BMW M2
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: BMW M2
Van de LCI M2 ben ik 't meest gecharmeerd van de digi dash.
Blijkbaar kan dat nu ook(prijzen bekend vanaf september) bij F & F retrofit in Duitsland.
Een LCI 120d heeft een analoge wijzer dash toch?
Deze heeft de LCI M2 digidash:
http://f87.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1410627
heb ook geen idee van inbouwtijd en hoe en wat foutmeldingen, km standen?
Zal wel>€ 1000,00 kosten gaan.
Blijkbaar kan dat nu ook(prijzen bekend vanaf september) bij F & F retrofit in Duitsland.
Een LCI 120d heeft een analoge wijzer dash toch?
Deze heeft de LCI M2 digidash:
http://f87.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1410627
heb ook geen idee van inbouwtijd en hoe en wat foutmeldingen, km standen?
Zal wel>€ 1000,00 kosten gaan.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^ GEEN DigiDash !!
Back Light, je kan de tellernaalden ook zien als het ding uit staat.
Back Light, je kan de tellernaalden ook zien als het ding uit staat.
-
OK, nouja semidigi dan.
-
Tijd voor wat leuks:
- Macboy
Digidash prima. Olietemp meter ? Opvallend is vooral de actieradius van 625km in een M2.... das knap
- Daan
Zit eraan te denken om de M135i in te ruilen op een M2. Mijn vriendin gaat een grotere auto rijden, dus heb zelf niet persé meer een vijfdeurs auto nodig. Daarnaast kan de M2 natuurlijk makkelijk twee Kids achterin vervoeren als het moet.
Eén en ander wordt er echter niet makkelijker op. Zit met de volgende overwegingen/dilemma's:
1. Jong gebruikt exemplaar kopen. Voordelen, kop is eraf en gelijk rijden. Nadelen, hoe heeft de vorige eigenaar ermee gereden en er is inmiddels een LCI versie.
2. Nieuw kopen. Voordelen, LCI model en eigen kleurkeuze (zou het liefst Mineral Grey willen, terwijl bijna alle occasions LBB zijn). Nadelen, wederom gestegen nieuwprijs en onduidelijkheid omtrent mogelijke motor update in 2018.
Met name de onduidelijkheid over wat BMW met de motor gaat doen volgend jaar zit mij een beetje dwars. Ik ben niet geïnteresseerd in een eventuele CS versie. Zoiets gaat onherroepelijk door de €100k
schieten en ik zit niet op een meer hardcore versie van de M2 te wachten. Al zoekende op het internet kom je gewoon teveel geruchten tegen dat er gekozen gaat worden tussen een gedowntunede S55 of een higher power versie van de B58. Als ik mij niet vergis is de M2 momenteel het enige BMW model waar nog een N55 in zit (zei het met wat aanpassingen). Dus los van een vermogens jump, zou BMW alleen al voor de schaalvergroting kunnen gaan kiezen voor een breder toegepaste motor. Zou natuurlijk balen zijn om net nadat je een nieuwe M2 in ontvangst heb genomen, te horen krijgt dat er een significante technische update aankomt.
Als ik voor nieuw zou gaan zou je kunnen zeggen, wacht nog een half jaartje ofzo en kijk wat er aangekondigd gaat worden. Aan de andere kant is de nieuwprijs van de M2 binnen één jaar al met €8k gestegen, mede vanwege toegenomen uitstoot tax. Ik had vernomen dat er op korte termijn nog meer van dit soort ellende gaat komen vanuit Den Haag. Dat zou deze kar niet meer interessant kunnen maken voor mij. T'is allemaal koffie dik kijken natuurlijk. Maar baal aan de andere kant wel van al deze variabelen. Of ben ik gewoon te moeilijk bezig?
Alle feedback is welkom!
Daan...
Eén en ander wordt er echter niet makkelijker op. Zit met de volgende overwegingen/dilemma's:
1. Jong gebruikt exemplaar kopen. Voordelen, kop is eraf en gelijk rijden. Nadelen, hoe heeft de vorige eigenaar ermee gereden en er is inmiddels een LCI versie.
2. Nieuw kopen. Voordelen, LCI model en eigen kleurkeuze (zou het liefst Mineral Grey willen, terwijl bijna alle occasions LBB zijn). Nadelen, wederom gestegen nieuwprijs en onduidelijkheid omtrent mogelijke motor update in 2018.
Met name de onduidelijkheid over wat BMW met de motor gaat doen volgend jaar zit mij een beetje dwars. Ik ben niet geïnteresseerd in een eventuele CS versie. Zoiets gaat onherroepelijk door de €100k
schieten en ik zit niet op een meer hardcore versie van de M2 te wachten. Al zoekende op het internet kom je gewoon teveel geruchten tegen dat er gekozen gaat worden tussen een gedowntunede S55 of een higher power versie van de B58. Als ik mij niet vergis is de M2 momenteel het enige BMW model waar nog een N55 in zit (zei het met wat aanpassingen). Dus los van een vermogens jump, zou BMW alleen al voor de schaalvergroting kunnen gaan kiezen voor een breder toegepaste motor. Zou natuurlijk balen zijn om net nadat je een nieuwe M2 in ontvangst heb genomen, te horen krijgt dat er een significante technische update aankomt.
Als ik voor nieuw zou gaan zou je kunnen zeggen, wacht nog een half jaartje ofzo en kijk wat er aangekondigd gaat worden. Aan de andere kant is de nieuwprijs van de M2 binnen één jaar al met €8k gestegen, mede vanwege toegenomen uitstoot tax. Ik had vernomen dat er op korte termijn nog meer van dit soort ellende gaat komen vanuit Den Haag. Dat zou deze kar niet meer interessant kunnen maken voor mij. T'is allemaal koffie dik kijken natuurlijk. Maar baal aan de andere kant wel van al deze variabelen. Of ben ik gewoon te moeilijk bezig?

Alle feedback is welkom!
Daan...
- Sander-E46
Nu inruilen op een m2.. kan je altijd nog ruilen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dan voor een jong gebruikte gaan. Heb je die variabelen niet, en weet je wat je koopt.
- Daan
Is waar.
Reëel gezien zijn de LCI verbeteringen ook niet echt shocking. Ik vind alleen de nieuwe cockpit wat mooier. Komt ook omdat ik al twee jaar in de M135i rij, en dus weer vrijwel hetzelfde uitzicht zou krijgen in een pre LCI M2. Maar of zoiets 10k-15k extra waard is voor mij..... ik denk het niet.
Er worden hier en daar in NL ook wat 2017 (demo) auto's aangeboden met hele lage km standen en leuke kortingen. Deze zijn echter vooral zwart. Niet echt mijn favoriete kleur. Blauw is super in real life, maar mij iets te opvallend in het dagelijkse verkeer en op de parking.
Daan...
Reëel gezien zijn de LCI verbeteringen ook niet echt shocking. Ik vind alleen de nieuwe cockpit wat mooier. Komt ook omdat ik al twee jaar in de M135i rij, en dus weer vrijwel hetzelfde uitzicht zou krijgen in een pre LCI M2. Maar of zoiets 10k-15k extra waard is voor mij..... ik denk het niet.
Er worden hier en daar in NL ook wat 2017 (demo) auto's aangeboden met hele lage km standen en leuke kortingen. Deze zijn echter vooral zwart. Niet echt mijn favoriete kleur. Blauw is super in real life, maar mij iets te opvallend in het dagelijkse verkeer en op de parking.
Daan...
-
OnlineWill F.
2016 model halen, ik zie nu eindelijk wat prijsdruk ontstaan bij de oosterburen er staan er best wat te koop. Auto's van BMW medewerkers staan ook op bmw.de en zijn vaak het gunstigst mits je geen btw aftrek nodig hebt. Wel opletten dat ie dan minimaal 6000km gelopen heeft. Wellicht dat je dealer ook gunstig een jahreswagen hiernaartoe kan halen. Wat versta je onder leuke korting?
- WJ
Import een optie? Staan er genoeg met heel weinig km's en in Mineral Grey.
edit; Wat Will al zei.
edit; Wat Will al zei.

- Arthur
Auke?

-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
- Macboy
Met die onzin die je nu uitkraamt kan je beter nooit een nieuwe auto kopen want er komt altijd wel een keer een verandering aan. Gewoon doen natuurlijk ! De huidige LCI veranderingen waren al minimaal. Waarom zou dit bij de komst van een CS opeens anders zijn ? BMW is toch ook niet gek naar zijn klanten toe.
Jahreswagen Duitsland is dan een perfecte oplossing !
Jahreswagen Duitsland is dan een perfecte oplossing !
-
Ik kom er achter dat zwart de 'minste' kleur is voor 'n M2. Had 'm nog als runner up na blauw.
Maar veel beter wit en MG dan.
Maar veel beter wit en MG dan.
- Daan
Dank je IljaMet die onzin die je nu uitkraamt kan je beter nooit een nieuwe auto kopen want er komt altijd wel een keer een verandering aan.

Jahreswagen idee is interessant. Zit alleen wel met inruil natuurlijk. Voel niets voor particuliere verkoop van mijn huidige auto in deze prijsklasse.
@Robin, tja zwart is zeker de minst flitsende kleur. Dempt de lijnen van het ontwerp ook behoorlijk. Aan de andere kant is het wel lekker stealth. Ben alleen bang voor het schoon houden van zwart. Daarom nooit eerder voor deze kleur gekozen.
Daan...
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Ook nieuwste navi met touchscreen zit in LCI. Zou overigens geen reden voor mij zijn om een nieuwe te kopen, maar voor de volledigheid mss wel goed om te vermelden 

- Daan
Klopt! Heb zo'n beetje alle LCI 'verbeteringen' op een rijtje vanwege mijn bovenmatige interesse zullen we maar zeggen 
IDrive 6 is mooi, maar dat touch gedeelte vind ik persoonlijk overbodig.
Lees op andere fora ook regelmatig dat de tellers van het pre-LCI model matig afleesbaar zijn met alleen de dag rij verlichting aan (zonder teller backlight dus). Was mij nog niet opgevallen en heb geen van de DF M2 rijders er hier over horen klagen. Non issue?
Daan...

IDrive 6 is mooi, maar dat touch gedeelte vind ik persoonlijk overbodig.
Lees op andere fora ook regelmatig dat de tellers van het pre-LCI model matig afleesbaar zijn met alleen de dag rij verlichting aan (zonder teller backlight dus). Was mij nog niet opgevallen en heb geen van de DF M2 rijders er hier over horen klagen. Non issue?
Daan...
-
Dat dashboard is imho het enige leuke(half digi) van de LCI, maar kan er wel mee leven wat ik nu heb:)
EDIT: Matige zichtbaarheid dash werd véél over geschreven. Ben eraan gewend/nooit echt druk over gemaakt, let er niet meer op, valt erg mee:)
Ja er rijden altijd prototypes rond met B58/S55(?) motoren, hou je toch. Als 't aan mij ligt wil ik (maart '18 start of productien) wel 'n CS, maar dat hangt ervan af:$$$
Normale M2 kun je ook 'n paar dingen aan doen om >400pk te krijgen, is niet moeilijk, weet jij ook Daan.
EDIT: Matige zichtbaarheid dash werd véél over geschreven. Ben eraan gewend/nooit echt druk over gemaakt, let er niet meer op, valt erg mee:)
Ja er rijden altijd prototypes rond met B58/S55(?) motoren, hou je toch. Als 't aan mij ligt wil ik (maart '18 start of productien) wel 'n CS, maar dat hangt ervan af:$$$
Normale M2 kun je ook 'n paar dingen aan doen om >400pk te krijgen, is niet moeilijk, weet jij ook Daan.
- Daan

- Tristan
M2 koop je om de beleving en rijden. Dan zijn zaken als navi en dashboard etc. van ondergeschikt belang lijkt me. Snap je wel weer m.b.t. motorisering echter is de N55 geen stakker en met een simpele remap over 400pk te brengen. Ik zou idd een jong gebruikte (Jahreswagen) pakken.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Make me an offer I can`t refuse.................
Dan heb je een NL versie, HB, 20K km.............
Laat maar weten
Dan heb je een NL versie, HB, 20K km.............
Laat maar weten
-
Ga je een GT3 halen Romo:)
-
Zijn de rammeltjes er (al) uit Romo:)
- Arthur
En de/een/je dealer kan ook een Jahreswagen uit D halen en dan gewoon je eigen auto inruilen. We zijn het Auke M535i tijdperk al ruimschoots voorbij
Dealers, willekeurig welk merk, doen dit al jaren. Daarom is inruil van een import ook al geen punt meer. Het grootste prijsvoordeel loop je mss mis maar je hoeft je eigen auto ook niet voor handelsprijs weg te doen. Dat verwerkt de dealer wel in je inruil