Heh, hoger bod dan de DF standaard?Martijn_bmw schreef: 28 jul 2017, 08:01![]()
was gezellig! Ik wilde gisteravond ook nog installeren en "spelen" dus vandaar ff kort, volgende keer kom ik langer buurten![]()

Heh, hoger bod dan de DF standaard?Martijn_bmw schreef: 28 jul 2017, 08:01![]()
was gezellig! Ik wilde gisteravond ook nog installeren en "spelen" dus vandaar ff kort, volgende keer kom ik langer buurten![]()
Geluid komt zeker niet boven je vrouw uit
Ja, jezelf af en toe verwennen moet natuurlijk ook gebeuren, daar kan geen logica tegenopRS-Ron schreef: 28 jul 2017, 17:12Ja heb ik ook naar gekeken. Zag een set op het internet voor 29 €. Maar ik dacht na 30 jaar mag ik wel een keertje wat anders.....
Gr Ron
Grappig, ik heb juist de ervaring dat de luidspreker veel grotere invloed heeft dan de versterker. een beetje fatsoenlijke versterker is recht tussen de 20 en de 20.000 hertz. voor luidsprekers geldt dat helaas veel minder. nu is het welliswaar mijn werk, en ik zal zeker niet ontkennen dat er verschillen zitten tussen versterkers. maar dan inderdaad met name wat controle en demping betreft.328Ti schreef: 12 aug 2017, 21:33 Lastig ls en amp combi uitkiezen... 1 ding: amp bepaalt in grote mate het geluid (gedrag, diepgang, contole etc). Ik zou altijd meer in amp dan ls investeren
Denk dat niet iedereen precies begrijpt wat je met zulke termen bedoelt.. bij controle denk ik aan precisie.. maar gedrag en diepgang.. gaat dat om de ruimtelijkheid van het geluidsbeeld?328Ti schreef: 12 aug 2017, 21:33 ..amp bepaalt in grote mate het geluid (gedrag, diepgang, controle etc)..
Weet je toevallig een bekend geluidsstuk met laag rond of onder de 150Hz?328Ti schreef: 13 aug 2017, 07:23In principe maakt onder de 150Hz het niet meer uit waar je een speaker plaatst..
Ik heb ze ook en bevallen al 1,5 jaar prima. Soms mis ik een subwoofer, maar dat ligt veelal ook aan hetgeen je afspeelt want ze kunnen lage tonen zeker aan.RS-Ron schreef: 12 aug 2017, 17:19 Vandaag een middag vrijgemaakt om een keer te luisteren naar verschillende speakers...... Eerst naar Correct in Rotterdam. Daar aangekomen een rondje door de zaak gemaakt.... laat ik het zo zeggen, de plek waar ik mijn afval breng in het dorp hier ziet er netter uit. Wat een zooitje. Was ik snel klaar. Dan maar naar een speciaalzaak in audio in Rotterdam. Rustig de tijd genomen (en gekregen) om verschillende luidsprekers te beluisteren. Kreeg een iPad waarmee ik werkelijk alles kon luisteren wat ik wilde in een studio. Voor mij springt de Dali Zensor 7 er met kop en schouders bovenuit, warm, mooi midden en hoog en een bass die je lekker voelt.
Komende weken nog wat alternatieven beluisteren, dan bestel ik een mooi setje.
Nog tips wbt andere alternatieven ?
Gr Ron
Of tie het haalt, geen idee, maar probeer Limit to your love van James Blake eens.
Ik probeer eerst mijn oude Denon maar eens uit, zo'n prehistorisch apparaat van 20 kilo met van die ouderwetse koperen leidingen erin..... als het niet naar mijn zin is ga ik me verdiepen in een alternatief. Dat advies kreeg ik ook bij het luisteren.Richardt. schreef: 13 aug 2017, 20:53
Ik heb ze ook en bevallen al 1,5 jaar prima. Soms mis ik een subwoofer, maar dat ligt veelal ook aan hetgeen je afspeelt want ze kunnen lage tonen zeker aan.
Welke receiver heb je er bij in gedachte?
Haha nooit hoeven doen. Meubel zweeft boven de subs en de subs staan met spikes op de grond328Ti schreef: 13 aug 2017, 07:23 @ vester: leuke foto! Vaak de plantenbakjes terug op de plaats zetten lijkt me. In principe maakt onder de 150Hz het niet meer uit waar je een speaker plaatst en is stereo ook niet meer nodig. Wel een moddervette combo om bv oldskool trance energy af te spelen![]()
Zo'n beetje alles wat de laatste 30 jaar is uitgebracht heeft wel laag onder de 150Hz, ik vind qua richtingsgevoeligheid/plaatsing dat 150Hz ook best hoog is. zelf zou ik dat eerder op 80 à 90 hz schatten (er zit dan ook een verloop in, is niet van de ene op de andere hertz zeg maar). qua muziek: luister eens naar muziek van de Dire Straits om eens wat te noemen. en dan met name de basgitaar. daarvan zit een aanzienlijk deel onder de 150Hz. de lage tonen van een mannenstem zitten overigens ook al rond de 150Hz, met name de "keelklanken"TLRS schreef: 13 aug 2017, 20:34Denk dat niet iedereen precies begrijpt wat je met zulke termen bedoelt.. bij controle denk ik aan precisie.. maar gedrag en diepgang.. gaat dat om de ruimtelijkheid van het geluidsbeeld?328Ti schreef: 12 aug 2017, 21:33 ..amp bepaalt in grote mate het geluid (gedrag, diepgang, controle etc)..
Weet je toevallig een bekend geluidsstuk met laag rond of onder de 150Hz?328Ti schreef: 13 aug 2017, 07:23In principe maakt onder de 150Hz het niet meer uit waar je een speaker plaatst..
Mooie opstelling zo, mooie subs ook.vester86 schreef: 12 aug 2017, 22:33 dit was overigens mijn vorige setje:P9044241 (Medium).JPG (B&W 603 met eigenbouw subs)
maar is tegenwoordig vervangen door een set monitor audio rx2 speakers met dezelfde subs
(aan de TV zie je al hoe oud de foto is)
De rest van de hifi bestaat uit Emotiva CD-speler --- voorversterker --- eindversterker
Zit laag in dat buiten de luisterpositie hetzelfde klinkt, test geslaagdMaus schreef: 13 aug 2017, 21:16Of tie het haalt, geen idee, maar probeer Limit to your love van James Blake eens.
Toevallig luister ik daar zo nu en dan naar, o.a. You and your friend. Het volledige spectrum hoor ik daarbij alleen op de luisterpositie. Enig idee of dat een beperking is vanwege de stereo installatie of is dat te wijten aan natuurkundige wetten?vester86 schreef: 13 aug 2017, 23:03Zo'n beetje alles wat de laatste 30 jaar is uitgebracht heeft wel laag onder de 150Hz, ik vind qua richtingsgevoeligheid/plaatsing dat 150Hz ook best hoog is. zelf zou ik dat eerder op 80 à 90 hz schatten (er zit dan ook een verloop in, is niet van de ene op de andere hertz zeg maar). qua muziek: luister eens naar muziek van de Dire Straits om eens wat te noemen. en dan met name de basgitaar. daarvan zit een aanzienlijk deel onder de 150Hz. de lage tonen van een mannenstem zitten overigens ook al rond de 150Hz, met name de "keelklanken"
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten