Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Mark W. Scholten
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Het weerhoudt mij niet om daar te rijden maar ben me wel bewust wat er kan gebeuren. Ben benieuwd wat er met de veroorzaker gaat gebeuren.
- Jan-Willem
Je hebt het zelf in de hand, maar met deze drukke dagen hoef ik de ring niet op.Wout309t schreef: 14 aug 2017, 09:01 Hoe vaker ik in dit topic lees, hoe meer ik overtuigd ben dat ik daar niet ga rijden....![]()
![]()
Zelfs als je zelf weet wat je doet zijn er nog heel veel anderen die zo gek als een deur zijn en jou gewoon meenemen als je pech hebt.
Kijken lijkt me nog weleens leuk trouwens.
Ik ben op een normale dinsdag gegaan, 2e rondje kwam ik 5 auto's tegen op de hele baan.
Dan kan je gewoon lekker rijden, zonder constand te letten op idioten.
Al is olie op de baan altijd gevaarlijk, of het nu rustig of druk is.
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Je kunt het risico aardig beperken. Maar het blijft toch linke soep.
Voor de echte thrillseekers is dat de lol waarschijnlijk..
Voor de echte thrillseekers is dat de lol waarschijnlijk..

- Peter Tunissen
Welke DF'er rijdt er ook alweer met een zilver-zwarte E36 M3 op de Ring?
Is een snelle rijder, maar dat is één van de auto's die de brandweer open had moeten knippen zag ik...
We hebben laatst nog even kort gepraat bij de Aral in Adenau: beterschap!!!
Is een snelle rijder, maar dat is één van de auto's die de brandweer open had moeten knippen zag ik...

We hebben laatst nog even kort gepraat bij de Aral in Adenau: beterschap!!!
- MartijnGizmo
Ik hoorde dat de auto net verkocht was, nieuwe eigenaar was ermee onderweg op de Ring.
- Luco
Dan heeft die er niet lang van kunnen genieten. Het blijft een gevaarlijke baan.
-
OnlineHielke
Niet best.
Waanzin dat de GmbH op de echt snelle en blinde passages nog steeds niet met camera's en waarschuwingslichten werkt. Op het schandalige af in deze tijden.
Het blijft een superbaan maar in de weekenden is het een domein voor ramptoeristen. Niet voor rijders.
Waanzin dat de GmbH op de echt snelle en blinde passages nog steeds niet met camera's en waarschuwingslichten werkt. Op het schandalige af in deze tijden.
Het blijft een superbaan maar in de weekenden is het een domein voor ramptoeristen. Niet voor rijders.
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Ze zijn gaan glijden door olie. Dat kan doordeweeks ook gebeuren. Zo'n ongeluk kun je niet voorkomen. In het filmpje van XthiloX zie je dat het echt net gebeurd is. Hij houdt de auto nog. Enige dat ik niet snap is dat mensen daar gaan stilstaan, rij even een stukje door, want je zet je leven op het spel.
- Luco
Ja die Z4 is later vol geraakt doordat die midden op de baan is blijven staan.
-
OnlineHielke
Het zijn inderdaad juist de mensen die bij het minste of geringste vol in de ankers gaan en nagenoeg tot stilstand komen die de triggers voor de grootste ongelukken vormen. Ik begrijp hun handelen ook niet. Het zou de laatste plaats op aarde moeten zijn om stilstaand gevonden te worden. Rij als je wilt helpen zo vlot mogelijk naar de binnenkant van de bocht, parkeer daar je auto en kijk wat je kunt doen.
Maar mensen zijn mensen, er zullen bij ieder ongeluk meerdere rijders te vinden zijn die hun absurde "midden op de baan" parkeer manoeuvres gaan uitvoeren. En daarom moeten ze ook zo snel mogelijk met die lampen komen.
De Bahnsicherung auto's kunnen er trouwens ook wat van. Paar weken terug een youtube filmpje gezien waarin de lieden van de Sicherung hun auto in het blinde gedeelte van de bocht (tweede bocht bij zandvlakte) midden op de baan neerzetten en doodleuk in de auto bleven zitten totdat een auto en motor door de schrik van die auto er vol afgingen. Je moet het hersenvolume van een microbe hebben om zo'n stunt uit te voeren. Zal kijken of ik dat filmpje nog kan vinden.
Maar mensen zijn mensen, er zullen bij ieder ongeluk meerdere rijders te vinden zijn die hun absurde "midden op de baan" parkeer manoeuvres gaan uitvoeren. En daarom moeten ze ook zo snel mogelijk met die lampen komen.
De Bahnsicherung auto's kunnen er trouwens ook wat van. Paar weken terug een youtube filmpje gezien waarin de lieden van de Sicherung hun auto in het blinde gedeelte van de bocht (tweede bocht bij zandvlakte) midden op de baan neerzetten en doodleuk in de auto bleven zitten totdat een auto en motor door de schrik van die auto er vol afgingen. Je moet het hersenvolume van een microbe hebben om zo'n stunt uit te voeren. Zal kijken of ik dat filmpje nog kan vinden.
- witje
Deze denk ik?
-
Ja, ongelooflijk dat die vent daar in zijn auto blijft zitten.
En dan ook nog vol de remzone in rennen met de gele vlag.... Idioot.
En dan ook nog vol de remzone in rennen met de gele vlag.... Idioot.
-
OnlineHielke
Dat is 'm Witje!
Die gasten zouden ze een verbod moeten geven om ooit weer binnen een straal van 100 km van De Ring te komen.
Die gasten zouden ze een verbod moeten geven om ooit weer binnen een straal van 100 km van De Ring te komen.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Luco en Hielke, de bestuurder van de Z4 zou zomaar eens geen enkele kans meer gehad kunnen hebben om daar weg te komen. Wellicht motor afgeslagen, of bak niet meer in de juiste versnelling te krijgen. Heb ik het niet eens over het feit dat de motorkap open staat... En het gaat allemaal in een fractie van een seconde.
-
OnlineHielke
Die Z4 bestuurder is allerminst de probleemveroorzaker Dick. In tegendeel, hij is het slachtoffer van de 3 VAG's (en de oilspil van de McLaren) die voor hem overdreven van het gas gaan. Als je de beelden van de achteruitkijkspiegel van de Leon Cupra van XthiloX bekijkt dan is ie zelfs zo netjes om de Z4 na de crash achterwaarts richting het gras aan de binnenkant van de bocht te laten rollen.
De Audi station en vooral die wil bestikkerde gele Megane RS maken het helemaal bont. Ze parkeren hun auto's zonder enige reden gewoon doodleuk aan de buitenkant van de bocht. Net na de dip dus helemaal blind voor de snelle mannen die er nog aan komen. Het zou me dan ook niet verbazen dat achteropkomend verkeer 10 tot 30 seconden nadien bovenop die Audi en RS zijn geknald. Misschien horen de bestuurders/passagiers van die Audi en RS wel bij de zwaargewonden.
De Audi station en vooral die wil bestikkerde gele Megane RS maken het helemaal bont. Ze parkeren hun auto's zonder enige reden gewoon doodleuk aan de buitenkant van de bocht. Net na de dip dus helemaal blind voor de snelle mannen die er nog aan komen. Het zou me dan ook niet verbazen dat achteropkomend verkeer 10 tot 30 seconden nadien bovenop die Audi en RS zijn geknald. Misschien horen de bestuurders/passagiers van die Audi en RS wel bij de zwaargewonden.
- bartb
Hier nog meer beeld materiaal.
1 ding is duidelijk het is allemaal heel snel gegaan.
Je kan zien dat in het begin de lampen al branden links in beeld. Meneer in de m135i gaat nog vrij laat van zijn gas....
Er kan een hoop geleerd worden door de mensen die op de NS rijden door hun auto's op een veiligere plek neer te zetten. Even doorrijden naar een safe zone en in elk geval je eigen veiligheid is gewaarborgd.
Er geld niet voor niets een stopverbod over de gehele ring.
Daarnaast ben ik het met Hielke eens, het is eigenlijk beschamend dat er in dit tijdperk nog geen camera surveillance systeem is. Dit is een mega klus om aan te leggen. Dat snappen we allemaal, maar het zou zo'n grote verbetering zijn...
1 ding is duidelijk het is allemaal heel snel gegaan.
Je kan zien dat in het begin de lampen al branden links in beeld. Meneer in de m135i gaat nog vrij laat van zijn gas....
Er kan een hoop geleerd worden door de mensen die op de NS rijden door hun auto's op een veiligere plek neer te zetten. Even doorrijden naar een safe zone en in elk geval je eigen veiligheid is gewaarborgd.
Er geld niet voor niets een stopverbod over de gehele ring.
Daarnaast ben ik het met Hielke eens, het is eigenlijk beschamend dat er in dit tijdperk nog geen camera surveillance systeem is. Dit is een mega klus om aan te leggen. Dat snappen we allemaal, maar het zou zo'n grote verbetering zijn...
- witje
Deze gast heeft het redelijk begrepen. Ging ook niet volle kakke naar beneden maar anticipeerde op het verkeer 'onderin'
- Erminio
TF heb ik al enkele jaren geleden afgezworen, te druk, te gevaarlijk.
Als je echt wilt rijden is het in mijn optiek (en persoonlijke ervaringen) veiliger om met een trackday op de NBR te rijden.
100% veiligheid krijg je natuurlijk nooit op een circuit en zeker niet op de NBR
Als je echt wilt rijden is het in mijn optiek (en persoonlijke ervaringen) veiliger om met een trackday op de NBR te rijden.
100% veiligheid krijg je natuurlijk nooit op een circuit en zeker niet op de NBR

-
OnlineHielke
Sodemieters, die laatste youtube.
De rol naar achteren, naar het gras, heeft de Z4 niet meer kunnen redden. Hij staat nu helemaal in elkaar gevouwen aan de rechterkant. Is waarschijnlijk door die groene BMW, die nu helemaal links staat, geraakt. Dat de gele Megane RS nog ongeschonden op die idiote plaats staat is een wonder. De Audi Station staat volgens mij ook helemaal opgevouwen aan de rechter kant. Daar is volgens mij een bruine 1 serie coupé in geklapt.
Niet best zoiets. Ik wil als ik zoiets meemaak best stoppen, maar dan wel veilig 100 meter na het ongeluk.
De reactie van die Brit (Dale) op Bridgetogantry.com vind ik ook slap. Iets over vlaggen die nauwelijks te zien waren. In het geval van XthiloX (iets van 30 seconden voor de grote crash) was er nog geen enkele vlag te zien. Die baan schreeuwt om een modern bewakingssysteem.
De rol naar achteren, naar het gras, heeft de Z4 niet meer kunnen redden. Hij staat nu helemaal in elkaar gevouwen aan de rechterkant. Is waarschijnlijk door die groene BMW, die nu helemaal links staat, geraakt. Dat de gele Megane RS nog ongeschonden op die idiote plaats staat is een wonder. De Audi Station staat volgens mij ook helemaal opgevouwen aan de rechter kant. Daar is volgens mij een bruine 1 serie coupé in geklapt.
Niet best zoiets. Ik wil als ik zoiets meemaak best stoppen, maar dan wel veilig 100 meter na het ongeluk.
De reactie van die Brit (Dale) op Bridgetogantry.com vind ik ook slap. Iets over vlaggen die nauwelijks te zien waren. In het geval van XthiloX (iets van 30 seconden voor de grote crash) was er nog geen enkele vlag te zien. Die baan schreeuwt om een modern bewakingssysteem.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Er werd alert gereageerd hoor na de grote crash. Ik zag de gele lampen knipperen en in de verte iemand aan de rechterkant met een gele vlag. Volgens mij die kerel uit de witte TT. Die was nog bezig om verder omhoog te rennen. Tijd zat in ieder geval om adequaat te reageren.
-
Omdat ik daar zaterdag al ben geweest.Snipe schreef: 14 aug 2017, 02:06Misschien een rare vraag, maar waarom zou je naar Touristenfahrten gaan kijken als je een kilometer verderop naar de Oldtimer-Grand-Prix kunt kijken?Zed240 schreef: 13 aug 2017, 22:18 Vandaag TF kijken. Dacht ik tenminste. 13u geopend, 14.15 baansluiting. Hoorde van een van een Marshall dat er 9(!) auto's op elkaar waren geklapt in de fuchsröhre met 2 beknellingen. Rond 15:30 vertelde hij dat het nog minstens 2 uur zou duren. De baan is niet meer open gegaan... Minder dan 90 min TF op een droge zonnige zondag is misschien wel een nieuw record.![]()

Ga al een jaar of 7 op rij op zaterdag naar de OGP, zondags TF.
Bizar trouwens om te zien hoe de auto's die eerst nog rondjes reden opengeknipt zijn. Die prachtige RS4 B5 was er dit jaar al voor de 3e keer op rij met de OGP. Prachtige auto!

- Mrton
Dit ziet er echt naar uit. Ik heb na twee keer rondje Ring besloten dat het allemaal te stoer voor me is. Ik zat in mijn Subaru Impreza vooral in de spiegel te gapen terwijl de Porsches rond mijn oren vlogen en werd gek van de rempunten van de motoren die er reden. Voor mij is toeschouwen voldoende. Ik geniet van al het moois dat er rond rijdt en de wegen er omheen. Hulde voor de mensen die er wél overheen durven en dit bewust doen, ik ben te bang voor mijn spulletjes en mezelf. Moet ook eerlijk zeggen dat ik vaak vind dat er malloten rondrijden die zich van geen gevaar bewust lijken te zijn. Vraag me af hoe vaak dit mag gebeuren voordat de overheid ingrijpt er een einde aan maakt.
Anyway, vervelend incident, hoop dat iedereen er enkel blikschade aan overhoudt.
Anyway, vervelend incident, hoop dat iedereen er enkel blikschade aan overhoudt.
- witje
Als de Ring niet opgesteld was werd er op de openbare wegen in de Eifel veel meer geraced met alle gevolgen van dien.
-
OnlineHielke
Ingrijpen? Einde aan maken? Nou geen rare dingen beginnen te zeggen aub.
- bartb
Hahah einde aan maken nee niet doen, daar is het veel te leuk voor.
Zulke incidenten gebeuren nou eenmaal. Dat is het risico wat je loopt als je besluit een rondje te rijden.
In dit geval is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
De Mclaren die vloeistoffen verliest en een groepjes rijders wat redelijk dicht op elkaar zit. Dan gaat het nu eenmaal mis.
Vooralsnog heeft iedereen het overleeft.
Zulke incidenten gebeuren nou eenmaal. Dat is het risico wat je loopt als je besluit een rondje te rijden.
In dit geval is het een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
De Mclaren die vloeistoffen verliest en een groepjes rijders wat redelijk dicht op elkaar zit. Dan gaat het nu eenmaal mis.
Vooralsnog heeft iedereen het overleeft.