rechtsbijstand ingeschakeld

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Anko

Re: rechtsbijstand ingeschakeld

Bericht door Anko » 31 jul 2017, 14:25

Links van fotos gerepareerd. Auto rijdend afgeleverd aan Theo, dient echter nog door de mapper gecontroleerd te worden ivm stotteren bij last wisselingen zo begreep ik.. Ik kan niet in de ecu vanwege wachtwoord...

Macboy

Bericht door Macboy » 02 aug 2017, 11:51

Jeetje ......

Enrico

Bericht door Enrico » 07 aug 2017, 17:42

Dit is zo zuur voor je Theo! Ik ken je hele verhaal door de jaaren heen, is gewoon K@T!!!

Mike, beweerde zelf onplofbaare gepinde blokken te kunnen bouwen, niet 800pk maar 1000pk. Dat heeft hij na een jaar of twee terug gebracht naar 800pk en dan nog geen een gebouwed :) die ik weet.

Van Theo's lijst doe ik en zal ik zaken enkel met EMS doen.

Mark Verhoeven is ooit NL Rally Kampioen geweest in de Fabrieks team van Mitsubishi. Hij kan echt stuuren! en tunnen.
Anko ken ik niet dus geen mening over hem of zijn werk, ben blij dat je Theo aan het helpen bent!

Subaru's zijn top voor circuit.
2,03 op CPZ en 2,05 op Assen is te doen met enkel KW Clubsport dempers, olie koeler en 340pk (door Boy Huijzer Motorsport afgestelt).

Sinds ik DF dagen begon te rijden in het verre verleden toen Peter hard zijn best moest doen om een DF track day te vullen :)
heb ik rond 50,000 Circuit Kilometers gereden met DF en op de nurburgring NOOIT een probleem met mijn motor!

Ik hope echt dat je wat schadevergoeding krijgt Theo, het is en blijft niet normaal hoe er met jou omgegaan is.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 08 aug 2017, 20:45

Een goede tuner hoeft geen anderen af te kraken maar gaat uit van zijn eigen kracht..... :tooth:

Ik ken het verhaal van Theo ook wel redelijk goed, en gerespecteerde tuners reeds genoemd in dit topic waren blij als Theo eindelijk weer was opgerot met zijn hopeloze rammelende schroothoop, het eeuwige gedraaikont..... :ken ik jou: en dat zijn niet mijn woorden so don't shoot the messenger.

Waarom post ik het dan, nou, omdat het stuitend is dat hier dit topic online wordt gegooid zonder enig weerwoord.

Theo = rupsje nooitgenoeg als hij 600pk heeft (met een levensduur van 5000km dat weten we allemaal bij Subaru) dan wil hij 800pk met een levensduur van 5miljoen km. De reden dat de auto bij Mike zo lang heeft stil gestaan is omdat bij Theo altijd chronisch geldgebrek was maar het wel altijd nieuwer/beter/groter/dikker moest. Nalatigheid bij theo dus En zijn wagen, als hij dan reed, was altijd een miljoen keer beter dan een ander, en had geen tegenspraak want oh wee "here is Hank again".
Ik moest daar altijd erg om grinniken trouwens.
Als je 800-1000pk wilt, even dit filmpje kijken
http://www.thedrive.com/video/12902/let ... ej-engines
Het kan gewoon hoor.
Alleen niet te koop bij Mike.
En al helemaal niet bij Google Tuning.

Kost wat heb je ook wat.

Ik heb ook ervaring met een stuk gelopen Cosworth motor.
Ja dat is kut. En ja de zuigers waren stuk. En de krukas. En de koppen. Zo'n beetje alles.
En ja het blok kwam versterkt bij Mike vandaan.
En ja de motor was gebouwd en gemapped door EMS.
En ja ik kwam bij beide over de vloer.
En ja ik kom er nog steeds. No fucking problem.
Fucking imbecielen topic dit.
Om te lachen. Of te janken eigenlijk.
Maar Theo en AnkoD die verdienen elkaar wel.

Succes, maar ik voorspel je, dit huwelijk eindigt ook in een vechtscheiding.
Anko je bent een goed pikkie maar je moet nog veel levenservaring opdoen.
Ik hoop dat je er met Theo zonder kleerscheuren vanaf komt.
Hij heeft namelijk de reputatie als "tuners nightmare".
Dat u het even weet.
:mrgreen:

Fernando

Bericht door Fernando » 08 aug 2017, 21:14

*pakt popcorn*

JP

Bericht door JP » 08 aug 2017, 21:19

*pakt tissues*

Wout309t
Auto: A4 40TFSI

Bericht door Wout309t » 08 aug 2017, 21:21

Ik bestel een vrachtwagen. Popcorn, tissues, verbandtrommels. Meer?

JWtje
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG

Bericht door JWtje » 08 aug 2017, 22:07

Doet een tena lady aan en blijft de hele nacht F5'en naast een bak bier.

WJ

Bericht door WJ » 08 aug 2017, 22:09

Ach aan elk verhaal zit natuurlijk twee kanten. :)

Erik

Bericht door Erik » 08 aug 2017, 22:41

Hier een trotse Theo toen zijn motor er werd ingehangen nadat Mike de ravage van GVA gefixed had, gepost 30sept 2013.
Daarna moest het elke keer gekker nog gekker vreselijk veel gekker. Het was nooit genoeg.

Afbeelding

Amper een jaar geleden waren het nog steeds beste holmaatjes :tooth:

Quote:

Geplaatst: ma 03 okt, 2016 20:22 pm

Went toch wel erg snel die 625pk :lol: :roll: .
Ga maar weer bellen met Mike. :wink:

Ik denk dat die situatie nooit voor zal komen dat ik naast een GTR kom te staan. Hypothetische situatie en puur speculeren.
Maar ik realiseer me wel dat het een hele kluif zal zijn om met mijn old-skool gebakje een dergelijke high-tech met sequentiele bak te snel af te zijn.
100-200 doe ik in 6 seconden, daar zal een GTR toch moeten afhaken.

Maar ja, het gaat me gewoon om de kick om de krachts explosies te voelen. En niet om een direct vergelijk.
Met 700 pk zou ik op papier gelijkwaardig kunnen zijn aan een Mclaren 675 LT. Maar in de praktijk zal me dat never nooit niet lukken.

Theo

Unquote

Toen ging Theo nog met Mike bellen omdat 625pk (paar posts ervoor zelfs 686DINpk) wéér niet genoeg was. Uit een Subaru motor die bij 400pk al discutabel kort leeft.
Lees anders gerust het hele verhaal eens.
En trek dan je conclusies.

Vooral post 1 is wel het lezen waard.
Rob van Asbroeck. Das GVA. Google maar eens :mrgreen:
En ook daar met heibel vertrokken. Dat is het enige verstandige in dit topic.
Anko, je bent niet de enige, wel de derde, en ik heb je bij deze gewaarschuwd.
:swinging:

Leesvoer:
https://www.subaruclub.nl/forum/viewtop ... 82&t=87305

theo300pk+

Bericht door theo300pk+ » 08 aug 2017, 23:35

Degene die langs de zijlijn staat heeft wel een enorme duim.
Staat geeneens in het speelveld en weet weer alles beter zoals altijd.
:blabla: :blabla: :blabla:

JWtje
Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG

Bericht door JWtje » 08 aug 2017, 23:49

Ik heb mijn studie werktuigbouw in Delft niet helemaal afgemaakt dus pin me er niet op vast maar ik heb alles een beetje doorgelezen enzo want ik ben op vakantie en heb daar dan tijd voor en ben eens gaan optellen, want dat lukt wel.
Resultaat is dat er alleen maar verliezers zijn. Internet helpt dan niet zo heel erg.

Anko

Bericht door Anko » 09 aug 2017, 00:15

Ben nog ff aan t werk, dus korte reactie ivm smartphone en dikke vingers, maar bedankt voor je (mijns inziens nutteloze) bijdrage aan dit topic Erik.
Je hebt inderdaad gelijk dat tuners elkaar niet af kraken. Echter is dit geen afkraken maar gewoon een beschrijven van de realiteit.

Je opmerkingen over Theo vind ik zwaar overtrokken, en kan ik mij ook niet in vinden.
Maar als 700pk beloofd wordt en je betaalt voor 800, om vervolgd 625 te krijgen.. Tja
Ik ben super actief op fora/sociale media maar achter de schermen krijg ik de job wel done. Goede verhalen lees je niet.. Slechte wel.

Dat topic is zeer plezant leesvoer, en zelfs daar zijn de bedenkingen van diverse leden al leesbaar. Wat je zelf al zegt, 2013. Waarom liep de motor dan nog niet het juiste vermogen vorig jaar? 4 jaar na het starten van het project?

Je drive filmpje is leuk. Maar absoluut poep.
Iedereen met n beetje verstand ziet dat dat enkel vermaak is voor het slapen gaan.

Ik kom er nog even op terug :)
Laatst gewijzigd door Anko op 09 aug 2017, 11:09, 2 keer totaal gewijzigd.

328Ti

Bericht door 328Ti » 09 aug 2017, 07:18

Liever niet......

Erik

Bericht door Erik » 09 aug 2017, 08:41

Ik ben zelf altijd sceptisch geweest over Theo zijn project. En als ik het terug lees ben ik nog mild geweest. Maar als Theo zelf injectoren van 1300cc gaat regelen en een turbo erop zet die max 700pk gaat kunnen drukk n, dan krijg je ook max 700pk. Mijn voorspelling in 2013 was spot on. Je kunt Mike kwalijk nemen dat het verwachting management bij Theo voor wat verbetering vatbaar is. Maar meer niet hoor. Lees ook mijn commentaar over de optelsom versus de samenwerking van onderdelen in een motor. Dat wil Theo vandaag de dag nog niet horen. En kijk eens naar de commentaren van de leden die onder de kap hebben kunnen kijken toen Mike klaar was. Niets dan lof. En nu na 4 jaar stilstand is het allemaal de schuld van Mike en komt de Messias in de vorm van Google tuning? Echt niet. :beer: filmpje van 1 van de grootste subaru race motoren bouwers in de States af doen als poep......OMFG.

Erik

Bericht door Erik » 09 aug 2017, 09:06

En dat argument "niet in het speelveld" dan moet je je berg stront niet hier leeg kieperen. Of je moet verwachten dat we met zijn allen met de purperen kardinaal in de hand gaan staan te rukken op je megalomane project. Ik geloof dat je dan aan het verkeerde adres bent....dit topic gaat volledig ontsporen, je auto gaat max 700pk drukken (deed ie dat niet al eens maar begon toen arm te lopen door de door jou zelf uitgezochte te kleine injectoren) en dat is het. Leer er mee leven. A number is just a number.

Luco

Bericht door Luco » 09 aug 2017, 09:12

Zo dit wordt eindelijk een leuk topic ipv maar een kant te lezen.ik heb hier nog wel wat olie staan :popcorn:

Macboy

Bericht door Macboy » 09 aug 2017, 09:30

Merk overigens in de Mini dat 192pk echt wel genoeg is. Zullen we een mini Mini meet houden ?

Mark W. Scholten

Bericht door Mark W. Scholten » 09 aug 2017, 09:38

Mocht Theo zijn auto nog klaar komen: ik biedt mij wel vrijwillig aan om tegen een GT-R te racen ;)

Voor de rest bemoei ik me niet met deze discussie, maar zoals altijd zitten er twee kanten aan het verhaal. Weet nog wel dat Theo al vrij lang bezig is om meer vermogen uit zijn auto te krijgen, dit uit de tijd toen ik nog Subaru reedt. Wellicht dat Erik me nog wel kent als VTec of VTec555 ;)

Erik

Bericht door Erik » 09 aug 2017, 09:56

Vteccie haha en olie op vuur Luco, niet nodig, gewoon ff lekker normaal doen. Daarom wat tegengas.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 aug 2017, 10:01

Ik ken nogal wat mensen van extreme machines jaren terug (Erik zelfs persoonlijk ontmoet). Erik is ietwat ongenuanceerd in z'n commentaren maar heeft natuurlijk gelijk dat het kolder is om maar meer PK uit zo'n Subaru blok te halen als je een beperkt budget hebt. En heb je een onbeperkt budget kan je beter een GTR kopen. Ik heb op extreme machines zoveel Subaru's de soep in zien draaien op veel lagere vermogens. Het is gewoon vragen om ellende om maar meer PK eruit te willen slepen. De tjoener zou misschien een realistischer verwachtingspatroon moeten geven of plannen iets temperen maar aan de andere kant is dat een cash cow vragen te stoppen geld naar je te brengen. Maar goed, algemeen bekend dat EVO blokken wel mits goed getuned dat soort vermogens aankunnen, Subaru met vermogens > 400 PK zijn gewoon een tikkende bom tenzij je er vermogens in steekt die het niet waard zijn.

Was samen met Erik, Ben en Allard bij Mosselman jaren terug en dat was ook zo'n project wat maar fout bleef gaan.
Laatst gewijzigd door tomgtr op 09 aug 2017, 10:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 aug 2017, 10:04

Allard ja, die heeft er ook gigantisch veel geld in gestoken. Ik ben gewoon gestopt toen ik tegen de 400 pk zat. Ding liep als een kogel, nooit kapot gegaan.

Anko

Bericht door Anko » 09 aug 2017, 10:08

Erik schreef: 09 aug 2017, 08:41 :beer: filmpje van 1 van de grootste subaru race motoren bouwers in de States af doen als poep......OMFG.
Ik kijk naar de inhoud van de video, niet naar de gene die erin praten. in heel die video wordt niet inhoudelijk in gegaan waarom het daar wel kan, en hier niet, precies waarom jij de link postte.

Als je al heel het project sceptisch ben kom je wel erg laat met je bijdrage ervoor.
Je geeft zelf al aan dat je een kapotte CW motor heb gehad.. en dat vind je geen probleem? :?

Subaru rond de 400pk of er licht overheen is prima te doen, ook betrouwbaar, mits goed getuned en onderhoud goed wordt uitgevoerd.
bijv NMB en EMS bouwen al jaren blokken die het gewoon jaren blijven doen op 500pk.
Ik verwacht niet dat Theo zijn motor snel in elkaar loopt. het geen wat er in zit doet wat het moet doen.

Luco

Bericht door Luco » 09 aug 2017, 10:09

Het is jammer dat de tuners vaak de schuld krijgen. Net als bv TV'S lees ik hier ook wel eens wat meestal negatief. Meestal zijn het mensen die bv JD te duur vinden naar TV'S rennen en dan voor de helft van het geld hetzelfde verwachten als bij JD. Wake up.

Anko

Bericht door Anko » 09 aug 2017, 10:14

Wat iemand vraagt of rekent voor iets hoeft helemaal niet in verhouding te staan tot wat het resultaat is.

De helft goedkoper betekend niet de helft zo goed, en 2x zo duur maakt iets niet beter, maar idd Luco, in de meeste gevallen pay peanuts, get monkeys..

Plaats reactie