Driving-fun nog mogelijk op de openbare weg?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 28 jun 2007, 20:53

DF op de openbare weg?
Voor mij is dat er nog wel.
Heel groot nadeel is dat daar toch meestal wel een (te) hoge snelheid aan te pas komt.
En je bent dat roze ding zo kwijt hier.
Ik begin toch altijd ff te zweten als ik weer eens +30 of +50 geklokt heb...
Soms rijd ik de route even rustig terug om te kijken of ik niet zo'n "NSB-er" (sorry) heb gemist.
Dan is het natuurlijk al te laat, maar gewoon voor de gemoedsrust.

Speedy

Bericht door Speedy » 28 jun 2007, 21:35

Doe jezelf een lol en koop een go-kart :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=Q3761r15x2I

DF genoeg!!

Kasteel

Bericht door Kasteel » 28 jun 2007, 22:14

Dinomi schreef:
343pk is altijd king of the road, op de snelweg boven de 160 km/h tot pak em beet 260 km/h ben je heer en meester
En daarna word je ingehaald door een 3e rangs Mitsubishi. :mrgreen:

Ben zelf ook steeds meer aan het twijfelen over hoog vermogen en toch wat meer aan het kijken naar ander leuk (lees: lichter) speelgoed met iets minder vermogen.
Zag je al posten op Speedsterclub.nl ;).

Over het vermogen kan ik kort zijn, vermogen hebben een hoop auto's genoeg, als het maar op een mooie manier geleverd wordt; een Impreza met een gt35 zou bijvoorbeeld ook niks voor mij zijn, leuk om een keer op de snelweg te ervaren, maar praktisch gewoon nutteloos.
Toch denk ik dat met 99% van de auto's die hier in bezit zijn een bovengemiddeld hoog df gehalte behaald kan worden. Ook al worden ze soms beschouwd als boten ;).

harrypaardekooper
Auto: BMW E82 135i

Bericht door harrypaardekooper » 28 jun 2007, 22:22

Om nog even terug te komen op de pk-kwestie en de vraag of PK's de fun nu verhogen of niet..

Ik ben zelf van mening dat het vermogen er niet eens echt gek veel toe doet.
Met de E30 reeser die Hugo en ik hadden met slechts 130 pk was het DF gehalte geniaal te noemen!!

Grappige is nu ook dat ik met mijn koekblikje van de zaak, een C1, ook gewoon lol kan hebben. Het bakkie weegt totaal niets en ging afgelopen week een aantal auto's in de buitenbocht voorbij op een mooie doordraaier...

Voor mij is fun: het zo snel mogelijk door bochten jagen daar waar mogelijk en mensen doen verbazen over de mogelijke bochtensnelheden met in dit geval dan bijv een C1 ;)

HSR

Bericht door HSR » 28 jun 2007, 22:24

harrypaardekooper schreef:Om nog even terug te komen op de pk-kwestie en de vraag of PK's de fun nu verhogen of niet..

Ik ben zelf van mening dat het vermogen er niet eens echt gek veel toe doet.
Met de E30 reeser die Hugo en ik hadden met slechts 130 pk was het DF gehalte geniaal te noemen!!

Grappige is nu ook dat ik met mijn koekblikje van de zaak, een C1, ook gewoon lol kan hebben. Het bakkie weegt totaal niets en ging afgelopen week een aantal auto's in de buitenbocht voorbij op een mooie doordraaier...

Voor mij is fun: het zo snel mogelijk door bochten jagen daar waar mogelijk en mensen doen verbazen over de mogelijke bochtensnelheden met in dit geval dan bijv een C1 ;)

Ben ik het geheel mee eens. Vind het veel mooier om met de alfa een flyover met 120 te pakken dan even te toppen op de autobahn.

Het zou me dan werkelijk een rotzorg zijn dat een M3 sneller is. Ik ga toch strakker die bocht door.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 29 jun 2007, 06:50

Kasteel schreef:Zag je al posten op Speedsterclub.nl ;)
Niets is zeker, maar zo'n ding lijkt me heel leuk om te rijden. Basis is goed. 850kg, rwd en middenmotor. :D

Binnenkort even passen en proefrijden. :wink:

Alleen weet ik zeker dat ik heel moeilijk afstand zou kunnen doen van de Evo. Dat blijft toch een onovertroffen icoon in zijn klasse. Dus dilemma....

Rebel

Bericht door Rebel » 29 jun 2007, 18:15

Voor mij begint de driving fun zodra ik de sleutel omdraai, ondanks alle beperkingen in Nederland geniet ik iedere dag van het autorijden.

Valt me op dat BMW rijders over het algemeen meer problemen hebben met de strengere regels dan de overige merken...

harrypaardekooper
Auto: BMW E82 135i

Bericht door harrypaardekooper » 04 jul 2007, 13:39

Afgelopen zaterdagavond met de Maser en als bijrijder Hugo nog gereden op het voor die auto scherpst van de snede..

De wegligging van de Maser is helemaal zo goed niet, eerder slecht te noemen, toen we op de grens reden van wat dat inmiddels 16 jaar oude beestje begonnen de bandjes toch aardig te gieren bij een gangetje van 120.. Dit op de lange verbindingsdoordraaier van de A9 naar de A2,
een mooie naar binnenvallende en benedenlopende linksafbocht..

Hugo en ik hadden toch echt het gevoel dat we minimaal 150/160 gingen,
dit was toch echt wel DF te noemen, en daar is dus helemaal niet zo gek veel vermogen voor nodig, enkel een mooie bocht en genoeg snelheid.

HSR

Bericht door HSR » 04 jul 2007, 13:41

harrypaardekooper schreef:Afgelopen zaterdagavond met de Maser en als bijrijder Hugo nog gereden op het voor die auto scherpst van de snede..

De wegligging van de Maser is helemaal zo goed niet, eerder slecht te noemen, toen we op de grens reden van wat dat inmiddels 16 jaar oude beestje begonnen de bandjes toch aardig te gieren bij een gangetje van 120.. Dit op de lange verbindingsdoordraaier van de A9 naar de A2,
een mooie naar binnenvallende en benedenlopende linksafbocht..

Hugo en ik hadden toch echt het gevoel dat we minimaal 150/160 gingen,
dit was toch echt wel DF te noemen, en daar is dus helemaal niet zo gek veel vermogen voor nodig, enkel een mooie bocht en genoeg snelheid.

:D Ik had echt het gevoel 160 te gaan. kijk je naar de teller, staat er 120 op :D Geweldig ding die Maser. Er klopt zo weinig aan die wagen dat het des te leuker is er mee te rijden.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jul 2007, 14:02

Rebel schreef:Voor mij begint de driving fun zodra ik de sleutel omdraai, ondanks alle beperkingen in Nederland geniet ik iedere dag van het autorijden.

Valt me op dat BMW rijders over het algemeen meer problemen hebben met de strengere regels dan de overige merken...
ja maar die zijn ook van de generatie "freude am fahren"? en tja das in NL en ook elders steeds moeilijker...

herrinner me nog de echte freude am fahren de eerste 10 jaar ofzo van m'n rijbewijs heerlijk relaxed maar toen heel gewoon...maarja das al eeuwen terug zo lijkt het..

Dexter

Bericht door Dexter » 05 jul 2007, 09:31

Rebel schreef: Valt me op dat BMW rijders over het algemeen meer problemen hebben met de strengere regels dan de overige merken...
Dat gaat voor mij niet op......ik heb die problemen altijd al gehad, ongeacht in welk merk of type auto dat ik reed! :twisted: :D

Plaats reactie