuw zijn ? Was er vroeger vrijwel zeker niet. De lichte stof/leder combo die BMW in het gamma had was grijs leder maar dan enkel op de sportline uitvoering. Kan BMW daarin tot op de dag van vandaag ook niet begrijpen. Maar goed.
Heb nog gekeken naar die link van die 340i met die stoffen bekleding. Die stof/leder combinatie kost ook nog eens €737 dus het is inderdaad geen schraper editie. Misschien iemand die gewoon stof fijner vind zitten (lees: minder schuiven). Vreemd want kende zelf de stof/leder Breeze oyster/zwart helemaal niet. Maar dat zal nieuw zijn ? Was er vroeger vrijwel zeker niet. De lichte stof/leder combo die BMW in het gamma had was grijs leder maar dan enkel op de sportline uitvoering. Kan BMW daarin tot op de dag van vandaag ook niet begrijpen. Maar goed.
- JP
- Berichten: 34321
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
E90 325i uit Duitsland iets, je hield wel van wit toch....... handbak, ferricgrey M193 en géén open dakje.
Edition Sport is hetzelfde als wat ik had. Zwart leer met blauwe stiksels......(fapfapfap)


2011 - 93kkm - €17890
Mobile.de
Komt nog een €2k bpm bij, als ik het goed zie ; Autoweek bpm-calculator (waarom haal ik hem zelf niet ?goeie vraag!)
Edition Sport is hetzelfde als wat ik had. Zwart leer met blauwe stiksels......(fapfapfap)
2011 - 93kkm - €17890
Mobile.de
Komt nog een €2k bpm bij, als ik het goed zie ; Autoweek bpm-calculator (waarom haal ik hem zelf niet ?goeie vraag!)
-
- Berichten: 2993
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Staat een heel eind verderop, maar de prijs lijkt erg goed als je ziet wat ze voor vergelijkbare uitvoeringen vragen. 

- Godspeed
- Berichten: 2292
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Schitterende E90 hierboven zeg!
- Martijn_bmw
- Berichten: 28577
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Oh dat is idd wel een mooi ding zeg! Ik denk er soms wel over ja. Alleen ontbreekt het me de tijd om zon eind Duitsland ff in te rijden om te kijken enz.
Maar wellicht dat ik het een keer doe!
Had ook deze gezien:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-3 ... ?cldtidx=8
Maar wellicht dat ik het een keer doe!
Had ook deze gezien:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-3 ... ?cldtidx=8
- JP
- Berichten: 34321
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Minder ver weg in Gross Gerau een automaat met Performance-goodies;



2011 - 65000km - €18990
Mobile.de
2011 - 65000km - €18990
Mobile.de
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Uit interesse (sorry voor de off-topic): heeft dit (grote) gevolgen voor de "slijtage" van de versnellingsbak? Zo niet is dit wel echt een goede upgrade lijkt me! Zeker als het bij de ZF in de buurt komt.Mike R32 schreef: 18 aug 2017, 16:56Klopt. John van BMWdriversforum doet dit. Ga dat combineren met bezoek aan BR Performance.Tristan schreef: 18 aug 2017, 16:43 Alle 6-cil automaten in de E9x kun je voorzien van een Alpina B3 flash (zoals ik in de 335i heb) waardoor de schakeltijden bijna 2x zo snel gaan. Bijna net zo goed als de nieuwe 8-traps ZF.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Het is alleen software dus kan me niet voorstellen dat het extra slijtage optreedt. Alpina heeft heel veel tijd gestoken in de ontwikkeling van de software en hun kennende gaan ze niet over 1 nacht ijs qua testen.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Tristan heeft de software ook invloed op de sportstand? Weet dat er mensen probleemloos rondrijden met de Alpina software.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Ja, verschil tussen D en S is veel groter met de Alpina software. In D schakelt hij veel eerder op (zuiniger, rustiger) en in S zijn de schakelsnelheden een stuk sneller.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Die witte E90 is wel heel fraai zeg ! Martijn we knallen er samen wel even heen.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Bedankt voor je reactie. Bij wie heb je het laten doen?Tristan schreef: 21 aug 2017, 10:35 Ja, verschil tussen D en S is veel groter met de Alpina software. In D schakelt hij veel eerder op (zuiniger, rustiger) en in S zijn de schakelsnelheden een stuk sneller.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
John via BMWdriversforum
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Daar ben ik geweest voor het coderen ed. John kan ik combineren met een bezoek aan BR Performance. Nogmaals bedankt, zal dit topic verder niet meer vervuilen.
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Helder. Goed om te onthouden!Tristan schreef: 21 aug 2017, 09:46 Het is alleen software dus kan me niet voorstellen dat het extra slijtage optreedt. Alpina heeft heel veel tijd gestoken in de ontwikkeling van de software en hun kennende gaan ze niet over 1 nacht ijs qua testen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28577
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Niet erg hoor die "vervuiling" leuke zinvolle e90 info toch 
En icm een diesel wil ik wel een automaat kan die software er dan ook in?

En icm een diesel wil ik wel een automaat kan die software er dan ook in?
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Nee, is specifiek voor de B3 gemaakt (basis 335i). Maar wellicht is er ook software beschikbaar voor de D3 type.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Heerlijke kar zeg!JP schreef: 20 aug 2017, 17:47 E90 325i uit Duitsland iets, je hield wel van wit toch....... handbak, ferricgrey M193 en géén open dakje.
Edition Sport is hetzelfde als wat ik had. Zwart leer met blauwe stiksels......(fapfapfap)
2011 - 93kkm - €17890
Mobile.de
Komt nog een €2k bpm bij, als ik het goed zie ; Autoweek bpm-calculator (waarom haal ik hem zelf niet ?goeie vraag!)
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Tijdloos mooi een e90 LCI met M pakket.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Al niet meer beschikbaar.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28577
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Vanavond even samen met een bmw monteur aan de gang geweest aan het N43 blokje.
Met uitlezen kwam er een statische oliedruk fout naar boven en toen heb ik een tijdje met oliedruk grafiek gereden om dit te checken. Die bleef netjes tussen de 1.1-3.0bar maar zakte een hele enkele keer met koude start tot 0.8bar dat is duidelijk te weinig en geeft ook de foutmelding daarvoor in het geheugen.

Oliedruk regelventiel vervangen en nu met 45min naar huis rijden is de druk niet onder de 1,5bar geweest
bleef veel stabieler en netjes tussen de 1,5 en 2,5 bar.


Ook de distributieketting spanner vervangen, de Ketting staat nu weer 100% op tijd die was een beetje van timing af bleek doordat er teveel speling op zat met de oude spanner. Of dat nu aan de spanner of ook de olie druk regeling lag wisten we niet zeker maar alles lag er nu af dus was een kwestie van paar boutjes extra en die is ook weer vers. En is ook een gemodificeerd exemplaar sinds 1,5jaar

Daarna nog even de bougies gecheckt op lekkende verstuivers aangezien dit een bekend euvel is... die niet geconstateerd ze zijn ook allemaal van index 9, dat zijn de nieuwste en beste versies.


Bobines zijn ook al de gemodificeerde exemplaren bleek, altijd fijn om te weten.

Enige wat we nog tegen kwamen waren twee bougies die los zaten en de andere 2 die ook niet vast genoeg zaten. Bougie gaten en bobines zaten onder roetaanslag.
Dit compressie verlies samen met de iets mis staande timing zorgde voor (nog
) minder vermogen, hij loopt nu merkbaar fijner door de toeren vooral bovenin minder kortademig. Dus al met al een nuttig avondje 
Met uitlezen kwam er een statische oliedruk fout naar boven en toen heb ik een tijdje met oliedruk grafiek gereden om dit te checken. Die bleef netjes tussen de 1.1-3.0bar maar zakte een hele enkele keer met koude start tot 0.8bar dat is duidelijk te weinig en geeft ook de foutmelding daarvoor in het geheugen.

Oliedruk regelventiel vervangen en nu met 45min naar huis rijden is de druk niet onder de 1,5bar geweest



Ook de distributieketting spanner vervangen, de Ketting staat nu weer 100% op tijd die was een beetje van timing af bleek doordat er teveel speling op zat met de oude spanner. Of dat nu aan de spanner of ook de olie druk regeling lag wisten we niet zeker maar alles lag er nu af dus was een kwestie van paar boutjes extra en die is ook weer vers. En is ook een gemodificeerd exemplaar sinds 1,5jaar

Daarna nog even de bougies gecheckt op lekkende verstuivers aangezien dit een bekend euvel is... die niet geconstateerd ze zijn ook allemaal van index 9, dat zijn de nieuwste en beste versies.


Bobines zijn ook al de gemodificeerde exemplaren bleek, altijd fijn om te weten.

Enige wat we nog tegen kwamen waren twee bougies die los zaten en de andere 2 die ook niet vast genoeg zaten. Bougie gaten en bobines zaten onder roetaanslag.
Dit compressie verlies samen met de iets mis staande timing zorgde voor (nog


- Ferdi
- Berichten: 3091
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Deze had ik eventjes gemist...
Beetje verwacht, maar ook weer niet maar je hebt er wel een leuke inruiler voor terug.
Al gok ik dat die ook niet heel lang meer blijft
Verhaaltje is wel wat herkenbaar, met de S60 kreeg je bij 180 km/h nog een trap na in je rug en haalde ik ook wel wat dingen uit "omdat het kon". Even snel op de kickdown wat plaatsjes opschuiven of net als jij even stevig op het gas met invoegen en bij 200 de voet maar weer eens liften.
Nu wat dat betreft hetzelfde verschil, maar wel in 30.000 km geloof ik 2 kleine boetes gereden en dat was het wel
Zal je draadje maar weer eens wat beter volgen!

Beetje verwacht, maar ook weer niet maar je hebt er wel een leuke inruiler voor terug.
Al gok ik dat die ook niet heel lang meer blijft

Verhaaltje is wel wat herkenbaar, met de S60 kreeg je bij 180 km/h nog een trap na in je rug en haalde ik ook wel wat dingen uit "omdat het kon". Even snel op de kickdown wat plaatsjes opschuiven of net als jij even stevig op het gas met invoegen en bij 200 de voet maar weer eens liften.
Nu wat dat betreft hetzelfde verschil, maar wel in 30.000 km geloof ik 2 kleine boetes gereden en dat was het wel

Zal je draadje maar weer eens wat beter volgen!

- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Index 11 zijn de nieuwste en beste versies!
Vanaf index 9 is het lekken verholpen.
Vanaf index 9 is het lekken verholpen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28577
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E91 318i M-sport (vanaf P14)
Oké wist ik niet maar iig heb ik al wel de versies zonder lek probleem er in zitten
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten