Gran Turismo 5 info gelekt

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Gesloten
Roman

Gran Turismo 5 info gelekt

Bericht door Roman » 28 mei 2007, 15:59

Details and screens have been scanned from a European magazine and posted online giving away some new details on Sony's next Gran Turismo.

According to several posts, everybody seems to agree that the translated article revealed that...

* GT5 will include all cars and tracks from GT4
* There'll be downloadable carts and tracks post release
* Four different driving views
* Car damage
* All Ferrari models, even F1 cars
* New city tracks
* Online racing for 12 to 20 drivers
* Dynamic weather during races

Roman

Bericht door Roman » 28 mei 2007, 16:23

Als de gameplay hetzelfde is of hopenlijk nog beter als de GTHD Demo dan word het echt super.

Hoop dat ze de geluiden dit keer alleen wel in orde hebben. Forza 2 klinkt echt best lekker.

De Gran Turismo's tot nu toe klinken eigenlijk allemaal best shit.

mrbbs

Bericht door mrbbs » 28 mei 2007, 20:09

wanneer komt die uit ? Q1 2008?

Roman

Bericht door Roman » 29 mei 2007, 18:12

Ja, zou eerst oktober worden, maar volgens mij is dat nu begin 2008 geworden.

Als je ze de geluiden op orde hebben, en de gameplay net zo is als in de demo (of beter natuurlijk) dan is het veruit de beste driving game voor consoles.

Word zeker een lekkere. Hopenlijk word het tunen ook wat uitgebreider dit keer. Zou ook wel eens niet motorische dingen willen veranderen aan de auto's. Nieuwe kleuren ofzo, en zeker meer velgen en dergelijke.

Ben benieuwd.

Macboy

Bericht door Macboy » 03 jul 2007, 15:51

Hij komt binnenkort al he !!!

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 04 jul 2007, 11:32

Gran turismo is echt eeen RUK spel als je het met Forza 2 vergelijkt. ik kan me nog goed herinneren dat ik met een bmw M5 507pk geen donut kon draaien. Je hebt met elke auto understeer. en het geluid is slecht. Bij forza 2 klinkt een cayman S als een porsche en hoor je bij de SLR de compressors gieren. Daardoor is Forza 2 zo vet. GT5 moet met een veel beter product komen willen ze Forza overtreffen.

k33z

Bericht door k33z » 04 jul 2007, 12:05

Geluid in Forza is super, maar Forza is ook niet zaligmakend. Neem nu het remgevoel (eigenlijk het ontbreken daarvan) bij Forza2. Je kan nog niet eens 20% de remmen indrukken en ze blokkeren al, niet bepaald realistisch.

Forza is een superspel, maar GT zal denk ik Forza weer ruimschoots overtreffen.

Een console racer blijft toch altijd een flinke compromis tussen realisme, maar vooral een groot deel arcade. Forza is een leuke mix tussen een realisme en arcade, net als Gran Turismo. Beide zullen voor en nadelen hebben, maar ik verwacht toch wel veel van GT5.

Roman

Bericht door Roman » 04 jul 2007, 12:11

volvoc30 schreef:Gran turismo is echt eeen RUK spel als je het met Forza 2 vergelijkt. ik kan me nog goed herinneren dat ik met een bmw M5 507pk geen donut kon draaien. Je hebt met elke auto understeer. en het geluid is slecht. Bij forza 2 klinkt een cayman S als een porsche en hoor je bij de SLR de compressors gieren. Daardoor is Forza 2 zo vet. GT5 moet met een veel beter product komen willen ze Forza overtreffen.
GT5 gaat Forza voorbij let maar op. De GTHD demo die al tijdje uit is en op de oude engine nog draait is qua handeling Forza zelfs al voorbij.

GT5 word een klapper...

Het geluid was inderdaad altijd vrij kut, Forza is daar veel beter in. Hoewel ook daar bij sommige auto's de plank mis hebben geslagen maar over het algemeen hebben ze het goed voor elkaar.

Maar die GTHD demo stuurt zo geweldig (voor de oude engine) dat ik denk dat Forza wel in kan pakken als ze het goed gedaan hebben.

k33z

Bericht door k33z » 04 jul 2007, 12:12

Ik vind het stuurgevoel van GTHD niet beter (ik zeg ook niet slechter) dan Forza2.

Roman

Bericht door Roman » 04 jul 2007, 12:22

k33z schreef:Ik vind het stuurgevoel van GTHD niet beter (ik zeg ook niet slechter) dan Forza2.
Met een stuurtje ook niet?

Heb GTHD niet met stuur geprobeerd, Forza wel.

Ik vergelijk het met de controllers, vind met de controllers GTHD veel lekkerder sturen dan Forza. Hoewel de trigger op de Xbox controller wel beter is.

Ik denk echt dat GT5 er voorbij gaat. Gran Turismo was altijd de leider in dit segment, en ze zijn hier al een hele lang tijd mee bezig, langer als welke developer dan ook voor de PS3.

En als GTHD al zo netjes is op de oude engine met een paar tweaks denk ik echt dat GT5 een klapper word.

Vind je trouwens ook niet dat de replays op GTHD 10x beter zijn als Forza? Dat vind ik echt een groot minpunt van Forza, die replays. Je kan niet eens fatsoenlijk voor uit spoelen of niets. Echt heel dom gedaan. Je moet dit op een achterlijke manier doen.

Ook vind ik het dom dat je niet de Pk's kan zien maar KW's krijgt als je "metric" kiest. GT3 kon je dit al zelf kiezen hoe je alle info wou zien, waarom MOET je alles in KW te zien krijgen als je nm, en kg wil zien bij de rest van de specs. Ook weer zo'n domme actie.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 04 jul 2007, 12:52

Ben ik nou gek of heeft GT4 gewoon echt de mooiste graphics vergeleken met andere spellen ? GTR2, FORZA EN PGR3 ??

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 04 jul 2007, 13:38

Heren,

Onthoud wel dat de graphics die jullie zien getoontd worden op ee HD tv met 1080P. Voor velen onders ons ONBETAALBAAR. thuis hebben wij een HD tv en daar ziet forza 2 er echt 2x zo goed uit als op een 'ouderwetse' tv. Het stuurgevoel van forza vind ik super heerlijk de wagen in een drift houden en dankzij de trigger als gaspedaal kan je dat makkelijk compenseren. doe mij maar Forza 2 8)

Roman

Bericht door Roman » 04 jul 2007, 13:48

volvoc30 schreef:Heren,

Onthoud wel dat de graphics die jullie zien getoontd worden op ee HD tv met 1080P. Voor velen onders ons ONBETAALBAAR. thuis hebben wij een HD tv en daar ziet forza 2 er echt 2x zo goed uit als op een 'ouderwetse' tv. Het stuurgevoel van forza vind ik super heerlijk de wagen in een drift houden en dankzij de trigger als gaspedaal kan je dat makkelijk compenseren. doe mij maar Forza 2 8)
De graphics die ik zie thuis zijn ook in HD :wink:

Forza 2 vind ik geweldig daar niet van. Echt een geweldig spel. Maar GT5 zal er voorbij gaan. GT5 is al 2x langer in ontwikkeling dan Forza 2, en als je in de GTHD ziet hoe mooi alles eruit zien (mooier dan Forza 2) en hoe lekker dat al stuurt (alles op de oude PS2 engine nog steeds) dan word GT5 een echte klapper. En omdat Sony zelf er natuurlijk ook bij inzit hebben de here van Polyphony al wat langer met de PS3 kunnen spelen als de rest.

Dirt word een klapper, maar GT5 gaat inslaan als een bom. (Althans dat hoop/denk ik)

En het ondersteunen van de G25 met werkende koppeling etc is natuurlijk ook lekker. Forza 2 werkt alleen met dat Xbox stuur. Wat trouwens niet slecht is hoor, vind em best lekker. Maar de G25 is gewoon beter.

k33z

Bericht door k33z » 04 jul 2007, 14:00

Dirt wordt een klapper? Bedoel je hiermee CMR Dirt? Dat spel heb ik alweer een tijdje, maar slechts 1x opgestart. Wat een vreselijk slecht spel is dat zeg.

Ook ik denk dat GT5 echt dik over Forza2 heengaat.

G25 is natuurlijk veel beter dan het Xbox stuur, maar ik speel dit soort spellen eigenlijk altijd met controller. Wil ik echt simracen dan kruip ik wel achter mijn PC met VPP pedalen en G25 stuur.

Roman

Bericht door Roman » 04 jul 2007, 15:31

k33z schreef:Dirt wordt een klapper? Bedoel je hiermee CMR Dirt? Dat spel heb ik alweer een tijdje, maar slechts 1x opgestart. Wat een vreselijk slecht spel is dat zeg.

Ook ik denk dat GT5 echt dik over Forza2 heengaat.

G25 is natuurlijk veel beter dan het Xbox stuur, maar ik speel dit soort spellen eigenlijk altijd met controller. Wil ik echt simracen dan kruip ik wel achter mijn PC met VPP pedalen en G25 stuur.
Dirt heb je al een tijdje? Komt september/oktober uit op de Xbox/PS3

Vond de demo best goed op de Xbox en ook de PS, heb nog geen aanleiding gehad om het slecht te vinden. Wat vond je er niks aan dan? Op de PC gespeeld neem ik aan?

k33z

Bericht door k33z » 04 jul 2007, 15:42

Heb hem al een tijdje op de Xbox360. Heb hem gedownload, dus had hem eerder dan in de winkel. Inmiddels is het spel ook alweer wat weekjes in de winkel te krijgen voor de Xbox 360.

Het speelt gewoon vreselijk slecht. Echt een arcade racer geworden, wat opzich geen kwaad kan mits goed gedaan, maar op het gebied van speelbaarheid slaat Dirt mijns inziens de plank compleet mis. Het geeft gewoon totaal niet het gevoel dat je met een auto aan het rijden bent.

Grafisch mooi, maar teveel special effects. Verder vind ik de framerate beneden peil op de 360.

Lekker laten liggen dus dit spel, echt VER beneden peil.

Roman

Bericht door Roman » 04 jul 2007, 15:52

k33z schreef:Heb hem al een tijdje op de Xbox360. Heb hem gedownload, dus had hem eerder dan in de winkel. Inmiddels is het spel ook alweer wat weekjes in de winkel te krijgen voor de Xbox 360.

Het speelt gewoon vreselijk slecht. Echt een arcade racer geworden, wat opzich geen kwaad kan mits goed gedaan, maar op het gebied van speelbaarheid slaat Dirt mijns inziens de plank compleet mis. Het geeft gewoon totaal niet het gevoel dat je met een auto aan het rijden bent.

Grafisch mooi, maar teveel special effects. Verder vind ik de framerate beneden peil op de 360.

Lekker laten liggen dus dit spel, echt VER beneden peil.
Oh das kut. Wist niet dat ie al uit was. Voor de PS3 in ieder geval nog niet.

René

Bericht door René » 04 jul 2007, 20:02

GT5 Prologue komt op 21 november 2007.
CMR Dirt ergens in oktober dacht ik.

Vr.gr. René (die GTHD thuis ook op FullHD 1080P speelt :D )

René

Bericht door René » 12 jul 2007, 19:32

http://www.gametrailers.com/player/21662.html

HD trailer van GT5 Prologue. Ziet er erg goed uit.
Cockpit view en eindelijk eens goede motorgeluiden!! (althans daar lijkt het op)
Kan niet wachten tot november! :D

Roman

Bericht door Roman » 12 jul 2007, 20:18

René schreef:http://www.gametrailers.com/player/21662.html

HD trailer van GT5 Prologue. Ziet er erg goed uit.
Cockpit view en eindelijk eens goede motorgeluiden!! (althans daar lijkt het op)
Kan niet wachten tot november! :D
Kan ook niet wachten!

Trouwens, de trailers gezien van Call of Duty 4 en Resident Evil 5?

Call of Duty 4: Modern Warfare is zo'n beetje het meest ongeloofelijke wat ik gezien hebt. OOOOO wat kijk ik daar naar uit!

René

Bericht door René » 12 jul 2007, 21:09

Yep me2 :D
Ben alleen niet zo goed in shooters op een console, R6:Vegas gaat nog net :D

Roman

Bericht door Roman » 13 jul 2007, 10:24

René schreef:Yep me2 :D
Ben alleen niet zo goed in shooters op een console, R6:Vegas gaat nog net :D
Vind ik ook fantastisch R6. Wereldspel.

COD4 word ook een grote hit, heb de vorige spellen (nog in WW2) allemaal gespeeld en ook die waren geweldig.

Nergens in een ander shietspel zo de sfeer geproeft als daar. Er gebeurt constant rotzooi om je heen. In de vorige versies waren het bombardementen, tanks die ineens door de muur kwamen etc.

http://www.gametrailers.com/player/21256.html

Topfuel

Bericht door Topfuel » 16 jul 2007, 23:32

Even over de geluiden in Gran Turismo 4. Je moet alle al dan niet getunde auto's voorzien van de originele uitlaat, dan klinken ze ineens een stuk ''echter'' en kun je de auto's onderscheiden puur op geluid. M3 csl, M5, Amg enz klinken zoals ze horen te klinken.

René

Bericht door René » 17 jul 2007, 20:27

Geluiden blijven ruk ook al zet je er een andere uitlaat onder :(

Nieuwe trailer GT5:Prologue: http://www.gamersyde.com/stream_4125_en.html

mooi mooi!! :D

RVV

Bericht door RVV » 18 jul 2007, 00:09

Net echt :shock:

Gesloten