Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 05 aug 2017, 13:53

Robin schreef: 05 aug 2017, 13:27
(redelijkheid en billijkheid weet je nog?)
Maar ik ben nog steeds benieuwd waar de grens voor jou ligt wanneer de alarmbellen af moeten gaan en iets niet kan? Iets kan een echte aanbieding zijn met maximaal 50% korting want anders is het niet 'redelijkheid en billijkheid'? Noem es een percentage..

Deze opzetstukjes, een echte deal of een Leenbakkertje? Van 39,95 voor 4,95.. dat moet vast 24,95 zijn.. toch? 87% korting is natuurlijk onmogelijk. Of kan het hier wel, net als het horloge...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 aug 2017, 14:03

Ik zeg het nog één keer. Dit is een LB fout, die snel weer rechtgetrokken werd. Het bed was maanden 319,00 en dan opeens 24,00, een fout.

Ik ga niet meer in herhaling vallen, hier moet je 't mee doen:)

oh ja, in jouw link staat VAN ...39,95 VOOR 4,95

Was dat ook bij Leenbakker het geval? VAN 319,00 VOOR 24,00, of stond er opeens ipv 319,00 het bedrag 24,00.
Dat weet ik niet.

Wat ik wel weet is dat ik in de retail zit:)

Robin

Bericht door Robin » 05 aug 2017, 14:07

En als je die opzetstukjes bestelt, krijg je dan een DEalbreaker.nl die zegt nee, dat kan niet is 'n fout. Nee he. Want da's WEL de bedoeling van DEalbreaker.
Bij LB was dit gedoe NIET hun bedoeling.

Ik praat hier tegen 'n muur, wordt niks als je de verschillen niet wil zien:)

Robin

Bericht door Robin » 05 aug 2017, 14:10

En tuurlijk vind ik Watch2day irritant als ze via parallelimport een Seiko voor 189,00 aanbieden die ik hier heb voor 340,00 ofzo.
Punt is dat als je dat ding daar voor die extreem lage prijs bestelt, je hem ook krijgt geleverd en niet dat ze zeggen:Is 'n fout van ons, lukt niet sorry. Zoals bij LB wel 't geval was.

Tom

Bericht door Tom » 05 aug 2017, 14:11

Die opzetstukjes zijn ook al maanden € 39,95 :)
Behalve deze dagaanbieding. Nu zijn ze € 4,95.
Jij bent er volledig van overtuigd dat het bedje "niet kan" voor die prijs. Vertel op basis waarvan je dat vind. Dan kun je diezelfde theorie ook toepassen op die opzetstukjes toch. Ik weet namelijk niet of die opzetstukjes een fout zijn, zou ze graag willen bestellen maar ben een onwetende consument. Misschien bestel ik ze en krijg ik achteraf te horen dat het een fout was, het is wel heel veel korting. Misschien niet en krijg ik ze wel voor die prijs.

Robin

Bericht door Robin » 05 aug 2017, 14:17

Ik sta achter LB die zegt dat ze niet KUNNEN leveren voor 24,00. Anders hadden ze 't WEL gedaan.

Jij noemt't 'n stapel planken. Mee eens, maar je draagt wel klokken van >E5000(Ik ook) , stapel radertjes?:)

Wat is iets waard. Dat Hastens bed van 100k GBP?

Het gaat erom dat LB de fout heeft gemaakt en erkend maar het leed was geschiedt. Redelijkheid en billijkheid was 289 geweest tov 319,00, niet 24,00

Bestel de opzetstukjes maar als test:)

Robin

Bericht door Robin » 05 aug 2017, 14:22

Laat ik eerlijk zijn, ik ben ook geen LB fan en vind het 'n shittent in 't algemeen, maar ik vind de 'consument' die hier n rechtzaak van maak zo klein/vuil en zo parasiterend en fout dat ik dus partij(INDIT GEVAL) voor LB kies ivm de uitleg van LB dat het 'n fout was....

Tom

Bericht door Tom » 05 aug 2017, 14:39

Robin schreef: 05 aug 2017, 14:10 je hem ook krijgt geleverd en niet dat ze zeggen:Is 'n fout van ons, lukt niet sorry. Zoals bij LB wel 't geval was.
Of ze het wel of niet (moeten) leveren is een tweede.
Dat er irritante gelukszoekers op af komen klopt op.

Het gaat mij erom dat die wetgeving over 'redelijkheid en billijkheid' vrij geïnterpreteerd kan worden. Het is bedoeld om verkopers te beschermen tegen echte fouten. Intentie van die wet is dus prima. Het beschermd de verkopers die normaliter maximaal 25% korting geven (een normaal deel van de marge) en door een fout ineens 85% korting zouden geven waardoor het niet uit kan (zie Leenbakker waarin het niet kan). Logisch. Maar al die aanbieders die wél 85% korting geven zouden ze dan moeten aanpakken. Als consument kun je vandaag de dag dat onderscheid niet maken (zie de Watch2day horloges en opzetstukjes waarin het wel kan) als je voortdurend voor de gek wordt gehouden. Of niet eens voor de gek, want die stomme opzetstukjes zijn normaal echt 40 euro en nu met 87% korting te krijgen, geen fout. Als het allemaal zo duidelijk was hadden we deze discussie nu niet en/of had ik geen voorbeelden kunnen aandragen die het tegendeel bewijzen.

Robin

Bericht door Robin » 05 aug 2017, 15:12

ook mee eens.

Maar in t specifiek LB geval sta ik met de door LB enmij aangedragen redenen achter LB.

Luco

Bericht door Luco » 05 aug 2017, 16:21

Gelukkig hebben we rechters die bepalen wat redelijk en billijk is en hangt het niet af van DF-ers, dan werd het een slachtpartij :-)

alt

Bericht door alt » 05 aug 2017, 17:19

LB heeft 2 zaken met het bed gebeuren.

Een.

Een nulletje vergeten in de advertentie te zetten.
Dat kan iedere boerelul zien dat dit een vergissing is.
Zo zal de rechter het ook zien volgens mij.

Twee.

Indien de rechter wel voor de consument kiest , zal dit een grote consequenties worden voor de andere winkeliers zijn die zich in de toekomst zou kunnen vergissen met de prijs.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 aug 2017, 18:51

Lubbers pleitte gisteren voor alsnog om jaarlijks in NL 25.000 asielzoekers toe te laten, want die hebben we gewoon nodig aldus de voormalige premier.

Pragmatische en snoeiharde reactie;

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/08/09/ne ... 4-a1569387

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 09 aug 2017, 18:55

Lubbers is seniel.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 09 aug 2017, 23:06

Die oud CDA lijstrukkers lijken allemaal een beetje door te draaien. Van Agt kraait ook alleen nog maar pro palestijnse onzin uit.

Tom

Bericht door Tom » 10 aug 2017, 00:28

Het levert alleen banen op in de zieligheidsindustrie. Goh, de integratie gaat niet lekker, laten we maar weer een lading linkse pedagogische knuffelmedewerkers aan de slag zetten. Slagen die er niet in, dan is dat logisch want links haalt wel weer een ander integratietraject uit de hoge hoed, ook dat traject is natuurlijk nodig om het tot een succes te brengen... en weer op te lossen met weer een lading linkse kortharige gebreidetruien zeikwijven die allemaal in de mens geloven en overtuigd zijn dat ze de vaak door en door verrotte cultuurgewoonten met een kopje thee eruit krijgen of samen halal cakejes bakken. Want daar hebben ze voor gestudeerd.

Robin

Bericht door Robin » 10 aug 2017, 07:47

Kan het niet lezen, want eerste 5 artikelen al gelezen.

Gaat die Ruud nu dezelfde kant op als oud partijgenot Dries van Agt die ook zo pro Moslim anti Israel doet/deed?

is dit een vervolgcomment op 't NRC artikel?

Heeft iemand copy paste dat NRC artikel voor mij? Romo? Dank.

Deze:
http://www.elsevierweekblad.nl/opinie/b ... at-529864/

328Ti

Bericht door 328Ti » 10 aug 2017, 08:02

Wat een stuk. Hoe vloer je de Nederlandse welvaart.....

Grenzen dicht... helaas de enige oplossing om stabiliteit op langere termijn te houden.

Macboy

Bericht door Macboy » 10 aug 2017, 09:55

Als je oudgedienden erbij moet halen (Zalm) dan weet je het wel. Maar als er écht oudgedienden wat gaan roepen.....

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 aug 2017, 10:01

Stuk voluit;

Dr. Jan H. van de Beek (1968) is wiskundige en cultureel antropoloog. Hij promoveerde op een onderzoek naar de productie van migratie-economische kennis in Nederland. Meer over zijn werk op Demo-demo.nl.
Nederland moet 25.000 vluchtelingen via het hervestigingsprogramma van de VN opnemen per jaar (nu 500 per jaar), bepleitten oud-premier Ruud Lubbers en emeritus hoogleraar Paul van Seters in NRC. De cijfers 5.000 tot 25.000 waren genoemd door Jesse Klaver (GroenLinks) in de mislukte kabinetsonderhandelingen en vervolgens door VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra van tafel geveegd. Lubbers en Van Seters vragen zich in hun opiniestuk hardop af: „Waarom moeten die getallen van tafel? Dienen die niet ook een belang van Nederland?” Mijn antwoord op die vraag is een volmondig ‘Nee!’.
De basisveronderstelling van Lubbers en Van Seters lijkt te zijn dat immigratie altijd economisch voordelig is. „Die gastarbeiders hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan de wederopbouw van ons land”, schrijven zij.
Niets is minder waar! Gastarbeid heeft Nederland miljarden gekost. De gastarbeiders werden naar Nederland gehaald omdat de overheid destijds arbeidsmarktkrapte creëerde door de lonen kunstmatig laag te houden. Voor veel niet-innovatieve bedrijven een uitkomst. Ze profiteerden van de lage lonen en hoefden niet te investeren in kennis en machines.
Maar na de eerste en zeker na de tweede oliecrisis gingen veel van die bedrijven failliet of verplaatsten ze de productie alsnog naar lagelonenlanden. Dat was niet geheel onvoorzien: zoals ik in mijn proefschrift beschrijf had de directeur van de afdeling economische zaken van het ministerie van Sociale Zaken – het latere PvdA-kamerlid Berg – in 1967 al voor dit scenario gewaarschuwd.
Het gevolg was dat gastarbeiders massaal werden ontslagen. Doordat na de onafhankelijkheid van Suriname ook nog eens veel Surinamers instroomden op de arbeidsmarkt liep de werkloosheid onder niet-westerse allochtonen snel op. Een derde van hen zat begin jaren tachtig zonder werk.
Over de hele jaren tachtig en negentig lag de werkloosheid onder niet-westerse allochtonen gemiddeld bijna viermaal hoger dan onder autochtonen. De negatieve bijdrage voor de schatkist werd in een nooit gepubliceerde SCP-notitie van oud-SCP-onderzoeker Carlo van Praag uit 1987 voor de jaren 1987-2000 provisorisch op 53 miljard gulden geraamd, ongeveer 38 miljard euro nu. Het ging dan om kosten voor uitkeringen, gezondheid, onderwijs en minderhedenbeleid minus de afdrachten aan belasting en premies. Veel posten waren conservatief geschat of in het geheel niet meegenomen (zie paragraaf 7.2 van mijn proefschrift).
In 2003 verscheen er voor het eerst van een overheidsinstituut een uitvoerige berekening van de kosten van immigratie. Deze CPB-publicatie genaamd Immigration and the Dutch Economy kwam vooral op instigatie van hoofdonderzoeker Hans Roodenburg tot stand. De belangrijkste aanleiding voor hem was een vraag van journalist Frank Kalshoven die zich afvroeg hoe het toch mogelijk was dat er over die kosten en baten niet zakelijk gepraat kon worden. Vanuit mainstream politiek Den Haag bestond en bestaat hoegenaamd geen behoefte aan deze kennis.
Na tien jaar de helft nog een uitkering
Een centrale les die men uit deze CPB-studie kan trekken is: immigranten dragen alleen positief bij aan de schatkist als ze op de arbeidsmarkt beter presteren dan de gemiddelde Nederlander. Migranten die onderpresteren kosten de belastingbetaler geld. Dat geldt in het bijzonder voor immigranten met de karakteristieken van de toenmalige gemiddelde niet-westerse immigrant. Zij kostten de schatkist over hun hele verblijfsduur – afhankelijk van de leeftijd van binnenkomst – per persoon een bedrag van circa 50 tot 150 duizend en meer, uitgedrukt in euro’s van 2017.
De huidige asielmigranten presteren veel slechter op de arbeidsmarkt dan de gemiddelde niet-westerse immigrant. Van de asielzoekers die vanaf 1999 als volwassenen (20 jaar of ouder) immigreerden had zelfs na tien verblijfsjaren de helft een uitkering terwijl slechts een derde werk had. Berekeningen van mijn hand die zijn gebaseerd op het voornoemde CPB-rapport wijzen dan ook uit dat de kosten voor zowel eerste- als tweede-generatieasielmigranten op ruwweg drie ton per persoon geschat moeten worden.
Ook de asielmigranten die wel werken dragen vaak niet of nauwelijks bij. Velen van hen zijn ongeschoold of laaggeschoold en degenen die wel goed geschoold zijn functioneren vaak onder hun niveau. Dat komt omdat menselijk kapitaal – zoals scholing en werkervaring – nu eenmaal moeilijk is mee te nemen naar een ander land. Daardoor verdienen ze weinig en mensen die weinig verdienen zijn vanwege onze uitgebreide verzorggingsstaat niet zelden netto-ontvangers.
Snelle inburgering is een utopie
Lubbers en Van Seters stellen dat „25.000 VN-vluchtelingen die jaarlijks naar Nederland komen, mits zij in staat zijn in ons land in te burgeren en op korte termijn hun eigen boterham te verdienen, van grote waarde kunnen zijn voor ons allemaal”. In het licht van het voorgaande is die stelling onzinnig. Snelle inburgering is een utopie en ook zij die uiteindelijk wel aan de slag gaan, dragen vaak niet of nauwelijks bij. Daarnaast sprak het CPB in haar studie Rising Skill Premia: You ain’t seen nothing yet?uit 2003 reeds de verwachting uit dat de vraag naar de laaggeschoolde banen waarin velen terecht komen steeds verder af zal nemen.
Nog zwakker is dat Lubbers en Van Seters menen dat dergelijke immigratie een oplossing zou kunnen zijn voor de vergrijzing. Herhaaldelijk hebben demografen aangetoond dat het streven om de vergrijzing in Nederland op te lossen met immigratie leidt tot een explosieve bevolkingsgroei met tientallen miljoenen personen.
Hun pleidooi over de vermeende economische bijdrage van 25.000 extra asielmigranten per jaar is een vervuiling van het debat. Asielmigratie is gewoon liefdadigheid, die ons land miljarden kost. Liefdadigheid bovendien, die bijzonder slecht uitpakt voor de minst verdienenden in ons land, waaronder uitdrukkelijk ook eerdere cohorten immigranten.
Ik vind de keuzes van Ruud Lubbers en Paul van Seters tegenover de zwaksten in onze samenleving immoreel. Je kunt het natuurlijk met hen eens zijn, maar wees dan wel geïnformeerd en eerlijk over de feiten. Zodat de Nederlandse burger weet waar hij of zij aan toe is.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 10 aug 2017, 10:17

Blijkbaar worden er al mensen nerveus van een klein rukje naar rechts met VVD, CDA, D66 en CU.
Mooi.

Robin

Bericht door Robin » 10 aug 2017, 10:25

Dank Romo . Ruk naar rechts is vaak de berm in voor velen in NL:)

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 10 aug 2017, 14:01

Deze zomer een aantal steden in Frankrijk bezocht. Frankrijk is al naar de haaien, hopelijk komt het hier niet zover. Rukje naar rechts zou daar wel bij helpen.

romo

Bericht door romo » 10 aug 2017, 14:15

Ik weet niet of het verwachtingspatroon geheel juist is als het rukje naar rechts, Rechts met den Bijbel wordt :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 10 aug 2017, 14:18

Ik sla maar wat graag 'n jihadist met 'n bijbel op z'n harses hoor;-)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 aug 2017, 14:29

Tom! :lol: :lol: :lol: Briljante post :tooth:

Plaats reactie